Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Welke eisen stel je aan een hondenpension?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Welke eisen stel je aan een hondenpension?

Ongelezen bericht door truusje »

Wat is voor jou heel belangrijk waaraan een hondenpension moet voldoen, alvorens je hond er naar toe te brengen?
Afbeelding

So Sweet :I:
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Aantal honden: 3

Re: Welke eisen stel je aan een hondenpension?

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Voor ons is dat ze ervaring met werkhonden hebben, ze bij elkaar kunnen, ze vaak genoeg uitgelaten worden, het schoon en netjes is. Het goed eruit ziet. We een goed gevoel er bij hebben.
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

De mensen die er werken vind ik het allerbelangrijkste. Dat ik het gevoel heb dat ze geen gekke dingen met mijn honden doen. Ze hoeven niet lief en schattig tegen ze te doen, maar ik moet wel zeker weten dat de honden veilig zitten. De rest is eigenlijk ondergeschikt. Maar dat het schoon is, is natuurlijk ook belangrijk. Dat ze voldoende naar buiten gaan en een nette kennel hebben. O ja, en het moet niet te groot zijn. Want dan loopt er zoveel personeel rond dat ik er geen zicht meer op heb. Ik wil vaste mensen die mijn honden kennen.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

Sonnie1983 schreef:Voor ons is dat ze ervaring met werkhonden hebben, ze bij elkaar kunnen, ze vaak genoeg uitgelaten worden, het schoon en netjes is. Het goed eruit ziet. We een goed gevoel er bij hebben.
Helemaal mee eens. Ze moeten vooral de honden met rust laten, niks van ze eisen en ook niet lief en schattig willen oetsiekoetsieknuffelen, dat stelt de gemeente hier niet op prijs van vreemden.
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Mijn twee dames vinden menselijke aandacht dan juist weer leuk en ff knuffelen. Maar belangrijkste is dat ze veilig zijn en niet kunne ontsnappen, dat ze niet zomaar in de groep gegooid worden waar ze misschien gebeten kunnen worden en waar ze goed verzorgt worden, voldoende eten en schone kennel en regelmatig uitgelaten worden op de speelweide. Die van mij zijn de laatste keer in Kampen geweest, daar was het wel koud omdat ze maar een kleine verwarming voor de kennels hadden, dus daar gaan ze niet in de winter naar toe, maar in de zomer maakt dat niets uit. Ze krijgen hun eigen deken en mand mee en speeltouw en ze werden alleen met z'n tweeën op de weide gelaten. Toen ik ze ophaalde waren ze daar lekker ana het snuffelen en leken ze erg relaxed. Als ik ook maar het idee heb dat ze zich vreemd gedragen dan gaan ze er niet meer heen.
Afbeelding
Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Ik heb een pension of 4 uitgebrobeerd, enkel voor een dag en 1 overnachting en vooral gekeken naar mijn hond. Er was één pension waar ze bij openmaken van de auto eruit sprong met haar neus in de lucht en me vervolgens richting pension sleurde. Als ik ze op ging halen was ze wel heel bij maar niet té blij. Ik heb ze ook namelijk wel eens naar en pension gebracht waar ze niet de auto uit durfde, niet naar binnen wilde en toen we weer thuis kwamen brak ze de tent af van blijdschap. Testdraaien hebben wij gedaan dus in de keuze van een pension. En ik heb de hokken niet eens van binnen gezien.... Maar Gaia gaat voortaan altijd daarnaartoe met veel plezier :ok: ( de lindenberg in etten-leur)
Groetjes Ilse
Afbeelding
Moyodo
Erelid

In Harderwijk werd er in het hoogseizoen ook wel eens een hond bij in gestopt, dat vond ik niet kloppen, want dat werd vooraf niet gezegt. De kennels zijn al zo klein en dan een vreemde hond erbij. Had ook fout kunnen gaan als er niemand is en dan wordt je midden in je vakantie gebeld omdat je hond bij de da ligt. Ik betaal trouwens in Harderwijk per hond of ze nu bij elkaar in het hok zitten of niet, maar in Kampen is de tweede hond goedkoper.
Afbeelding
Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Ik wil de mogelijkheid dat mijn hond in z'n eentje in een kennel zit. En dat er goed opgelet wordt als er honden bij elkaar zijn.

Oh, en niet onbelangrijk: dat er altijd iemand aanwezig is. Verhalen van "wij wonen zelf op 1 km van het pension en houden 's nachts de boel in de gaten met webcams", daar word ik niet vrolijk van.

Wij hebben ook ons ideale pension nog niet gevonden :N:
Afbeelding
Iedere dag feest!
*Esther
Zeer actief

Ongelezen bericht door *Esther »

Mensen met hondenverstand en die zien dat er wat met je hond aan de hand is.
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

Hier zijnz e dus nog maar 1x naar pension geweest, heb hierboven al beschreven wat wij belangrijk vinden.
Maar wil ngo even toevoegen dat ik mijn hondjes ophaalde en ze waren blij maar niet overdreven. gewoon zoals ik ook dagelijks thuis kom zeg maar. En dat was voor ons een goed teken dat ze het goed gehad hebben.
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

Ik had voordat ik een aantal pensions ben gaan bekijken een hele waslijst mee :oeps:

-schoon en netjes
-Ruime kennels
-Grote speelweide
-Niet te massaal
-Samen met een maatje in de kennel
-Vaak/lang naar buiten
-Veel toezicht

Uiteindelijk ben ik erachter gekomen dat meerdere pensions aan bovenstaande eisen voldoen, maar de klik met het personeel/eigenaar is het aller, aller belangrijkste. Ik heb dan ook gekozen voor een pension waar ik heerlijk met de fulltime medewerkster heb staan praten en waarmee ik heel veel overeenkomsten had qua trainen en opvoeden. De klik was er gewoon :ok: Luka gaat er in juni voor het eerst heen, dus ik moet nog afwachten hoe het gaat verlopen maar ik vertrouw deze mensen wel en laat Luka met een (redelijk :oeps: ) gerust hart achter.
Afbeelding
bianca83
Zeer actief

Ongelezen bericht door bianca83 »

Ik ben bang veel te veel en te weinig vertrouwen in andere als het om mijn dieren gaat want ik durf ze dus niet naar een pension te doen. De enige waar ze hier naar toe gaan zijn mijn ouders en anders blijf ik thuis of gaan de dieren mee.
Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Mit »

De mogelijkheid om Quasar apart in een kennel te houden en een eigen speelweide te geven. De mogelijkheid om zelf voer mee te geven en daarna is het gewoon kijken hoe je hond reageert. In Quasars geval hebben we een leuk pension waar de mensen hem leuk vinden en hij gaat gewoon gillen van opwinding als we erheen gaan, prachtig vindt hij het.
Voor Tsuki zoek ik persoonlijk liever een privé oppas omdat ze zo klein is.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Oke...dat is al heel wat.

Voor de mensen met werkhonden, wat vinden jullie nu belangrijk hoe er met jullie hond wordt omgegaan.....moeten de medewerkers verstand hebben van de tak van sport? Hebben deze honden volgens jullie meer beweging nodig? Mogen ze samen met huisvriend of liever alleen of wel met huisvriend, maar niet met vreemde honden?

Klopt het dat jullie liever voor je eigen honden een kennel apart zouden willen hebben? En als je 1 hond hebt mag die dan wel met andere honden in een kennel?

Hoe ziet jullie "droomkennel"er uit?

Grootschaligheid wordt liever niet gezien merk ik.

Grote honden en kleine honden liever apart? Ook op de speelweide?
Vinden jullie het ook belangrijk dat de honden aan de riem worden uitgelaten of voldoet een speelweide?

Vinden jullie het belangrijk om bij wijze van spreke dag en nacht het pension te kunnen bellen om te vragen hoe het met je hond gaat?

Sorry hoor voor al die vragen....
Afbeelding

Mit
Zeer actief

Gaan de vragen alleen om werkhonden?
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

Ow sorry, nee hoor :wink:
Afbeelding

Magic
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door Magic »

Heb je plannen, Truusje? :mrgreen:
Afbeelding
Iedere dag feest!
crutz
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door crutz »

Hier met werkhonden, wil vooral dat ze er af blijven, bij voorkeur door een schuif de ren in en met voer weet binnenhalen en verder zo min mogelijk mee doen. Zeker niet uitlaten, wandelen etc. Verder moeten ze ten alle tijden apart zitten, dus ook op de speelweides.
Mit
Zeer actief

truusje schreef:Oke...dat is al heel wat.

Klopt het dat jullie liever voor je eigen honden een kennel apart zouden willen hebben? En als je 1 hond hebt mag die dan wel met andere honden in een kennel? Ik wil voor Quasar zeker een kennel apart, hij is niet voldoende te vertrouwen om dat anders te willen

Hoe ziet jullie "droomkennel"er uit? Ruim, verwarmd indien nodig en schoon. Ik stel weinig eisen wat dat betreft, als hij maar comfortabel zit.

Grootschaligheid wordt liever niet gezien merk ik. Klopt. Hoewel, als ze bij een grootschalig pension écht ervaringen zouden hebben met ons ras dan zou dat wel een pré zijn.

Grote honden en kleine honden liever apart? Ook op de speelweide? Ja wat mij betreft wel. Klinkt krom met mijn combinatie maar hier kies ik zelf voor en ik ken de risico's. Die wil ik niet hebben als ik op vakantie ben en bij thuiskomst zou kunnen horen dat mijn 50 kilo hond een klein hondje zn rug heeft gebroken.
Vinden jullie het ook belangrijk dat de honden aan de riem worden uitgelaten of voldoet een speelweide? Voor mij voldoet een speelweide. Liever niet aan de riem uitlaten want hij kan weleens onvoorspelbaar reageren en valt nog steeds af en toe flink uit

Vinden jullie het belangrijk om bij wijze van spreke dag en nacht het pension te kunnen bellen om te vragen hoe het met je hond gaat? Nee. Het pension mailt ons op vakantie alleen als er echt iets is. Voor de rest ben ik op vakantie en dan ga ik niet bellen hoe het is.

Afbeelding
Moyodo
Erelid

Die van mij mogen best met anderen op de speelweide als ze maar goed kijken welke honden wel of niet sociaal zijn en dat horen ze als het goed is al van de baasjes. Uitlaten hoeft niet want die van mij lopen liever los waar ze kunnen rollebollen. Maar geen vreemde honden in hun kennel, dat vind ik niks.
Afbeelding
truusje
Zeer actief
Contacteer:

crutz schreef:Hier met werkhonden, wil vooral dat ze er af blijven, bij voorkeur door een schuif de ren in en met voer weet binnenhalen en verder zo min mogelijk mee doen. Zeker niet uitlaten, wandelen etc. Verder moeten ze ten alle tijden apart zitten, dus ook op de speelweides.
Oke, maar stel nu dat ze er een week moeten zitten [ of meer] wordt het dan niet te saai voor ze?
Kan een medewerker wel bij ze in de kennel of echt absoluut niet?
Afbeelding

truusje
Zeer actief
Contacteer:

Magic schreef:Heb je plannen, Truusje? :mrgreen:
:engel:
Afbeelding

Ilse met haar witte
Zeer actief

Ongelezen bericht door Ilse met haar witte »

Voor de mensen met werkhonden, wat vinden jullie nu belangrijk hoe er met jullie hond wordt omgegaan.....moeten de medewerkers verstand hebben van de tak van sport? ik heb dan geen werkhond zoals jij hem bedoelt maar het lijkt me niet nodig dat men in het pension gaat doggydansen ofzo :F: Hebben deze honden volgens jullie meer beweging nodig?Mijn hond heeft ook veel beweging nodig. thuis krijgt hij dat meer dan daar maar het "zijn"in een pension vraagt ook veel energie van de hond. Ik heb niet het idee dat ze zich daar doodverveelt Om die reden heb ik graag dat ze een kennelmaatje krijgt. De interactie tussen de honden in de kennel is ook heel voldoenend. Mogen ze samen met huisvriend of liever alleen of wel met huisvriend, maar niet met vreemde honden? Hier dus wel met vreemde honden Juist. Als ze tijdens haar loopsheid alleen heeft moet verblijven is ze wat mij betreft te blij als ik haar kom halen, dan komt ze tekort.

Klopt het dat jullie liever voor je eigen honden een kennel apart zouden willen hebben? En als je 1 hond hebt mag die dan wel met andere honden in een kennel?

Hoe ziet jullie "droomkennel"er uit? heb ik geen beeld bij. Onze kennel is flexibel; kleine kennels voor kleine solitaire honden, grote kennels voor honden die een maatje willen, Voer zelf meebrengen of niet kan allemaal, speelweides met cameratoezicht. Meerdere honden in de speelweide of je hond alleen. Het kan allemaal hoe je het zelf wilt en bovendien hebben ze verstand van honden en maken goede matches tussen kennelmaatjes

Grootschaligheid wordt liever niet gezien merk ik.mij maakt dat niet uit. Als er voldoende mensen met kennis rondlopen is wat mij betreft geen beletsel

Grote honden en kleine honden liever apart? Ook op de speelweide?Bij een beetje goede kennel worden zowiezo geen kleine honden bij grote geplaatst
Vinden jullie het ook belangrijk dat de honden aan de riem worden uitgelaten of voldoet een speelweide?Speelweide is beter en veiliger naar mijn idee

Vinden jullie het belangrijk om bij wijze van spreke dag en nacht het pension te kunnen bellen om te vragen hoe het met je hond gaat?Nee. zijn er problemen dan hoor ik dat wel. En een keer overdag bellen mag altijd. "s nachts moeten zij ook slapen :W: :W:

Groetjes Ilse
Afbeelding
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Laika gaat niet naar het pension, geen enkele, ik vertrouw andere mensen mn hond niet toe, en Laika is niet erg makkelijk met andere honden die ze niet kent...Als wij op vakantie gaan dan gaat ze naar mn ouders, schoonouders of zus en anders gaat ze mee...
Groetjes Lianne
Carma
Zeer actief

Inge O schreef: verder wil ik niet dat mijn honden met vreemde honden samen in een kennel zitten, als dat ergens de gang van zaken is houdt het voor mij al op.
Grappig, ik heb juist het tegenovergestelde; ik heb liever dat Luka samen zit met een andere hond. Wat is voor jou de reden dat je het niet wilt?
Afbeelding
Carma
Zeer actief

Voor de mensen met werkhonden, wat vinden jullie nu belangrijk hoe er met jullie hond wordt omgegaan.....moeten de medewerkers verstand hebben van de tak van sport? Hebben deze honden volgens jullie meer beweging nodig? Mogen ze samen met huisvriend of liever alleen of wel met huisvriend, maar niet met vreemde honden?

Ik vind het fijner als Luka samen met een hond in een kennel zit. Hij is niet gewend (veel) alleen te zijn, dus dit lijkt me fijner voor hem.

Ruim, tochtvrij, mogelijkheid tot verwarmen en verkoelen, uitloop naar buiten(kennel)

Ik heb persoonlijk liever een wat kleinschaliger pension vanwege het toezicht en de persoonlijke behandeling van de honden.

Lijkt mij beter, niet zozeer omdat mijn eigen hond er onder zou leiden, maar gezien het lompe gedrag van Luka lijkt het me voor de kleine hondjes beter als zij niet bij hem in een kennel zitten :oeps:

Vinden jullie het ook belangrijk dat de honden aan de riem worden uitgelaten of voldoet een speelweide?
Ik heb liever niet dat andere mensen hem uitlaten aan de riem :wink: , een speelweide voldoet

Vinden jullie het belangrijk om bij wijze van spreke dag en nacht het pension te kunnen bellen om te vragen hoe het met je hond gaat?
Dag en nacht vind ik overdreven, maar het pension waar Luka heengaat heeft wel aangegeven dat ik best een keer mag bellen als ik wil weten hoe het met Luka gaat. Dit gaf mij een heel rustig gevoel en ik vind dat wel fijn.

Geeft niets, maar nou willen we natuurlijk wel weten waarom je dit allemaal wilt weten :mann:
Afbeelding
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

TeamWork schreef:Mensen met hondenverstand en die zien dat er wat met je hond aan de hand is.

en dan handelen vind ik misschien nog wel belangrijker.

het feit dat sam die meestal nogal zichzelf het leukst vindt de eigenaar van het pension totaal besprong toen ik hem op kwam halen en hij hem uit zijn kennel haalde was voor mij de doorslag. sam vindt "ome jos" leuk, en zij vinden sam leuk. met sam is een ongeluk zo gebeurt en jos zorgt perfect voor alles, ontdooit zelfs sams vissies die hij eet.

het moet eerst goed voelen, dan goed eruitzien. dan laat ik ze erheen gaan en als het dan ook goed gegaan is is het ok.

het is hier meestal sam die naar het pension gaat. dus voor hem zijn extra eisen: goede sloten, hoge hekken en géén hond-hond contact. daar moeten ze zich dus ook aan houden.

sam gaat regelmatig een dagje of nachtje naar het pension. sam stresst snel dus een drukke verjaardag is voor hem een straf, dan liever naar het pension, lekker gallen op de wei en rust. op zulke dagen en met weekendjes weg gaat hij dus daarheen. lola gaat meestal naar mijn moeder en anders ook naar het pension
Afbeelding
mariaa
Zeer actief
Mijn ras(sen): australian shepherd

Ongelezen bericht door mariaa »

de basis moet in orde zijn: schone ruime/verwarmde kennels, uitlaatvelden, oog voor veiligheid, eigen voer en evt eigen mand/kleedje mee, kundig personeel.

hiernaast vind ik het zeer belangrijk dat de eigenaar van het pension de tijd en rust neemt voor een uitgebreide intake en deze informatie (digitaal) zou verwerken, dit zou mij vertrouwen geven. Bij het ophalen zou ik ook een uitgebreide overdracht willen, zodat ik een beeld kan vormen hoe het is gegaan.
ik zou het ook op prijs stellen om eerlijke informatie te krijgen, juist ook als dingen niet goed zijn gegaan.

mijn honden zou ik samen in een kennel willen en minimaal 3 keer per dag los op het uitlaatveld, het zou fijn zijn als ze een vaste verzorgen hebben die af en toe wat aandacht kan geven.... geen andere honden erbij.

voor de rest ben ik helemaal niet zo veeleisend :mrgreen:

vandaar dat ze tot nu altijd mee mogen....
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Mijn honden hebben geen bijzondere behandeling nodig qua beweging, maar ik heb ook geen 'werkhonden' natuurlijk :mrgreen: Ze zitten op de dagopvang met andere honden in de kennel en met andere honden op de speelweide. Ze komen er al vanaf twaalf weken oud, de medewerkers kennen ze dus heel goed.

Mijn honden hoeven dus geen aparte kennel, als ze maar wel opletten bij welke hond ze komen.

Gewoon droog en schoon, niet al te klein en met ligplekken in de vorm van deken/mandje.

Dat klopt, ik hecht daar erg aan.

Nee hoor, grootte maakt niks uit.

Absoluut niet uitlaten buiten het terrein!!! Dan huur ik wel een uitlaatservice in als ik dat wil.

Tsja, ik heb wel gebeld toen Bram een paar nachten bleef logeren. Gewoon overdag. Kreeg ik een medewerker die me kort vertelde hoe het ging. Prima.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
truusje
Zeer actief
Contacteer:

De meeste honden hier leven als huishond. Vinden jullie de overgang van woonkamer naar hondenkennel voor jullie hond niet erg groot? Of is dat meer iets wat je zelf vindt, maar je hond geen last van heeft?
Ik persoonlijk vind die getraliede hokken er zo sneu uitzien....
Afbeelding

Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”