Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke eisen stel je aan een hondenpension?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Re: Welke eisen stel je aan een hondenpension?

Ongelezen bericht door Carma »

truusje schreef:De meeste honden hier leven als huishond. Vinden jullie de overgang van woonkamer naar hondenkennel voor jullie hond niet erg groot? Of is dat meer iets wat je zelf vindt, maar je hond geen last van heeft?
Ik persoonlijk vind die getraliede hokken er zo sneu uitzien....
Ik moet eerlijk zeggen dat ik idd wel even moest slikken toen ik de kennels zag. Het zag er zo kil en gevangenisachtig uit :( Maar ik kan het dan ook wel weer relativeren en bedenken dat dat meer mijn eigen gevoel is dan dat Luka daar last van zou hebben :wink: Voor Luka is sowieso geen optie om met meerdere honden in een huiskamerachtige ruimte langer te verblijven, omdat hij daar de hond niet voor is :wink:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Ik zou graag willen dat voer geen punt is.
Ik voer rauw en mochten de honden ooit onverhoopt in een pension moeten zou ik het erg op prijs stellen dat ze het voedsel krijgen wat ze gewend zijn, rauw dus.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Wij hebben gewoon heel erg veel geluk. Onze hond kan terecht bij vrienden waar onze heropvoed Tosa zijn definitieve huisje heeft gevonden.
Zij zijn helemaal gek van Charlie en hun hond kan met alles en iedereen samen. Daardoor komt het regelmatig voor dat ze een paar daagjes logees hebben :D
Een privé pension dus, wat wil je nog meer!
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Inge O schreef:
Carma schreef:
Inge O schreef: verder wil ik niet dat mijn honden met vreemde honden samen in een kennel zitten, als dat ergens de gang van zaken is houdt het voor mij al op.
Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde; ik heb liever dat Luka samen zit met een andere hond. Wat is voor jou de reden dat je het niet wilt?
ik vertrouw wat dat betreft niet op het inzicht van de pensionhouders (heb al teveel would-be-experten gezien op verschillende stageplaatsen) en wil dus niet het risico lopen dat mijn hond(en) zich niet goed voelen bij de match of nog erger : ermee in de clinch gaan :wink: .

....slik.... dat wilde ik dan weer net niet horen :ugh:

ja,ja, ik weet t; ik heb er zelf om gevraagd :N:
Afbeelding
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

truusje schreef:Oke...dat is al heel wat.

Voor de mensen met werkhonden, wat vinden jullie nu belangrijk hoe er met jullie hond wordt omgegaan.....moeten de medewerkers verstand hebben van de tak van sport? Hebben deze honden volgens jullie meer beweging nodig? Mogen ze samen met huisvriend of liever alleen of wel met huisvriend, maar niet met vreemde honden?
Voor ons is het heel belangrijk dat ze ervaring hebben met werkhonden. Wij hebben er 1 die pakwerk doet en 1 die het zoek en speurwerk doet. We willen geen bijv. jeugd die in de vakantie komt helpen en denkt ha leuk een politiehondje. Laten we die eens even utidagen of wat dan ook. Voor je het weet zit dadelijk de hond aan hun arm en dan is het de hond zijn schuld etc. Die problemen willen we voorkomen dus gewoon in een pension met mensen die ervaring hebben met werkhonden. Die heb ik 1 gevonden nl. een pension van een meneer die op een club traint (zijn dochter en hij gaat altijd mee) waar wij veel mee samen werken.
Wel heb ik het liefste dat Diego en Ivan bij elkaar zitten. Dat is thuis ook dus vind het al genoeg voor ze dat wij weg zijn. Ik weet nl. als ik diego dan apart zou zetten en ivan apart dat diego dan gaat loeien. het kan nl. een aanstel hondje zijn af en toe. nu zaten ze ook samen en is super gegaan.

Klopt het dat jullie liever voor je eigen honden een kennel apart zouden willen hebben? En als je 1 hond hebt mag die dan wel met andere honden in een kennel?
Met andere honden in de kennel zou ik niet graag willen, dat is vaak toch kleiner en ze moeten wel de ruimte hebben om elkaar uit de weg te gaan mocht het niet goed klikken. Een 3e hond bij die 2 van ons zal dan ook neit passen meestal omdat hun al samen zitten. Op een speelweide als dat er is prima

Hoe ziet jullie "droomkennel"er uit?
Schoon, netjes, groot genoeg, plekje om te liggen (rubber mat ofzo, een kussen ofzo dat gaan ze slopen), tochtvrij etc.

Grootschaligheid wordt liever niet gezien merk ik.

Grote honden en kleine honden liever apart? Ook op de speelweide? op de speelweide maakt mij niet uit, maar waar ze zijn geweest werden ze 4x per dag uitgelaten
Vinden jullie het ook belangrijk dat de honden aan de riem worden uitgelaten of voldoet een speelweide?beide mag als ze maar goed kijken wie bij elkaar gezet word en dat het klikt. of beiden alleen op de speelweide dus met zijn 2tjes. uitlaten vinden wij ook prima ze blijven dan aan de lijn (lange)

Vinden jullie het belangrijk om bij wijze van spreke dag en nacht het pension te kunnen bellen om te vragen hoe het met je hond gaat?

Sorry hoor voor al die vragen....
Joera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Oudduitse herder & Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Joera »

In ieder geval dat mijn honden samen in één binnenverblijf zitten en buitenverblijf kan eventueel wel met andere honden. Maar gescheiden is ook prima. Minste kans op ongelukken e.d. Ik zou persoonlijk mijn grote honden niet met kleine hondjes buiten willen zien, omdat ze gewoon lomp zijn en er iets met het kleine hondje kan gebeuren. Verder inderdaad eigen voer. NIET aan de riem uitlaten, gewoon honden op het terrein laten en geen extra aandacht geven. Ze hebben elkaar en evt andere honden. Dus inderdaad geen geaai en geknuffel.
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Ik denk eerlijk gezegd dat wij onze hond nóóit naar een hondenpension zullen brengen. Ze zal helemaal van streek zijn, ze houdt niet van vreemde mensen en honden. Wij brengen haar naar mijn ouders en als dit niet gaat, en we kunnen de hond niet meenemen gaan we gewoon niet weg :D .
Zou het niet over m'n hart verkrijgen om onze hond naar een hondenpension te brengen, hoe geweldig deze ook is.
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

Personeel waar het goed bij voelt zou voor mij het belangrijkste zijn. Schone verblijven ook. Hades zou zich op een speelweide prima vermaken, maar voor écht kleine hondjes is hij wat te lomp, denk ik. En ik zou het een must vinden als iemand zich regelmatig even met 'm bemoeit, een spelletje doen en vooral wat knuffelen. Ik ben bang dat hij echt volledig weg zou kwijnen als het alleen bij voeren en beweging geven zou blijven. Nu zou een pension onze laatste optie zijn als we oppas nodig hebben, maar dat zijn voor mij wel de belangrijkste dingen.

Ik heb 10 jaar geleden ongeveer eens een week een mini-stage gehad bij een pension, en daar werd ik niet vrolijk van. Elke ochtend lag er in elk hok wel poep, ze mochten 's ochtends naar hun buitenkennel van 4 m2 en 2x per dag een kwartiertje op de speelweide. Daar zou ik Hades nooit heen laten gaan. Drie honden die bij elkaar hoorden (2 mastino's en een mechelpup) hadden wel een grote buitenruimte, maar de rest vond ik bijzonder karig en deprimerend, helaas.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Mijn honden gaan liefst helemaal niet meer naar een pension toe. Vanwege Aidan's arthrose wil ik dat niet meer. Toen ze nog jonger waren vond ik Kamerik een leuk pension, daar zaten ze in groepshuisvesting, maar dat zou nu veel te vermoeiend voor ze zijn. Durga was de laatste keer compleet afgedraaid toen ik ze opgehaald had. Die zat op mijn schoot letterlijk te knikkebollen. :mrgreen:

Ik heb ze maar naar één ander pension gedaan en dat was een afknapper. Ze waren veel te blij toen ik ze ophaalde, en het bleek dat ze vanuit hun kennel het saaiste uitzicht ooit hadden gehad. Beton en grind. En geen plukje gras te zien. :ugh:

Een kleine meer huiselijke opvang ergens op een boerderij zou me nog wel liggen.
maitestar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezer: Jip
Contacteer:

Ongelezen bericht door maitestar »

Oh jeetje, dat zijn er nogal wat :ugh: :N:

- Elke hond moet apart en alleen in een kennel kunnen. Dus niet samen met elkaar maar ook absoluut niet met andere honden

- alleen uitlaten op de speelweides

- onderweg naar de speelweides of op de speelweides geen mogelijkheid tot het zien/contact maken met andere honden

- de kennels niet gescheiden van elkaar d.m.v tralies maar het liefst er gewoon muren tussen

- mogelijkheid van eigen voer mee

- de kennels warm, tochtvrij en mogelijkheid tot het meebrengen van een eigen kussen.

- kennis van honden en gedrag bij personeel/eigenaren

- en zoals meer al voor mij zeiden is het belangrijk dat er vertrouwen en een klik is tussen ons en de mensen van het pension.
Groetjes,
Wendy
fresan
Zeer actief
Mijn ras(sen): GBGV en laekense herder

Ongelezen bericht door fresan »

Toen wij nog werkhonden hadden waren de eisen:
niet bij elkaar
alleen op de speelweide
geen commando's , ik vind het niet nodig dat anderen mijn honden "kunstjes" laten doen.
schone kennels
niet wassen bij ophalen :-)

Onze honden nu:
mogen bij elkaar (hoewel ze het bij de intake raar vonden dat die grote dog samen mag met die kleine basset?)
nog steeds niet nodig dat ze commando's van anderen opvolgen
ze krijgen bij dit pension vers
schone kennels
dit pension is doggen gewend en dat is ook wel handig.

Verder wil ik gewoon van mijn vakantie genieten en dus niet tussendoor bellen, wil bij calamiteiten wel gebeld worden uiteraard.
Heb niet de indruk dat de honden tralies vervelend vinden en zo wel zijn ze toch weer extra blij als ze thuis komen :cheer:
ik zou bv nooit kiezen voor huiskamer opvang, al die honden bij elkaar en vaak mogen ze op een bank :neenee: mogen ze thuis ook niet.
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

mariaa schreef:de basis moet in orde zijn: schone ruime/verwarmde kennels, uitlaatvelden, oog voor veiligheid, eigen voer en evt eigen mand/kleedje mee, kundig personeel.

hiernaast vind ik het zeer belangrijk dat de eigenaar van het pension de tijd en rust neemt voor een uitgebreide intake en deze informatie (digitaal) zou verwerken, dit zou mij vertrouwen geven. Bij het ophalen zou ik ook een uitgebreide overdracht willen, zodat ik een beeld kan vormen hoe het is gegaan.
ik zou het ook op prijs stellen om eerlijke informatie te krijgen, juist ook als dingen niet goed zijn gegaan.

mijn honden zou ik samen in een kennel willen en minimaal 3 keer per dag los op het uitlaatveld, het zou fijn zijn als ze een vaste verzorgen hebben die af en toe wat aandacht kan geven.... geen andere honden erbij.

voor de rest ben ik helemaal niet zo veeleisend :mrgreen:

vandaar dat ze tot nu altijd mee mogen....
Hier ben ik het mee eens. Heb zelf geen hond maar als ik een moeilijke hond zou hebben zal ik misschien anders gaan denken. Vind ook een punt dat tijdens het lopen ergens heen ofzo dat de hond niet langs alle kennels word gesleurd zodat alles weer loopt te blaffen.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

truusje schreef:De meeste honden hier leven als huishond. Vinden jullie de overgang van woonkamer naar hondenkennel voor jullie hond niet erg groot? Of is dat meer iets wat je zelf vindt, maar je hond geen last van heeft?
Ik persoonlijk vind die getraliede hokken er zo sneu uitzien....
Toen ik voor het eerst ging kijken, vond ik het er vreselijk uit zien. Dat heb ik nu totaal niet meer. Maar ik kan me wel voorstellen dat het voor honden die het niet gewend zijn een grote overgang is.

Een huiskameropvang wil ik absoluut niet. Bram en Izzie hebben regelmatig een andere hond in de kennel, maar dat zijn altijd honden die ze heel goed kennen. Zomaar een vakantiehond erbij zetten, zou ik niet prettig vinden. Dit omdat de medewerkers de vakantiehonden veel minder goed kennen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Sonnie1983 schreef:Voor ons is het heel belangrijk dat ze ervaring hebben met werkhonden. Wij hebben er 1 die pakwerk doet en 1 die het zoek en speurwerk doet. We willen geen bijv. jeugd die in de vakantie komt helpen en denkt ha leuk een politiehondje. Laten we die eens even utidagen of wat dan ook. Voor je het weet zit dadelijk de hond aan hun arm en dan is het de hond zijn schuld etc. Die problemen willen we voorkomen dus gewoon in een pension met mensen die ervaring hebben met werkhonden.
Misschien ligt het aan mij, maar ik zit ook niet te wachten op jeugd die mijn niet-werkhonden komt uitdagen. Mijn honden zijn beide niet van het bijzonder vriendelijke type naar mensen. Waarom is het zo specifiek voor honden die pakwerk en zoek en speurwerk doen?
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”