Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hier kun je al je andere foto's kwijt, zoals vakantiefoto's, foto's van je andere huisdieren, natuurfoto's, foto's van enge spinnen, vogels en dergelijke. Alle foto's dus eigenlijk die niet in de normale fotohoek en ook niet in de wandelrubriek thuishoren.
Ik rijd samen met een vriendin een aantal paarden. Normaal hebben we alleen Friezen maar we doen er nu voor een paar maanden een Haflinger bij. Van de week heb ik paar foto's van de eigenwijze Haf gemaakt.
Hilde schreef:Oh, jij ook al aan de bodyprotector.. Wat is dat toch Wel een supermooie Haflinger!
Ik heb geen bodyprotector. Dat is m'n vriendin. Maar we rijden veel jonge paarden in dus ik zit er wel over te denken om er een aan te schaffen. Maar volgens mij rijd het dus echt voor geen meter
laura86 schreef:Ik heb geen bodyprotector. Dat is m'n vriendin. Maar we rijden veel jonge paarden in dus ik zit er wel over te denken om er een aan te schaffen. Maar volgens mij rijd het dus echt voor geen meter
Ik ben zelf van mening dat je de gevaren van het paardrijden weet, dan moet je niet je er onnodig tegen gaan beschermen. Naar dat je valt hoor, kun je weken last van hebben, dat weet ik. Maar ik denk dat je alleen maar banger wordt van zo'n protector.
laura86 schreef:Ik heb geen bodyprotector. Dat is m'n vriendin. Maar we rijden veel jonge paarden in dus ik zit er wel over te denken om er een aan te schaffen. Maar volgens mij rijd het dus echt voor geen meter
Ik ben zelf van mening dat je de gevaren van het paardrijden weet, dan moet je niet je er onnodig tegen gaan beschermen. Naar dat je valt hoor, kun je weken last van hebben, dat weet ik. Maar ik denk dat je alleen maar banger wordt van zo'n protector.
Zij heeft iets aan haar rug dus daar kan zo'n bodyprotector ergere schade helpen voorkomen. Dus dat het onnodige bescherming is ben ik niet met je eens.
Rij je dan ook zonder cap als je vind dat je je niet moet gaan beschermen? Ik ben een keer zo hard gevallen dat mijn cap aan gort was en ik een hersenschudding had. Ik wil niet weten wat er gebeurt zo zijn als ik geen cap op had gehad... Dus nee, onnodige bescherming vind ik het echt niet.
En ik heb nog nooit bang op een paard gezeten dus daar zal het ook niet aan bijdragen
laura86 schreef:Ik rijd samen met een vriendin een aantal paarden. Normaal hebben we alleen Friezen maar we doen er nu voor een paar maanden een Haflinger bij
Mijn moeder heeft ook Friezen Paarden en doet daar ook heel erg veel mee
ze zit in het bestuur van de frieze proat etc...
Zij heeft iets aan haar rug dus daar kan zo'n bodyprotector ergere schade helpen voorkomen. Dus dat het onnodige bescherming is ben ik niet met je eens.
Rij je dan ook zonder cap als je vind dat je je niet moet gaan beschermen? Ik ben een keer zo hard gevallen dat mijn cap aan gort was en ik een hersenschudding had. Ik wil niet weten wat er gebeurt zo zijn als ik geen cap op had gehad... Dus nee, onnodige bescherming vind ik het echt niet.
En ik heb nog nooit bang op een paard gezeten dus daar zal het ook niet aan bijdragen [/quote]
Dan heb jij nog geluk gehad met je cap, die van mij was alleen gedeukt maar lag wel een behoorlijke tijd in het ziekenhuis.
Elmo/maureen schreef:Dan heb jij nog geluk gehad met je cap, die van mij was alleen gedeukt maar lag wel een behoorlijke tijd in het ziekenhuis.
:N:
Ik heb nog nooit iets gevaarlijks overgehouden aan vallen, gelukkig. Een maal een hersenschudding, twee maal enkelbanden gescheurd, heel wat blauwe plekken, een gebroken arm, gebroken vingers.. En als ik verhalen van anderen hoor, mag ik nog blij zijn met al mijn gebroken botten. Liever 100 keer mijn arm breken dan 1 keer mijn nek. Ik heb ook een keer 10 minuten naar adem moeten snakken, ik was heel vreemd terecht gekomen, heel eng was dat.
je hebt geen idee waar je over praat als je zoiets zegt.
met auto rijden heb je toch ook een gordel om, met motorrijden heb je toch ook een protector en helm op!
Mijn moeder is zo'n 10 jaar geleden heel zachtjes van een paard afgevallen, kwam ongelukkig terecht... rug verbrijzeld.
ze kan nooit meer rijden!
en dan mag jij mij eens zeggen wie er banger op een paard wordt met een protector? jij misschien?!
en wie er banger op een motor wordt met een helm op?
Baily&Luna schreef:en dan mag jij mij eens zeggen wie er banger op een paard wordt met een protector? jij misschien?!
Een helm op op een motor is iets anders dan een protector. En já, ik wordt werkelijk banger als ik een protector om heb. Maar dit kan natuurlijk wel met andere factoren te maken hebben. Ik ga hier überhaupt geen discussie over voeren omdat dit een fototopic is, geen discussiegedeelte.
Baily&Luna schreef:en dan mag jij mij eens zeggen wie er banger op een paard wordt met een protector? jij misschien?!
Een helm op op een motor is iets anders dan een protector. En já, ik wordt werkelijk banger als ik een protector om heb. Maar dit kan natuurlijk wel met andere factoren te maken hebben. Ik ga hier überhaupt geen discussie over voeren omdat dit een fototopic is, geen discussiegedeelte.
hou dan zelf ook je mond met "je mening"
hou het dan leuk bij foto topic
hou dan zelf ook je mond met "je mening"
hou het dan leuk bij foto topic
Precies
Ik kan we gewoon irriteren aan zo'n lose opmerkingen die werkelijk nergens op slaan
mooie haflinger. lekker sportief type.
ken een grand prix amazone die jonge paarden met een body protector rijd na 2 x haar rug gebroken te hebben.
niks mis mee als je jezelf beschermt
Ik rijd paarden die ik niet zo goed ken of die nog jong/onervaren zijn ook met een bodyprotector. Op de uberbrave Fjord van 18 heb ik zelfs mijn cap op. Die is echt bomproof, je kunt er dwars mee door een carnavalsoptocht rijden. Toch kan ze ook uitglijden, struikelen, enz.
Nadat ik ben gelanceerd en daarbij een hoef (van een giga Mecklenburger) in mijn buik heb gehad draag ik een protector op paarden waar ik niet zeker van ben.
Ik hoop nu niet dat mensen denken dat ik tegen de protector ben hoor, ik ben er alleen ook niet vóór. Meer neutraal. In mijn les, mogen de leerlingen zelf kiezen wat ze dragen of niet. Ik verbied ze alleen sjaals, open vesten, enzovoort. Je wilt niet weten hoe ze soms aankomen Zonder bodyprotector mogen ze van mij het paard op, prima hoor. Cap wel verplicht en als je protector wil dragen, moet je dat zeker doen. Ik ben er geen voorstander van omdat het verrot zit En onnodig. Tja, daar blijf ik toch wel een beetje bij. 10 jaar geleden had niemand zo'n ding en er is nog niet bewezen dat zo'n protector minder ernstige ongevallen maakt dan 10 jaar geleden. Misschien dat ik ooit nog bijdraai.
Hilde schreef:Ik hoop nu niet dat mensen denken dat ik tegen de protector ben hoor, ik ben er alleen ook niet vóór. Meer neutraal. In mijn les, mogen de leerlingen zelf kiezen wat ze dragen of niet. Ik verbied ze alleen sjaals, open vesten, enzovoort. Je wilt niet weten hoe ze soms aankomen Zonder bodyprotector mogen ze van mij het paard op, prima hoor. Cap wel verplicht en als je protector wil dragen, moet je dat zeker doen. Ik ben er geen voorstander van omdat het verrot zit En onnodig. Tja, daar blijf ik toch wel een beetje bij. 10 jaar geleden had niemand zo'n ding en er is nog niet bewezen dat zo'n protector minder ernstige ongevallen maakt dan 10 jaar geleden. Misschien dat ik ooit nog bijdraai.
10 jaar geleden was jij 5?
en je schreef en zegt nu weer "Ik ben zelf van mening dat je de gevaren van het paardrijden weet, dan moet je niet je er onnodig tegen gaan beschermen"
en ik ben NOG steeds van mening dat een protector dus echt niet, niet onnodig is
je moest eens weten wat ik al allemaal heb zien gebeuren en met protector zou dit een heel stuk mindere consequenties hebben gehad.
Baily&Luna schreef:10 jaar geleden was jij 5?
en je schreef en zegt nu weer "Ik ben zelf van mening dat je de gevaren van het paardrijden weet, dan moet je niet je er onnodig tegen gaan beschermen"
en ik ben NOG steeds van mening dat een protector dus echt niet, niet onnodig is
je moest eens weten wat ik al allemaal heb zien gebeuren en met protector zou dit een heel stuk mindere consequenties hebben gehad.
5 ja, toen reed ik dus al een jaar peerd. Hoewel je het meer hobbelen kunt noemen. Ik zie nu wel in dat het minder onnodig is als ik dacht, maar ik ben er dus niet persé tegen of voor. Mensen moeten het zelf weten, maar ik vind het verrot zitten. Als je slank bent, wordt er niks weggedrukt, maar als je 'voldoende' boezem hebt en verder ook stevig, dan drukt het heel wat aan hoor, dat vind ik onprettig rijden. Maar misschien ben ik ook bevooroordeeld, omdat ik nog nooit wat aan mijn romp heb gehad. Ik scheur mijn enkelbanden alleen en breek armen. Geen bodyprotector die tegen die ongevallen wat doet. Maar misschien is hij wel hartstikke nuttig hoor, misschien draai ik wel bij, zoals ik ook al eerder zei.
Hilde schreef:Ik hoop nu niet dat mensen denken dat ik tegen de protector ben hoor, ik ben er alleen ook niet vóór. Meer neutraal. In mijn les, mogen de leerlingen zelf kiezen wat ze dragen of niet. Ik verbied ze alleen sjaals, open vesten, enzovoort. Je wilt niet weten hoe ze soms aankomen Zonder bodyprotector mogen ze van mij het paard op, prima hoor. Cap wel verplicht en als je protector wil dragen, moet je dat zeker doen. Ik ben er geen voorstander van omdat het verrot zit En onnodig. Tja, daar blijf ik toch wel een beetje bij. 10 jaar geleden had niemand zo'n ding en er is nog niet bewezen dat zo'n protector minder ernstige ongevallen maakt dan 10 jaar geleden. Misschien dat ik ooit nog bijdraai.
Een vriendin van mij is met paard en al ten val gekomen.
Paard lag op zijn rug bovenop haar.
Ze kan het navertellen omdat ze een bodyprotector droeg (had daardoor "slechts" een meervoudige bekkenbreuk).
Dus ik denk wel, dat het bij bepaalde ongevallen meer bescherming biedt.
Renee1966 schreef:Een vriendin van mij is met paard en al ten val gekomen.
Ze kan het navertellen omdat ze een bodyprotector droeg (had daardoor "slechts" een meervoudige bekkenbreuk).
Heeft ze inderdaad geluk gehad. Maar ik zeg het nogmaals, misschien draai ik in de loop van de tijd wel bij. Ik zal hem zelf alleen niet dragen. Ik ben ook eens met paard en al door een hindernis gevlogen, het paard is twee keer over mij heen gerold. Ik droeg geen bodyprotector en ik heb er niks aan over gehouden, alleen wat blauwe plekken en spierpijn. En ik droeg geen protector. Al zaten er tien engeltjes op mijn schouder, ik ben er heel goed uitgekomen en dat zonder protector.
Toen ik 15 was dacht ik net zo, Hilde. Nu, 13 jaar, 2 kinderen en een eigen zaak verder ben ik wel heel wat voorzichtiger geworden. Nu zie ik die jonge meiden dingen doen die ik nooit zou doen, toen zag ik het gevaar er ook niet van in.
Youp schreef:Toen ik 15 was dacht ik net zo, Hilde. Nu, 13 jaar, 2 kinderen en een eigen zaak verder ben ik wel heel wat voorzichtiger geworden. Nu zie ik die jonge meiden dingen doen die ik nooit zou doen, toen zag ik het gevaar er ook niet van in.
Misschien komt het dus nog goed met me! Alhoewel die kinderen er sowieso niet zullen komen
Renee1966 schreef:Een vriendin van mij is met paard en al ten val gekomen.
Heeft ze inderdaad geluk gehad. Maar ik zeg het nogmaals, misschien draai ik in de loop van de tijd wel bij. Ik zal hem zelf alleen niet dragen. Ik ben ook eens met paard en al door een hindernis gevlogen, het paard is twee keer over mij heen gerold. Ik droeg geen bodyprotector en ik heb er niks aan over gehouden, alleen wat blauwe plekken en spierpijn. En ik droeg geen protector. Al zaten er tien engeltjes op mijn schouder, ik ben er heel goed uitgekomen en dat zonder protector.
Waarschijnlijk viel jij in de bak in zand, of op gras?
Mijn vriendin viel op beton met het paard bovenop haar.
Mij heeft het wel de ogen geopend, als ik ooit weer ga rijden, bescherm ik me beter (reed vroeger zonder bescherming, ook geen hoofdbescherming).