Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heerlijk!
Moderator: moderatorteam
- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Heerlijk!
Zoals de meesten wel gelezen zullen hebben, zitten wij momenteel op Ameland. Echt een heerlijke locatie om met je honden naartoe te gaan, lekker brede maar vooral rustige stranden (zeker in vergelijking met de stranden aan de Zuidhollandse kust waar ik normaal gesproken kom) en de mogelijkheid om urenlang te wandelen door bos, hei, duin en zand.
's Ochtends gaan we vóór het ontbijt samen altijd een uurtje lopen, en 's middags loop ik zelf nog een flinke ronde van een anderhalf à twee uur in mijn eentje, met 1 hond.
Vandaag was Tapas mee, zij loopt dan aan een tuig en aan mijn heupgordel.
Later dit jaar gaan we namelijk naar Oostenrijk, waar ik met Tapas en een groep mensen met hun hond een week lang ga wandelen in het Grossglockner-gebied (van berghut naar berghut) met als (letterlijk en figuurlijk) hoogtepunt een overnachting op 3.000 meter.
Hiervoor is het natuurlijk wel belangrijk dat zowel de hond als de eigenaar goed fit zijn. Dus ik ben alvast begonnen met lekker veel wandelen, aangelijnd omdat dat in Oostenrijk ook verplicht is vanwege de veiligheid voor hond en mens. De paden zijn behoorlijk steil op sommige plaatsen en we lopen geregeld langs de afgrond, dus honden die zich verstappen omdat ze niet opletten als ze aan het rennen zijn, dat is natuurlijk vrágen om problemen.
Maar Tapas pakt het aan haar tuig lopen gelukkig al heel goed op, let goed op mij en loopt niet te trekken of voor mijn voeten te klieren. Dat gaat denk ik wel goedkomen dus.
En nu zit ik hier helemaal rozig achter de laptop, hondjes aan mijn voeten en Tapas helemaal moe maar voldaan. Heerlijk!
's Ochtends gaan we vóór het ontbijt samen altijd een uurtje lopen, en 's middags loop ik zelf nog een flinke ronde van een anderhalf à twee uur in mijn eentje, met 1 hond.
Vandaag was Tapas mee, zij loopt dan aan een tuig en aan mijn heupgordel.
Later dit jaar gaan we namelijk naar Oostenrijk, waar ik met Tapas en een groep mensen met hun hond een week lang ga wandelen in het Grossglockner-gebied (van berghut naar berghut) met als (letterlijk en figuurlijk) hoogtepunt een overnachting op 3.000 meter.
Hiervoor is het natuurlijk wel belangrijk dat zowel de hond als de eigenaar goed fit zijn. Dus ik ben alvast begonnen met lekker veel wandelen, aangelijnd omdat dat in Oostenrijk ook verplicht is vanwege de veiligheid voor hond en mens. De paden zijn behoorlijk steil op sommige plaatsen en we lopen geregeld langs de afgrond, dus honden die zich verstappen omdat ze niet opletten als ze aan het rennen zijn, dat is natuurlijk vrágen om problemen.
Maar Tapas pakt het aan haar tuig lopen gelukkig al heel goed op, let goed op mij en loopt niet te trekken of voor mijn voeten te klieren. Dat gaat denk ik wel goedkomen dus.
En nu zit ik hier helemaal rozig achter de laptop, hondjes aan mijn voeten en Tapas helemaal moe maar voldaan. Heerlijk!
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Re: Heerlijk!
Klinkt inderdaad heerlijk!
Geniet ervan, dat doen wij ook van je foto's!
Leuk trouwens het Oostenrijk wandel plan, mag inderdaad wel wat training aan vooraf gaan denk ik.
Geniet ervan, dat doen wij ook van je foto's!
Leuk trouwens het Oostenrijk wandel plan, mag inderdaad wel wat training aan vooraf gaan denk ik.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Vorig jaar ben ik ook al een aantal dagen met deze week meegelopen (alleen dan de "normale" versie).
Dit jaar doe ik de meer "gevorderden" versie, dit zou moeten kunnen volgens degene die het georganiseerd heeft (zij kent me inmiddels al weer aardig wat jaren en weet wat ik aankan), maar ik wil in ieder geval niet degene zijn die de boel ophoudt die week.
Dit jaar doe ik de meer "gevorderden" versie, dit zou moeten kunnen volgens degene die het georganiseerd heeft (zij kent me inmiddels al weer aardig wat jaren en weet wat ik aankan), maar ik wil in ieder geval niet degene zijn die de boel ophoudt die week.
- JML
- Zeer actief
- Aantal honden: 4
Om de een of andere reden lijk jij mij nou totaal niet het type dat de boel zal ophouden.
Maar ik denk dat ik het ook niet te licht op zou pakken en een goede voorbereiding zal toch wel op zijn plaats zijn.
Ben benieuwd... maar eerst nog even nagenieten van vandaag!
Maar ik denk dat ik het ook niet te licht op zou pakken en een goede voorbereiding zal toch wel op zijn plaats zijn.
Ben benieuwd... maar eerst nog even nagenieten van vandaag!
- *Anita*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
- Aantal honden: 1
Klinkt allemaal erg leuk
Geniet ze nog op Ameland
Geniet ze nog op Ameland
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Großglockner..
Ja, daar wil ik mijn huwelijksaanzoek haha! Heb ik me als klein meisje voorgenomen.
Je gaat met Dog Walk Trail toch? Als ik een hond heb lijkt me dat ook super, en dan vooral dat gedeelte.
Ja, daar wil ik mijn huwelijksaanzoek haha! Heb ik me als klein meisje voorgenomen.
Je gaat met Dog Walk Trail toch? Als ik een hond heb lijkt me dat ook super, en dan vooral dat gedeelte.
-
Sita
- Zeer actief
Ik ben niet jaloers hoor, helemaal niet
Wat een heerlijk vooruitzicht lekker door de bergen met je hond!
Wat een heerlijk vooruitzicht lekker door de bergen met je hond!
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

-
shanty
Heerlijk het weer zit ook wel mee op wat harde wind na.
Geniet er lekker van
Geniet er lekker van
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
lekker op ameland, heerlijk rust.. even lekker niks behalve jullie en de hondjes... wat wil je nog meer!
- Honnie
- Actief
- Mijn ras(sen): Whippets!
- Contacteer:
Dat lijkt me gaaf zeg daar in Oostenrijk.
Nu eerst ook lekker genieten op Ameland natuurlijk!
Nu eerst ook lekker genieten op Ameland natuurlijk!
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Nou, ik heb helaas soms wat hinder van mijn gezondheidsperikelen, maar ik zal als het aan mij ligt niet snel opgeven.JML schreef:Om de een of andere reden lijk jij mij nou totaal niet het type dat de boel zal ophouden.
Wij gaan voor de vijfde keer naar Oostenrijk en zijn hiervoor al 3 van die keren in het Grossglockner gebied geweest met de honden, dit wordt dus de vierde keer. Ik weet dus al wel een klein beetje wat me te wachten staat.Nanna schreef:Ik ben wel eens in het gebied van de Grossglockner op vakantie geweest, als kind.
Vond het er erg mooi.
Denk dus aan een fototoestel en laat die niet in een afgrond donderen
Fototoestel is de afgelopen keren ook steeds meegeweest en ik heb er al aardig wat foto's van hier op het forum geplaatst, denk dat je die gemist zult hebben dus.
- LongFields
- Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Klopt, we gaan ons eerste lustrum vieren bij DWT dit keer.LéonieHonden schreef: Je gaat met Dog Walk Trail toch? Als ik een hond heb lijkt me dat ook super, en dan vooral dat gedeelte.
- Tamara/Bayko
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Vlinderhondje (Epagneul Nain Continental Papillon)
Dogwalktrail lijkt me ook gaaf om te doen. Had ik eigenlijk moeten doen toen de honden nog iets jonger waren en ik nog iets fitter, maar misschien komt het er toch ooit nog van. Wel de light-versie dan
Ik geniet altijd van de mooie foto's die je maakt van dit soort tripjes, Suzanne.
Toen Bayko nog jong was zijn we ook een paar keer naar Oostenrijk geweest, zowel in de zomer als in de winter. 's Winters ging ie mee de piste op en hield ie bij de skihut m'n moeder gezelschap die door een blessure niet meer kon skieen. Hij was daar altijd erg populair. 's Zomers maakten we veel wandelingen door de bergen. Heerlijk genieten van de natuur. Erg gaaf was dat en Bayko vond het ook fantastisch. We zijn een keer met hem naar het berghutje geweest op de prive-Wiese van de mensen waarbij we op de Bauernhof logeerden. Dat hutje zat op ruim 3200 m. Een flinke klim, maar zo enorm mooi. Ook over hele smalle paadjes en Bayko liep grotendeels los. Kan me nog goed herinneren dat we voor het laatste stukje langs een ravijn omhoog moesten over een heel smal, gammel open bruggetje met alleen een dun boomstammetje als 'reling'. Bayko was binnen twee seconden aan de overkant en bleef daar netjes op ons wachten. Als ik daar nu aan terugdenk :N: Dat zou ik tegenwoordig toch heel anders doen

Toen Bayko nog jong was zijn we ook een paar keer naar Oostenrijk geweest, zowel in de zomer als in de winter. 's Winters ging ie mee de piste op en hield ie bij de skihut m'n moeder gezelschap die door een blessure niet meer kon skieen. Hij was daar altijd erg populair. 's Zomers maakten we veel wandelingen door de bergen. Heerlijk genieten van de natuur. Erg gaaf was dat en Bayko vond het ook fantastisch. We zijn een keer met hem naar het berghutje geweest op de prive-Wiese van de mensen waarbij we op de Bauernhof logeerden. Dat hutje zat op ruim 3200 m. Een flinke klim, maar zo enorm mooi. Ook over hele smalle paadjes en Bayko liep grotendeels los. Kan me nog goed herinneren dat we voor het laatste stukje langs een ravijn omhoog moesten over een heel smal, gammel open bruggetje met alleen een dun boomstammetje als 'reling'. Bayko was binnen twee seconden aan de overkant en bleef daar netjes op ons wachten. Als ik daar nu aan terugdenk :N: Dat zou ik tegenwoordig toch heel anders doen
- Arline
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
Goed dat Tapas en jij al in training zijn voor Oostenrijk. Het lijkt me een stevige trip, maar vooral prachtig.
Heerlijk dat je zo aan het genieten bent. Ik zou zeggen genietse nog even
(een dagje, toch?)
Heerlijk dat je zo aan het genieten bent. Ik zou zeggen genietse nog even
-
truusje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Contacteer: