Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het was weer mis vandaag!!!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Het was weer mis vandaag!!!

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

lekker lopen op de drentse heide met storm en roxy vandaag...
het was rustig geen autos dus ze mochten even los.. storm luisterd goed als ie los is..

zo liep er een andere hond (choco bruin lab) storm bij ons geroepen en aan de lijn..
natuurlijk nergens de baasjes te bekennen.. :ugh:
en die lab.. kwam heerlijk vrolijk naar ons toe gewandeld..
storm al in alle staaten.. roxy los gedaan..
onder het mom van dan krijgt ie intresse in roxy en gaat ie daar heen!
maar neu hoor hij loopt roxy volledig voorbij en gaat naar storm die staat te borstelen en te grommen (snapt die hond dan niet??) en hij was kort en bleeft steeds achter storm aan lopen.. en toen kwam ie helemaal te dichtbij en storm klapte er boven op.. en die lab ook goed aan het vechten.. resultaat voor storm 2 gaatjes en een schaaf wond.. :ugh:

maar goed eindelijk die lab bij storm weg gekregen.
en toen kwamen de baasjes de hoek om.. dit heeft zeker een paar minuten geduurt..
ike naar hun toe
ze hebben gevochten...

krijg ik als antwoord
ach daar leert ie van... :mep:
ik nog gezegd ik denk dat ie wel gaatjes en wondjes heeft.. ach kijken we straks wel een keer naar..
mijn vriend was in alle staaten...
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Het was weer mis vandaag!!!

Ongelezen bericht door Irisz »

Jezus....hoezo verantwoordelijkheid.
Ten eerste is het al achterlijk dat ze hun hond totaal niet in de gaten houden en het ze schijnbaar weinig uitmaakt of hun hond gaatjes heeft....maar daarnaast zouden ze zich ook kunnen bedenken dat jij het misschien iets minder relaxt oppikt.
Als die lab mijn hond was geweest had ik me toch echt de ogen uit mijn kop geschaamd, omdat mijn hond jouw probleem wordt.

Ongelofelijk dat soort mensen....en helaas kom je ze vrij veel tegen..
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Heb je hun gegevens ook gevraagd?
Want ik neem aan dat je wel naar de DA gaat, of valt het mee?
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

doggy schreef:Heb je hun gegevens ook gevraagd?
ik weet nog niet of ik naar de DA ga
nee mijn vriend was zo boos...en die mensen reageerde niet meer en liepen gewoon weg..
maar hij heeft wel het kenteken

Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

StormenRoxy schreef:
doggy schreef:Heb je hun gegevens ook gevraagd?
ik weet nog niet of ik naar de DA ga
nee mijn vriend was zo boos...en die mensen reageerde niet meer en liepen gewoon weg..
maar hij heeft wel het kenteken
Ik ben het ook met Irisz eens.

Ik vind het totaal onverantwoordelijk van die mensen.

Edit: Evt. hechtingen moeten binnen een bepaalde tijd gezet worden.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Vervelend voorval hoor! Maar kan Storm uberhaupt niet met andere honden? Ik zou dan namelijk toch ook niet lekker lopen op de heide op een zonnige dag. :ugh:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Eline* schreef:Vervelend voorval hoor! Maar kan Storm uberhaupt niet met andere honden? Ik zou dan namelijk toch ook niet lekker lopen op de heide op een zonnige dag. :ugh:
hij kan niet met reuen...

maar het is geen losloop gebied

Afbeelding
marleenff
Zeer actief
Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond

Ongelezen bericht door marleenff »

Onverantwoord hoe sommige mensen met hun hond omgaan én met andere mensen.
Als mijn hond zoiets zou overkomen zou ik het kenteken melden aan de politie én naar de dierenarts gaan, en hun die rekening presenteren.
Dan leren ze misschien hoe het niet moet.
:wink:

Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.

.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Zeeuwse labjes
Zeer actief
Mijn ras(sen): labrador retrievers

Ongelezen bericht door Zeeuwse labjes »

StormenRoxy schreef:
Eline* schreef:Vervelend voorval hoor! Maar kan Storm uberhaupt niet met andere honden? Ik zou dan namelijk toch ook niet lekker lopen op de heide op een zonnige dag. :ugh:
hij kan niet met reuen...

maar het is geen losloop gebied
Je nam 'm toch zeker netjes aan de lijn toen er een andere hond in zicht kwam? Dat lijkt me van jullie kant voldoende in het nemen van je verantwoordelijkheid. Ik vind de houding van deze labradorbaasjes echt veel te laconiek. Als je hond losloopt hoor je 'm gewoon in de gaten te houden, losloopgebied of niet. Heel simpel. Niet dat je daarmee alles voorkomt, maar je kunt tenminste wel ingrijpen als er iets gebeurt i.pv. het allemaal maar op z'n beloop te laten.
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Leuk is dat van die honden die zichzelf schijnbaar moeten vermaken van hun baasjes.

Maar als jij Storm aan de lijn hebt, dan kun je hem niet beletten te bijten? Dat vind ik ook niet handig hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Cash schreef:Maar als jij Storm aan de lijn hebt, dan kun je hem niet beletten te bijten? Dat vind ik ook niet handig hoor.

Nou ja..ik heb niet weer getikt omdat ik inderdaad wat dubbel ben ik in wat ik hiervan vind.
Natuurlijk moet je ook ergens kunnen lopen met een hond die geen andere honden om zich heenduldt en als je dat in een aanlijngebied doet neem je wel je verantwoordelijkheid.
Punt blijft echter dat andere eigenaren dat soms niet doen en ja, dan is het welliswaar schuld van de andere eigenaar, maar ik ben eigenlijk wel van mening dat je ook je eigen hond, al is het fysiek, moet kunnen beletten te gaan vechten.
Of je dan alles in de strijd moet gooien bij een labreu is de vraag, maar als je bv een ongehoorzame pup bij je krijgt, kan je nog zo in het gelijk staan, maar is het toch heel naar als je hond schade berokkend.
Maar goed, mogelijk reageert Storm dan ook niet zo heftig ;-)

Hoe dan ook is het klote als je een loslopende hond tegenkomt die vervelend is en er is geen baas te bekennen.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Cash
Zeer actief

Eline* schreef:
Cash schreef:Maar als jij Storm aan de lijn hebt, dan kun je hem niet beletten te bijten? Dat vind ik ook niet handig hoor.

Nou ja..ik heb niet weer getikt omdat ik inderdaad wat dubbel ben ik in wat ik hiervan vind.
Natuurlijk moet je ook ergens kunnen lopen met een hond die geen andere honden om zich heenduldt en als je dat in een aanlijngebied doet neem je wel je verantwoordelijkheid.
Punt blijft echter dat andere eigenaren dat soms niet doen en ja, dan is het welliswaar schuld van de andere eigenaar, maar ik ben eigenlijk wel van mening dat je ook je eigen hond, al is het fysiek, moet kunnen beletten te gaan vechten.
Of je dan alles in de strijd moet gooien bij een labreu is de vraag, maar als je bv een ongehoorzame pup bij je krijgt, kan je nog zo in het gelijk staan, maar is het toch heel naar als je hond schade berokkend.
Maar goed, mogelijk reageert Storm dan ook niet zo heftig ;-)

Hoe dan ook is het klote als je een loslopende hond tegenkomt die vervelend is en er is geen baas te bekennen.
Precies. Er kan altijd wel een hond bij je komen te snuffelen.
Ik heb dat met Hera ook weleens dat er een pup aan komt rennen om vrolijk Hera gedag te gaan zeggen :N: . Dan zou het niet handig zijn als ik Hera dan niet zou kunnen beletten te bijten.
AfbeeldingAfbeelding
Irisz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Contacteer:

Ongelezen bericht door Irisz »

Cash schreef: Precies. Er kan altijd wel een hond bij je komen te snuffelen.
Ik heb dat met Hera ook weleens dat er een pup aan komt rennen om vrolijk Hera gedag te gaan zeggen :N: . Dan zou het niet handig zijn als ik Hera dan niet zou kunnen beletten te bijten.
Maar zoals ik het begrijp uit het verhaal van de TS, kan de hond alleen niet met reuen. En inderdaad...je hebt ook puppy reuen, maar het lijkt me dat hij daar weinig dreiging aan ondervindt?
Het verhaal heeft inderdaad twee kanten, maar in deze situatie is wel duidelijk de eigenaar van de lab fout.
En dan nog de reactie daarna van deze mensen...dat gaat helemaal nergens over.
Iris
Xavi & Focus

* Luna *
Forever loved and in my heart..
Cash
Zeer actief

Irisz schreef:
Maar zoals ik het begrijp uit het verhaal van de TS, kan de hond alleen niet met reuen. En inderdaad...je hebt ook puppy reuen, maar het lijkt me dat hij daar weinig dreiging aan ondervindt?
Het verhaal heeft inderdaad twee kanten, maar in deze situatie is wel duidelijk de eigenaar van de lab fout.
Tuurlijk 'hoort' iemand zijn hond bij zich te houden maar er zijn nou eenmaal honden die weleens op een andere hond afstormen. Niet leuk als jij een agressieve hond hebt maar ik vind dat je je hond dus wel moet kunnen beletten te bijten.
AfbeeldingAfbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Irisz schreef:
storm kan inderdaad wel met pups teven kleine hondjes..
alleen niet met grote reuen..
en ja ik loop op tijden dat bijna niemand loopt
en jha als er een hond komt word ie kort aan de lijn gehouden
maar als de andere reu niet weg gaat en niet snapt dat ie weg moet gaan
tja...
normaal hebben we ook nog een korfje bij ons die we om doen als het onvoorkoom baar mocht worden
maar die ligt nog thuis.. zijn we vergeten en we zijn nu bij onze ouders

Afbeelding
Abby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger

Ongelezen bericht door Abby »

Cash schreef:Leuk is dat van die honden die zichzelf schijnbaar moeten vermaken van hun baasjes.

Maar als jij Storm aan de lijn hebt, dan kun je hem niet beletten te bijten? Dat vind ik ook niet handig hoor.
Ik hap even, ondanks dat de vraag aan ts werd gesteld... :engel:
Nee, in sommige gevallen kan dat niet. Als Yolah in een pestbui is (de periode voor en aan het begin van de loopsheid), is ze erg snel pissig op andere honden. Als ik haar dan kort naast me heb, stuiterend omdat ze de loslopende tegemoetkomer wil grijpen, nee, dan heb ik handen te weinig om haar tegen te houden. :blauwoog:
Ik heb dat 1 keer gehad. Keffende keeshond komt op haar afgelopen, ik laat Yolah zitten, grommend doet ze dat, maar ik heb met 2 handen de riem zo kort mogelijk vast, om te voorkomen dat ze uitvalt. Maar als loslopende hond dan zelf zn snuit binnen hap-bereik steekt, nou sorry, maar behalve wat schreeuwen en schoppen om de tegemoetkomer op afstand te houden, doe je dan niet zoveel lijkt me... :19: Ik weet niet hoe je je dat anders had voorgesteld?
Cash
Zeer actief

Abby schreef:
Cash schreef:Leuk is dat van die honden die zichzelf schijnbaar moeten vermaken van hun baasjes.

Ik hap even, ondanks dat de vraag aan ts werd gesteld... :engel:
Nee, in sommige gevallen kan dat niet. Als Yolah in een pestbui is (de periode voor en aan het begin van de loopsheid), is ze erg snel pissig op andere honden. Als ik haar dan kort naast me heb, stuiterend omdat ze de loslopende tegemoetkomer wil grijpen, nee, dan heb ik handen te weinig om haar tegen te houden. :blauwoog:
Ik heb dat 1 keer gehad. Keffende keeshond komt op haar afgelopen, ik laat Yolah zitten, grommend doet ze dat, maar ik heb met 2 handen de riem zo kort mogelijk vast, om te voorkomen dat ze uitvalt. Maar als loslopende hond dan zelf zn snuit binnen hap-bereik steekt, nou sorry, maar behalve wat schreeuwen en schoppen om de tegemoetkomer op afstand te houden, doe je dan niet zoveel lijkt me... :19: Ik weet niet hoe je je dat anders had voorgesteld?
Nou ja, mijn hond is dus ook hond agressief en nee die kan geen hond bijten als ik dat niet wil.
Het komt bij mij ook regelmatig voor dat er toch een hond te dichtbij ons komt en dan hou ik hera zodanig in bedwang dat ze dus niets kan.

Hoe ik dat doe?
Voorheen ging Hera echt compleet door het lint en dan was haar de lucht in hijsen de enige mogelijkheid om haar niet te laten bijten. Nu is ze stukken rustiger. Zodra ik door heb dat er een hond te dichtbij gaat komen, zet ik hera tussen mijn benen in en houdt met beiden handen haar kop stevig vast. Op die manier kan ze echt niks hoor.

Als ik dat niet zou kunnen voorkomen zou ze een muilkorf om krijgen want ik wil dat risico gewoon niet lopen dat ze een andere hond flink toetakelt omdat die per ongeluk te dicht in de buuurt komt.
AfbeeldingAfbeelding
Mojuan
Zeer actief

Ongelezen bericht door Mojuan »

Het is al heel lang niet meer nodig geweest, maar als een hond echt opdringerig bij Romeo komt, trek ik met de ene hand zijn kop de lucht in via zijn halsband, en dan doe ik de andere arm om zijn kop/nek heen en druk die tegen mijn buik/borst.
Zo kan hij echt niets doen hoor.
Ik heb zijn lichaam dan tussen mijn benen staan.

Zo heb ik dus wel eens twee opdringerige teven om me heen gehad, die begonnen hoe langer het duurde, hoe meer agressie te vertonen.
Toen was ik het behoorlijk zat, en heb die heb die eigenaars van de honden dringend verzocht om wel NU de honden weg te halen bij me, omdat ik mijn hond niet kapot laat bijten door twee etterende honden, en dat ik hem dan zichzelf zou laten verdedigen, en dat ik wel een Pitbull aan de lijn heb en hun honden dat niet zouden overleven.

Heel vervelend om te moeten zeggen, maar ze kwamen direct aangesneld nadat ze het woord Pitbull hoorden.
:zweep:
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Paulala schreef:Het is al heel lang niet meer nodig geweest, maar als een hond echt opdringerig bij Romeo komt, trek ik met de ene hand zijn kop de lucht in via zijn halsband, en dan doe ik de andere arm om zijn kop/nek heen en druk die tegen mijn buik/borst.
Zo kan hij echt niets doen hoor.
Ik heb zijn lichaam dan tussen mijn benen staan.

Zo heb ik dus wel eens twee opdringerige teven om me heen gehad, die begonnen hoe langer het duurde, hoe meer agressie te vertonen.
Toen was ik het behoorlijk zat, en heb die heb die eigenaars van de honden dringend verzocht om wel NU de honden weg te halen bij me, omdat ik mijn hond niet kapot laat bijten door twee etterende honden, en dat ik hem dan zichzelf zou laten verdedigen, en dat ik wel een Pitbull aan de lijn heb en hun honden dat niet zouden overleven.

Heel vervelend om te moeten zeggen, maar ze kwamen direct aangesneld nadat ze het woord Pitbull hoorden.
tja het ging nu ook net ff te snel om hem goed vast te pakken.. normaal pakt mijn vriend hem aan zijn tuig en tilt hem van de grond... en die mensen kwamen pas naar een paar minuten de hoek om :boos:

Afbeelding
Saschesfloor
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairn Terrier

Ongelezen bericht door Saschesfloor »

"Ach, daar leert hij van..." Lekker makkelijk, leg de verantwoording maar bij iemand anders neer om jouw hond op te voeden. Helaas denken nog steeds veel mensen zo.

Ik ben het er wel mee eens dat als je weet dat je hond zo kan reageren, je er wel voor moet kunnen zorgen dat hij niet kan bijten. Al snap ik dat dat in dit geval erg lastig was, als de hond echt niet van plan was weg te gaan.
The best and most beautiful things in the world cannot be seen, nor touched, but are felt in the hart.
Hetty2501
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Springer Spaniel

Ongelezen bericht door Hetty2501 »

Ik vind dat je het goed opgelost hebt.
Jij neemt je verantwoordelijkheid om in een aanlijn gebied te lopen, je hebt hem aan de lijn.
Als de andere hond dan de taal niet begrijpt en eigenaren heeft die zo makkelijk zijn dan houd het voor jou toch ook een keer op.
Ik heb zelf ook een reu en deze zou misschien wel op Storm af zijn gegaan, maar hij weet heel goed dat hij beter ook weer weg kan gaan.
Dit is dan misschien ook geluk hebben, maar stel dat hij wel wil vechten dan is het toch ook mijn verantwoording, wat kan jij dan nog meer doen. Het is wat anders als je in een losloopgebied loopt op de drukke momenten.
Laatst gewijzigd door Hetty2501 op 23 mar 2010 23:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Nanna schreef:
StormenRoxy schreef:normaal pakt mijn vriend hem aan zijn tuig en tilt hem van de grond...
Hij is best een grote hond, niet iets dat je even over je schouders gooit. :mrgreen: Ben je niet bang dat hij dan door een onverlaat van een hond in zijn buik gebeten wordt?
normaal komen de honden ook niet als ze zien hoe die reageert... :N:

Afbeelding
MirandaH
Zeer actief
Mijn ras(sen): Cairns!!!
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door MirandaH »

Sjonge jonge zeg, kom nou eens van die droomwolk af. (en dan is het niet perse persoonlijk tegen jou maar tegen alle mensen die in dit soort situaties een dergelijk standpunt innnemen) Honden kunnen bijten. Klaar. Je moet je hond ten allen tijde onder toezicht houden.

Het moet echt niet gekker worden hoor. Hond zat vast, werd gestalkt. Schuld van labrador, baasjes van de lab onverantwoordelijk. Simpel. :klaar:
Afbeelding

*Gediplomeerde trimsalon voor de regio Zoetermeer (lid ABHB)*
**Webshop voor verse diervoeding: Botten & Zo**
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Nanna schreef:
StormenRoxy schreef:normaal pakt mijn vriend hem aan zijn tuig en tilt hem van de grond...
Hij is best een grote hond, niet iets dat je even over je schouders gooit. :mrgreen: Ben je niet bang dat hij dan door een onverlaat van een hond in zijn buik gebeten wordt?
hij pakt hem gewoon ff bij zijn tuig en tilt hem een stukkie op.. zodat ie niet meer zoveel grip heeft om zich af te zetten

Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Wat lastig zeg, ik kan me voorstellen dat je hier van baalt!!!

Ik baal vaak ook echt enorm van die loslopende honden die niet luisteren!
Mijn honden zijn sociaal, ook met andere reuen.
Maar ze zijn nu helaas al meerdere keren gewoon om niks aangevallen door andere reuen.
Wat ik nu dus tegenwoordig doe als ik een vreemde reu aan zie komen waarvan ik denk dat die niet zo vriendelijk gaat zijn tegen mijn honden is:
Mijn eigen honden het commando blijf geven en de reu voordat hij bij mijn honden is aan zijn halsband/tuig pakken.
Ik breng de reu dan terug naar de eigenaar en daarna ga ik mijn honden weer halen.
Dat werkt hier heel goed, maar mijn honden hebben dan ook zelf totaal niet de neiging om te gaan vechten.
Helaas werkt het bij de baasjes minder want sommige honden heb ik al meerdere keren terug moeten brengen, de honden vinden mij wel gezellig dat dan weer wel :mrgreen:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Erg vervelend! Ook dat jou hond er dan gaatjes aan overhoud. Ik maak het hier ook maar al te vaak mee.
Cash
Zeer actief

MirandaH schreef:

Sjonge jonge zeg, kom nou eens van die droomwolk af. (en dan is het niet perse persoonlijk tegen jou maar tegen alle mensen die in dit soort situaties een dergelijk standpunt innnemen) Honden kunnen bijten. Klaar. Je moet je hond ten allen tijde onder toezicht houden.

Het moet echt niet gekker worden hoor. Hond zat vast, werd gestalkt. Schuld van labrador, baasjes van de lab onverantwoordelijk. Simpel. :klaar:
Dus omdat die labrador baasjes heeft die het niet zoveel kan schelen mag die labrador maar verrot gebeten worden? Wat is dat nou voor kul.
Als jij een hond hebt die andere honden kan verwonden dan heb je maar te zorgen dat dit niet gebeurd, ookal heb je hem aan de lijn en loopt de andere hond los.

Als ik dus met Hera ergens loop en er komt een puppy of jonge hond bij Hera kijken die aan de lijn zit dan mag Hera dat puppy gewoon toetakelen? Want tsja, ze zit aan de lijn hoor, pech voor het puppy, had baasje hem maar vast moeten houden.
zoiets? :piew:
AfbeeldingAfbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Cash schreef:
MirandaH schreef:

Dus omdat die labrador baasjes heeft die het niet zoveel kan schelen mag die labrador maar verrot gebeten worden? Wat is dat nou voor kul.
Als jij een hond hebt die andere honden kan verwonden dan heb je maar te zorgen dat dit niet gebeurd, ookal heb je hem aan de lijn en loopt de andere hond los.

Als ik dus met Hera ergens loop en er komt een puppy of jonge hond bij Hera kijken die aan de lijn zit dan mag Hera dat puppy gewoon toetakelen? Want tsja, ze zit aan de lijn hoor, pech voor het puppy, had baasje hem maar vast moeten houden.
als je een loslopende hond hebt die niet luisterd moet je hem bij je houden...
als ie binnen hap berreik komt kan ik niets meer doen.. en strom doet het alleen bij reuen niet bij pups reuen

Afbeelding
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

Snap echt de reactie niet van sommige mensen. De regel is dat je hond los mag in een losloopgebied mits onder appel.
Een pup hoort ook aan de lijn in een aanlijngebied en kan dan ook niet gebeten worden door een hond waar hij op af gaat :19: .
In een losloopgebied kan je hond loslopende honden tegenkomen maar alle honden moeten teruggeroepen kunnen worden (je weet wel appel), je pup kan een snauw of een knauw krijgen daarom is het slim om te kijken met welke honden je je pup kennis laat maken.

Wat denk je dat er gebeurt met een hond die telkens gekneveld en kortgehouden wordt als er een andere hond ff komt knokken??? Die wordt nog hond agressiever...

Een paar gaatjes of een schram is dat nou zo erg??? Moet de tpstarter daarom haar hond maar muilkorfen in een aanlijngebied zodat onverlaten hun hond maar kunnen laten gaan?

Ik snap de redenatie niet dat je hond nooit een ander hond mag verwonden (heb het over gaatjes en schrammen) dit zou dan voor alle honden moeten gelden ook voor de buurtende honden. Als je dit wilt bereiken dan moet je standaard alle honden muilkorfen.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
Brindlecardi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan

Ongelezen bericht door Brindlecardi »

Cash schreef:
MirandaH schreef:

Ieder mens heeft de verantwoordelijkheid te dragen voor z'n eigen hond, TS doet dat door haar hond bij zich te houden en aan te lijn, prima. Als er dan iemand de keuze maakt om die verantwoordelijkheid niet te dragen voor zijn hond, hoef je die verantwoordelijkheid niet automatisch bij een ander neer te leggen. Als ik m'n hondagressieve hond loslaat, en dus ook m'n verantwoordelijkheid niet neem, heb jij er op het moment dat mijn hond op jouw aangelijnde hond knalt, toch ook niet opeens medelijden mee, dan zou jij toch uit je stekker gaan en vragen waarom die hond in hemelsnaam niet bijgehouden word. Het grappige is dus dat mensen het dan opeens wel de verantwoordelijkheid van de eigenaar vinden, maar als er een hond op een andere manier komt lopen klieren moet jij je als baas die het goed regelt maar in de gekste posities wringen om er maar voor te zorgen dat de onverantwoordelijke baas haar hond niet kwijtraakt.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”