Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
aan de diarree
Moderator: moderatorteam
- Limanade
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullterrier
- Aantal honden: 1
aan de diarree
lima is sinds zondag aan de poeperitus.. het begon zondag ochtend met 2 maal kotsen en daarna was ze aan de dunne.. nu heb ik haar rijst gegeven maar ze eet het niet
ze heeft na zondag ochtend niet meer gekotst maar is nog wel aan de diarree
maar omdat ze de rijst niet eet krijgt ze ook niks binnen verder
is er nog een andere manier om haar aan het eten te krijgen? of wat kan ik anders geven ipv rijst?
ze is overigens voor de rest niet ziek.. ze trilt niet en ze schooit als altijd.. haar botje ligt op tafel want ja die mag ze ook niet.. maar ze wil hem wel.. en voor de rest is ze ook gewoon haarzelf
ze heeft na zondag ochtend niet meer gekotst maar is nog wel aan de diarree
maar omdat ze de rijst niet eet krijgt ze ook niks binnen verder
is er nog een andere manier om haar aan het eten te krijgen? of wat kan ik anders geven ipv rijst?
ze is overigens voor de rest niet ziek.. ze trilt niet en ze schooit als altijd.. haar botje ligt op tafel want ja die mag ze ook niet.. maar ze wil hem wel.. en voor de rest is ze ook gewoon haarzelf

Wil je vlinders in je buik? Prop een rups in je reet!
-
MoniqueDM
- Zeer actief
Re: aan de diarree
Je kan haar gewoon haar eigen voer geven, maar dan wel verdeeld over meerdere kleinere porties per dag.
I.p.v. rijst kun je ook een pasta geven, zoals macaroni of spaghetti. Dit kun je eventueel toevoegen aan haar eigen voer.
Er zijn honden die helemaal niet tegen rijst kunnen en dat houdt dan een gistingsdiarree in stand.
Heb je geen Finidiar of zo in huis?
I.p.v. rijst kun je ook een pasta geven, zoals macaroni of spaghetti. Dit kun je eventueel toevoegen aan haar eigen voer.
Er zijn honden die helemaal niet tegen rijst kunnen en dat houdt dan een gistingsdiarree in stand.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- anne_lies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Misschien een klein beetje yoghurt door de rijst dat deed ik ook bij justy, toen hij rijst kreeg wou het ook niet eten. En zorg dat ze voldoende water krijgt erg belangrijk tegen uitdrogen.

- Limanade
- Zeer actief
MoniqueDM schreef:Je kan haar gewoon haar eigen voer geven, maar dan wel verdeeld over meerdere kleinere porties per dag.
ze zit aan de smuldier normaal.. gewoon verdelen over de dag dus?
finidair ken ik niet.. wat is dat?

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Ja, over een stuk of vijf kleine porties per dag, eventueel aangevuld met wat pasta.Anne Panne schreef:MoniqueDM schreef:Je kan haar gewoon haar eigen voer geven, maar dan wel verdeeld over meerdere kleinere porties per dag.
ze zit aan de smuldier normaal.. gewoon verdelen over de dag dus?
finidair ken ik niet.. wat is dat?
Het is belangrijk dat de maag en darmen weer op een rustige manier voeding krijgen aangeboden.
Finidiar is een diarree-remmer klik.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)

- Limanade
- Zeer actief
oke thxMoniqueDM schreef:
Ja, over een stuk of vijf kleine porties per dag, eventueel aangevuld met wat pasta.
Het is belangrijk dat de maag en darmen weer op een rustige manier voeding krijgen aangeboden.
Finidiar is een diarree-remmer klik.
en die finidair kan je zeker alleen bij de dierenarts kopen?

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Je kunt het ook via het internet bestellen, maar dan heb je het pas over enkele dagen in huis, dus daar heb je nu niets aan.Anne Panne schreef: en die finidair kan je zeker alleen bij de dierenarts kopen?
Misschien kun je een paar tabletten Finidiar Forte bij de dierenarts halen. Even bellen en de situatie uitleggen wil vaak al helpen om een consult te omzeilen. Wel beloven dat je alsnog komt als de Finidiar binnen 3 dagen geen verbetering geeft
Eén tablet Finidiar Forte is voor 25 kilo lichaamsgewicht (2 x daags een dosering toedienen), maar het kan geen kwaad om iets over te doseren op de eerste dag van de behandeling.

- Limanade
- Zeer actief
oke bedankt voor je uitlegMoniqueDM schreef:Je kunt het ook via het internet bestellen, maar dan heb je het pas over enkele dagen in huis, dus daar heb je nu niets aan.Anne Panne schreef: en die finidair kan je zeker alleen bij de dierenarts kopen?
Misschien kun je een paar tabletten Finidiar Forte bij de dierenarts halen. Even bellen en de situatie uitleggen wil vaak al helpen om een consult te omzeilen. Wel beloven dat je alsnog komt als de Finidiar binnen 3 dagen geen verbetering geeft. Let er wel op dat je de Forte krijgt, want er zijn ook tabletten voor hondjes tot 10 kilo.
Eén tablet Finidiar Forte is voor 25 kilo lichaamsgewicht (2 x daags een dosering toedienen), maar het kan geen kwaad om iets over te doseren op de eerste dag van de behandeling.
ik ga ff kijken of er een dierenarts in de omgeving zit

-
MoniqueDM
- Zeer actief
Succes!