Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prikkeldraad
Moderator: moderatorteam
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
- Aantal honden: 2
Prikkeldraad
Vanavond maakte ik na het zwemmen nog even een rondje rond het verpleeghuis aan de overkant van de straat. Daar is een groot grasveld met struiken erom heen. Daar lopen ook veel konijnen. Basco vindt dat prachtig. Als we nog aan mijn kant van de weg zijn dan wil hij daar al heen. Zo ook vanavond. Ik liet hem daar los, mag niet, maar meestal kan dat geen kwaad. Ik ben gewend als hij daar loopt cq. rent dat ik hem dan een minuut of tien niet kan roepen. Tot hij uitgeraasd is. Vanavond kwam hij maar niet. Op een gegeven moment ben ik maar terug gelopen. Ik hoorde hem wel. Maar niet waar. Ik ben namelijk doof aan een kant, dan kun je geen richting horen. Opeens hoorde ik hem heel duidelijk piepen. Maar waar? Toen zag ik mijn buurvrouw lopen die net op Basco had gepast. Ik riep haar van de overkant van de weg of ze wilde helpen zoeken. Binnen de kortste keren was ze er, met zaklamp. Zij had Basco zo gevonden. Hij was helemaal in paniek. Zijn oor zat vast in het prikkeldraad. Hij trok wel vijf meter draad achter zich aan. Mijn buurvrouw heeft snel een schaar en een mesje gehaald. Daarmee kon ik Basco los snijden van het prikkeldraad. Gelukkig mist hij alleen maar wat haar. Maar wat ben ik mijn buurvrouw dankbaar. Dat ze net buiten liep en meteen kwam.
Ik had vanavond voor het oppassen al een plantje mee genomen. Maar ik denk dat ik morgen nog even een bos bloemen breng.
En ook al vind ik het lange haar bij Basco erg mooi staan. Het gaat er wel af. Ik vind het maar niks dat hij ergens in blijft hangen. Hij sleept soms ook stukken takken met zich mee. Dat lijkt me ook niet prettig voor hem.
Ik had vanavond voor het oppassen al een plantje mee genomen. Maar ik denk dat ik morgen nog even een bos bloemen breng.
En ook al vind ik het lange haar bij Basco erg mooi staan. Het gaat er wel af. Ik vind het maar niks dat hij ergens in blijft hangen. Hij sleept soms ook stukken takken met zich mee. Dat lijkt me ook niet prettig voor hem.
Groetjes van Hinke
En een poot van Basco en Vronie
- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
Re: Prikkeldraad
roxy sleurt hele tuinen met zich mee af en toe.. heerlijk he lang haar..
vooral de distels van vorig jaar doen het op het moment goed.. wikkelt helemaal in haar haar..
zodat ik er stukken uit moet knippen waar door haar ene oor nu langer haar heeft als de andere :lol:
vooral de distels van vorig jaar doen het op het moment goed.. wikkelt helemaal in haar haar..
zodat ik er stukken uit moet knippen waar door haar ene oor nu langer haar heeft als de andere :lol:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- langehond1
- Zeer actief
Klote is dat spul. Mijn reu heeft wel eens vastgehangen op borsthoogte in het donker. Sprong niet goed uitgekiend over echt hoog draad. Je hond uithaken terwijl het bloed over je handen stroomt met een te grote zaklamp in je mond. Pure stress.
L
L
-
blondie
- Zeer actief
Nu je weet dat daar prikkeldraad is daar de hond niet meer los laten om met de konijnen te "spelen" is misschien een idee?
En eens hoor dat prikkeldraad overal daar wordt je niet goed van.. hier in duin ook alles afgezet met prikkeldraad.. doodeng.. en ook mijn hond is er eens vol in gelopen.. hij mocht naar het watertje achter het draad, maar vroeg bevestiging.. toen ik zei "go"dook hij in volle vaart dat prikkeldraad in ipv eronderdoor.. gelukkig alleen een snee in zijn neus.. maar oei wat schrok ik..
En eens hoor dat prikkeldraad overal daar wordt je niet goed van.. hier in duin ook alles afgezet met prikkeldraad.. doodeng.. en ook mijn hond is er eens vol in gelopen.. hij mocht naar het watertje achter het draad, maar vroeg bevestiging.. toen ik zei "go"dook hij in volle vaart dat prikkeldraad in ipv eronderdoor.. gelukkig alleen een snee in zijn neus.. maar oei wat schrok ik..
- Hanneke2
- Zeer actief
Pfft, da's schrikken, gelukkig is zijn oor nog heel.
Prikkeldraad is doodeng, van mij mogen ze het verbieden.
Prikkeldraad is doodeng, van mij mogen ze het verbieden.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
- langehond1
- Zeer actief
Is een idee maar gelukkig heb ik een hond die leert en voorzichtig is. Hij neemt nou het hekwerk op die plaats en zorgt voor flink tussenruimte bij ander draad. Hij kiest ook vaker voor onderdoor. En qua konijnenspel plant hij ook beter, hij weet dat voorzichtig sluipen meer oplevert en dat ie niet als een idioot moet lopen.
Niet mijn hond maar wel een mooie foto

Niet mijn hond maar wel een mooie foto

- Hanneke2
- Zeer actief
Met 'onderdoor' heeft Lilo herhaaldelijk haar rug opengehaald aan prikkeldraad. Niet ernstig, maar wel forse schrammen.langehond1 schreef:Is een idee maar gelukkig heb ik een hond die leert en voorzichtig is. Hij neemt nou het hekwerk op die plaats en zorgt voor flink tussenruimte bij ander draad. Hij kiest ook vaker voor onderdoor.
En qua konijnenspel plant hij ook beter, hij weet dat voorzichtig sluipen meer oplevert en dat ie niet als een idioot moet lopen.
Inderdaad mooie foto en wat een schitterende hond. Is het een kruising galgo/podenco of iets in die richting?Niet mijn hond maar wel een mooie foto
- langehond1
- Zeer actief
grey-whip met collie, 3/4 1/4 ofzo.
- Hanneke2
- Zeer actief
Okee, dat kan ook.langehond1 schreef:grey-whip met collie, 3/4 1/4 ofzo.
In elk geval komen er mooie honden uit zo'n mix!
- langehond1
- Zeer actief
Zeker. En vaak met betere voeten en meer will to please dan de pure greyhound. Maar mij zijn ze vaak te "veeleisend", ik leef makkelijker met oosterse "aloofness" dan met een hond die zich voortdurend afvraagt wat ik wil. Maar goed de volgende hond wordt waarschijnlijk vooral whippet, drukker dan de "sloogis" maar ook sneller op de 20 meter. Maar mischien loop ik wel tegen een whip-saluki cross aan als het zover is.
Wat je in NL soms tegenkomt is de kruising hollander/mechelaar x greyhound. Mooie multisporthond maar mij veel te druk.

Wat je in NL soms tegenkomt is de kruising hollander/mechelaar x greyhound. Mooie multisporthond maar mij veel te druk.

-
linlin
is basco klein genoeg om in een konijnenhol te passen? zo ja, dan zou ik hem, als ik jou was, daar niet meer loslaten. ook daar kan hij in vastraken en dan kan je heel, heel erg lang zoeken.
- Hinke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Hatsjoehondje en een geleidehond van vriend
Nee, daar is Basco te groot voor.linlin schreef:is basco klein genoeg om in een konijnenhol te passen? zo ja, dan zou ik hem, als ik jou was, daar niet meer loslaten. ook daar kan hij in vastraken en dan kan je heel, heel erg lang zoeken.
Maar ik heb vandaag bij daglicht eens gekeken hoe het daar er uit zag.
Daar ligt gewoon een hele grote kluwen prikkeldraad.
Met nog draad op de rol.
Ik laat Basco daar niet meer los.
Groetjes van Hinke
- Hanneke2
- Zeer actief
Fijne foto voor kinders die meelezen en zelf een konijn hebben.langehond1 schreef:Zeker. En vaak met betere voeten en meer will to please dan de pure greyhound. Maar mij zijn ze vaak te "veeleisend", ik leef makkelijker met oosterse "aloofness" dan met een hond die zich voortdurend afvraagt wat ik wil. Maar goed de volgende hond wordt waarschijnlijk vooral whippet, drukker dan de "sloogis" maar ook sneller op de 20 meter. Maar mischien loop ik wel tegen een whip-saluki cross aan als het zover is.
- langehond1
- Zeer actief
Mwoah...de kinders mogen best weten waar het vlees vandaan komt, zeker als het duurzaam en verantwoord is gevangen. Konijnen zijn lief maar sommige zijn ook om op te eten. Mensen zouden hun kinderen eens moeten vertellen hoe het kilo-knaller vlees tot stand komt, dat levert pas drama's 's avonds aan tafel. Vlees eten is dieren doodmaken. Jachthonden bestaan (nog) omdat ze altijd werden gebruikt om dieren te vangen.
L
L
- langehond1
- Zeer actief
Sorry voor het konijn maar deze foto wil ik jullie niet onthouden.
Veel stekeliger wordt het niet...

Veel stekeliger wordt het niet...

- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
De konijnen van de kinderen zien er over het algemeen niet zo uit hoor.Hanneke2 schreef:Fijne foto voor kinders die meelezen en zelf een konijn hebben.langehond1 schreef:Zeker. En vaak met betere voeten en meer will to please dan de pure greyhound. Maar mij zijn ze vaak te "veeleisend", ik leef makkelijker met oosterse "aloofness" dan met een hond die zich voortdurend afvraagt wat ik wil. Maar goed de volgende hond wordt waarschijnlijk vooral whippet, drukker dan de "sloogis" maar ook sneller op de 20 meter. Maar mischien loop ik wel tegen een whip-saluki cross aan als het zover is.
-
pilugor
Daar worden mijn kinderen niet warm of koud van.
Die weten exact waar hun vlees vandaan komt en hoe dat op hun bord beland.
Die weten exact waar hun vlees vandaan komt en hoe dat op hun bord beland.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik heb mijn kinderen al vrij jong verteld dat we koeien en varkens en kippen aten zoals ze ook op de kinderboerderij zagen. Er werd ook tijdenlang gevraagd (en verdomd, nog wel eenslangehond1 schreef:Mwoah...de kinders mogen best weten waar het vlees vandaan komt, zeker als het duurzaam en verantwoord is gevangen. Konijnen zijn lief maar sommige zijn ook om op te eten. Mensen zouden hun kinderen eens moeten vertellen hoe het kilo-knaller vlees tot stand komt, dat levert pas drama's 's avonds aan tafel. Vlees eten is dieren doodmaken. Jachthonden bestaan (nog) omdat ze altijd werden gebruikt om dieren te vangen.
L
Maar (ook) voor kinderen is er dat hypocriete verschil tussen 'boerderijdieren' en 'huisdieren'. En daarom eten we nooit konijn of paard of kat of hond. Ik vind zo'n dood konijn dat achteloos ergens hangt te bungelen vergelijkbaar met een dood teckeltje.
Hypocriet, ja, absoluut. Maar je kan er ook 'te' luchtig over doen.
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Nou ja, het is gewoon nog een heel konijntje, hij is niet gevild o.i.d.. Een huisdier gaat ook wel eens dood, daar kijk je als kind toch ook gewoon naar? Is een onbekend dood konijntje dan zoveel erger dan je eigen dode konijntje?Hanneke2 schreef: Ik vind zo'n dood konijn dat achteloos ergens hangt te bungelen vergelijkbaar met een dood teckeltje.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Hanneke2
- Zeer actief
Nou ja, ik ben een muts, maar ik vind een dood konijntje aan de deurknop iets heel anders dan het dooie konijntje van een kind in een schoenendoos.Frederiek schreef:Nou ja, het is gewoon nog een heel konijntje, hij is niet gevild o.i.d.. Een huisdier gaat ook wel eens dood, daar kijk je als kind toch ook gewoon naar? Is een onbekend dood konijntje dan zoveel erger dan je eigen dode konijntje?Hanneke2 schreef: Ik vind zo'n dood konijn dat achteloos ergens hangt te bungelen vergelijkbaar met een dood teckeltje.
En als het een beagle was geweest, met zijn achterpoten aan die deur, had jij het dan niet een beetje schokkend gevonden?
- Frederiek
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising
Dat zou ik denk ik inderdaad misschien wel schokkend vinden, maar niet iets dat niet getoond mag worden. Als er echt duidelijk fysieke schade is aan het lichaam van het desbetreffende beest mag je daar best even voor waarschuwen of een link plaatsen, maar ik vind dít niet bijzonder schokkende foto's. Geen dooie beagle, een dood konijntjeHanneke2 schreef: En als het een beagle was geweest, met zijn achterpoten aan die deur, had jij het dan niet een beetje schokkend gevonden?
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
- Hanneke2
- Zeer actief
Ja maar daar gaat het niet om. Wat mij tegen de borst stuitte was 'Kijk, leuke foto van een mooie hond', terwijl er hallo een dood konijn aan de deur hangt. Als ik een foto zou plaatsen van een leuke hond terwijl er een dooie kat aan de deur hangt krijg ik ws ook mutsende mensen.Frederiek schreef:Dat zou ik denk ik inderdaad misschien wel schokkend vinden, maar niet iets dat niet getoond mag worden. Als er echt duidelijk fysieke schade is aan het lichaam van het desbetreffende beest mag je daar best even voor waarschuwen of een link plaatsen, maar ik vind dít niet bijzonder schokkende foto's. Geen dooie beagle, een dood konijntjeHanneke2 schreef: En als het een beagle was geweest, met zijn achterpoten aan die deur, had jij het dan niet een beetje schokkend gevonden?. Die zie je ook langs de weg liggen, en dan zien ze er vaak heel wat vervelender uit.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Ik eet geen hond, daarvoor staat hij te dicht bij me denk ik
Maar een (wild) konijntje smaakt uitstekend.
Als je het ophangt blijft de kwaliteit veel beter dan wanneer je hem neerlegt.
Ik vind er dus niets vreemds aan.
In mijn kindertijd kon een jager nog gewoon langs de straat met aan het stuur van zijn fiets de hangende konijnen of hazen.
Het is voor mij eten.
Een rund en een varken hangen in de slachterij ook (aan vleeshaken).
Waarom moet alles van kinderen worden weggehouden?
Sorry, nu helemaal off topic.
Maar een (wild) konijntje smaakt uitstekend.
Als je het ophangt blijft de kwaliteit veel beter dan wanneer je hem neerlegt.
Ik vind er dus niets vreemds aan.
In mijn kindertijd kon een jager nog gewoon langs de straat met aan het stuur van zijn fiets de hangende konijnen of hazen.
Het is voor mij eten.
Een rund en een varken hangen in de slachterij ook (aan vleeshaken).
Waarom moet alles van kinderen worden weggehouden?
Sorry, nu helemaal off topic.
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ja maar het is geen Beagle, het is een konijn, wat als, wat als, overdrijven is ook een vak hoorHanneke2 schreef:Nou ja, ik ben een muts, maar ik vind een dood konijntje aan de deurknop iets heel anders dan het dooie konijntje van een kind in een schoenendoos.Frederiek schreef:Nou ja, het is gewoon nog een heel konijntje, hij is niet gevild o.i.d.. Een huisdier gaat ook wel eens dood, daar kijk je als kind toch ook gewoon naar? Is een onbekend dood konijntje dan zoveel erger dan je eigen dode konijntje?Hanneke2 schreef: Ik vind zo'n dood konijn dat achteloos ergens hangt te bungelen vergelijkbaar met een dood teckeltje.
En als het een beagle was geweest, met zijn achterpoten aan die deur, had jij het dan niet een beetje schokkend gevonden?