Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het was wachten op problemen:

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Re: Het was wachten op problemen:

Ongelezen bericht door Cash »

MARC_S schreef: Persoonlijk vind ik dat dus dierenmishandeling en dan hoeft het voor mij niet meer met die hond.
Nou ja dan mishandel ik Woopy maar.
Ik wil het niet op mijn geweten hebben dat Woopy bij het oversteken een ongeluk veroorzaakt met alle mogelijke gevolgen van dien.
Leuk hoor dat hij het grappig vindt om te gaan zwerven en het liefst in zijn uppie half Groningen doorkruist maar dat gaat dus gewoon niet.
Hij mag los racen op een omheind veld zo groot als een voetbalveld en verder zit hij aan de flexlijn.

Ik vind het echt onverantwoord om een hond maar te laten lopen want ach na een uurtje is hij wel weer terug.
Dan zoek je maar een omheind veld op.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door josefientje »

Wat fijn voor jou en je hond dat jullie een omheind veld hebben! Dat is hier op het hele eiland dus niet te vinden :19:

En ik ben niet van plan om hem altijd aan te lijnen om redenen die Marc net al heel goed verwoord heeft. Ja hij is er een paar keer flink vandoor gegaan, en ja dat is redelijk onverantwoord. Gelukkig is er hier niet veel verkeer en zeker 's winters niet. En dus zijn we nu heel hard aan het trainen om het weglopen zoveel mogelijk te voorkomen, en dat kan alleen als je hem ook los laat.
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Kijk, als Cleo half Groningen door rende kwam ze ook niet los. Als ze honden of mensen zou bijten ook niet. Maar als ze eens per jaar een keer wegrent om in het zicht maar wel 500 meter verder achter de hazen aan te gaan ga ik haar niet levenslang vasthouden. Ik denk dat dat wel een verschil maakt. Want ze komt wel altijd weer terug en richt verder geen schade aan. Daar waar het open is kan ik haar ook zien. In het bos is ze weg als je hele erge pech hebt maar dat is zo zeldzaam dat ik het er maar op waag. Uiteraard gaat ze niet los bij drukke wegen en ook niet waar veel katten lopen. Maar hier in een groot losloopgebied omringd door 80 km wegen durf ik dat wel gewoon. Het gaat ook al 11 jaar goed. Dapper is wel overreden in Amsterdam maar die was eigenlijk veel braver. Hij rende ineens de straat over en werd geschept door iemand die daar met 80 km/uur doorheen scheurde en die reed ook nog gewoon door terwijl zijn hele achterpoot open lag en de vellen eraan hingen. :jank: Maargoed, hij is ook gewoon oud geworden en dood gegaan aan kanker ipv een ongeluk :wink:

Want zelfs Wuilus is hem een keer een hele nacht gepeerd. Daarna vond ik het wel moeilijk om haar weer los te laten maar ze is 13 jaar niet meer weggelopen. Dus het is echt altijd mogelijk, zelfs als je hond al 3 jaar niet weggelopen is. :cool2:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief

MARC_S schreef:Maar de dader van het uitzetten van de reeën en ook de edelherten op Terschelling is toch ook bekend? :mrgreen: Ik kom al 35 jaar op Terschelling en inderdaad, vroeger knalde je met de fiets tegen schapen en geiten aan die ineens in een bocht het fietspad op liepen. Denk dat ze daarom nu vast gelegd worden. Zeker rondom Hoorn en Oosterend aan de Noordzeekant.

Straks barst het weer van de toeristen en die nemen ook honden mee. Stadshonden die geen lammetjes gewend zijn. Dus het gaat hoe dan ook verkeerd. Wij laten de honden daar ook los. Dat ma

Die heeft ook een behoorlijke boete gekregen, en de kosten van het verwijderen van de edelherten worden ook op hem verhaald. Dat was eeeuuh een duur avondje stappen zeg maar (het hele plan is aan de bar, waar anders, bedacht)

Tegen de tijd dat het seizoen echt begint staan de schapen meest langs de waddendijk, en daar mag je niet (meer) komen met een hond, ook niet aangelijnd

MonaToetje schreef:
josefientje schreef:Een uur of langer, de laatste keer is hij de hele middag weggeweest. Maar toen was hij er ook aan het uiterste puntje van het eiland vandoor gegaan, en is hij naar huis gelopen.

:
Ik vind het onverantwoord om een hond waarvan je weet dat hij " gezellie een uurtje achter haasjes gaat jagen " los te laten lopen. Ik snap eerlijk gezegd niet dat jij dit normaal vindt en het toelaat.
Los daar van , Ben je niet bang dat het een keer misgaat, dat hij een keer bij een drukke weg komt en net op het verkeerde moment oversteekt?

Linda
.

Waar staat dat ik dat normaal vind? Ik wil niet dat hij dit doet, en ben dus nu met hem aan het trainen daarop. Nooit meer loslopen is voor mij geen optie, dan had hij beter op Kreta kunnen blijven.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Sandor schreef:
Een losloopgebied betekent niet dat je daar het alleenrecht hebt met honden.
Ist het niet logisch dat er in een losloopgebied geen schapen mogen vrij rondlopen? Of omgekeerd, maak er geen losloopgebied van als er schapen los lopen.
Het park hier is al sinds jaar en dag losloopgebied.
De gemeente heeft 2 jaar geleden besloten dat ze niet meer willen maaien, maar dat alles met schapen moet. Leuk natuurlijk, maar niet over nagedacht.

Het grootste probleem is dat de meeste mensen de honden gewoon de hele zomer niet los kunnen laten lopen, omdat er nooit bekend is óf en wanneer de schapen er lopen, en ook is er niet bekend of er een draad tussen zit of niet. Dat wisselt echt per dag. Soms zijn de schapen ook ineens een aantal weken spoorloos, om ineens weer op te duiken.
Je weet gewoon niet waar je aan toe bent.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
josefientje
Zeer actief

Dat is inderdaad een rotsituatie. Ik zou daar met mijn honden wel kunnen lopen, die hebben allemaal respect voor schapen en geiten. Maar ik kan me voorstellen dat het niet relaxd loopt.
Afbeelding
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

MARC_S schreef:Kijk, als Cleo half Groningen door rende kwam ze ook niet los. Als ze honden of mensen zou bijten ook niet. Maar als ze eens per jaar een keer wegrent om in het zicht maar wel 500 meter verder achter de hazen aan te gaan ga ik haar niet levenslang vasthouden. Ik denk dat dat wel een verschil maakt. Want ze komt wel altijd weer terug en richt verder geen schade aan. Daar waar het open is kan ik haar ook zien. In het bos is ze weg als je hele erge pech hebt maar dat is zo zeldzaam dat ik het er maar op waag. Uiteraard gaat ze niet los bij drukke wegen en ook niet waar veel katten lopen. Maar hier in een groot losloopgebied omringd door 80 km wegen durf ik dat wel gewoon. Het gaat ook al 11 jaar goed. Dapper is wel overreden in Amsterdam maar die was eigenlijk veel braver. Hij rende ineens de straat over en werd geschept door iemand die daar met 80 km/uur doorheen scheurde en die reed ook nog gewoon door terwijl zijn hele achterpoot open lag en de vellen eraan hingen. :jank: Maargoed, hij is ook gewoon oud geworden en dood gegaan aan kanker ipv een ongeluk :wink:

Want zelfs Wuilus is hem een keer een hele nacht gepeerd. Daarna vond ik het wel moeilijk om haar weer los te laten maar ze is 13 jaar niet meer weggelopen. Dus het is echt altijd mogelijk, zelfs als je hond al 3 jaar niet weggelopen is. :cool2:
Dat is denk ik ook het verschil. Woopy komt niet terug. Die moet gevangen worden.
Bikkel gaat ook weleens achter een konijn aan en is dan even uit zicht maar dat is 5 seconden en dan zie ik hem weer.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

MARC_S schreef:Kijk, als Cleo half Groningen door rende kwam ze ook niet los. Als ze honden of mensen zou bijten ook niet. Maar als ze eens per jaar een keer wegrent om in het zicht maar wel 500 meter verder achter de hazen aan te gaan ga ik haar niet levenslang vasthouden. Ik denk dat dat wel een verschil maakt. Want ze komt wel altijd weer terug en richt verder geen schade aan. Daar waar het open is kan ik haar ook zien. In het bos is ze weg als je hele erge pech hebt maar dat is zo zeldzaam dat ik het er maar op waag. Uiteraard gaat ze niet los bij drukke wegen en ook niet waar veel katten lopen. Maar hier in een groot losloopgebied omringd door 80 km wegen durf ik dat wel gewoon. Het gaat ook al 11 jaar goed. Dapper is wel overreden in Amsterdam maar die was eigenlijk veel braver. Hij rende ineens de straat over en werd geschept door iemand die daar met 80 km/uur doorheen scheurde en die reed ook nog gewoon door terwijl zijn hele achterpoot open lag en de vellen eraan hingen. :jank: Maargoed, hij is ook gewoon oud geworden en dood gegaan aan kanker ipv een ongeluk :wink:

Een keer ervan door en weer terug komen is wel iets anders dan je hond uren kwijt zijn. Tirsa is in haar jonge jaren ook behoorlijk vooruit gesjeesd, maar kwam ook gewoon terug. Je moet inderdaad proberen. Maar als ik weet dat m'n hond er echt vandoor gaat, dan neem ik dat risico niet.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Cash schreef:

Dat is denk ik ook het verschil. Woopy komt niet terug. Die moet gevangen worden.
Bikkel gaat ook weleens achter een konijn aan en is dan even uit zicht maar dat is 5 seconden en dan zie ik hem weer.
Dat doet Eva ook. Belgen willen niet uit het zicht van hun baasje heb ik het idee. Cleo als halve huskie heeft daar veel minder problemen mee helaas. Maargoed, ze is prima gehoorzaam meestal. :mrgreen:
Afbeelding
Anne&Taar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes

Ongelezen bericht door Anne&Taar »

Ik vind dat iedereen zn hond inderdaad zoveel mogelijk onder appel moet houden, maar dit is wel de kat op t spek binden, eigenlijk. Als de wereld zo zwart-wit zou zijn, zou er helemaal geen apart losloopgebied nodig zijn; want alle honden staan immers 100% onder appel? Dat is natuurlijk niet helemaal een eerlijke verwachting..
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”