Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Late waarschuwing!

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Late waarschuwing!

Ongelezen bericht door Maxine »

Ben zonet met Cartouche gaan wandelen op de hei. Cartouche loopt zoals altijd gewoon los. Op een bepaald moment komen we een mevrouw tegen met twee hondjes. Een bruine en een zwarte. Ook zij liepen los. Ik roep Cartouche terug en hij komt netjes naast me wandelen. Ook mevrouw roep haar twee hondjes terug en als twee welopgevoede kereltjes gaan ook zij netjes naast hun baasje wandelen.
Op het moment dat we elkaar passeren beginnen Cartouche en de bruine hond te piepen. Cartouche daagde zelfs de bruine hond uit voor een spelletje. Daarom vroeg ik aan mevrouw of Cartouche even kennis mocht komen maken. "Ja hoor! Geen probleem." zei mevrouw vriendelijk.
Ik gaf Cartouche het teken dat hij mocht gaan kijken. De bruine hond komt meteen naar hem toe en beginnen elkaar wat te besnuffelen. Nu komt ook de zwarte hond afgewandeld. Carouche huppelt naar de zwarte hond toe en besnuffelt hem ook. Maar plotseling valt de zwarte hond uit en wou Cartouche bij zijn nek pakken! Gelukkig had hij enkel de haren vast. Hij wou eerst nog niet loslaten, maar Cartouch trok zich vrij en kwam er met de schrik van af. De zwarte hond gromt nog steeds terwijl Cartouch naar mij toe komt met zijn staart half tussen zijn poten.
"Oh, maar pas op. De zwarte bijt." zei mevrouw nog kalm. :mep: Lekker late waarschuwing!
Laatst gewijzigd door Maxine op 20 mar 2010 21:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Re: Late waarschuwing!

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, het zijn honden he :U: . kan zomaar gebeuren
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

S@ndr@ schreef:tja, het zijn honden he :U: . kan zomaar gebeuren
Natuurlijk kan dat wel eens. Maar als je zelf weet dat je hond regelmatig eens bijt, dan geef je toch even een waarschuwing? :19:
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Tsja ik moet eerlijk zeggen dat ik die mevrouw gewelidg vind dat ze haar honden netjes bij houd, hoevaak gebeurd dat nou? en ja jij vroeg of ze even mogen kennismaken (met die ander), en tsja das nu gebeurd...ook met de zwarte...ze had het effe kunnen zeggen natuurlijk...
Groetjes Lianne
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Maxine schreef:
Natuurlijk kan dat wel eens. Maar als je zelf weet dat je hond regelmatig eens bijt, dan geef je toch even een waarschuwing? :19:
Deed ze toch , alleen een beetje laat :F: , ach het is goed afgelopen :wink:
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Sjoera »

Maxine schreef:
Dat ligt er maar net aan. Als je honden los laat lopen dan moet je ook de risico's nemen.
Wel stom van die mevrouw om de zwarte dan ook maar los te laten. Ze weet wat er te gebeuren staat.

Zelf heb ik altijd mijn honden aan de lijn. Als er loslopende honden naar mijn honden komen dan hebben ze (een grote) kans dat Taiko gaat bijten. Er zijn eingenaren die dat weten, maar er niets mee doen :19: Dus ben ik opgehouden met mensen te waarschuwen. Ik hou mijn honden kort aan de riem en probeer door te lopen of anders een andere route te maken.

Gisteren bij het uitlaten van de honden kwam ik een eigenaar tegen met een Duitse Herder. Zij weet dat het niet gaat tussen haar hond en Shinji (die hond had Shinji al 3x aangevallen). Ze ziet mij lopen en wat doet ze, ze laat haar hond los. Dus die Herder rent op Shinji af die al achter mij begon weg te duiken. Toen had ik Taiko er maar voor gezet. En die begon weer door te slaan en beet (niet hard)de herder in zijn neus. En weg was die. Tja :lekkerpuh: denk ik dan.
Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Madison »

lianne05 schreef:Tsja ik moet eerlijk zeggen dat ik die mevrouw gewelidg vind dat ze haar honden netjes bij houd, hoevaak gebeurd dat nou? en ja jij vroeg of ze even mogen kennismaken (met die ander), en tsja das nu gebeurd...ook met de zwarte...ze had het effe kunnen zeggen natuurlijk...

Ehm.. nee: ze had het effe MOETEN zeggen natuurlijk....
Sandor

Ongelezen bericht door Sandor »

je had eerst moeten vragen welk geslacht ze hebben, dat maakt ook wel wat denk ik.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”