Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prac-tic
Moderator: moderatorteam
- Dreetje
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Prac-tic
Wie kent het middel Prac-tic tegen vlooien en teken?
Is dit te vergelijken met frontline?
Sil heeft altijd een scaliborband gehad, maar nu met Laurie erbij wil ik
dit liever niet meer doen.
Werkt dit middel ook goed bij honden die veel zwemmen?
Is dit te vergelijken met frontline?
Sil heeft altijd een scaliborband gehad, maar nu met Laurie erbij wil ik
dit liever niet meer doen.
Werkt dit middel ook goed bij honden die veel zwemmen?
Andrea

- yuki
- Zeer actief
Re: Prac-tic
Zelf geen ervaring mee, maar het zou beter werken dan frontline inmiddels. Heb er van mensen wel positieve dingen over gehoord. Zelf gebruikte ik weinig van deze middelen, wel eens advocate of stronghold.
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Ik gebruik sinds vorig jaar prac-tic en ben der zeer tevreden over
Ik vind het beter werken dan de frontline

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- doesje
- Zeer actief
ik gebruik het nu een jaar of twee en het helpt zeer goed tegen teken/vlooien..alleen dunji (het witje in onderschrift) die kan er niet tegen, die krijgt jeuk op de plek waar ik het op doe. dunji behandel ik gewoon met de frontline..voor de doezen helpt de prac tic heel goed aangezien ik bij het bos woon en de heren gaan overal doorheen
..dunji is heel netjes en loopt over het pad 
groetjes wendy, tjaboo, jip en djaff
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
- Aantal honden: 3
we hebben het nu een jaar gebruikt. we gebruiken het niet in de winter als het hard vriest. Maar gaan nu dus weer beginnen.
We zijn er tevreden over. Bij Ivan nog helemaal geen teek gevonden. Bij Diego vorig jaar 2 of 3 maar die waren niet eens volgezogen. Geloof dat ze als ze toch op je hond zitten dan dood gaan door dat je prac-tic hebt gebruikt.
De eerste 2 dagen mag je ze geloof ik niet laten zwemmen/regen/wassen etc. dan heeft het natuurlijk ook geen nut. MAar daarna mag dit allemaal wel.
(weet de regeltjes niet meer zo precies omdat ik voor het ging vriezen laatste keer heb gedruppeld.
We zijn er tevreden over. Bij Ivan nog helemaal geen teek gevonden. Bij Diego vorig jaar 2 of 3 maar die waren niet eens volgezogen. Geloof dat ze als ze toch op je hond zitten dan dood gaan door dat je prac-tic hebt gebruikt.
De eerste 2 dagen mag je ze geloof ik niet laten zwemmen/regen/wassen etc. dan heeft het natuurlijk ook geen nut. MAar daarna mag dit allemaal wel.
(weet de regeltjes niet meer zo precies omdat ik voor het ging vriezen laatste keer heb gedruppeld.
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
Ik ben heel blij met Prac-tic. Het stikt hier op Terschelling van de teken, en daar werkt Frontline echt niet goed genoeg voor. Een van mijn honden zwemt 's zomers dagelijks, zowel in zoet als in zout water.
Ik wilde dat het ook voor katten bestond.
Ik wilde dat het ook voor katten bestond.

- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Shib krijgt sinds een jaar of 2 ook Prac-Tic. Werkt super en het heeft op Shibby geen nare bijwerkingen zoals Frontline dat wel had. 

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Sinds vorig jaar krijgen de honden hier Prac-tic in plaats van Frontline.
De reden is voornl. dat Frontline niet meer afdoende werkte tegen teken en vlooien; her en der op internet lees je ook dat teken en vlooien resistent geworden zijn voor Frontline.
Naast Prac-tic krijgen ze hier nog wel een Scaliborband om, maar dat is voornl. tegen de zandvliegen in het buitenland.
De reden is voornl. dat Frontline niet meer afdoende werkte tegen teken en vlooien; her en der op internet lees je ook dat teken en vlooien resistent geworden zijn voor Frontline.
Naast Prac-tic krijgen ze hier nog wel een Scaliborband om, maar dat is voornl. tegen de zandvliegen in het buitenland.
- Dreetje
- Zeer actief
Hoe gaat dat dan met 2 honden zo'n scaliborband.Ceseman schreef:Sinds vorig jaar krijgen de honden hier Prac-tic in plaats van Frontline.
Als ze spelen dan is er toch een kans dat ze via de bek in aanraking komen met de band?
Andrea

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
ja idd.. daarom wil ik dus geen scaliborband in nederland... als je naar het buitenland ga met je honden ontkom je er bijna niet aan, maar daarom neem ik ze ook niet mee.Dreetje schreef:Hoe gaat dat dan met 2 honden zo'n scaliborband.Ceseman schreef:Sinds vorig jaar krijgen de honden hier Prac-tic in plaats van Frontline.
Als ze spelen dan is er toch een kans dat ze via de bek in aanraking komen met de band?
- Dreetje
- Zeer actief
Ik heb net nog even met de DA gebeld en zij vertelde me dat het niet zoveel kwaad kan mochten ze in aanraking komen met de band.jacq1970 schreef:ja idd.. daarom wil ik dus geen scaliborband in nederland... als je naar het buitenland ga met je honden ontkom je er bijna niet aan, maar daarom neem ik ze ook niet mee.Dreetje schreef:Hoe gaat dat dan met 2 honden zo'n scaliborband.Ceseman schreef:Sinds vorig jaar krijgen de honden hier Prac-tic in plaats van Frontline.
Ik ga er nog even over nadenken....
Andrea

- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
Ik gebruik voor Elmo ook Prac-tic. Alleen afgelopen winter niet, nu heb ik weer wat in huis gehaald. Er staat op het doosje 'het diergeneesmiddel mag niet in contact komen met het oppervlakte water, het kan schade toebrengen aan aquatische organismen'.
- Ceseman
- Zeer actief
Mijn honden hebben allebei een dikke kraag en daarbij de band zit relatief strak om hun nek (2 vingers kunnen er tussen), de kans dat de 1 in aanraking komt met de band van de anders is natuurlijk altijd aanwezig, maar ik maak me daar zelf niet zo druk over. Naast de Scaliborband hebben ze buiten, als ze kunnen spelen, ook vaak hun halsband om. Die camoufleert bij wijze van spreken de Scaliborband.Dreetje schreef:Hoe gaat dat dan met 2 honden zo'n scaliborband.Ceseman schreef:Sinds vorig jaar krijgen de honden hier Prac-tic in plaats van Frontline.
Hieronder zie je Luca, degene met de meest kortharige vacht. Zoals je ziet valt de Scaliborband bijna weg in vacht.

- Dreetje
- Zeer actief
Bedankt voor deze informatie en foto.Ceseman schreef:Mijn honden hebben allebei een dikke kraag en daarbij de band zit relatief strak om hun nek (2 vingers kunnen er tussen), de kans dat de 1 in aanraking komt met de band van de anders is natuurlijk altijd aanwezig, maar ik maak me daar zelf niet zo druk over. Naast de Scaliborband hebben ze buiten, als ze kunnen spelen, ook vaak hun halsband om. Die camoufleert bij wijze van spreken de Scaliborband.Dreetje schreef:Hoe gaat dat dan met 2 honden zo'n scaliborband.Ceseman schreef:Sinds vorig jaar krijgen de honden hier Prac-tic in plaats van Frontline.
Hieronder zie je Luca, degene met de meest kortharige vacht. Zoals je ziet valt de Scaliborband bijna weg in vacht.
Ik ga voor de scaliborband.
Andrea

-
debby61
- geregistreerd lid
Wij hebben een Golden en voor haar hebben we ook een keer de Scalibor aangeschaft, echter zij kreeg een hele rode nek van de irritatie. Op aanraden van de dierenarts gebruiken we nu Pulvex, heel goed tegen teken.
- Balint
- Actief
- Mijn ras(sen): 2 Nova Scotia Duck Tolling Retrievers
Flanna en Kayah - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik gebruik voor Balint ook prac-tic. Frontline vond ik niet goed meer werken.
Ben hier heel tevreden over
Ben hier heel tevreden over
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Ik ben van Scalibor overgestapt op Practic aangezien bij de Scalibor vorig jaar teken nog behoorlijk goed hechtten voordat ze het loodje legden. Met Practic heb ik daar geen last van gehad. Ben er erg tevreden mee.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Is het veilig ivm mdr1?Jacan schreef:Ik gebruik sinds vorig jaar prac-tic en ben der zeer tevreden over
Is het een spot-on of een spray?
(ik ben vreselijk huiverig en wil geen spray of band ivm het spelend bijten van de honden in elkaars hals/nek/oren...)
Suzanne
-
~Suzanne~
- Zeer actief
DAT is precies mijn angstt ;-(Dreetje schreef:Hoe gaat dat dan met 2 honden zo'n scaliborband.Ceseman schreef:Sinds vorig jaar krijgen de honden hier Prac-tic in plaats van Frontline.
daarom voor mij geen band.. ook al omdat ik het zelf niet fijn vind bij aanhalen..
Suzanne
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Het zijn gewoon druppeltjes in zo'n pipetje die je tuassen de schouderbladen van de hond moet leegknijpen.Suzanne123 schreef:Is het veilig ivm mdr1?Jacan schreef:Ik gebruik sinds vorig jaar prac-tic en ben der zeer tevreden over
(ik ben vreselijk huiverig en wil geen spray of band ivm het spelend bijten van de honden in elkaars hals/nek/oren...)
Suzanne
Als het een spray was, was ik er ook nooit aan begonnen, Shib is panisch voor sprays. :N:

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Jacan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schotse herder langhaar
- Aantal honden: 2
Suzanne123 schreef:Is het veilig ivm mdr1?Jacan schreef:Ik gebruik sinds vorig jaar prac-tic en ben der zeer tevreden over
Suzanne
Voor zover ik weet wel
Mijn DA is goed op de hoogte van het gen-defect
Daisy was voor alles heel gevoelig vanwege het gen defect en die kon er ook prima over

Luna 25-11-2011 27-12-2017
- Ceseman
- Zeer actief
Bij de Witten komt zoals je weet ook het MDR1-gendefect voor.Jacan schreef:Suzanne123 schreef:Is het veilig ivm mdr1?Jacan schreef:Ik gebruik sinds vorig jaar prac-tic en ben der zeer tevreden over
Suzanne
Voor zover ik weet wel
Mijn DA is goed op de hoogte van het gen-defect
Daisy was voor alles heel gevoelig vanwege het gen defect en die kon er ook prima over
Luca is gevoelig voor betreffende medicijnen, maar met Prac-tic geen enkel probleem.
-
PattyB
Ik heb het gisteren ook bij Senna voor het eerst gebruikt, resultaat: vanochtend al 3x gal gespuugd..Nanna schreef:HIER staan dan weer slechte ervaringen met PracTic.
Tsja, het is afwegen en kijken waar je hond het best op reageert en waar ie het meeste baat bij heeft.
-
linda]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mudi
- Contacteer:
Hier werkte de prac-tic vorig jaar niet goed, ze hadden nog steeds veel teken en ook een hoop dode, die dan uitdrogen en hard worden waardoor je ze er bijna niet meer af krijgt.
- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Je moet bij practic wel even opletten dat je het alleen bij de schouderbladen aanbrengt, dus niet over de hele rug. Als ze het niet binnenkrijgen wordt er ook niet gespuugd is mijn ervaring. Werken doet het hier alleen niet als ze te vroeg zwemmen na het aanbrengen.
-
PattyB
Is dit op reactie op mijn bericht?bennie schreef:Je moet bij practic wel even opletten dat je het alleen bij de schouderbladen aanbrengt, dus niet over de hele rug. Als ze het niet binnenkrijgen wordt er ook niet gespuugd is mijn ervaring. Werken doet het hier alleen niet als ze te vroeg zwemmen na het aanbrengen.
Haha, ik heb het echt alleen in haar nek gedaan hoor..
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Diego spuugt hier ook wel eens gal, soms wel in een kwartier 3x. maar dat is dan omdat hij een lege maag heeft. Kan niet zeggen dat het aan de practic ligt. Het werkt hier heel goed.PB088 schreef:Is dit op reactie op mijn bericht?bennie schreef:Je moet bij practic wel even opletten dat je het alleen bij de schouderbladen aanbrengt, dus niet over de hele rug. Als ze het niet binnenkrijgen wordt er ook niet gespuugd is mijn ervaring. Werken doet het hier alleen niet als ze te vroeg zwemmen na het aanbrengen.
Haha, ik heb het echt alleen in haar nek gedaan hoor..
Heb zelfs nagevraagd bij DA of ze dan bij elkaar mochten zolang de nek/schouderbladen nat waren. En het kon geen kwaad als ze met spelen ietsjes in de mond zouden krijgen.
- Dollie
- Actief
Wij hebben een tijdje terug ook voor het eerst Prac-tic gebruikt omdat we maar niet van de vlooien afkomen, maar ook dat hielp niet.
- Else
- Actief
- Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar
Joy kreeg ook Prac-tic, maar kreeg ondanks de pipet toch de vlooien.
We kwamen er pas vanaf na het geven van stronghold.
We kwamen er pas vanaf na het geven van stronghold.
JOY