Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Rare houding

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

stefanie
Zeer actief

Rare houding

Ongelezen bericht door stefanie »

Pancho is vandaag wat ziekjes. Hij is aan het braken.
Nu doet hij iets wat ik nog niet eerder bij één van de andere honden heb gezien. Hij gaat regelmatig in een soort van spelhouding staan. Hij zakt dus door zijn voorpoten en blijft zo een tijdje staan. Als hij op zo'n moment op de bank ligt, blijft hij met zijn achterpoten op de bank staan en de voorkant staat dan op de grond.
Herkent iemand dit?
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Re: Rare houding

Ongelezen bericht door Ellen. »

Het kan zijn dat je hond buikpijn hebt. Wanneer honden last van hun buik hebben kunnen ze in 'spelhouding' gaan staan om de buik wat minder te belasten. Heeft hij iets verkeerds gegeten? Hoe is hij verder, sloom? Hoe ziet zijn braaksel eruit? En hoe is zijn ontlasting?
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Dat heb ik wel eens gezien bij 1 van mijn honden.
Ik had het idee dat ze dan misselijk was.
Ik hoop dat je hond zich snel weer beter voelt.

Groetjes Rian
Sepp
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Stabij & Border Collie

Ongelezen bericht door Sepp »

Roef deed dit eergisteren ook. Volgens mij rekken ze dan hun buik op...ze hebben dan last van krampen. Deze houding ontlast ze.
Houdt hem goed in de gaten...of hij nog gewoon, eet, drinkt, poept enzo.

Sterkte!

Nanda
Afbeelding
Else
Actief
Mijn ras(sen): dwergteckeltje langhaar

Ongelezen bericht door Else »

Joy doet dat als ze buikpijn heeft. Dan rekt en strekt ze.
Succes ermee!
JOY
Afbeelding
stefanie
Zeer actief

Ik denk niet dat hij wat verkeerds gegeten heeft. Hij loopt namelijk altijd aan de lijn dus dan zou ik het gezien moeten hebben.
De eerste keer was het gallig, daarna was het zijn eten en de laatste keer was het een grote plas water omdat hij net gedronken had.
Ontlasting is normaal.
Het kan heel goed zijn dat hij buikpijn heeft. Hij is 'stilletjes' en tijdens het wandelen ging hij er bji liggen toen ik even stil stond.
Ellen. schreef:Het kan zijn dat je hond buikpijn hebt. Wanneer honden last van hun buik hebben kunnen ze in 'spelhouding' gaan staan om de buik wat minder te belasten. Heeft hij iets verkeerds gegeten? Hoe is hij verder, sloom? Hoe ziet zijn braaksel eruit? En hoe is zijn ontlasting?
Ellen.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador en Heidewachtel

Ongelezen bericht door Ellen. »

stefanie schreef:Ik denk niet dat hij wat verkeerds gegeten heeft. Hij loopt namelijk altijd aan de lijn dus dan zou ik het gezien moeten hebben.
De eerste keer was het gallig, daarna was het zijn eten en de laatste keer was het een grote plas water omdat hij net gedronken had.
Ontlasting is normaal.
Het kan heel goed zijn dat hij buikpijn heeft. Hij is 'stilletjes' en tijdens het wandelen ging hij er bji liggen toen ik even stil stond.
Ellen. schreef:Het kan zijn dat je hond buikpijn hebt. Wanneer honden last van hun buik hebben kunnen ze in 'spelhouding' gaan staan om de buik wat minder te belasten. Heeft hij iets verkeerds gegeten? Hoe is hij verder, sloom? Hoe ziet zijn braaksel eruit? En hoe is zijn ontlasting?
Ik denk inderdaad dat het gewoon buikpijn is, gewoon even rustig aan doen en misschien kleine beetjes eten geven, dus niet grote porties wat hij normaal krijgt. Als hij gewoon goed blijft eten en normaal gedrag vertoond is het prima. Het is logisch dat hij wat rustiger is, dat zijn wij ook als we buikpijn hebben. Gewoon lekker vertroetelen op de bank en het komt vast wel goed! :ok:
stefanie
Zeer actief

Bedacht me gisteravond ineens dat hij zaterdagavond druppels,in zijn nek, had gekregen tegen de oormijt, net als de andere honden trouwens. Misschien reageert hij daar wel op. Over een maand moeten ze het weer krijgen dus dan zal ik het wel zien.
Vandaag gaat het weer prima met hem. Gewoon gegeten en niet gebraakt.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”