Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Flamme zit aan de metacam. Voorgoed dit keer. Zoals een aantal weten heeft ze zwaar ED en we hebben het tot enkele weken geleden redelijk metacamvrij kunnen houden. Maar sinds enkele weken liep ze continu mank. Ze weegt 35 kilo en krijg nu 15 mg. per dag. Daar doet ze het erg goed op. Zo goed zelfs dat ik me een beetje schuldig voel dat ik niet eerder ben begonnen. Ze had blijkbaar toch meer pijn dan we dachten
Mika krijgt nu ook matacam. Hij heeft artrose in zijn staart. Te veel gekwispeld Hij weegt ook 35 kilo en krijgt 5 mg per dag.
Heb nu dus 2 pijnstillerhondjes Nou weet ik dat er hier veel meer mensen zijn die metacam geven. Wisselen jullie vaak qua hoeveelheid? Als je bv extra sportieve dagen hebt ofzo, geef je dan meer?
Aidan staat al vanaf vier maanden oud op de Metacam. Ik kreeg van mijn DA het advies om het om de andere dag te geven, dus lever een hoge dosis en dan de volgende dag niets, dan elke dag een beetje. Aidan staat met zijn 44 kilo doorgaans op een dosis Metacam voor 25 kilo. Ik heb overigens overgestapt naar Novacam, dat is goedkoper.
Ik zou het jezelf niet te zwaar aanrekenen hoor, dat je de pijn te laat heb gezien. Dat er pijn is geweest, wil niet zeggen dat ze er lang mee heeft gelopen. Zelfs bij Aidan die toch al vanaf vier maanden oud loopt te sukkelen is het erg wisselend. November en december is hij bijvoorbeeld helemaal van de pijnstillers afgeweest maar nu is het weer pet en zit ik te etteren met hoeveel Metacam ik hem nog kan geven en dat hij het verdraagt (hij krijgt bloedneuzen van de hoogste dosis).
Spike krijgt ook standaard iedere dag novocam (zelfde als metacam wat hij voorheen kreeg)
Ik wissel het af. Hij krijgt standaard, maar de hoeveelheid wisselt. Ik gaf eerst op dagen dat hij het nodig had in mijn ogen. Maar mij werd toen verteld dat het beter is om het gewoon iedere dag te geven in zijn geval, hij heeft ook artrose.
Spike reageert er gelukkig ontzettend goed op. Hij krijgt standaard voor een kilo of 15, en merk ik dat hij meer pijn heeft dan krijgt hij nog een shotje voor 10-15 kilo.
christo schreef:Aidan staat al vanaf vier maanden oud op de Metacam. Ik kreeg van mijn DA het advies om het om de andere dag te geven, dus lever een hoge dosis en dan de volgende dag niets, dan elke dag een beetje.
Dat is dan nét weer anders als er tegen mij verteld werd, iedere dag een basis pijnstillers.
christo schreef:Aidan staat al vanaf vier maanden oud op de Metacam. Ik kreeg van mijn DA het advies om het om de andere dag te geven, dus lever een hoge dosis en dan de volgende dag niets, dan elke dag een beetje.
Dat is dan nét weer anders als er tegen mij verteld werd, iedere dag een basis pijnstillers.
Ik dacht al dat het een persoonlijke voorkeur betrof.
Ja, tegen mij zei de DA ook dat ik beter iedere dag wat kon geven. het schijnt ongeveer 24 uur te werken en op deze manier zou er een soort constante spiegel in het bloed blijven. Christo, merk jij de dag dat Aidan geen pijnstillers krijgt verschil?
Ik zal eens informeren naar die Novacam. Krijgen jullie dat ook gewoon via de DA. Ik krijg de metacam overigens vergoed via de verzekering, ik weet niet of de novacam ook vergoed wordt.
Arie heeft het als een kuur gehad omdat hij een ontsteking had van de HD. Na die kuur liep hij goed en zijn we gestopt. Bij Arie gebruik ik het nu enkel als pijnbestrijding zoals wij paracetamol gebruiken en dit werkt goed. Maar zijn HD is geen probleem en hij heeft geen artrose, maar bij verkeerd bewegen kan hij last krijgen die na een rustige dag weer over is.
Ja, tegen mij zei de DA ook dat ik beter iedere dag wat kon geven. het schijnt ongeveer 24 uur te werken en op deze manier zou er een soort constante spiegel in het bloed blijven. Christo, merk jij de dag dat Aidan geen pijnstillers krijgt verschil?
Ik zal eens informeren naar die Novacam. Krijgen jullie dat ook gewoon via de DA. Ik krijg de metacam overigens vergoed via de verzekering, ik weet niet of de novacam ook vergoed wordt.
Nee, ik merk geen verschil. Als hij een slechte periode heeft geef ik het ook wel elke dag hoor, maar de ene dag een hoge en de volgende een lage dosis. Ik krijg de Novam gewoon via de DA, ik moest er wel speciaal om vragen. Of de verzekering het vergoed weet ik niet, ik heb voor Aidan (nog) geen verzekering.
Novacam wordt ook gewoon door de verzekering vergoed. Het is precies hetzelfde als metacam, alleen heet het anders
Bob (9jr) krijgt dagelijks eenzelfde dosis Meloxivet (ook iets als metacam, maar generische versie).
Ik kan gerust eens wat meer geven, maar ik hou er toch liever rekening mee dat hij nu niet meer zo'n lange wandelingen aankan als vroeger.
DA zei me wel als dit niet meer voldoende zou werken, beter (eventueel tijdelijk) iets anders te geven, dan de dosis op te voeren.
geef aub geen rimadyl want daar heeft mijn hond een maagbloeding van gekregen
gelukkig waren we er nog tijdig bij en hebben we het dadelijk aan haar stoelgang gemerkt , die was zwart , want andersss
max hier heeft sondylose en laatst meniscus en kruisbanden verwijderd uit linker achterpoot.kreeg carprodyl na operatie 1 tablet per dag.ben het af gaan bouwen naar 1 om de dag,toen geprobeerd op helemaal niks. maar dat ging echt niet goed nu dus weer om de dag maar ga straks proberen halve tablet om de dag.blijf dus gewoon heel goed kijken naar hem wat nodig is.
je zou eens moeten weten hoeveel honden er verkeerd op reageren
toevalling keb ik iemand in Engeland die de controle doet over dierenmedicatie
jammer genoeg heb ik die persoon pas leren kennen nadat het met aisha gebeurt was (maagbloeding )
het is dankzij hem dat ikzelf de aangifte van complicties gedaan heb want mijn DA weigerde het te melden
gelukkig heeft het Belgisch bureau die mijn aangifte binnen gekregen heeft mijn DA eens serieus op de vingers getikt en hem dan toch aangemaand om ook melding te maken van mijn geval
en er komen alsmaar meer en meer meldingen binnen ivm rimadyl
en dan nog te weten dat de meeste DA hiervan geen melding maken als er zich complicaties voordoen
christiane schreef:je zou eens moeten weten hoeveel honden er verkeerd op reageren
toevalling keb ik iemand in Engeland die de controle doet over dierenmedicatie
jammer genoeg heb ik die persoon pas leren kennen nadat het met aisha gebeurt was (maagbloeding )
het is dankzij hem dat ikzelf de aangifte van complicties gedaan heb want mijn DA weigerde het te melden
gelukkig heeft het Belgisch bureau die mijn aangifte binnen gekregen heeft mijn DA eens serieus op de vingers getikt en hem dan toch aangemaand om ook melding te maken van mijn geval
en er komen alsmaar meer en meer meldingen binnen ivm rimadyl
en dan nog te weten dat de meeste DA hiervan geen melding maken als er zich complicaties voordoen
Tja, en mijn hond reageerde niet goed op Metacam. En met Rimadyl ging/gaat het wel goed. Zo zie je maar...
Ik heb nog nooit een hond gehad die het goed deed op Metacam, en nu DuCain op Carpodyl , heeft in ieder geval geen last van bijwerkingen ( denk ik).
van Metacam had ik altijd suffe honden
oke
de bijwerkingen zoals maagbloeding zijn bekend
maar als er veel honden last hebben van die bijwerking dan wordt het tijd dat de fabrikant gaat ingrijpen en iets aan die samenstelling gaat doen
de fabrikant zou nu ( volgens die man in Engeland ) bezig zijn aan een andere samenstelling en al op voorhand iets extra aan het medicijn gaan toevegen om de maag te beschermen
wordt vervolgd ..