Ik kijk altijd bij de ring van de Fransjes als ik op de show ben, maar er is praktisch geen bull die me meer kan bekoren. Doodzonde
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Het roer om
Moderator: moderatorteam
- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Re: Het roer om
Ik vrees het wel Nanna.
Ik kijk altijd bij de ring van de Fransjes als ik op de show ben, maar er is praktisch geen bull die me meer kan bekoren. Doodzonde

-
Neeltje
Ze hebben het ras echt helemaal kapot gemaakt.ladybird schreef:Ik vrees het wel Nanna.
En als ik dan hoor dat er weer eens een reu uit Hongarije wordt gehaald, waarmee ze moeten gaan fokken en dan nu ik geloof ruim een jaar later is het beestje al aan zijn luchtwegen geholpen en is hij zo benauwd dat hij iedere dag 'pufjes' toegediend moet krijgen. Waar zijn ze dan in Gods naam mee bezig??
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Die Hongaarse bagger moeten ze laten waar het vandaan moet komen. Er zijn een paar mooie hondjes naar NL gehaalt bij die fokker vandaan, maar nu wordt alleen de rommel nog maar gedumpt in NL. En maar trots zijnNeeltje schreef:Ze hebben het ras echt helemaal kapot gemaakt.ladybird schreef:Ik vrees het wel Nanna.
En als ik dan hoor dat er weer eens een reu uit Hongarije wordt gehaald, waarmee ze moeten gaan fokken en dan nu ik geloof ruim een jaar later is het beestje al aan zijn luchtwegen geholpen en is hij zo benauwd dat hij iedere dag 'pufjes' toegediend moet krijgen. Waar zijn ze dan in Gods naam mee bezig??

- MonaToetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Ik zie zelden Bostons met een ultrakorte snuit op shows en als ik er 1 zie , 9 van de 10 keer verliest hij dan van een hond met een langere snuit.Neeltje schreef:
Maar dat is wat de nietswetende hondenkoper wil, want dat vinden ze mooi. Zelfs op het Franse Bulldoggen forum krijg je de mensen niet aan het hoofd gepraat dat het model van de Franse Bulldog moet veranderen. En nee, dat is niet mogelijk op korte termijn. Ze hebben er ook 'n jaar of 30 of zo overgedaan om hem zo in te korten.
Maar zolang 'mode' steeds meer de toon gaat aangeven, en de keurmeesters/rasstandaard niet verandert, weet ik niet waartoe het gaat leiden.
L.
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Neeltje
Maar hoe kun je dat nu toch zeggen......die hondjes zijn zoooo mooi.... :N:ladybird schreef:Die Hongaarse bagger moeten ze laten waar het vandaan moet komen. Er zijn een paar mooie hondjes naar NL gehaalt bij die fokker vandaan, maar nu wordt alleen de rommel nog maar gedumpt in NL. En maar trots zijnNeeltje schreef:Ze hebben het ras echt helemaal kapot gemaakt.ladybird schreef:Ik vrees het wel Nanna.
En als ik dan hoor dat er weer eens een reu uit Hongarije wordt gehaald, waarmee ze moeten gaan fokken en dan nu ik geloof ruim een jaar later is het beestje al aan zijn luchtwegen geholpen en is hij zo benauwd dat hij iedere dag 'pufjes' toegediend moet krijgen. Waar zijn ze dan in Gods naam mee bezig??Er zitten trouwens wel goede fokkers in Hongarije hoor, maar niet die megaschuur waar alles wegkomt.
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja prachtigNeeltje schreef:
Maar hoe kun je dat nu toch zeggen......die hondjes zijn zoooo mooi.... :N:

- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat ben ik met je eens. Ook reuen moeten niet te kort zijn.ladybird schreef:
Een teef moet in mijn ogen absoluut iets langer in de rug zijn, (reu ook niet absurd kort overigens) Ik heb het dan uiteraard niet over teckel lengte in de rug. 1/3e van de schedel vind ik toch een aardige neusEn dat kan best in 1 pakketje gegoten worden. Mijn Mannie had beide en haalde bijna nooit lager dan een U.
![]()

Menno heeft ook een iets langere snuit en rug. Het is nog afwachten hoe hij het in Nederland gaat doen. Het is nogal een grote jongen ( 11,5 kg )
Hij zit momenteel in Polen en daar gaat ie als een trein. Met 9 maanden al een 2e plaats in de rasgroep , Pools en Tjechisch jeugdkampioen.
Dit is zijn nestzusje, miss petite

Ik denk dat het probleem deels bij de " oude garde " ( uitzonderingen daargelaten natuurlijkLadybird : Er zijn ook bij de FB genoeg teven die best zelf zouden kunnen bevallen. Als ze uberhaupt de kans zouden krijgen Maar nee, de fokker doet een pakketje bij de dierenarts incl echo en keizersnede. Zodra de temperatuur zakt gaat de teef open, want ja stel je toch voor. Ik kan daar met mijn botte verstand niet bij, werkelijk waar niet. Bijna al onze teven konden gewoon zelf bevallen, omdat ze daar de kans voor kregen. Op een paar na omdat daar complicaties bij waren die bij een ander ras ook voorkomen. (bv pup dwars door 2 hoornen, of een omgeklapte baarmoederhoorn)
Als nieuwe Bostonfokker/eigenaar wordt je echt bang gemaakt. Toen ik besloot om met Mona een nestje te fokken, en tegen andere fokkers zei dat ik het haar eerst zelf wil laten proberen werd ik compleet voor gek verklaard. Ik moet toegeven dat ik toen ook op het punt heb gestaan om een geplande KS te laten doen , heb toen toch maar besloten om dat niet te doen en de natuur gewoon zijn gang te laten gaan.
En in Amerika is het zo dat veel Bostonfokkers KS inplannen en je voor " dierenmishandelaar " uitmaken als je dat niet doet. Volgens hun ben je dan gierig en wil je dan geld uitsparen. Whateva!
L.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 18 mar 2010 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee.Nanna schreef:
Rolt gillend van het lachen over de grond. Dat geloof je toch zeker zèlf niet?
L.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Job
- Zeer actief
Dat vind ik een mooie franse bulldog.MonaToetje schreef:
Dat ben ik met je eens. Ook reuen moeten niet te kort zijn.
Menno heeft ook een iets langere snuit en rug. Het is nog afwachten hoe hij het in Nederland gaat doen. Het is nogal een grote jongen ( 11,5 kg )en de meeste keurmeesters schijnen toch op kleinere hondjes te vallen.
Hij zit momenteel in Polen en daar gaat ie als een trein. Met 9 maanden al een 2e plaats in de rasgroep , Pools en Tjechisch jeugdkampioen.
Dit is zijn nestzusje, miss petite:
L.
Heb er 1 die hier op lijkt ook in de opvang,
die kan dus echt uren spelen niks ademnood.
Waarom een ras waar je van houdt alleen maar extremer fokken terwijl dat gezondheidsproblemen met zich mee brengt.
Zo ben ik ook zo blij dat de klassieke pers alweer jaren een mooie neus heeft,
weer zoals vroeger.
Staan die ogen ook meteen weer normaal in dat koppie.
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat zijn Boston Terriers , Job.
Linda
Linda
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
-
Job
- Zeer actief
eerlijk?MonaToetje schreef:Dat zijn Boston Terriers , Job.![]()
Linda
Nou dan heb ik een fb-tje in de opvang die heel erg op BT-tjes lijkt.
Heel hoog op de poten, gewone neuslengte en onvermoeibaar.
Ik zal eens kijken of ik ergens een foto heb waar ze goed opstaat.
edit foto.
Hier alsvast het koppie.

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee Linda, ook de jongere garde fokkers doet daar net zo hard aan mee. En ook dankzij dierenartsen hoor. Die plannen het ook liever overdag in dat dat ze snachts een sectio staan te doen.MonaToetje schreef:Ik denk dat het probleem deels bij de " oude garde " ( uitzonderingen daargelaten natuurlijkLadybird : Er zijn ook bij de FB genoeg teven die best zelf zouden kunnen bevallen. Als ze uberhaupt de kans zouden krijgen Maar nee, de fokker doet een pakketje bij de dierenarts incl echo en keizersnede. Zodra de temperatuur zakt gaat de teef open, want ja stel je toch voor. Ik kan daar met mijn botte verstand niet bij, werkelijk waar niet. Bijna al onze teven konden gewoon zelf bevallen, omdat ze daar de kans voor kregen. Op een paar na omdat daar complicaties bij waren die bij een ander ras ook voorkomen. (bv pup dwars door 2 hoornen, of een omgeklapte baarmoederhoorn)) ligt.
Als nieuwe Bostonfokker/eigenaar wordt je echt bang gemaakt. Toen ik besloot om met Mona een nestje te fokken, en tegen andere fokkers zei dat ik het haar eerst zelf wil laten proberen werd ik compleet voor gek verklaard. Ik moet toegeven dat ik toen ook op het punt heb gestaan om een geplande KS te laten doen , heb toen toch maar besloten om dat niet te doen en de natuur gewoon zijn gang te laten gaan.
En in Amerika is het zo dat veel Bostonfokkers KS inplannen en je voor " dierenmishandelaar " uitmaken als je dat niet doet. Volgens hun ben je dan gierig en wil je dan geld uitsparen. Whateva!![]()
L.

-
Neeltje
Dat is inderdaad een franse bulldog. Je kunt het verschil het beste zien bij de oren. Bij de Franse Bulldog zijn ze boven rond, bij de Bosten zijn ze spits.Job schreef:eerlijk?MonaToetje schreef:Dat zijn Boston Terriers , Job.![]()
Linda
edit foto.
Hier alsvast het koppie.
- MonaToetje
- Zeer actief
- Contacteer:
Armanda : Ik snap wat je bedoelt , maar wat ik bedoel is dat de meeste jonge generatie fokkers eerst bij de oudere fokkers informeren, en die raden je in de meeste gevallen aan om een keizersnee te laten doen. De meeste fokkers hier wachten tot ze een vruchtblaas of wee zien .
Gelukkig is mijn dierenarts geen voorstander van geplande keizersnedes.
Het blijft hoe dan ook triest.
Job : Weet je zeker dat dat hondje een raszuivere FB is? Ik vind haar veel weghebben van een kruising FB x Boston of FB x staffbull .
Ik hoop dat je snel een leuk plekje voor d`r vindt.
L.
Het blijft hoe dan ook triest.
Job : Weet je zeker dat dat hondje een raszuivere FB is? Ik vind haar veel weghebben van een kruising FB x Boston of FB x staffbull .
Ik hoop dat je snel een leuk plekje voor d`r vindt.
L.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 18 mar 2010 11:08, 2 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
(met dank aan Desi)
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Dat is een Franse bulldog look a like. Ik durf mijn schoen op te vreten als weddenschap dat er iets doorheen zit in de voorouders. Ik vind de hond oerlelijk.Job schreef:eerlijk?MonaToetje schreef:Dat zijn Boston Terriers , Job.![]()
Linda
edit foto.
Hier alsvast het koppie.

-
Job
- Zeer actief
Aha, weer wat geleerd!
wat ik mooi vind is dat ze een normale neus heeft, hoog op haar pootjes staat en ze merkt met spelen dat je met een gezonde hond van doen hebt.
Hier nog 1 foto van het monster, want wat een karakter zit er in zeg :N: ,
haar zus de engelse is echt veeeeel liever.

wat ik mooi vind is dat ze een normale neus heeft, hoog op haar pootjes staat en ze merkt met spelen dat je met een gezonde hond van doen hebt.

-
Neeltje
Ik zou niet weten wat er doorheen zit, maar zuiver is-ie inderdaad niet.MonaToetje schreef:Armanda : Ik snap wat je bedoelt , maar wat ik bedoel is dat de meeste jonge generatie fokkers eerst bij de oudere fokkers informeren, en die raden je in de meeste gevallen aan om een keizersnee te laten doen. De meeste fokkers hier wachten tot ze een vruchtblaas of wee zien .
Het blijft triest hoe dan ook.
Ik hoop dat je snel een leuk plekje voor d`r vindt.![]()
L.
-
Neeltje
Franse Bulldoggen die zijn echt wel aanwezig ja..... dat is ook wat me er in aantrekt. Niet alleen het uiterlijk, maar ook het karakter.Job schreef:Aha, weer wat geleerd!![]()
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Er hoeft geen toeter op de kop van een Franse om de hond gezonder te maken.
Als ze vanuit de rv nu eerst eens beginnen met selektie op nauwe neusgaten, daar pak je al een boel bagger mee weg. De neus niet meer achter de ogen, maar ervoor. Een Franse behoort een lay back te hebben. Dat zie je steeds minder, ze zijn gewoon plat van voorhoofd naar kin. Of ze hebben een toeter van jewelste. Er is ook nog een middenweg daarin en dat kan het ras al veel beter op het juiste pad brengen. Dan nog de lengte, nekken en hoekingen. De roach is of niet aanwezig of extreem
De rimpels minder extreem.
Job, ze hoeven echt niet zo lelijk te zijn om gezonder te zijn hoor
Ik zal eens zoeken naar een foto van het fransje wat we hier nog hebben. Oergezond, iets neus, zonder toeter.
Job, ze hoeven echt niet zo lelijk te zijn om gezonder te zijn hoor

-
Job
- Zeer actief
Ze heeft al baasjes hoor,
ze komt hier alleen af en toe spelen.
Of ze raszuiver is zou ik jullie niet kunnen vertellen,
wat ik zie is een hond op hele hoge poten,
een lange neus en bijna geen huidplooien die smetplekken kunnen veroorzaken.
Weet dat de baasjes nooit met haar zullen fokken,
dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen voor mixnestjes of onzuivere rassen.
Waar ik me heel goed kan voorstellen dat fokkers zich daar zorgen om maken.
Ik ben blij als ik zo'n hondje als Guusje zie, het ziet er allemaal gezond
en in verhouding uit. Heb ik het dus niet over rasstandaards.
ze komt hier alleen af en toe spelen.
Of ze raszuiver is zou ik jullie niet kunnen vertellen,
wat ik zie is een hond op hele hoge poten,
een lange neus en bijna geen huidplooien die smetplekken kunnen veroorzaken.
Weet dat de baasjes nooit met haar zullen fokken,
dus wat dat betreft maak ik me geen zorgen voor mixnestjes of onzuivere rassen.
Waar ik me heel goed kan voorstellen dat fokkers zich daar zorgen om maken.
Ik ben blij als ik zo'n hondje als Guusje zie, het ziet er allemaal gezond
en in verhouding uit. Heb ik het dus niet over rasstandaards.
-
Neeltje
Mijn vriendin heeft een Franse bulldog die er prachtig uitziet. Ik heb er jammer genoeg geen foto's van om het te laten zien. Maar hij is een behoorlijke slag groter flinke kop, grote neusgaten en geen roach.
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Oudere foto, maar je ziet wel wat ik bedoel. De voorste is Luna, die is hier nog. En de achterste Junior, de laatste gefokte reu hier. Junior komt uit een nest van 8. De snelste zelfbevalling bij een Fransje die ik ooit heb meegemaakt.

4 koptypes: 1 reu en 3 teven. (Junior ook en die was erg opgewonden door de 3 teven
)

4 koptypes: 1 reu en 3 teven. (Junior ook en die was erg opgewonden door de 3 teven

-
Neeltje
En dit is het bulletje waar ik mee ben opgegroeid

Wat bij de foto's voornamelijk opvalt is inderdaad de veel meer neus, maar ook als ze zit, kun je zien dat haar voorpoten veel hoger zijn als dat nu het geval is bij de Franse Bulldog. Deze foto's zijn uit de jaren 60. En de tijd dat het nog 'goed' was om je teef een nestje te laten hebben, vandaar het nestje.

Wat bij de foto's voornamelijk opvalt is inderdaad de veel meer neus, maar ook als ze zit, kun je zien dat haar voorpoten veel hoger zijn als dat nu het geval is bij de Franse Bulldog. Deze foto's zijn uit de jaren 60. En de tijd dat het nog 'goed' was om je teef een nestje te laten hebben, vandaar het nestje.
-
Job
- Zeer actief
Ik vind dit type dus echt mooier, zou me goed kunnen voorstellen dat ik dan een herplaatser zou nemen. (ja sorry ben nu eenmaal van de afvalhondjesNeeltje schreef:En dit is het bulletje waar ik mee ben opgegroeid
- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Nico van Belinda toch?Nanna schreef:Die reu ken ik, dat is Nico. Een lief beest, maar stikbenauwd.Neeltje schreef: En als ik dan hoor dat er weer eens een reu uit Hongarije wordt gehaald, waarmee ze moeten gaan fokken en dan nu ik geloof ruim een jaar later is het beestje al aan zijn luchtwegen geholpen en is hij zo benauwd dat hij iedere dag 'pufjes' toegediend moet krijgen. Waar zijn ze dan in Gods naam mee bezig??

- ladybird
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik vond net nog een foto van haar DickyNanna schreef:Ja, die wandelt hier ook altijdladybird schreef:
Nico van Belinda toch?

Doe haar maar de groeten van mij als je haar weer ziet.

-
Neeltje
quote="Nanna" -quote="ladybird" - quote="Nanna" -quote="Neeltje"]
En als ik dan hoor dat er weer eens een reu uit Hongarije wordt gehaald, waarmee ze moeten gaan fokken en dan nu ik geloof ruim een jaar later is het beestje al aan zijn luchtwegen geholpen en is hij zo benauwd dat hij iedere dag 'pufjes' toegediend moet krijgen. Waar zijn ze dan in Gods naam mee bezig??/quote
Die reu ken ik, dat is Nico. Een lief beest, maar stikbenauwd./quote
Nico van Belinda toch?/quote
Ja, die wandelt hier ook altijd
/quote
Dat dacht ik al, die is echt heel erg......... en daar hadden ze mee willen fokken.... niet Belinda maar iemand anders.
Maar hij is niet echt representatief voor de bulletjes. Hij is wel een van de ergste gevallen.
En als ik dan hoor dat er weer eens een reu uit Hongarije wordt gehaald, waarmee ze moeten gaan fokken en dan nu ik geloof ruim een jaar later is het beestje al aan zijn luchtwegen geholpen en is hij zo benauwd dat hij iedere dag 'pufjes' toegediend moet krijgen. Waar zijn ze dan in Gods naam mee bezig??/quote
Die reu ken ik, dat is Nico. Een lief beest, maar stikbenauwd./quote
Nico van Belinda toch?/quote
Ja, die wandelt hier ook altijd
Dat dacht ik al, die is echt heel erg......... en daar hadden ze mee willen fokken.... niet Belinda maar iemand anders.
Maar hij is niet echt representatief voor de bulletjes. Hij is wel een van de ergste gevallen.
-
Neeltje
Qua gezondheid was ik dus van deze ervaring uitgegaan........ echt nergens geen last van. Ze is midden in de zomer 2 weken mee naar Scheveningen gegaan, hele dag mee naar het strand en nergens geen last van.Job schreef:Ik vind dit type dus echt mooier, zou me goed kunnen voorstellen dat ik dan een herplaatser zou nemen. (ja sorry ben nu eenmaal van de afvalhondjesNeeltje schreef:En dit is het bulletje waar ik mee ben opgegroeid
Wat bij de foto's voornamelijk opvalt is inderdaad de veel meer neus, maar ook als ze zit, kun je zien dat haar voorpoten veel hoger zijn als dat nu het geval is bij de Franse Bulldog. Deze foto's zijn uit de jaren 60. En de tijd dat het nog 'goed' was om je teef een nestje te laten hebben, vandaar het nestje.)
- Magic
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border Collie
- Aantal honden: 2
Dus wat is nou de conclusie mbt de labradoodle fokker waar dit topic eigenlijk over ging? 

Iedere dag feest!
- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
- Aantal honden: 2
Nanna schreef:Dat lijkt me evident.Magic schreef:Dus wat is nou de conclusie mbt de labradoodle fokker waar dit topic eigenlijk over ging?
NOOIT doedels met korte neuzen fokken

Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.