Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

kvv+brokken

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

dagmar88
Zeer actief

Re: kvv+brokken

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Waar woon je in de buurt , Sandor. Dogshape levert ook in Belgie, in hun rayon zelfs erg goedkoop.
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

Waar woon je in de buurt , Sandor. Dogshape levert ook in Belgie, in hun rayon zelfs erg goedkoop.
tussen Leuven en Brussel, in Vlaams Brabant. Zal 'dogshape' eens opzoeken.
In de grotere dierenwinkel op de steenweg, hebben, ze enkel Duck-kvv, maar je kan er wel bijna alles bestellen...
dagmar88
Zeer actief

http://www.dogshapeweb.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ze hebben verschillende soorten kvv en vooral erg voordelig barf spul.
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Suzanne123 schreef:
Eh.. zonder als al te eigenwijs over te willen komen is het verteringsproces heel anders!! Het is nogal niet wat anders; brok of vlees!

Van mij mag je mengen, maar kijk niet raar op als het met de ontlasting ineens niet zo goed meer gaat....

Suzanne

ach, ikzelf eet ook vlees en groenten en patatten en weet ik nog veel wat door elkaar hoor. Dat verteert ook niet gelijk... wat niet verteert is, blijft nog wel ff zitten dan...

en met ontlasting geen problemen hier, nog nooit gehad ook niet :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Suzanne123 schreef: Je hoeft alleen maar naar de ontlasting te kijken van een hond die 'op vers staat' en dat te vergelijken met die van een hond die brokken krijgt. En als je dan ook nog even kijkt naar die fluoriscerend oranje hopen die een Frolic- of Pedigree gevoerde honde neerlegt... dan zie je daar echt genoeg aan.
Nou ik durf te beweren dat dit niet zo is... Xena's ontlastig in exact hetzelfde of hij nu brok, kvv of vers eet... het enige wanneer het afwijkt is als ze veel bot heeft gehad.
Voor de rest is het bij brok heel donker (bijna zwart) dit ook bij KVV (AHV) en ook bij vers.... Jij zult het verschil niet zien iig.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cootje1963

Ongelezen bericht door Cootje1963 »

Wij voeren 'smorgens Carnibest en 's avonds brokken en dat gaat prima. :ok:
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Overigens krijgen ze soms brok en KVV, soms brok en vers soms vers alleen, brok alleen, of KVV alleen, dus alle mogelijke versies en ze hebben er totaal geen last van...
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Sandor

ik denk dat ik wat ga bestellen via dogshape

hoe lang duurt het denk je om het naar Belgie te versturen?
dagmar88
Zeer actief

wanneer je besteld hebt krijg je keurig bericht wanneer ze weer de ronde met de vrieswagen komen maken.
Heeft bij mij altijd hoogstens een week geduurt.
Ik heb altijd alleen maar barf spul bestelt en dat wordt dus verpakt per plus minus een kilo, diepgevroren in vuilniszakken bij de voordeur gezet.
Op de dag dat de levering komt bellen ze altijd een kwartiertje vantevoren dat ze er zijn.

Ze hebben een goede klantenservice en prima kwaliteit vers.
Sandor

Kheb een belgische versvlees-leverancier gevonden:
1 kg kip is 1,75 euro...dat is best wel goedkoop, niet?
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hier ook, de combinatie van brok en Kvv!,,
Na veel proberen, gaat dit het beste.
Ze krijgen hier s'morgens Kvv, en s'avonds krijgen ze farmfood brokken met farmfood fresh kvv er door!
Ik meng ook gewoon de kvv door de farmfood. :D
Gaat prima.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

maart schreef:
Suzanne123 schreef:
Eh.. zonder als al te eigenwijs over te willen komen is het verteringsproces heel anders!! Het is nogal niet wat anders; brok of vlees!

Van mij mag je mengen, maar kijk niet raar op als het met de ontlasting ineens niet zo goed meer gaat....

Suzanne

ach, ikzelf eet ook vlees en groenten en patatten en weet ik nog veel wat door elkaar hoor. Dat verteert ook niet gelijk... wat niet verteert is, blijft nog wel ff zitten dan...

Hier de honden jaren de combinatie brok en kvv/vers gegeven zonder problemen, mijn ouders vanaf dat brok op de markt kwam met alles gecombineerd wat je je maar kan indenken. En nu opeens de laatste jaren zou het problemen geven :roll:
En wat maakt het uit dat het verteringsproces anders is? Daar is een maag heus wel op gebouwd hoor, wilde hondachtigen die leven in de buurt van mensen eten ook al duizenden jaren alles door elkaar. Wat nog niet genoeg verteerd is, blijft simpelweg gewoon in de maag zitten. Uiteindelijk zou je dan ook geen groenten en vlees/bot samen moeten geven, want dat verteerd net zo verschillend als brok en vlees.
Sandor

wolven en wolfachtigen eten in de natuur trouwens ook wel eens besjes en gras enzo
astrid
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Griekse herplaatsers
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door astrid »

maart schreef:
Suzanne123 schreef:

Suzanne

Dat zeg ik dus ook altijd, wij eten toch ook verschillende producten in 1 maaltijd. Waarom zou dat bij ons wel kunnen en bij honden niet :U: Ik mik voor de honden ook altijd alles door elkaar als het zo uitkomt, ze krijgen er niks van.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”