Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gemeentewerker aangesproken,...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

doggy

Gemeentewerker aangesproken,...

Ongelezen bericht door doggy »

Tjeeszz,...

Nu al de zoveelste keer,...

Elke keer na het weekend, ligt er wel glas van uitgaande mensen, die het leuk vinden om een lege fles drank stuk te gooien, op straat.
Ik veeg het regematig op met mijn veger en blik en soms fiets ik er zelfs naartoe, als ik het onderweg tegenkom, als ik de honden uitlaat, om het dan op te vegen.
Om te voorkomen, dat een dier of mens zich eraan verwond.

Afgelopen middag, liet ik Beike en Diezel uit en *&^$%&, zag ik weer glas liggen.
Vermoedelijk lag dit er al van afgelopen weekend.
Ik zag me toch een spoor bloed lopen.... :O:
Op datzelfde moment, reed er een wagen van gemeente-werk langs mij heen , en ik heb hem staande gehouden.
Ik sprak hem erop aan.
Voor hun was het ook niet bij te houden en ik verzocht hem vriendelijk om dit op tevegen, nadat ik hem de bloedsporen had laten zien.

Ik ben het spoor met bloed gevolgd, maar het stopte plotseling.
Het was erg vers, het was nog in vloeibare vorm.

De gemeentewerker heeft zich aan zijn woord gehouden en heeft het opgeveegd.

Ik heb echt medelijden met het baasje van de hond die erin gestapt heeft.
Aan de voetsporen te zien ( bloed), was het duidelijk een hond en het spoor liep nogal een eindje, voor het plotseling ophield.

Als iedereen nu gewoon zijn rotzooi opruimt,...
Dat voorkomt veel dierenleed.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Aantal honden: 2

Re: Gemeentewerker aangesproken,...

Ongelezen bericht door freskin »

Ik erger me vaak ook groen en geel aan het glas.....Soms kan ik maar net op tijd de honden wegtrekken en zo voorkomen dat ze er in trappen.

Goed dat je het weghaalt als je het ziet liggen! Maar ik ben bang dat het dweilen met de kraan open is.......Vooral in het weekend of vrijdag nacht gooien sommigen maar raak met glazen flessen, lijkt het wel :boos:

Ik hoop dat de hond of ander dier die in dat glas is getrapt er goed van af is gekomen.....
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
doggy

freskin schreef:
Goed dat je het weghaalt als je het ziet liggen! Maar ik ben bang dat het dweilen met de kraan open is.......Vooral in het weekend of vrijdag nacht gooien sommigen maar raak met glazen flessen, lijkt het wel :boos:
Dat is hier bijna elk weekend zo.
Ik veeg het zoveel mogelijk op, maar het is idd, dweilen met de kraan wijd open.
freskin schreef:Ik hoop dat de hond of ander dier die in dat glas is getrapt er goed van af is gekomen.....
Zo te zien was het een hond die erin gestaan had en het spoor hield ineens op.
Ik hoop ook dat het dier dat erin gestaan heeft, er goed vanaf is gekomen, maar aan de hoeveelheid bloed te zien, was het wel ernstig.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Glas op straat is voor mij ergernis nummer 1 tijdens het uitlaten. Sowieso alle rommel op straat, maar glas...
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

Hier gelukkig nooit last van glas. Geen uitgaansgelegenheden in het dorp, dat scheelt ;)
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Ik heb een glasbak voor de deur staan .... de meeste in deze flat hier hebben duidelijk een bril nodig ... ligt meer naast als in :boos:
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Jacksel
Zeer actief
Mijn ras(sen): York H(R)ussell
dwergpoedel

Ongelezen bericht door Jacksel »

Ik vind het ook waardeloos, gelukkig valt het hier in de buurt heel erg mee. Wat ik wel apart vind, is dat toen ik nog reddingshondenwerk deed met Jamey, er met puintrainingen ook regelmatig glas lag, en dat de honden daar geen van allen last van hebben gehad, terwijl ze er echt gewoon overheen liepen (wel altijd los, misschien maakt dat verschil). Jamey heeft nooit ook maar een splintertje gehad, en ook de grotere honden hebben nooit ergens last van gehad. Echt heel bijzonder vond ik dat (en de eerste paar keer doodeng).
Afbeelding
You'll be in my heart... Always...
sjaak-k
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door sjaak-k »

Ik loop meestal langs de rondweg, daar loopt een slinger paadje tussen de vijfers/bomen etc door. Halverwege staat ook een bankje, met prullenbak. Het stikt er altijd van het glas, de zakjes met het bekende groene blaadje en de kapotgescheurde blikjes. De prullenbak wordt maar één keer per jaar leeggehaald, vaker is ook niet nodig. Er ligt ook wel eens bloed, meestal gaat het de goede kant op (200 meter verderop zit een dierenarts). Vandaag kwam max mankend uit de vijfer, hij wilde niet op zn achterpoot staan. Na de boel te hebben bekeken, gewassen (in de vijfer :ugh:) etc. bleek er niks (meer) in de zitten, een paar tellen later liep hij ook weer normaal.
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Waardeloos. Ik ken het. Hier hadden ze bierflesjes kapot geslagen in het bos waar ik op zondagmorgen leuk met m'n hond aan het wandelen was. Resultaat: gescheurde pees in de voorpoot.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

ik erger me sowieso al aan zwerfvuil , maar ook aan honden stront en dergelijke :ugh: , laat mensen hun eigen bende nu toch eens opruimen :oohja: , scheelt een hoop van alles :M:
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

In onze gemeente zetten ze gewoon een glasbak op het uitlaatveldje, met het gevolg dat er overal glas ligt, want het gaat er niet altijd netjes in.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
Sjoera
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier

Ongelezen bericht door Sjoera »

Ook hier liggen er glasscherven op straat.
Het is niet normaal wat mensen allemaal in de natuur weggooien.
Gisteren was ik bezig met de achtertuin. Toen zag ik dat Taiko iets gevonden had.
Het was een condoom :N: :kotz: Bah, kunnen mensen die niet gewoon thuis of anders in de prullebakken gooien? Dat gooi je toch niet in iemands tuin! En daarna kwam Taiko aangezet met een blikje. Ook die was in onze tuin gesmeten.
Afbeelding
doggy

Het is vooral na het weekend raak, maar ook wel eens op donderdagavond.
Niet normaal, soms ligt er aardig wat glas.
Vanmorgen lagen de voetsporen van het bloed er nog :ugh:
Ik hoop zo dat de hond die erin gestaan heeft , er niks ernstigs aan overgehouden heeft.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Ik erger me aan alle rotzooi op straat. Niet alleen glas, maar al het papier, plastic, sigarettenpeuken en de hondendrollen die niet worden opgeruimd. Vuilniszakken die zomaar ergens worden achtergelaten. En zo kan ik nog wel doorgaan.
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Ik heb gisteren ook weer glasscherven van een drankfles opgeruimd in een losloopgebied om te voorkomen dat honden erin gaan staan of fietsers hun banden er kapot op rijden.
Dat ze zich in coma zuipen moeten ze zelf weten, maar laten ze wel hun zooi opruimen. Ik zie de lol er niet zo van in om glas kapot te gooien, maar dat zal wel aan mijn leeftijd liggen.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
doggy

Ik vermoed ook dat het jongeren zijn geweest.
Het was een lege fles, waar drank in had gezeten.
Bijna elke zaterdag, loopt er wel een clubje over straat te ouwehoeren.
Veel lawaai en kabaal.
Maar er wonen ook veel jongeren in de flats daar, dus het kan ook van iemand van hun geweest zijn.
Er staan daar geen prullenbakken, maar is het zo'n grote moeite om je rotzooi bij je te houden en het thuis weg te gooien of in de glasbak, die 100 meter verderop staat?

Edit: Ben ik blij dat ik daar niet woon en gelukkig ook geen last heb van overlast.
Dat was wel anders voordat ik in mijn nieuwe huisje woonde.
heidie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/
Contacteer:

Ongelezen bericht door heidie »

Heel irri!!
Hier in de flat zit een stel met een haat liefde verhouding :S
De rouw heeft al twee keer bij het schreeuwend weggaan de ruit van de gallerij ingeslagen.
Ik heb tegen haar gezegt dat dit de laatste keer zou moeten zijn anders ga ik een klacht in dienen.
Hier moet k er iedere keer langs als ik de honden uitlaat.
Afbeelding
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Zarah let niet altijd even goed op waar ze loopt, en ik ook niet altijd.
Ze is al zo vaak door glas gelopen zonder dat ze gewond was...
Best raar, als ik dit zo lees.
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
Jacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): retrievers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Jacky »

ik ruim glas ook altijd op. Blikjes ook trouwens, Odin heeft ooit al zijn kussentjes door midden gehad van een blikje.
Ik erger me ook dood aan het zwerfvuil op straat.
Afbeelding

Odin 2001-2013
Ivan 2001
doggy

Vanmorgen alweer glas,.... je wordt er gewoon niet goed van.

Ik zag van de week een eend midden in glas landen.
Gelukkig had deze eend niks, zo te zien.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:ugh: Wij wonene in een flat met een begeleid wonen project.
22 geestelijk niet in orde mensen en leiding die onder in de kelder nergens op let.
Nou was 1 van die knullen al een tijdje glazen flessen met saus en afval naar beneden aan het gooien van de 3e verdieping.
Nu had ie een paar weken terug een glazen salontafel van het balkon gegooid.
Zijn appartement ligt boven de achteruitgang/parkeerplaats en wij lopen daar dus doorheen wanneer we op zondag met de hond wat verder weg gaan voor een grote wandeling; en achteruit is ook korter naar het parkje.
Met die sneeuw natuurlijk ook spelende kindjes en in die sneeuw hoort dan zeker geen glas thuis!

Dus mijn man is die jongen in eerste instantie vriendelijk gaan verzoeken zijn troep op te ruimen en heeft hem daarvoor een dag de gelegenheid gegeven.
Hij had hem gezegd dat hij het glas voor 11 uur 's avonds weg wilde hebben.

11 uur 's avonds was er nog niets opgeruimd en begon die jongen ook nog mijn man, mij en de hond te bedreigen.
Zijn vriendin probeerde hem tegen te houden en kreeg als dank een paar klappen.
Toen ze hem los liet begon hij mijn man ook te slaan.
Die jongen had een beetje verkeerde inschatting gemaakt; mij man mag dan een normale ouwe dikzak lijken; maar hij heeft vroeger altijd meegedaan in de sterkste man competitie en heeft op een redelijk niveau aikido gedaan.
Hij kan het zowiezo niet verdragen dat mannen een vrouw slaan; dus die jongen is na 1 klap terug in het ziekenhuis beland met een gebroken neus...
Inmiddels heeft die mafketel alles opgeruimd en is er geen nieuwe zooi meer naar beneden gegooid :lekkerpuh:
Wij natuurlijk direct aangifte gedaan bij de politie!
Alle 22 zijn ze nog nooit zo rustig geweest als nu volgens de huismeester. Normaal willen ze nog wel eens 'normale' medebewoners bedreigen, een aantal kan behoorlijk agressief gedrag vertonen en zorgen vaak voor geluidsoverlast; maar tegenwoordig zijn ze muisstil en poeplief :tongue:
Dezelfde jongen besmeurd ook regelmatig de lift; expres over de knopjes heen overgeven en een tijdje terug stond er zelfs een bordje friet met daarop een hondendrol :kotz: Wij wonen op de hoogste verdieping dus da's lekker dan...
Jammer dat het nodig was eigenlijk; als je dan toch die knullen laat betalen voor begeleiding, geef ze die dan ook echt!
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Goed dat je dit doet Anneke, dat opruimen. Bespaar je veel leed mee. Sommige mensen doen dat dus helaas niet.. :N:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”