Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
dilemma
Moderator: moderatorteam
-
shanty
Re: dilemma
Nou een rijbewijs kost best wat geld hoor. DAn mag je nog hopen dat je in 1 keer slaagt anders is het weer 200 euro erbij.
Ik heb hem vorig jaar gehaald intotaal kwamen de kosten op 1250 euro uit. En dan had ik een goedkope rijschool en maar 25 lessen..
Ik heb hem vorig jaar gehaald intotaal kwamen de kosten op 1250 euro uit. En dan had ik een goedkope rijschool en maar 25 lessen..
-
S@ndr@
- Zeer actief
tj een rijbewijs is schreeuwend duur, kan me best voorstellen da je gewoon allebei niet financieel trekt, zeker als je rekening houdt met onverwachtse kosten, dus eigenlijk heel goed over nagedachtJoera schreef:Het lijkt mij dat de keus hierin gaat om het geld. Een rijbewijs kost veel geld en een pup ook. Dus ik nam gelijk aan dat ze daarom een keuze mag/moet maken daartussen en het iig niet allebei tegelijk kan.
Of heb ik dat mis?
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Euhm je rijbewijs is denk ik wel duurder dan 700 Euro hoor...
Lessen, Theorie-examen, praktijk-examen en dan hopen dat je voor alles 1x slaagt...
Lessen, Theorie-examen, praktijk-examen en dan hopen dat je voor alles 1x slaagt...
Groetjes Lianne
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Wou zeggen, dat lukt je niet met 700 euro. Ik was 1400 kwijt. Goedkoopste wat ik heb gehoord is 1250 euro inderdaad.
Maar het is gewoon zó handig dat vanuit praktisch oogpunt ik dat zou doen. Nu mis je hem nog niet, maar als je het hebt kan je hem niet meer missen.
Maar het is gewoon zó handig dat vanuit praktisch oogpunt ik dat zou doen. Nu mis je hem nog niet, maar als je het hebt kan je hem niet meer missen.
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Waarom kost een rijbewijs in NL zoveel geld?shanty schreef:Nou een rijbewijs kost best wat geld hoor. DAn mag je nog hopen dat je in 1 keer slaagt anders is het weer 200 euro erbij.
Mijn zoon haalde het in één keer, en was slechts een paar honderd euro kwijt in totaal.
Iets van 36 euro praktijkexamen, en paar keer 15 euro van de theorie.
Rijbewijs zelf: ongeveer 20 euro. en de kosten van twee pas-foto's.
Hij had echter geen rijlessen nodig omdat wij het hem zelf aangeleerd hebben.
Nadat hij slaagde voor zijn theorie had hij een voorlopig-rijbewijs, en daar mocht hij dus onder voorwaarden, mee rijden, én oefenen.
edit: hij wou ook graag een hond, maar is toch voor zijn rijbewijs gegaan.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Rijbewijs!!
Zo heerlijk om dan straks je 3 honden achterin je autootje te gooien en naar het bos of ander losloopgebied te rijden, niks geen gedoe met 3 honden aan de lijn, gewoon lekker uitwaaien!!
Ook als je naar de trainingen wilt, gewoon veel makkelijker! Je hebt veel meer vrijheid.
Zeker omdat volgens mij je voorkeur uitging naar een grote hond toch??
Dan is het ideaal om naar een uitlaatgebied te rijden, ipv ernaar toe te lopen want dan zit een pup/jonge hond al snel aan zijn wandellimiet
En idd rijbewijs redt je wrsl niet met 700 euro, maar is wel een mooie start
voor mijn motorrijbewijs was ik al meer dan 1100 euro kwijt en ik rij al heel lang auto, had dus gedacht dat motorrijden niet zo moeilijk zou zijn, viel een beetje tegen
Zo heerlijk om dan straks je 3 honden achterin je autootje te gooien en naar het bos of ander losloopgebied te rijden, niks geen gedoe met 3 honden aan de lijn, gewoon lekker uitwaaien!!
Ook als je naar de trainingen wilt, gewoon veel makkelijker! Je hebt veel meer vrijheid.
Zeker omdat volgens mij je voorkeur uitging naar een grote hond toch??
Dan is het ideaal om naar een uitlaatgebied te rijden, ipv ernaar toe te lopen want dan zit een pup/jonge hond al snel aan zijn wandellimiet
En idd rijbewijs redt je wrsl niet met 700 euro, maar is wel een mooie start
voor mijn motorrijbewijs was ik al meer dan 1100 euro kwijt en ik rij al heel lang auto, had dus gedacht dat motorrijden niet zo moeilijk zou zijn, viel een beetje tegen
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
Nou DE oplossing Nathalie!! Lessen in Belgie!!!marleenff schreef:Waarom kost een rijbewijs in NL zoveel geld?shanty schreef:Nou een rijbewijs kost best wat geld hoor. DAn mag je nog hopen dat je in 1 keer slaagt anders is het weer 200 euro erbij.
Mijn zoon haalde het in één keer, en was slechts een paar honderd euro kwijt in totaal.
Nadat hij slaagde voor zijn theorie had hij een voorlopig-rijbewijs, en daar mocht hij dus onder voorwaarden, mee rijden, én oefenen.
Nee zonder gekheid, voor autorijles ben je hier gemiddeld 40 euro per les kwijt (volgens mij).
Je moet theorie examen, bijzondere verrichtingen en rijden in het verkeer als los examen doen (kosten vd laatste 2 zijn geloof ik hoger dan 100 euro en wel verplicht) aanvragen van papiertje geloof ik rond de 40 euro. Dus tel maar uitr.....
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Klassikaal theorie-examen kost 33,25 euro.marleenff schreef:Waarom kost een rijbewijs in NL zoveel geld?shanty schreef:Nou een rijbewijs kost best wat geld hoor. DAn mag je nog hopen dat je in 1 keer slaagt anders is het weer 200 euro erbij.
Normaal praktijkexamen en tussentijdse toets kosten beide 93,15.
Voor de rijlessen was ik 40 euro per uur kwijt, maar die tarieven lopen nogal uiteen.
Rijbewijs ophalen bij gemeente kostte hier 50 euro.
Zal maar niet vertellen wat mijn totaalkosten waren voordat ik eindelijk dat papiertje had. Daar valt 700 euro bij in het niet
Ik zou in dit geval ook voor het rijbewijs gaan. Het is niet alsof je nog geen hond hebt, die pup komt er heus wel ooit. Een rijbewijs geeft je zo veel vrijheid.
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Wat ben IK blij, dat wij in België wonen, deze keer.Josee schreef:
Nou DE oplossing Nathalie!! Lessen in Belgie!!!![]()
Nee zonder gekheid, voor autorijles ben je hier gemiddeld 40 euro per les kwijt (volgens mij).
Je moet theorie examen, bijzondere verrichtingen en rijden in het verkeer als los examen doen (kosten vd laatste 2 zijn geloof ik hoger dan 100 euro en wel verplicht) aanvragen van papiertje geloof ik rond de 40 euro. Dus tel maar uitr.....
Hij deed zijn theorie examen 4 keer, denk ik (4x15=60 euro), zijn praktijk examen OP de openbare weg, 36 euro. Afhalen gemeente rijbewijs, 20 euro. Pasfoto's 10 euro. 2de spiegel, L plaat en toebehoren 10 euro.
Alles samen dus: 60+36+20+10+10= 136.
Daar zijn natuurlijk niet de benzine-kosten bij inbegrepen van de auto waar hij leerde mee rijden.
Hij had de minimum tijd nodig, 3 maanden, om dit alles te halen.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

- Liesbeth
- Zeer actief
Tja, als dát hier in Nederland nou ook zou mogenmarleenff schreef:Waarom kost een rijbewijs in NL zoveel geld?shanty schreef:Nou een rijbewijs kost best wat geld hoor. DAn mag je nog hopen dat je in 1 keer slaagt anders is het weer 200 euro erbij.
Hij had echter geen rijlessen nodig omdat wij het hem zelf aangeleerd hebben.Nadat hij slaagde voor zijn theorie had hij een voorlopig-rijbewijs, en daar mocht hij dus onder voorwaarden, mee rijden, én oefenen.
Er zijn overigens zat jongelui die de beginselen op een afgelegen parkeerterrein oefenen, met iemand anders ernaast om er heen te rijden. Maar ook dat mag niet.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- _Leonie
- Zeer actief
Helaas niet nee. Maar het scheelt je toch een bende geld! Ook als je bijv. al kan trekkerrijden, dan heb je al heel veel door.Liesbeth schreef:
Er zijn overigens zat jongelui die de beginselen op een afgelegen parkeerterrein oefenen, met iemand anders ernaast om er heen te rijden. Maar ook dat mag niet.
Verder is het ook een beetje wat je gevoel je ervoor hebt. Ik had er wel gevoel voor dus dan ben je veel sneller.
Gemiddeld hebben mensen 42 lessen nodig..
-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
en TS weet je al wat je kiest?
en een hond hoeft echt geen 700 euro te kosten hoor !
in het asiel zitten hele leuke
en stichtingen als `pup in nood`, je hoeft geen dure raspup te kopen
is maar wat je wilt natuurlijk. als je echt een bepaald ras wilt, ligt het anders misschien.
en een hond hoeft echt geen 700 euro te kosten hoor !
in het asiel zitten hele leuke
en stichtingen als `pup in nood`, je hoeft geen dure raspup te kopen
is maar wat je wilt natuurlijk. als je echt een bepaald ras wilt, ligt het anders misschien.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb al rijles gehad, ook al twee keer examen gedaan, alleen is deze stomme persoon gestopt gewoon omdat ik geen trek meer had in rijles. Ik kan best rijden, de tweede keer dat ik zakte was het ook gewoon door een stomme fout. Dus ik ga er niet van uit dat het rijbewijs boven de 1000 euro komt. (als het wel zo is, dan is het zo)
Ook is het niet zo dat het financieel allebei niet kan, maar dan wordt het natuurlijk wel ineens gewoon een hele smak met geld. Helemaal aangezien ik echt voor een raspup ga, ivm met toekomstdromen
En nee, ben er nog niet uit. Morgen eens even een fokker bellen die ik op het oog heb. Nestje wordt over een week of 3 geboren. En even kijken hoeveel mensen er al voor een teefje staan. Zijn dat er al een aantal, dan ga ik voor mijn rijbewijs en ga ik op zoek naar een andere fokker voor een pup later in het jaar.
Ook is het niet zo dat het financieel allebei niet kan, maar dan wordt het natuurlijk wel ineens gewoon een hele smak met geld. Helemaal aangezien ik echt voor een raspup ga, ivm met toekomstdromen
En nee, ben er nog niet uit. Morgen eens even een fokker bellen die ik op het oog heb. Nestje wordt over een week of 3 geboren. En even kijken hoeveel mensen er al voor een teefje staan. Zijn dat er al een aantal, dan ga ik voor mijn rijbewijs en ga ik op zoek naar een andere fokker voor een pup later in het jaar.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Huh, nu snap ik hem niet meer, eigenlijk is er helemaal geen dilemma, want je hebt al besloten voor een pup te gaan tenzij je keus er niet is...dan het rijbewijs... 
Groetjes Lianne
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb nog helemaal niks besloten. Heb nog niet niet eens contact gehad met die fokker. Die ga ik morgen bellen en vandaar uit kijk ik verder.lianne05 schreef:Huh, nu snap ik hem niet meer, eigenlijk is er helemaal geen dilemma, want je hebt al besloten voor een pup te gaan tenzij je keus er niet is...dan het rijbewijs...
Ik blijf me niet verdedigen. Het is een weloverwogen beslissing als we voor de pup gaan. Ik ben er al heel lang mee bezig.
Vroeg alleen wat anderen zouden kiezen, en dat is dus duidelijk het rijbewijs. Prima, heb niet om twijfelachtig commentaar gevraagd.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Ben wel benieuwd welk ras je interesse naar uitgaat
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Naar een Weimaraner 

- iones
- Zeer actief
als ik jouw vriend was, dan gaf ik jou dat rijbewijs.nathalie schreef:Ik heb al rijles gehad, ook al twee keer examen gedaan, alleen is deze stomme persoon gestopt gewoon omdat ik geen trek meer had in rijles. Ik kan best rijden, de tweede keer dat ik zakte was het ook gewoon door een stomme fout. Dus ik ga er niet van uit dat het rijbewijs boven de 1000 euro komt. (als het wel zo is, dan is het zo)
Ook is het niet zo dat het financieel allebei niet kan, maar dan wordt het natuurlijk wel ineens gewoon een hele smak met geld. Helemaal aangezien ik echt voor een raspup ga, ivm met toekomstdromen![]()
Want straks kan hij overal chauffeur voor gaan spelen omdat jij niet kunt autorijden. Je zult altijd totaal afhankelijk zijn van andere mensen om je ergens naar toe te brengen. En zeker als je ouder wordt gaat dat opspelen.
WAt als je naar de dierenarts moet met je hond en je kunt niet met de auto omdat je geen rijbewijs hebt?>
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Neeltje
Met een rijbewijs heb je de vrijheid. Als je dat nu niet doet en op de lange baan schuift, heb je er straks spijt van. Een hond kan altijd nog, maar een rijbewijs is toch erg handig om te hebben.
- Liesbeth
- Zeer actief
Ah, nu is het me duidelijker.nathalie schreef:Ik heb al rijles gehad, ook al twee keer examen gedaan, alleen is deze stomme persoon gestopt gewoon omdat ik geen trek meer had in rijles. Ik kan best rijden, de tweede keer dat ik zakte was het ook gewoon door een stomme fout. Dus ik ga er niet van uit dat het rijbewijs boven de 1000 euro komt. (als het wel zo is, dan is het zo)
Ook is het niet zo dat het financieel allebei niet kan, maar dan wordt het natuurlijk wel ineens gewoon een hele smak met geld. Helemaal aangezien ik echt voor een raspup ga, ivm met toekomstdromen![]()
Het gaat nu dus om nog een paar rijlessen en het examen, dan zou ik zeker voor het rijbewijs gaan. Kan je ook makkelijker fokkers gaan bezoeken
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
De dierenarts zit 200 meter verder ofzo. We zijn er sneller lopend (desnoods tillend) dan met de auto:)iones schreef:als ik jouw vriend was, dan gaf ik jou dat rijbewijs.nathalie schreef:Ik heb al rijles gehad, ook al twee keer examen gedaan, alleen is deze stomme persoon gestopt gewoon omdat ik geen trek meer had in rijles. Ik kan best rijden, de tweede keer dat ik zakte was het ook gewoon door een stomme fout. Dus ik ga er niet van uit dat het rijbewijs boven de 1000 euro komt. (als het wel zo is, dan is het zo)
Want straks kan hij overal chauffeur voor gaan spelen omdat jij niet kunt autorijden. Je zult altijd totaal afhankelijk zijn van andere mensen om je ergens naar toe te brengen. En zeker als je ouder wordt gaat dat opspelen.
WAt als je naar de dierenarts moet met je hond en je kunt niet met de auto omdat je geen rijbewijs hebt?>

- Jacky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): retrievers
- Contacteer:
ik dacht precies hetzelfde. Geeft mij ook het gevoel dat hij beslist wat er gebeurt en wat mag.Inge O schreef:ik vind het een beetje een vreemde keuze - als je allebei écht een hond erbij wil, dan doe je dat toch, onafhankelijk van verjaardag of rijbewijs of wat dan ook? dus omgekeerd : als het van dit soort afwegingen moet afhangen zou ik het niet doen - die hond dan.

Odin 2001-2013
Ivan 2001
- iones
- Zeer actief
Oh nou maar dan heb je het rijbewijs niet nodig hoor! Dan zou ik het gewoon laten schieten!nathalie schreef: De dierenarts zit 200 meter verder ofzo. We zijn er sneller lopend (desnoods tillend) dan met de auto:)
Ik vind je niet verstandig redeneren.
Wat als je ouder wordt, slechter ter been, of je komt verder af te zitten van winkels, etc? Mijn moeder kan met de auto overal naartoe waarheen ze wil. Maar ze heeft een aantal vriendinnen die hun man altijd lieten rijden. Die hadden zelf ook geen rijbewijs nodig "want hun man deed dat toch?". En laten die nu net vroeg weduwe geworden zijn. Nu zijn ze altijd afhankelijk en kunnen ze nergens naartoe.
De moeder van een vriendin van mij moet altijd haar dochter optrommelen om haar ergens naar toe te brengen en als die niet kan moet ze andere famillie bellen en vragen of die haar kunnen brengen.
Ik moet er niet aan denken om altijd beroep op anderen te moeten doen en daar afhankelijk van te zijn. Op de klok te moeten kijken wanneer ze je weer komen halen etc.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- _Leonie
- Zeer actief
Ach ja als je ergens anders zit ben je verder weg toch? Bedoel het kan wel, maar dit is geen reden natuurlijk.iones schreef:nathalie schreef: De dierenarts zit 200 meter verder ofzo. We zijn er sneller lopend (desnoods tillend) dan met de auto:)
Ben benieuwd wat je kiest, Weimaraner is ook wel erg leuk natuurlijk.
- gyanty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Ach vroeger hebben wij thuis jaren zonder auto gedaan. En mijn vriend en ik delen de auto, dus als ik thuis ben en Koen is weg heb ik ook geen auto en kan ik dus ook niet met auto bij dierenarts komen! (gelukkig kan een dierenarts bij spoedgevallen ook bij je thuis komen
)
Auto is geen eerste levensbehoefte, zoals sommige hier nu bijna stellen. De fiets, openbaar vervoer, taxi en mijn benen kunnen heel wat werk verzetten hoor. Je wereld wordt inderdaad groter als je zelf je rijbewijs haalt, omdat je makkelijker overal heen kan. Maar zonder rijbewijs hoef je heus ook niet in een issolement te leven. Als mensen daarvoor afhankelijk worden van anderen dan zijn ze gewoon gemakzuchtig want er zijn tal van oplossingen.
En ja dan heb je je rijbewijs en dan? Dan moet er ook nog een auto beschikbaar zijn.
Auto is geen eerste levensbehoefte, zoals sommige hier nu bijna stellen. De fiets, openbaar vervoer, taxi en mijn benen kunnen heel wat werk verzetten hoor. Je wereld wordt inderdaad groter als je zelf je rijbewijs haalt, omdat je makkelijker overal heen kan. Maar zonder rijbewijs hoef je heus ook niet in een issolement te leven. Als mensen daarvoor afhankelijk worden van anderen dan zijn ze gewoon gemakzuchtig want er zijn tal van oplossingen.
En ja dan heb je je rijbewijs en dan? Dan moet er ook nog een auto beschikbaar zijn.

- Joera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
- Aantal honden: 2
Ja en dat rijbewijs kan ook altijd nog hoor. Ik vind het ook een beetje raar gesteld alsof een auto een absolute must have is.
Maargoed, ik vind het allemaal helemaal niet zo'n rare keuze. Een rijbewijs hoeft niet nu en kan later altijd nog en met een pup precies hetzelfde. Dus het maakt weinig uit wat je nu kiest. Want het een sluit het ander niet uit. Ja misschien voor even...
Maargoed, ik vind het allemaal helemaal niet zo'n rare keuze. Een rijbewijs hoeft niet nu en kan later altijd nog en met een pup precies hetzelfde. Dus het maakt weinig uit wat je nu kiest. Want het een sluit het ander niet uit. Ja misschien voor even...

- Gittje
- Zeer actief
Als je meerdere honden hebt, of een héél grote, kom je toch onvermijdelijk tot de vaststelling dat een auto erbij hoort als je regelmatig erop uit wil trekken in de natuur. Een Duitse dog in een fietskar lukt immers niet. Wat het "dilemma" betreft, zou ik eerst gaan voor het rijbewijs.Joera schreef:Ja en dat rijbewijs kan ook altijd nog hoor. Ik vind het ook een beetje raar gesteld alsof een auto een absolute must have is.
- nathalie
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb voor het rijbewijs gekozen. De pup schuift nu een paar maanden op. Ach.. Heb ik nog even lekker de tijd om bij meerdere fokkers langs te gaan..
Het zijn inderdaad allebei geen musthaves. Een hond heb je niet "nodig"
Nouja, niet als je er al twee hebt. Een rijbewijs heb ik ook niet nodig, want doe het al jaren zonder en dat is altijd goed gegaan. Hond kan prima in de bus als je ze dat van jongs af aan leert.
Vind het wel een beetje sneu dat mensen mij hier nu overlaten komen als iemand die "zomaar" een hondje erbij neemt..
Het zijn inderdaad allebei geen musthaves. Een hond heb je niet "nodig"
Vind het wel een beetje sneu dat mensen mij hier nu overlaten komen als iemand die "zomaar" een hondje erbij neemt..

- iones
- Zeer actief
De drempel wordt hoger en hoger. In dit geval is het echt zo'n cliche voorbeeld van uitstel is afstel.Joera schreef:Ja en dat rijbewijs kan ook altijd nog hoor.
DAarom heeft Nathalie heeft daarom een verstandige keuze gemaakt lijkt me. Ze zal er geen spijt van krijgen.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
gyanty schreef:Ach vroeger hebben wij thuis jaren zonder auto gedaan. En mijn vriend en ik delen de auto, dus als ik thuis ben en Koen is weg heb ik ook geen auto en kan ik dus ook niet met auto bij dierenarts komen! (gelukkig kan een dierenarts bij spoedgevallen ook bij je thuis komen)
Ik heb ook geen rijbewijs, nooit behoefte aan gehad eigenlijk. Nooit een rijles gehad ook. Ik vind het prettig reizen met het ov en alles binnen een straal van een km of 8 fiets ik gewoon met een beetje weer (en anders met de bus). Wij hebben wel een auto want mn man heeft wel een rijbewijs en gaat met de auto naar zijn werk, dus ik ken de voordelen van een auto wel degelijk. Mocht de beohoefte er komen, dan ga ik lessen. Vooralsnog heb ik me tot nu toe met 3 jonge kinderen prima gered, dus kan me voorstellen dat dit met 2 of 3 honden ook wel lukt
Ik snap de keuze ook wel, je kunt niet alles hebben (tegelijk). Gewoon doen wat je het allerliefst wil dus
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)