Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat te doen?
Moderator: moderatorteam
- Judith
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedels
- Aantal honden: 2
Wat te doen?
Hallo,
Ik heb een vraag over het gedrag van een andere hond.
Ik loop 2x per dag met Diesel in de duinen van Noordwijk, een klein stuk er van is een losloop gebied.
Nu is er een honden uitlaat service die ook iedere dag daar een stuk of 15 honden in allerlei soorten maten en rassen uitlaat.
OVer een van deze honden gaat het.
Het is een peruaanse naakthond reu (niet gecastreerd). Als ik met Diesel in de duinen loop en die naakthond heeft Diesel gespot dan komt hij van verre als een idioot op Diesel afgerend, grommend blaffend en vooral heel erg opgeblazen.
Diesel rent 9 van de 10x hard weg, hij wil de confrontatie niet aangaan.
Op gegeven moment stoppen ze allebei en die naakthond is nog steeds aan het grommen en opblazen.
Zoals jullie begrijpen vertouw ik dat beest voor geen meter en schreeuw ik hem vaak weg, want die mevrouw van de hondenuitlaatservice doet niets (volgens mij is het haar eigen hond).
Ik heb meerder mensen gesproken die daar ook regelmatig lopen met hun hond (ook vrienden van mij).
En die vertouwen die hond ook niet en die vrouw ook niet want die vergeet regelmatig honden die ze uitlaat dus moeten wij weer de eigenaar bellen dat hun hond nog in de duinen staat.... Die naakthond heeft van het weekend ook geprobeerd een pup te pakken.
Hoe kan ik het beste op deze hond reageren want ik wil niet dat hij Diesel grijpt met alle gevolgen van dien en aan de andere kan Diesel is nu nog heel leuk en ik wil niet dat deze hond zijn gedrag verpest.
ps. Diesel is een gecastreerde staffordmix reu.
Ik heb een vraag over het gedrag van een andere hond.
Ik loop 2x per dag met Diesel in de duinen van Noordwijk, een klein stuk er van is een losloop gebied.
Nu is er een honden uitlaat service die ook iedere dag daar een stuk of 15 honden in allerlei soorten maten en rassen uitlaat.
OVer een van deze honden gaat het.
Het is een peruaanse naakthond reu (niet gecastreerd). Als ik met Diesel in de duinen loop en die naakthond heeft Diesel gespot dan komt hij van verre als een idioot op Diesel afgerend, grommend blaffend en vooral heel erg opgeblazen.
Diesel rent 9 van de 10x hard weg, hij wil de confrontatie niet aangaan.
Op gegeven moment stoppen ze allebei en die naakthond is nog steeds aan het grommen en opblazen.
Zoals jullie begrijpen vertouw ik dat beest voor geen meter en schreeuw ik hem vaak weg, want die mevrouw van de hondenuitlaatservice doet niets (volgens mij is het haar eigen hond).
Ik heb meerder mensen gesproken die daar ook regelmatig lopen met hun hond (ook vrienden van mij).
En die vertouwen die hond ook niet en die vrouw ook niet want die vergeet regelmatig honden die ze uitlaat dus moeten wij weer de eigenaar bellen dat hun hond nog in de duinen staat.... Die naakthond heeft van het weekend ook geprobeerd een pup te pakken.
Hoe kan ik het beste op deze hond reageren want ik wil niet dat hij Diesel grijpt met alle gevolgen van dien en aan de andere kan Diesel is nu nog heel leuk en ik wil niet dat deze hond zijn gedrag verpest.
ps. Diesel is een gecastreerde staffordmix reu.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Re: Wat te doen?
Heel erg vervelende situatie! Ik vrees alleen dat je niet zo heel veel kan doen, er zijn weinig uitlaatservices waar de persoon die met de groep wandelt zich interesseert in het gedrag wat de honden uitten naar anderen.
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Gewoon wegwezen. Ik maak dat ik wegkom als ik 1 iemand met 15 honden zie lopen. Als éen hond jouw hond grijpt ligt zo de halve roedel erop. Ik heb het gehad met Nelson en dat gebeurt me nooit meer.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki

- Judith
- Zeer actief
Je doet het toch omdat je wilt dat die honden een lekkere wandeling hebben en veilig zijn??
Kijk als het alleen bij Diesel was ok dan schreeuw ik hem wel weg dat kan dat hij Diesel gewoon niet leuk vind, maar
hij doet het dus bij meerdere honden....
Kijk als het alleen bij Diesel was ok dan schreeuw ik hem wel weg dat kan dat hij Diesel gewoon niet leuk vind, maar

- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Je vult haar beleving in. Zij voelt zich niet bedreigd hoor. Haar hond kart lekker in de rondte en gaat zijn gang. Mogelijk interesseert het haar niet dat hij af en toe lelijk is.Judith-Diesel schreef:Je doet het toch omdat je wilt dat die honden een lekkere wandeling hebben en veilig zijn??
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Wat Eline zegt:ontwijken die hap!

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
- Moos
- Zeer actief
Ik denk dat dat een redelijke hint is dat het die vrouw geen moer uitmaakt wat die naakthond uitvreet. Dat ze af en toe uitlaathonden vergeet vind ik ook nogal een hint in die richting overigensJudith-Diesel schreef: Kijk als het alleen bij Diesel was ok dan schreeuw ik hem wel weg dat kan dat hij Diesel gewoon niet leuk vind, maar
Ik zou ook ontwijken, en anders inderdaad wegschreeuwen.

- Judith
- Zeer actief
T is wel heel duidelijk voor mij dat ik mijn hond NOOOOIT door haar laat uitlaten.
Vind het wel stom, je bent toch verantwoordelijk voor alle honden die je uitlaat...
en volgende keer als de hond echt te dichtbij komt dan ishet
Vind het wel stom, je bent toch verantwoordelijk voor alle honden die je uitlaat...

-
S@ndr@
- Zeer actief
ja hier ook zelfde advies , ontwijken die hap, en anders brullen
.
k snap dat je het vervelend vind en je doet helemaal niets verkeerd ,maar helaas, zo werkt het :M:
k snap dat je het vervelend vind en je doet helemaal niets verkeerd ,maar helaas, zo werkt het :M:
- Eline*
- Zeer actief
- Contacteer:
Klinkt lullig, maar dat helpt wel hoor. Als ik onverhoopt die ene uitlaatclub tegenkom maak ik zo'n misbaar tegen de eerste beste oliebol die mijn kant op komt, dat die mevrouw driftig poogt haar honden bij elkaar te houden.Judith-Diesel schreef:T is wel heel duidelijk voor mij dat ik mijn hond NOOOOIT door haar laat uitlaten.![]()
je kan dat mens ook eens toeroepen dat jouw hond haar hond grijpt omdat ie niet sociaal is. Met een staffie wordt je ongetwijfeld geloofd en zeer waarschijnlijk let ze dan wel op.
Groet Eline,
Juno en Kiki

Juno en Kiki

- Judith
- Zeer actief
Haha ja dat is wel een goed idee, maar ja ik ben haar nu al een aantal keer tegen komen dus ik weet niet of ze me dan nog gelooft.Eline* schreef:Klinkt lullig, maar dat helpt wel hoor. Als ik onverhoopt die ene uitlaatclub tegenkom maak ik zo'n misbaar tegen de eerste beste oliebol die mijn kant op komt, dat die mevrouw driftig poogt haar honden bij elkaar te houden.Judith-Diesel schreef:T is wel heel duidelijk voor mij dat ik mijn hond NOOOOIT door haar laat uitlaten.![]()
je kan dat mens ook eens toeroepen dat jouw hond haar hond grijpt omdat ie niet sociaal is. Met een staffie wordt je ongetwijfeld geloofd en zeer waarschijnlijk let ze dan wel op.
Je zou ze toch wat doen af en toe

- Madison
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
- Aantal honden: 1
Ik zou die uitlaatservice echt zoveel mogelijk proberen te ontwijken. Ik heb het ook een keer gehad met Lara. Één hond pakte haar en de rest van de honden (8 stuks maar liefst) lag er binnen 2 seconden bovenop. Echt verschrikkelijk, dat wil ik nooit meer meemaken. Ik kon haar niet eens meer zien omdat er 9 grote honden boven op haar lagen. Ik heb staan schoppen voor het leven, omdat die mevrouw van de uitlaatservice niks deed. Ik ben helemaal niet voor het schoppen van honden hoor, maar het hielp wel. Ik gaf ééntje een hele harde schop en die rende piepend weg en de rest hield toen ook op. Misschien helpt het wel als je die hond een keer een schop geeft ofzo. Ik bedoel, het is voor zijn eigen bestwil ook toch, want Diesel kan het natuurlijk een keer zat worden en grijpen. En dan heeft de naakthond wel een probleem en jij ook, want dan komt er weer een verhaal in de krant met: "VERSCHRIKKELIJK ENGE STAFFORD TERRIER VERSCHEURT NAAKTHOND". 
-
jveen
- Actief
- Aantal honden: 3
prcies jah op de voorpagina van de telegraaf maar waarscheinlijk zullen ze het dan wel een PITBULL noemen en er een foto met een muil vol tanden bij zetten...Madison schreef:Ik zou die uitlaatservice echt zoveel mogelijk proberen te ontwijken. Ik heb het ook een keer gehad met Lara. Één hond pakte haar en de rest van de honden (8 stuks maar liefst) lag er binnen 2 seconden bovenop. Echt verschrikkelijk, dat wil ik nooit meer meemaken. Ik kon haar niet eens meer zien omdat er 9 grote honden boven op haar lagen. Ik heb staan schoppen voor het leven, omdat die mevrouw van de uitlaatservice niks deed. Ik ben helemaal niet voor het schoppen van honden hoor, maar het hielp wel. Ik gaf ééntje een hele harde schop en die rende piepend weg en de rest hield toen ook op. Misschien helpt het wel als je die hond een keer een schop geeft ofzo. Ik bedoel, het is voor zijn eigen bestwil ook toch, want Diesel kan het natuurlijk een keer zat worden en grijpen. En dan heeft de naakthond wel een probleem en jij ook, want dan komt er weer een verhaal in de krant met: "VERSCHRIKKELIJK ENGE STAFFORD TERRIER VERSCHEURT NAAKTHOND".
en de nakert wou alleen maar spelen...
ik zou trouwens niet de hond maar dat mens een hollewipper geven