Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Kvv Slecht Voor Mijn Hond !!!

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Re: Kvv Slecht Voor Mijn Hond !!!

Ongelezen bericht door Reneey »

Joera schreef:-ik heb niet alle reacties gelezen-
Maar ik denk ook dat je veel te weinig voert. Mijn RR teefje van 35kg krijgt 2 bakjes smuldier per dag en is precies goed zo. Voor een opgroeiende dog lijkt dat me vrij weinig. Schraal mag hij natuurlijk wel zijn, inderdaad beter voor zijn gewrichten.
Ook zou ik 2 x daags de compleet versie geven, want nu geef je 1 x daags compleet en 1 x daags de andere niet complete versie?
Ja klopt dit deed ik inderdaad, ga nu ook de compleet versies alleen voeren en anderhalf bakjes per keer.
Vrijdag komt de bestelling die ik heb gedaan van lotgering binnen dus dan gaan we daar op over.
Ik heb Mozes vandaag dus 550 gram in de ochtend gegeven en vanavond weer zo'n zelfde portie ... ik denk dat 1,2 kg toch wel genoeg moet zijn hihi ( klinkt als zoveel )
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

Reneey schreef:
Joera schreef:-ik heb niet alle reacties gelezen-
Maar ik denk ook dat je veel te weinig voert. Mijn RR teefje van 35kg krijgt 2 bakjes smuldier per dag en is precies goed zo. Voor een opgroeiende dog lijkt dat me vrij weinig. Schraal mag hij natuurlijk wel zijn, inderdaad beter voor zijn gewrichten.
Ook zou ik 2 x daags de compleet versie geven, want nu geef je 1 x daags compleet en 1 x daags de andere niet complete versie?
Ja klopt dit deed ik inderdaad, ga nu ook de compleet versies alleen voeren en anderhalf bakjes per keer.
Vrijdag komt de bestelling die ik heb gedaan van lotgering binnen dus dan gaan we daar op over.
Ik heb Mozes vandaag dus 550 gram in de ochtend gegeven en vanavond weer zo'n zelfde portie ... ik denk dat 1,2 kg toch wel genoeg moet zijn hihi ( klinkt als zoveel )
Dat klinkt goed :ok: Aan de hand daarvan kan je weer kijken of het qua gewicht goed gaat. Op die foto vind ik hem er overigens prima uitzien, als is het geen hele duidelijke foto. En het klinkt inderdaad als heel veel eten, maar je kan KVV niet vergelijken met brokken qua Kg's zeg maar. :wink:
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Bonnie F schreef:Arme Reneey, laat je toch niet zo gek maken!
Kijk naar je hond ipv etiketten te lezen
Kijk naar je hond ipv naar iedere betweter te luisteren.

Jij wilt kvv geven, doe dat dan.
Kijk naar je hond: te schraal = meer en romig = minder

Oja, schurft zijn beestje: die zitten niet in gekookte aardappels :mrgreen:
Ja ik moet er ook mee ophouden om steeds maar te gaan twijfelen als andere mensen het weer anders vinden ... maar in elke mening zit weer iets waarvan ik denk van hmm ja dat kan ook wel kloppen

:smile: Eneh die schurft .. ja ik weet niet meer precies of t schurft was is al zooo lang terug dat ik het gehoord had .. en ja tis blijven hangen en toch uit voorzichtigheid gaf ik ze minder aardappels :N: maar goed ook grootste onzin dus
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:D Precies; als Mozes het lekker vindt (vast wel!) en hij verdraagt het goed kan hij best eens wat gekookte aardappeltjes krijgen.
Onze hond krijgt zo'n 2 keer per week een lekkere bak met overgebleven aardappeltjes en groente, een flinke scheut kefir of yoghurt en een gemalen teentje knoflook.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

als je konijnen teveel brood geeft worden ze gevoelig voor luis( minder weerstand of zo , en het kan best zijn dat als je een hond alleen maar aardappels geeft dat ie gevoelig wordt voor dit soort aandoeningen omdat de weerstand dan naar beneden gaat of zo, ik weet het niet.
maar ik geef Van Gils ook best regelmatig wat aardappelen en groentes die over zijn en volgens mij vindt hij het alleen maar lekker, en doet het heel weinig kwaad :19: :lol1:
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

Misschien is het al gezegd hoor maar mijn ervaring is dat veel mensen versvlees verwarren met blikvoeding. Die denken dus dat al dat natvoer van Bonzo en eigen merk ook versvlees is en daar zit inderdaad voornamelijk vocht in.
Dikke kans dus dat zelfs mensen van een dierenwinkel dat door elkaar halen.

Ik geef Quasar overigens 800 gram Smuldier per dag, af en toe aangevuld met barf. Hij is prima op gewicht vind ik zelf, als hij wat te mager wordt voer ik wat bij maar doorgaans gewoon 800 gram.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie

Ongelezen bericht door duitse herder »

Ik zou ook 1,2 kilo gaan geven van smuldier en eventueel met lotgering zelfs 1,5 kilo. Noah is een teefje van denk 28-29 kilo en krijgt tussen de 800-1000 gr per dag. Sommige vinden haar te mager, maar ze wordt over maandje loops, dan word ze weer 32 kilo
Perry en Noah

Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ik heb ook een proefkrat van Lotgering besteld. Het is niet te duur en ze bezorgen ook in het Noorden van het land. Het vlees zit er wel goed uit.
Ik ben benieuwd hoe de honden het vinden. :D
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
larissa
Actief
Mijn ras(sen): beagles
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa »

Ik kan het vlees van Lotgering iedereen aanraden! Onze honden krijgen de compleet/pens versie en doen het er uitstekend op. Vlees ziet er goed uit en de honden smullen er elke keer van.
Ik doe er ook wat druppels zalmolie over en een beetje Glucochondran (maar dat is speciaal voor de gewrichten van mijn senior van 15 jaar).

Ze hebben stukken minder ontlasting en dat ziet er altijd goed uit.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

freskin schreef:Ik heb ook een proefkrat van Lotgering besteld. Het is niet te duur en ze bezorgen ook in het Noorden van het land. Het vlees zit er wel goed uit.
Ik ben benieuwd hoe de honden het vinden. :D
Ik geef smuldier maar ben eigenlijk ook wel benieuwd naar die Lotgerink. Laat me even weten hoe jouw honden erop reageren :wink: .
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik lees ook even mee over Lotgering.
Ik begrijp dat ze overal bezorgen, zijn ze ook vlot?

En ik begreep ook dat het wat vetter is dan gemiddeld, klopt dat?
Het bestelsysteem snap ik niet helemaal moet ik zeggen, weet iemand hoe dat werkt?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ja ik over weeg het ook maat ik geloof dat Els zei dat ik het hier in de buurt kon halen, maar eerst de vriezer maar eens leeg eten :engel:
larissa
Actief
Contacteer:

Wij halen het zelf op in Zaandam, dan geven we vantevoren gewoon even een belletje.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hier krijgt Mack Bullmastiff van 60 kilo (vier jaar) 600 gram Kvv, Naturis, Smul ,Farmfoodfresh.
S'avonds krijgt ie 200 gram farmfood brok, met fff erdoorheen.

Kay, Onze Duitse Herder van bijna twee, en 40 kilo krijgt hetzelfde alleen 100 gram Kvv minder, en 50 gram farmfood brok minder.
Quierro,, (mop op een stok) :lol1: van dertien krijgt ook farmfood fresh kvv, en Farmfood brokjes erdoorheen.
En hier krijgen ze allemaal al zo lang als ik honden heb, regelmatig wat aardappels en groente,, zeg maar een prakkie.
En ze hebben er nog nooit wat van gekregen,, dus zeker geen schurft!

Je moet gewoon doen, wat je denkt, uiteraard is de jongen van de dierenwinkel geen voorstander van Kvv,, aan brok verdient ie meer!!, niet serieus nemen dus.
Ik zou jou hond gewoon lekker meer Kvv geven (wel de Compleet versies), en dan kijken hoe het gaat.
Maar wel gewoon schraal houden, zeker voor een dogachtige is dit het beste.
En kwa ontwormen, moet je als ze pup zijn dit regelmatig herhalen, maar elke maand zou ik niet doen.
Hier zijn ze allemaal als pup zijnde ontwormd, en eigenlijk daarna niet meer, of ze moeten ze hebben,, dan ga ik pas ontwormen. Want het is allemaal gif, en niet bevordelijk voor de darmflora.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Marjoleine schreef:Ik lees ook even mee over Lotgering.
Ik begrijp dat ze overal bezorgen, zijn ze ook vlot?

En ik begreep ook dat het wat vetter is dan gemiddeld, klopt dat?
Het bestelsysteem snap ik niet helemaal moet ik zeggen, weet iemand hoe dat werkt?
Ik heb even het mailtje gekopierd wat ik van ze gehad heb .. ik had ook aantal vragen over de bestelling ... hopelijk word je hier wat wijzer van
Als je bestelt zullen ze het dus proberen binnen een week te leveren ... ik heb gemaild naar bestelling@lotgering.nl met daarin mijn bestelling en mijn vragen
Hier het mailtje :

Goedenavond,

Ik heb uw mail ontvangen.
Wij bezorgen vrijdag in Purmerend.
Dit zal w.s. in de middag worden of in de avond.
Zodra ik dit weet laat ik u dit z.s.m. via de mail weten.

De bezorgkosten naar Purmerend bedraagt € 8,00.
Graag contant voldoen aan de chauffeur.
Wij zijn druk bezig met een pinapparaat.

Wij proberen binnen een week of met een week de bestelling te bezorgen.
Het is zeer zelden dat dit niet lukt.

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Bedankt voor de bestelling en uw gegevens.

Net een mail gehad dat het vrijdag in de namiddag of vroeg in de avond geleverd word ...
Dus vanaf zaterdag zit ook Mozes aan de lotgering vleespakketjes ... ik zal laten weten hoe dit uitpakt
Laatst gewijzigd door Reneey op 18 mar 2010 13:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Reneey schreef:Net een mail gehad dat het vrijdag in de namiddag of vroeg in de avond geleverd word ...
Dus vanaf zaterdag zit ook Mozes aan de lotgering vleespakketjes ... ik zal laten weten hoe dit uitpakt
Dank je wel!

Ik begreep dat je je moet registreren om te kunnen bestellen, klopt dat?

Afbeelding

Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

larissa schreef:Wij halen het zelf op in Zaandam, dan geven we vantevoren gewoon even een belletje.
Oh kan dat ook ?
U bent toch het vrouwtje wat in Frank zijn buurt woont :lol1:
Misg als ik de volgende bestel dat ik ook gelijk voor u kan bestellen als u op dat moment nodig heeft...
Maar waar in zaandam kan je het halen dan ... graag hoor ik dat .. is misg makkelijker voor ons omdat we er inderdaad om de hoek wonen en kom zoieso elke maand in zaandam voor voer voor me paard
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Marjoleine schreef:
Reneey schreef:Net een mail gehad dat het vrijdag in de namiddag of vroeg in de avond geleverd word ...
Dank je wel!

Ik begreep dat je je moet registreren om te kunnen bestellen, klopt dat?
Nee ik heb eerst gebeld hoe het in zijn werking ging en die meneer zei dat ik mijn bestelling moest mailen naar : bestelling@lotgering.nl en dat heb ik dus gedaan en toen kreeg ik deze mail terug ...
Net weer een mail gehad omdat ik gevraagd of ze wat specifieker konden zijn in de tijden dat het gebracht werd en hoorde dat het laat in de middag, vroeg in de avond ongv gebracht word.

En ik heb me niet hoeven registreren
Afbeelding
larissa
Actief
Contacteer:

Reneey schreef:
larissa schreef:Wij halen het zelf op in Zaandam, dan geven we vantevoren gewoon even een belletje.
Oh kan dat ook ?
Misg als ik de volgende bestel dat ik ook gelijk voor u kan bestellen als u op dat moment nodig heeft...
Maar waar in zaandam kan je het halen dan ... graag hoor ik dat .. is misg makkelijker voor ons omdat we er inderdaad om de hoek wonen en kom zoieso elke maand in zaandam voor voer voor me paard
Haha, ja dat vrouwtje ben ik. Mijn vriend weet precies waar het is, vrij vooraan in Zaandam, dus dan bespaar je je de bezorgkosten makkelijk.
Omdat Frank ook over wil op Lotgering, wilde hij Frank al vragen of hij voor hem meteen moest meenemen, want ik dacht dat mijn vriend, Marko is makkelijker haha, morgen zou gaan halen....
laat ik je nog weten, als ik meer weet, oké?
Of heb jij voor Frank meebesteld?
larissa
Actief
Contacteer:

Ennuh U is gewoon jij, hoor, anders ga ik me echt heel oud voelen, haha!
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Haha. Ik moet stiekem een beetje lachen, want ik heb een opleiding dierverzorging gedaan, waar je dus o.a. mee in een dierenwinkel kunt gaan werken.
En ik weet dus ook hoeveel onzinnige dingen er geleerd worden in die opleiding.
Kvv is slecht voor het gebit en zo. En wat Jinx zegt: vers vlees wordt vaak verward met blikvoer.
Mijn (volwassen) hond weegt 40 kilo en krijgt 800-1000 gram per dag.
Bij actieve dagen krijgt hij wat meer en bij relatief rustige dagen wat minder.
Ik wissel af met Smuldier, Duck en AHV.
De laatste twee schijnen kwalitatief beter te zijn. AHV vind ik super, maar lastiger aan te komen.
Gewoon naar je hond kijken, ik kijk nooit naar etiketten.
Als ik dat wel had gedaan, zou er van mijn hond alleen een skelet over gebleven zijn.
Elke maand ontwormen vind ook ik wel erg veel :N:
Laatst gewijzigd door Danoontje powerrr op 18 mar 2010 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

larissa schreef:
Reneey schreef:
Oh kan dat ook ?
Haha, ja dat vrouwtje ben ik. Mijn vriend weet precies waar het is, vrij vooraan in Zaandam, dus dan bespaar je je de bezorgkosten makkelijk.
Omdat Frank ook over wil op Lotgering, wilde hij Frank al vragen of hij voor hem meteen moest meenemen, want ik dacht dat mijn vriend, Marko is makkelijker haha, morgen zou gaan halen....
laat ik je nog weten, als ik meer weet, oké?
Of heb jij voor Frank meebesteld?

Ja ik heb inderdaad ook voor Frank besteld .. 2 kratjes ...
Misg is het handig als ik u als wij nodig hebben even een mailtje stuur .. want aangezien wij ook vrij vaak naar zaandam rijden is het misg handig als we dan gelijk ook voor andere meenemen ... zo kunnen we elkaar toch helpen ...
Voorlopig hebben we dus nog even maar met Frank zijn honden zal het sneller gaan omdat hij er 5 van moet voeren ...
Zal ik u gewoon mailen als wij weer die rchting op gaan
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

larissa schreef:Ennuh U is gewoon jij, hoor, anders ga ik me echt heel oud voelen, haha!
Oh sorry :mrgreen: jij
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Danoontje powerrr schreef:Haha. Ik moet stiekem een beetje lachen, want ik heb een opleiding dierverzorging gedaan, waar je dus o.a. mee in een dierenwinkel kunt gaan werken.
En ik weet dus ook hoeveel onzinnige dingen er geleerd worden in die opleiding.
Kvv is slecht voor het gebit en zo. En wat Jinx zegt: vers vlees wordt vaak verward met blikvoer.
Mijn (volwassen) hond weegt 40 kilo en krijgt 800-1000 gram per dag.
Bij actieve dagen krijgt hij wat meer en bij relatief rustige dagen wat minder.
Ik wissel af met Smuldier, Duck en AHV.
De laatste twee schijnen kwalitatief beter te zijn. AHV vind ik super, maar lastiger aan te komen.
Gewoon naar je hond kijken, ik kijk nooit naar etiketten.
Als ik dat wel had gedaan, zou er van mijn hond alleen een skelet over gebleven zijn.
Elke maand ontwormen vind ook ik wel erg veel :N:
Ja ik ga ehm ook niet meer elke maand ontwormen ...
Over dat vocht in het vlees ik heb is op die pakkies smuldier gekeken maar daar zit ook 62 % vocht in .. maja dat is natuurlijk ook met het bloed erbij neem ik aan.
Ik weet niet of er in het lotgering ook zoveel vocht zit neem aan van niet .. dus ik zal dan denk ik ook niet echt anderhalve kilo hoeven te voeren ..
Ik begin daar wel mee maar als mozes te dik word ga ik inderdaad stukkie minderen ....
Afbeelding
larissa
Actief
Contacteer:

Reneey schreef:
Misg is het handig als ik u als wij nodig hebben even een mailtje stuur .. want aangezien wij ook vrij vaak naar zaandam rijden is het misg handig als we dan gelijk ook voor andere meenemen ... zo kunnen we elkaar toch helpen ...
Voorlopig hebben we dus nog even maar met Frank zijn honden zal het sneller gaan omdat hij er 5 van moet voeren ...
Is goed hoor, maar kun je zoveel kratjes kwijt in je auto dan??
Wij doen met onze 2 beagles dacht ik ongeveer een maand met een krat.
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Reneey schreef:
Over dat vocht in het vlees ik heb is op die pakkies smuldier gekeken maar daar zit ook 62 % vocht in .. maja dat is natuurlijk ook met het bloed erbij neem ik aan.
Ja, natuurlijk zit er meer vocht in als in brokken. Maar is dat zo erg dan?
Mijn hond kreeg van brokken minder gram dan hij van kvv krijgt, maar hij dronk ook veel meer. :wink:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

larissa schreef:
Reneey schreef:
Is goed hoor, maar kun je zoveel kratjes kwijt in je auto dan??
Wij doen met onze 2 beagles dacht ik ongeveer een maand met een krat.
Ja we hebben station dus we kennen genoeg kwijt ...
Nou als ik uitga van 1,5 kilo voor Mozes per dag dan heb ik ongv 2,5 kratje per maand nodig
En Frank met zijn 5 honden uiteraard veel meer ... dus wij moeten regelmatig halen
Hoever moet je bellen van te voren om het te kunnen vanuit Zaandam .. want neem aan dat hun het ook weer moeten bestellen ?
Afbeelding
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Danoontje powerrr schreef:
Reneey schreef:
Ja, natuurlijk zit er meer vocht in als in brokken. Maar is dat zo erg dan?
Mijn hond kreeg van brokken minder gram dan hij van kvv krijgt, maar hij dronk ook veel meer. :wink:
Ja ik merk ook dat Mozes stuk minder drinkt ... en nee ik zeg niet dat het erg is ... maar ik ging gewoon kijken hoeveel er nou in zat aan vocht en het klopte dus wel wat die man zei ...
Maar goed maakt niet uit .. Mozes vind het heerlijk en doet het nu goed op
Moet er nog wel aan wennen dat hij veel minder poept :F:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Contacteer:

Vocht is ontzettend belangrijk.
Jij bestaat ook voor meer dan de helft uit water en Mozes ook.
En dat kun je geven door brokken te geven, maar dan drinkt hij dus al dat vocht erbij, want dat heeft hij nodig.
Je kunt hem ook iets geven dat net zo is samengesteld als hijzelf.
Dan zit het vocht er dus al in ;)
Vocht betekent niet per definitie geen voedingsstoffen, hoor ;)
Dat idee hebben mensen vaak, maar dat klopt dus niet.

Afbeelding

Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

Marjoleine schreef:Vocht is ontzettend belangrijk.
Jij bestaat ook voor meer dan de helft uit water en Mozes ook.
En dat kun je geven door brokken te geven, maar dan drinkt hij dus al dat vocht erbij, want dat heeft hij nodig.
Je kunt hem ook iets geven dat net zo is samengesteld als hijzelf.
Dan zit het vocht er dus al in ;)
Vocht betekent niet per definitie geen voedingsstoffen, hoor ;)
Dat idee hebben mensen vaak, maar dat klopt dus niet.
Ja klopt zo'n idee had ik ook . weet nu wel beter ondertussen ...
Je had inderdaad een schema hier gezet met wat een menselijk lichaam, dieren en fruit en derg wat daar aan vocht in zit en dat is toch meestal veel meer als de helft
Nee maar ik ben zeer tevreden over het vlees wat ik hem nu geef en hoop nog meer tevreden te worden met lotgering ...en blijf dit ook zeker lekker geven aan Mozes
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”