Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Oppas aangeboden voor stafford in de periode 1 - 18 april
Moderator: moderatorteam
-
EvitaP
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Oppas aangeboden voor stafford in de periode 1 - 18 april
Hallo allemaal,
Eerst zal ik me even (opnieuw) voorstellen. Ik ben Evita en woon samen met mijn vriend in Scheveningen. Jammer genoeg hebben we zelf momenteel geen honden of andere huisdieren. Ook kinderen zijn hier ver te zoeken. Wij hebben zelf honden gehad van de volgende rassen/kruisingen: lab/duitse staander, border collie, fila brasileiro's, pitbulls.
Wij zijn hondenmensen in hart en ziel, maar momenteel zitten wij niet in de juiste situatie om zelf een hond te hebben (te weinig thuis). In de periode van 1 tot 18 april heb ik echter veel vrije tijd en wij zouden dan graag op een hond willen passen.
De reden dat we op een (of twee) stafford(s) willen passen is omdat we later er zelf misschien een zouden willen. Het maakt niet uit of het een American Staffordshire Terrier is of de Staffordshire Bull Terrier.
Een hond met gebruiksaanwijzing hoeft geen probleem te zijn. Wel moet hij enkele uurtjes alleen thuis kunnen zijn aangezien we hem niet overal mee kunnen nemen.
Voor verder vragen kunt u contact met mij opnemen door te e-mailen naar: evita_cindy@hotmail.com
Hopelijk tot snel,
Evita
PS
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen Moderators. Mijn excuses als het verkeerd is geplaatst.
Eerst zal ik me even (opnieuw) voorstellen. Ik ben Evita en woon samen met mijn vriend in Scheveningen. Jammer genoeg hebben we zelf momenteel geen honden of andere huisdieren. Ook kinderen zijn hier ver te zoeken. Wij hebben zelf honden gehad van de volgende rassen/kruisingen: lab/duitse staander, border collie, fila brasileiro's, pitbulls.
Wij zijn hondenmensen in hart en ziel, maar momenteel zitten wij niet in de juiste situatie om zelf een hond te hebben (te weinig thuis). In de periode van 1 tot 18 april heb ik echter veel vrije tijd en wij zouden dan graag op een hond willen passen.
De reden dat we op een (of twee) stafford(s) willen passen is omdat we later er zelf misschien een zouden willen. Het maakt niet uit of het een American Staffordshire Terrier is of de Staffordshire Bull Terrier.
Een hond met gebruiksaanwijzing hoeft geen probleem te zijn. Wel moet hij enkele uurtjes alleen thuis kunnen zijn aangezien we hem niet overal mee kunnen nemen.
Voor verder vragen kunt u contact met mij opnemen door te e-mailen naar: evita_cindy@hotmail.com
Hopelijk tot snel,
Evita
PS
Ik weet niet zo goed waar ik dit moet plaatsen Moderators. Mijn excuses als het verkeerd is geplaatst.
-
EvitaP
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Oppas aangeboden voor stafford in de periode 1 - 18 april
Als ik geen reacties krijg voor een stafford, dan is jouw dwerg tekkel ook welkom 
Ik weet dat ik dit enigszins laat aanbiedt. Dus mochten er geen reacties zijn binnen geringe tijd dan zijn andere honden ook welkom.
Maarja, hoe lang wil je daar op wachten... Dan wordt het natuurlijk allemaal wel erg 'last moment'. Wat voor mij geen probleem is maar voor jou des te meer denk ik.
Ik weet dat ik dit enigszins laat aanbiedt. Dus mochten er geen reacties zijn binnen geringe tijd dan zijn andere honden ook welkom.
Maarja, hoe lang wil je daar op wachten... Dan wordt het natuurlijk allemaal wel erg 'last moment'. Wat voor mij geen probleem is maar voor jou des te meer denk ik.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
- Aantal honden: 2
Ik zou dit op het staffordforum zetten 
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik denk dat er zeer weinig mensen zijn die hun Staff zomaar bij een vreemde zullen achter laten.
Vele van deze honden hebben toch wel een gebruiksaanwijzing.

- dagmar88
- Zeer actief
En erg klef met het baasje he. Die van mij zou een week lang voor de deur staan piepen
-
EvitaP
- Zeer actief
- Contacteer:
Heb ik al geprobeerd, maar dan moet je eerst als lid worden geaccepteerd.Valerie schreef:Ik zou dit op het staffordforum zetten
Dat snap ik. Aan de andere kant. Mocht iemand de keuze hebben uit een pension of particulier en je hebt een hond met gebruiksaanwijzing zou ik misschien juist voor een huiselijke omgeving kiezen. De hond krijgt er alle aandacht en er kan rekening gehouden worden met alle eigenaardigheden van de hond/het ras.Paulala schreef:Ik denk dat er zeer weinig mensen zijn die hun Staff zomaar bij een vreemde zullen achter laten.
Wat ik heb begrepen is dat een staff over het algemeen niet erg sociaal is naar andere honden (eigen geslacht). Het zal dus niet mogelijk zijn om 'm te laten los lopen. En het kan al helemaal niet omdat ik niet zijn baasje ben. Toch zijn het actieve honden die ook hun beweging en mentale uitdagingen nodig hebben.
Juist om deze redenen zou een huiselijke omgeving (bij iemand prive) geschikter voor ze zijn. Lijkt mij althans.
-
Mojuan
- Zeer actief
Nou, ik zal je zeggen dat wij ervoor hebben gekozen om gewoon absoluut niet op vakantie te gaan.
Niemand is in mijn ogen capabel genoeg om voor onze honden te zorgen.
Heel hun karakter, gedrag etc kennen wij door en door, we weten precies hoe ze reageren, waar we op moeten letten, etc etc.
Dat is niet even uit te leggen, en onmogelijk voor een ander om volledig te begrijpen en op in te spelen.
Maar zou er iets gebeuren waardoor de honden onverwachts, maar noodgewongen ergens anders moeten logeren, dan kies ik toch echt voor pension.
Zelfs bij vrienden of familie vertrouw ik het niet voldoende dat er geen ongelukken gebeuren.
En die kennen onze honden vrij goed.
Maar ik vind ze niet capabel genoeg om met de karaktereigenschappen van onze honden rekening te houden.
Heel hun karakter, gedrag etc kennen wij door en door, we weten precies hoe ze reageren, waar we op moeten letten, etc etc.
Dat is niet even uit te leggen, en onmogelijk voor een ander om volledig te begrijpen en op in te spelen.
Maar zou er iets gebeuren waardoor de honden onverwachts, maar noodgewongen ergens anders moeten logeren, dan kies ik toch echt voor pension.
Zelfs bij vrienden of familie vertrouw ik het niet voldoende dat er geen ongelukken gebeuren.
Maar ik vind ze niet capabel genoeg om met de karaktereigenschappen van onze honden rekening te houden.

-
EvitaP
- Zeer actief
- Contacteer:
Die toewijding herken ikPaulala schreef:Nou, ik zal je zeggen dat wij ervoor hebben gekozen om gewoon absoluut niet op vakantie te gaan.
-
Brigitte
- Zeer actief
Ik voel me het veiligst als mijn relfamilie achter slot en grendel zit
die gaan dus gewoon in een pension.
-
Mojuan
- Zeer actief
Idd, en ik vermoed dat de meeste mensen met dit soort honden met zo'n karakter zo denken.Brigitte schreef:Ik voel me het veiligst als mijn relfamilie achter slot en grendel zitdie gaan dus gewoon in een pension.
Liever opgesloten in een hok waar ze geen schade aan kunnen richten aan andersmans honden/katten etc.
Dan bij lieve mensen die het goed bedoelen maar waar het gigantisch mis kan gaan.
Ik zou geen oog dicht doen om eerlijk te zijn.
Dus tja, wij gaan gewoon nooit op vakantie, sinds ik Romeo heb (al negen jaar) ben ik niet op vakantie geweest.
En dat is dus sinds ik uit huis ben.
Ik ben nog nooit zelfstandig op vakantie geweest zelfs.
Dus ik weet ook niet wat ik mis, dat scheelt haha

- Valerie
- Zeer actief
Nee absoluut niet. Mijn honden gaan zeker niet naar een pension. Ik heb daar teveel horrorverhalen over gehoord.
Of ze gaan naar bekende of ze zijn bij mij. Het is natuurlijk ook onzin om te doen alsof jij de enige bent die jouw honden uit kan laten.
Of ze gaan naar bekende of ze zijn bij mij. Het is natuurlijk ook onzin om te doen alsof jij de enige bent die jouw honden uit kan laten.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Idem.Valerie schreef:Nee absoluut niet. Mijn honden gaan zeker niet naar een pension. Ik heb daar teveel horrorverhalen over gehoord.
Hier gaat ze of naar mijn zus of mijn ouders. Beide hebben meer dan voldoende ervaring met honden en daar durf ik haar met een gerust hart te laten. (en ze is er ook eentje met gebruiksaanwijzing)
Bij mn zus kan ze lekker spelen met de boxer van hun en lekker lange wandelingen. Mijn ouders hebben 2 hoogbejaarde JR's, dus daar wel minder beweging, maar ook goed op haar plaats. Meestal gaat ze dan met mn vader mee op de boot, gaat hij lekker rustig liggen langs de kant waar ze alsnog lekker kan rennen en zwemmen. Het enige nadeel is dat ze altijd een stuk zwaarder terugkomt omdat mijn ouders nogal van het extra voeren zijn, maar dat wandelen we erna wel weer af.
- dagmar88
- Zeer actief
Hier gaat ze naar de baasjes waar ik mijn opvang Tosa heb herplaatst. Goede vrienden van ons en werkelijk de enige in de wereld waar ik mijn hond aan toevertrouw.
Voor ons zit er met de katten zowiezo geen vakantie in. Maximaal vertrekken op dag 1, 1 dag naar zeeland en terug op dag 3. Zijn ze dus in principe maar 1 hele dag alleen en op de andere dagen worden ze door iemand anders verzorgd.
De hond gaat altijd mee en kan ze niet mee dan gaan we niet.
En mijn man en ik zijn wel de enige die onze hond kunnen uitlaten; wij kunnen haar gedrag lezen en weten hoe we met haar om moeten gaan en een ander niet.
Voor ons zit er met de katten zowiezo geen vakantie in. Maximaal vertrekken op dag 1, 1 dag naar zeeland en terug op dag 3. Zijn ze dus in principe maar 1 hele dag alleen en op de andere dagen worden ze door iemand anders verzorgd.
De hond gaat altijd mee en kan ze niet mee dan gaan we niet.
En mijn man en ik zijn wel de enige die onze hond kunnen uitlaten; wij kunnen haar gedrag lezen en weten hoe we met haar om moeten gaan en een ander niet.
-
Mojuan
- Zeer actief
Ik ken dus echt niemand aan wie ik mijn honden toe kan vertrouwen.
Dat een ander dat wel heeft, dat is heel fijn, maar wij dus niet.
Overigens gaan wij dus gewoon niet op vakantie, dan is heel dit probleem ook niet aan de orde.
En aan een vreemde geef ik ze zowiezo al niet mee.
Hoeveel ervaring die persoon ook heeft, en hoe goed diegene ook weet om te gaan met ze.
Ik zou er niet van kunnen slapen.
Overigens gaan wij dus gewoon niet op vakantie, dan is heel dit probleem ook niet aan de orde.
Hoeveel ervaring die persoon ook heeft, en hoe goed diegene ook weet om te gaan met ze.

- Valerie
- Zeer actief
Oh jawel hoor. Ik durf te wedden dat ik jouw hond ook kan lezendagmar88 schreef: En mijn man en ik zijn wel de enige die onze hond kunnen uitlaten; wij kunnen haar gedrag lezen en weten hoe we met haar om moeten gaan en een ander niet.
Dat ben ik met je eensPaulala schreef: En aan een vreemde geef ik ze zowiezo al niet mee.
-
*Jolanda*
Mijn stafford is redelijk makkelijk gelukkig maar ik zou haar ook niet "zomaar aan iemand toevertrouwen".
Mijn ouders passen op en die weten precies hoe wij met haar om gaan.
Persoonlijk zou ik haar al niet mee geven aan iemand die zich meld op een forum wie weet straks verdwijnt mijn kleine meiske.
Ik moet iemand wel goed kennen voordat ik mijn hond mee geef (echter geld dit ook voor mijn golden retriever)
Mijn ouders passen op en die weten precies hoe wij met haar om gaan.
Persoonlijk zou ik haar al niet mee geven aan iemand die zich meld op een forum wie weet straks verdwijnt mijn kleine meiske.
Ik moet iemand wel goed kennen voordat ik mijn hond mee geef (echter geld dit ook voor mijn golden retriever)
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
En waarom neem je de honden niet gewoon mee op vakantie? Klinkt nu alsof je slachtoffer bent van je honden en je ze toch een beetje de schuld er van geeft. Bas kon ook bij niemand anders (vroeg of laat beet hij dan toch wel, met flink pijnlijke plekken tot gevolg) en ging dus gewoon 10 jaar met ons mee op vakantie.Paulala schreef:Ik ken dus echt niemand aan wie ik mijn honden toe kan vertrouwen.
@ Evita P: je schrijft ervaringen te hebben met fila's en pittbull, maar verderop twijfel ik toch weer over je kennis van dergelijk rassen aangezien je dan iets schrijft over dat je vernomen hebt dat staf's niet met andere honden kunnen en dan nog specifiek met seksgenoten. Hieruit betwijfel ik toch hoe ver je kennis met voorgaande rassen (ook de kruizing en de border) dan eigenlijk was. Wat was je relatie tot die honden, wat heb je met die honden gedaan en hoe waren die honden dan?

- J@nn@
- Actief
- Mijn ras(sen): x-stabij
- Contacteer:
zit er geen stafford bij je in de buurt in het asiel? misschien dat je daar een poosje gastgezin voor mag zijn?
roep ook maar wat hoor
roep ook maar wat hoor

Grtzz van Janna en Tjibbe
-
EvitaP
- Zeer actief
- Contacteer:
Het is nou ook weer niet zo dat ik helemaal onbekend ben op dit forum. Alleen de laatste jaren ben ik niet erg aanwezig.*Jolanda* schreef: Persoonlijk zou ik haar al niet mee geven aan iemand die zich meld op een forum wie weet straks verdwijnt mijn kleine meiske.
Ik vind dat je hier een negatieve draai aan geeft. Zij geeft niet aan er problemen mee te hebben. Mocht zij er wel problemen mee hebben is zij zo volwassen om haar verantwoordelijkheid te nemen.gyanty schreef:En waarom neem je de honden niet gewoon mee op vakantie? Klinkt nu alsof je slachtoffer bent van je honden en je ze toch een beetje de schuld er van geeft. Bas kon ook bij niemand anders (vroeg of laat beet hij dan toch wel, met flink pijnlijke plekken tot gevolg) en ging dus gewoon 10 jaar met ons mee op vakantie.Paulala schreef:Ik ken dus echt niemand aan wie ik mijn honden toe kan vertrouwen.
Jij bent de gene die er van maakt dat ze zich als slachtoffer gedraagt.
Ten eerste geef ik aan dat WIJ ervaring hebben met die rassen. Ik heb zelf nooit een pitbull gehad, wel twee fila's.gyanty schreef: @ Evita P: je schrijft ervaringen te hebben met fila's en pittbull, maar verderop twijfel ik toch weer over je kennis van dergelijk rassen aangezien je dan iets schrijft over dat je vernomen hebt dat staf's niet met andere honden kunnen en dan nog specifiek met seksgenoten. Hieruit betwijfel ik toch hoe ver je kennis met voorgaande rassen (ook de kruizing en de border) dan eigenlijk was. Wat was je relatie tot die honden, wat heb je met die honden gedaan en hoe waren die honden dan?
Ten tweede schreef ik "Wat ik heb begrepen is dat een staff over het algemeen niet erg sociaal is naar andere honden (eigen geslacht)." Dat is iets ander dan dat ze niet met andere honden kunnen. Ook hier maak jij er iets anders van.
Op de rest ga ik niet in aangezien jouw argumenten ongegrond zijn en ik vind dat je onterecht met een negatieve toon schrijft.
Laatst gewijzigd door EvitaP op 20 mar 2010 19:00, 1 keer totaal gewijzigd.
-
EvitaP
- Zeer actief
- Contacteer:
Even voor de duidelijkheid nog wat extra toelichting.
Onze fila's zouden wij ook nooit bij vreemden of zelfs goede, en voor hen bekende, vrienden plaatsen. Ze wonen nu bij m'n ouders op curacao en als zij van het eiland af gaan voor langere tijd neemt of m'n broer het over die daar woont en die ze goed kennen of ik ga naar curacao en blijf daar op ze passen.
Cindy en Hoover hebben we nooit in een pension gedaan of bij vrienden achter gelaten. Ook wij zijn de eerste jaren niet op vakantie gegaan. Later zijn we om de beurt op vakantie gegaan. De buren namen ze wel eens mee uit, dat is het enige.
Vervolgens hebben we ze meegenomen naar curacao.
Dus ik begrijp volkomen dat er mensen zijn die hun honden niet aan andere mensen mee geven of bij anderen achter laten. Toch zijn er genoeg mensen die dat wel doen en daar geen problemen mee hebben.
Onze fila's zouden wij ook nooit bij vreemden of zelfs goede, en voor hen bekende, vrienden plaatsen. Ze wonen nu bij m'n ouders op curacao en als zij van het eiland af gaan voor langere tijd neemt of m'n broer het over die daar woont en die ze goed kennen of ik ga naar curacao en blijf daar op ze passen.
Cindy en Hoover hebben we nooit in een pension gedaan of bij vrienden achter gelaten. Ook wij zijn de eerste jaren niet op vakantie gegaan. Later zijn we om de beurt op vakantie gegaan. De buren namen ze wel eens mee uit, dat is het enige.
Vervolgens hebben we ze meegenomen naar curacao.
Dus ik begrijp volkomen dat er mensen zijn die hun honden niet aan andere mensen mee geven of bij anderen achter laten. Toch zijn er genoeg mensen die dat wel doen en daar geen problemen mee hebben.
- dagmar88
- Zeer actief
Valerie schreef:Oh jawel hoor. Ik durf te wedden dat ik jouw hond ook kan lezendagmar88 schreef: En mijn man en ik zijn wel de enige die onze hond kunnen uitlaten; wij kunnen haar gedrag lezen en weten hoe we met haar om moeten gaan en een ander niet.Het is een hond, geen uniek buitenaards wezen.
Mijn hond leeft in de overtuiging dat ze eigenlijk een kroontje hoort te dragen en reageert écht niet op een ferm commando van een ander.
Ze is mega gevoelig en een 'verkeerde' intonatie is al genoeg om helemaal van slag te raken.
- Valerie
- Zeer actief
Die van mij moet je ook vriendelijk iets verzoeken anders doen ze het nietdagmar88 schreef:Valerie schreef:Oh jawel hoor. Ik durf te wedden dat ik jouw hond ook kan lezendagmar88 schreef: En mijn man en ik zijn wel de enige die onze hond kunnen uitlaten; wij kunnen haar gedrag lezen en weten hoe we met haar om moeten gaan en een ander niet.Het is een hond, geen uniek buitenaards wezen.
het lezen zullen waarschijnlijk wel meer mensen kunnen ja; maar wat ze er vervolgens mee doen...
Mijn hond leeft in de overtuiging dat ze eigenlijk een kroontje hoort te dragen en reageert écht niet op een ferm commando van een ander.
Ze is mega gevoelig en een 'verkeerde' intonatie is al genoeg om helemaal van slag te raken.
- dagmar88
- Zeer actief
hahahaha, dus zo abnormaal is ze niet?!
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
Evita, je begrijpt duidelijk niet de bedoeling van mijn verhaal. Dat komt omdat jezelf nadruk legt op het negatieve.
En sorry dat ik niet de moeite heb genomen om je letterlijk te citeren, maar de strekking van wat ik zei ging ook niet om het citaat (want je wist precies waar ik het over had), maar meer over wat je erin zei en dat me dat verbaade omdat je vertelde ervaring te hebben met nota bene pitbulls!
Maar hopelijk vind je een leuke oppashond en verdiep je je van te voren nog een beetje in de echte raseigenschappen (laatst nog een leuk topic hier over geweest, misschien handig om te lezen
) En verder veel plezier met je oppashond (zo positief genoeg? Ben namelijk helemaal niet negatief hoor
)
En sorry dat ik niet de moeite heb genomen om je letterlijk te citeren, maar de strekking van wat ik zei ging ook niet om het citaat (want je wist precies waar ik het over had), maar meer over wat je erin zei en dat me dat verbaade omdat je vertelde ervaring te hebben met nota bene pitbulls!
Maar hopelijk vind je een leuke oppashond en verdiep je je van te voren nog een beetje in de echte raseigenschappen (laatst nog een leuk topic hier over geweest, misschien handig om te lezen

-
Mojuan
- Zeer actief
Ik geef mijn honden helemaal nergens de schuld van.gyanty schreef:En waarom neem je de honden niet gewoon mee op vakantie? Klinkt nu alsof je slachtoffer bent van je honden en je ze toch een beetje de schuld er van geeft. Bas kon ook bij niemand anders (vroeg of laat beet hij dan toch wel, met flink pijnlijke plekken tot gevolg) en ging dus gewoon 10 jaar met ons mee op vakantie.Paulala schreef:Ik ken dus echt niemand aan wie ik mijn honden toe kan vertrouwen.
We hebben er gewoon voor gekozen om niet op vakantie te gaan.
Hoeft voor ons niet zo nodig.
We hebben naast de honden nog veel meer dieren, en ik wil ook niet dat daar een ander voor hoeft te zorgen.
Overigens vind ik het lastig om met de honden op vakantie te gaan, juist omdat ze niet zo sociaal zijn.
En ze kunnen ook niet alleen blijven in vreemde omgeving, dus even weg is dan ook geen optie.
Nee hoor, we blijven wel lekker thuis, en gaan gewoon af en toe een leuk dagje ergens naartoe voor onze ontspanning.
En 's avonds weer heerlijk thuis komen en in ons eigen bedje slapen.
Dit is gewoon een keuze die we hebben gemaakt.

-
EvitaP
- Zeer actief
- Contacteer:
Sorrie, iets positiefs kon ik er niet uit halen. Misschien heb ik je idd verkeerd begrepen of had je het anders moeten formuleren.gyanty schreef:Evita, je begrijpt duidelijk niet de bedoeling van mijn verhaal. Dat komt omdat jezelf nadruk legt op het negatieve.
Blijkbaar weet ik niet precies wat jou strekking dan wel was.gyanty schreef:En sorry dat ik niet de moeite heb genomen om je letterlijk te citeren, maar de strekking van wat ik zei ging ook niet om het citaat (want je wist precies waar ik het over had), maar meer over wat je erin zei en dat me dat verbaade omdat je vertelde ervaring te hebben met nota bene pitbulls!
Ik vind dat er een groot verschil is tussen 'over het algemeen minder sociaal', zoals ik ze omscheef, en 'ze kunnen niet met andere honden'. Het een is waar de ander niet.
En hoezo 'Nota bene pitbulls!'. Hoezo niet 'Nota bene Fila's!' of border collie? Ook hier snap ik niet de punt die je wilt maken. Zijn pitbulls zo veel gevaarlijker dan Fila's? Of doel je op de wetgeving? Vind jij dat een border collie wel een makkelijk ras is?
Ik heb er meerdere topics over gelezen en waarschijnlijk ook degene waar jij naar verwijst. Als je goed leest wordt er vaak gezegt dat je geen stafford moet nemen als je lekker rustig met een los lopende hond wilt wandelen. Met hier en daar een uitzondering van ervaring.gyanty schreef:Maar hopelijk vind je een leuke oppashond en verdiep je je van te voren nog een beetje in de echte raseigenschappen (laatst nog een leuk topic hier over geweest, misschien handig om te lezen) En verder veel plezier met je oppashond (zo positief genoeg? Ben namelijk helemaal niet negatief hoor
)
Bedankt voor je beste wensen
Ik geloof best dat je het helemaal niet slecht bedoelt. Maar je kunt er niet zomaar van uit gaan dat ik je begrijp. Om kritisch te zijn moet je wat specifieker zijn en je woorden wat zorgvuldiger kiezen. Dan zullen er minder misvattingen zijn.
En als je wat wilt weten over mijn verleden met honden moet je mijn oude berichten bekijken. Dan krijg je in elk geval een idee.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Duidelijk verhaal
Mooi dat de eigenaren erkenning geven aan het soort ras.
Mooi dat de eigenaren erkenning geven aan het soort ras.
- pammetje
- Zeer actief
voor geen goud dat ik mn staffs bij iemand anders plaats
er mag niet eens iemand anders als mijn vriend ze uitlaten
bob kan bv de hondentaal heel goed misbruiken
en mensen lezen het vaak verkeerd
bob laat alleen los op mijn commando
en baukje heeft weer een heel andere gebruiksaanwijzing
voor geen goud dat ik ze zomaar ergens bij mensen plaats die ik niet ken
ik zou echt niet met een lekker gevoel weg gaan
er mag niet eens iemand anders als mijn vriend ze uitlaten
bob kan bv de hondentaal heel goed misbruiken
en mensen lezen het vaak verkeerd
bob laat alleen los op mijn commando
en baukje heeft weer een heel andere gebruiksaanwijzing
voor geen goud dat ik ze zomaar ergens bij mensen plaats die ik niet ken
ik zou echt niet met een lekker gevoel weg gaan

ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
het zijn eigenlijk gewoon geladen wapens...
Hier tegenwoordig een man met een stafford met muilkorf. Die slaat wild tekeer als ie een andere hond ziet. De eigenaar vindt dat wel stoer en gebruikt hem als waakhond.
Ik vind het vooral link en onverantwoord. Laatst was ie op de fiets hond had muilkorf niet om, je moet er niet aan denken wat er met zo'n opgefokt exemplaar gebeurd als ie uitglijdt, de riem uit zijn hand glipt of wat ook. Het zag er niet erg stevig uit, geen springer oid en erg onrustig allemaal.
Ben blij dat ik niet bang uitgevallen ben dus geen waakhond nodig.
Hier tegenwoordig een man met een stafford met muilkorf. Die slaat wild tekeer als ie een andere hond ziet. De eigenaar vindt dat wel stoer en gebruikt hem als waakhond.
Ik vind het vooral link en onverantwoord. Laatst was ie op de fiets hond had muilkorf niet om, je moet er niet aan denken wat er met zo'n opgefokt exemplaar gebeurd als ie uitglijdt, de riem uit zijn hand glipt of wat ook. Het zag er niet erg stevig uit, geen springer oid en erg onrustig allemaal.
Ben blij dat ik niet bang uitgevallen ben dus geen waakhond nodig.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Overdrijven is ook een vak zegAnneMarie schreef:het zijn eigenlijk gewoon geladen wapens....