Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

......

Hier kan gesproken worden over de africhting van honden, pakwerk of politiehonden.

Moderator: moderatorteam

malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: ......

Ongelezen bericht door malinois »

Qal schreef:
malinois schreef:voordeel is dat die op een meter of 2 al niet meer werken... :wink:
Je snapt prima wat ik bedoel. :wink:
Overigens valt de kwaliteit van veel chinees spul reuze mee, zag net een setje van 2 (met 1 ab) voor nog geen $45. Dan hou ik mijn hart alweer vast vanwege het idee hoe dat gebruikt kan worden. :N:
kijk als dat spul zo goed was dan kochten wij ook dat natuurlijk, maar het is gewoon slecht spul wat niet meer werkt na een paar meter...
Maar je hebt gelijk hoor, als je wil kom je er gewoon aan, dat is internet.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
malinois schreef:Dat hele Niakgedoe zegt me niks want dat ken ik niet, dat is een VDH iets en ik heb je al zo vaak gezegd dat ik daar niet kom....
Ik heb het over NBG verenigingen, niet over VDH verenigingen.
En het is simpelweg zo, ik kan je de namen zo geven die daar trainen waar Marc geweest is, kun je zo nazoeken wat de laatste resultaten zijn.
Nou er zijn toch heel wat nbg mensen die echt wel weten wat het niak is hoor.
na het niak krijg je de wusv..... niet bepaald een suf wedstrijdje dus. :roll:
Estelle je snapt wat ik bedoel, ik heb niks met de VDH, ik kom er niet dus kan ik er ook niet over oordelen.
Ik kom alleen op NBG wedstrijden en -verenigingen dus kan ook alleen daar over oordelen.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

maart schreef:
Cash schreef: En dat geneuzel over 'die staan nooit hoog op de wedstrijden' word ik ook wat kriegel van.
Die vent die zijn hond tot bloedens toe schopte stond wel met die hond op het niak. (nederlands africhtingskampioenschap).
onlangs kwam er één pronken, dat ze gefeliciteerd moest worden omdat ze ergens provenciaal kampioen was geworden :pffff:
toen er naar de resultaten werd gevraagd, had ze iets van 80 80 90 ofzo gespeeld.

tja...
ja die ken ik ook maar daar heb ik het niet over.
Neem maar gewoon aan dat ik echt wel op de hoogte ben van de wat DE wedstrijden zijn binnen de vdh hoor.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
maart schreef:
Cash schreef: En dat geneuzel over 'die staan nooit hoog op de wedstrijden' word ik ook wat kriegel van.
Die vent die zijn hond tot bloedens toe schopte stond wel met die hond op het niak. (nederlands africhtingskampioenschap).
onlangs kwam er één pronken, dat ze gefeliciteerd moest worden omdat ze ergens provenciaal kampioen was geworden :pffff:
toen er naar de resultaten werd gevraagd, had ze iets van 80 80 90 ofzo gespeeld.

tja...
ja die ken ik ook maar daar heb ik het niet over.
Neem maar gewoon aan dat ik echt wel op de hoogte ben van de wat DE wedstrijden zijn binnen de vdh hoor.
Nou mooi toch, ik niet zoals je eerder gelezen hebt want ik kom er niet....ik hou het alleen bij de NBG ben ik al druk zat mee.
Afbeelding
Cash
Zeer actief

malinois schreef:
Cash schreef:
malinois schreef:Dat hele Niakgedoe zegt me niks want dat ken ik niet, dat is een VDH iets en ik heb je al zo vaak gezegd dat ik daar niet kom....
Ik heb het over NBG verenigingen, niet over VDH verenigingen.
En het is simpelweg zo, ik kan je de namen zo geven die daar trainen waar Marc geweest is, kun je zo nazoeken wat de laatste resultaten zijn.
Nou er zijn toch heel wat nbg mensen die echt wel weten wat het niak is hoor.
na het niak krijg je de wusv..... niet bepaald een suf wedstrijdje dus. :roll:
Estelle je snapt wat ik bedoel, ik heb niks met de VDH, ik kom er niet dus kan ik er ook niet over oordelen.
Ik kom alleen op NBG wedstrijden en -verenigingen dus kan ook alleen daar over oordelen.
Ik snap wat je bedoeld maar het is zo flauw om het steeds af te doen met 'die staan niet op de belangrijke wedstrijden' of 'die komen niet ver' of 'die zullen nog nooit een hond ver hebben laten komen want dat kan niet op zo'n manier'.
Dat kan dus schijnbaar wel.
AfbeeldingAfbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Cash schreef:
Ik snap wat je bedoeld maar het is zo flauw om het steeds af te doen met 'die staan niet op de belangrijke wedstrijden' of 'die komen niet ver' of 'die zullen nog nooit een hond ver hebben laten komen want dat kan niet op zo'n manier'.
Nou, inderdaad en dat zeggen zulke mensen zelf.
''Waarom veranderen, mijn hond doet het zo toch ook''
(ook in de nbg en dvin)
Laatst gewijzigd door Danoontje powerrr op 16 mar 2010 20:30, 1 keer totaal gewijzigd.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Cash schreef:
Ja maar Estelle, je weet dat ik het over de NBG heb, en daar is dat nu eenmaal wel zo blijkbaar is daar dus verschil met de VDH.
Afbeelding
Qal
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dogo & Welsh

Ongelezen bericht door Qal »

malinois schreef:dat is internet.
Middels datzelfde internet bereik je ook de mensen die dat kopen, dan is het denk ik handig te blijven beseffen dat je met trainen opereert in een uiterste uithoek van het (trainings)spectrum. :wink:
'Oooow Lars ik hou van je' :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :cheer: :lief:
'hahaha jij bent geweldig' :mrgreen:

Chiki
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder, working Kelpie

Ongelezen bericht door Chiki »

malinois schreef:
Cash schreef:
Ja maar Estelle, je weet dat ik het over de NBG heb, en daar is dat nu eenmaal wel zo blijkbaar is daar dus verschil met de VDH.
Zoveel verschil is er inmiddels niet meer tussen de NBG en de VDH hoor, alleen de overkoepelende organisaties verschillen nog zo ondertussen. Zeker nu er steeds meer uitwisselingen plaats vinden tussen keurmeesters pakwerkers en leden die aan elkaars wedstrijden deel gaan nemen. Niks mis mee.
Met grof geweld kom je niet meer mee op de wedstrijden, men wil een vrolijk werkende hond zien zo niet, dan wordt dit streng afgestraft door de meeste keurmeesters.
Overigens valt die lat om deel te nemen aan het NIAK best mee, stond er zelf ook afgelopen keer, met een hond die nooit geslagen wordt :pffff: .... overigens Estelle, die blijkbaar goed op de hoogte is van de wedstrijden, nog nooit ergens gezien....
Danoontje powerrr
Zeer actief

Chiki schreef: Met grof geweld kom je niet meer mee op de wedstrijden, men wil een vrolijk werkende hond zien zo niet, dan wordt dit streng afgestraft door de meeste keurmeesters.
Ja en dat vind ik ook zeker een goede zaak.
Maar ik heb honden gezien, die gewoon vrolijk doorgingen na een pak slaag, hoe haalt een keurmeester die honden er dan uit?

Afbeelding
Cash
Zeer actief

Chiki schreef:overigens Estelle, die blijkbaar goed op de hoogte is van de wedstrijden, nog nooit ergens gezien....
och we gaan weer op die toer. Dan ben ik er weer snel klaar mee.
Schijnbaar mag je dus alleen mee praten als je op de belangrijke wedstrijdjes hebt gestaan.
Tot die tijd zie ik schijnbaar spoken.
prima hoor, jullie je feestje.
AfbeeldingAfbeelding
Cash
Zeer actief

Danoontje powerrr schreef:
Chiki schreef: Met grof geweld kom je niet meer mee op de wedstrijden, men wil een vrolijk werkende hond zien zo niet, dan wordt dit streng afgestraft door de meeste keurmeesters.
Maar ik heb honden gezien, die gewoon vrolijk doorgingen na een pak slaag, hoe haalt een keurmeester die honden er dan uit?
zeg, heb jij toevallig al wel eens op een wedstrijd gestaan met je hondje? Nee? nou dan moet je vooral nu je mond gaan houden. je weet niet waar je over praat hoor. :ok: :wink:
AfbeeldingAfbeelding
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Ik vind dat ook best nare reacties, die hier helemaal niet thuis horen.
Ik ben zelf ook slechts een leek op wedstrijdgebied, heb er nog geen noemensgewaardig gelopen namelijk (examens wel), maar ga wel regelmatig kijken.

Door te kijken kun je namelijk veel leren, minstens evenveel als door zelf te nemen.
Chiki
Zeer actief

Cash schreef:
Chiki schreef:overigens Estelle, die blijkbaar goed op de hoogte is van de wedstrijden, nog nooit ergens gezien....
Schijnbaar mag je dus alleen mee praten als je op de belangrijke wedstrijdjes hebt gestaan.
:19: ik heb het helemaal niet over spoken en daarbij zal mij boeien waar jij komt of niet, maar ik vind het alleen wat vreemd dat je je voordoet of je alle ins en outs kent en weet. Thats all...
Danoontje powerrr
Zeer actief

Cash schreef: zeg, heb jij toevallig al wel eens op een wedstrijd gestaan met je hondje? Nee? nou dan moet je vooral nu je mond gaan houden. je weet niet waar je over praat hoor. :ok: :wink:
Oh, maar ik heb ook nooit gezegd dat ik weet waar ik over praat :mann:

Afbeelding
Chiki
Zeer actief

Cash schreef:
Danoontje powerrr schreef:
zeg, heb jij toevallig al wel eens op een wedstrijd gestaan met je hondje? Nee? nou dan moet je vooral nu je mond gaan houden. je weet niet waar je over praat hoor. :ok: :wink:
Blijkbaar net zo vaak op een wedstrijd gestaan als jij :smile: :roll: ... .die reactie slaat werkelijk nergens op!
Ik snap je vraag wel Danoon..... een belastbaar type hond kan zeker wel een stootje hebben en vrolijk verder werken na een correctie. Maar als een hond stelselmatig mishandelt wordt zal dit uiteindelijk altijd te zien zijn aan zijn gedrag. Een keurmeester moet nu afgaan op dat wat hij op dat moment ziet, dat kan ook beter zijn dan normaal of slechter... it's all in the game ;-)
Cash
Zeer actief

Chiki schreef:
Cash schreef:
:19: ik heb het helemaal niet over spoken en daarbij zal mij boeien waar jij komt of niet, maar ik vind het alleen wat vreemd dat je je voordoet of je alle ins en outs kent en weet. Thats all...
Ik weet niet hoor maar ik heb jaren actief getraind, jaren dus 2 a 3x in de week op de club gezeten. Naar diverse clubs geweest om uit te trainen, wedstrijden bezocht, mensen gesproken, mensen zien trainen, ook de grote namen etc.
En de reden waarom je mij met Hera nooit op wedstrijden hebt gezien is omdat ik dus geen zin had mijn hond om te hangen met een TT en geslepen prikkers. Daar hield het voor mij dus op. Mijn hond was iets belangrijker voor me dan die stomme wedstrijdjes. :ok:
AfbeeldingAfbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief

Chiki schreef:
Blijkbaar net zo vaak op een wedstrijd gestaan als jij :smile: :roll: ... .die reactie slaat werkelijk nergens op!
Ik snap je vraag wel Danoon..... een belastbaar type hond kan zeker wel een stootje hebben en vrolijk verder werken na een correctie. Maar als een hond stelselmatig mishandelt wordt zal dit uiteindelijk altijd te zien zijn aan zijn gedrag. Een keurmeester moet nu afgaan op dat wat hij op dat moment ziet, dat kan ook beter zijn dan normaal of slechter... it's all in the game ;-)
Dank je, ik wilde gewoon even uitleg op een serieuze vraag.
Ik snap heus wel dat niet elke africhter zijn hond stelselmatig mishandeld hoor :wink:
Maar de opmerking van Cash is nu net een opmerking waar ik vaak tegenaan loop (niet op dit forum).

Afbeelding
Cash
Zeer actief

Danoontje powerrr schreef:Maar de opmerking van Cash is nu net een opmerking waar ik vaak tegenaan loop (niet op dit forum).
ik geloof dat je mijn opmerking dan verkeerd begrepen hebt hoor.
Was sarcastisch bedoeld.
Mij wordt namelijk hier door een aantal (vooral door Chiki) constant verweten dat ik niet weet waar ik over praat omdat ik nog nooit op een wedstrijd heb gestaan met mijn hond.
AfbeeldingAfbeelding
Carool
Actief
Mijn ras(sen): Duitse Herders Ronin & Ran

Ongelezen bericht door Carool »

Iedereen schijnt te vergeten, dat de TT in de jacht wereld ook "gewoon" gebruikt wordt en in de FCI Obedience (gg) wereld zeker ook, alleen niet zo in Nederland.
Ook in de GG/KC-wereld heb ik veel gezien, ook schoppen, slaan en een hoop gedoe. Nu is het bij bepaalde groepen een beetje veel omgeslagen naar helemaal niet corrigeren, alles met een leerbandje en vooral niets zeggen, als een hond zich misdraagt....... Daar heb ik ook de gevolgen van gezien, dat is ook leed voor een hond.

Het gaat erom, om een middenweg te vinden.... een weg die duidelijk is voor de hond. Voor de ene hond zijn koekjes en een clicker genoeg, de andere hond heeft wat meer "opvoeding" nodig (en dat kan gewoon naast de koekjes en clicker).
De mensen die denken, dat je kunt leven met iedere hond zonder correcties, leven in een droomwereld. Een gevaarlijke droomwereld wel te verstaan, want genoeg honden zullen dan zo uit de hand lopen of zelf alles gaan regelen, dat het gevaarlijk kan worden. Die alles zelf regelen hoef je dan niet bang voor te zijn zolang ze mogen regelen, maar zeg dan maar eens tegen zo een hond, dat hij een keer iets niet mag regelen.... tja, dan is hap en de hond vals..... "we hebben zoveel gedaan voor de hond, nooit gestraft en nu bijt hij :hmmm: "

Buitensporig geweld is nooit goed te praten, maar de mensen die hier aan deze discussie meedoen, gebruiken miz geen buitensporig geweld. Wat voor de één teveel is, kan voor een ander te weinig zijn. Geen mens is hetzelfde, zo is ook geen hond hetzelfde. De kunst is om daar mee om te kunnen gaan en zo met iedere hond plezierig en op een niveau die baas EN hond aankunnen te trainen.

Groetjes Carool
Laatst gewijzigd door Carool op 16 mar 2010 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
"Alles van waarde is weerloos"
Lucebert 1924-1994

Foto's
Stamboom Ronin
Stamboom Ran
Chiki
Zeer actief

Cash schreef:
Chiki schreef: :19: ik heb het helemaal niet over spoken en daarbij zal mij boeien waar jij komt of niet, maar ik vind het alleen wat vreemd dat je je voordoet of je alle ins en outs kent en weet. Thats all...
Ik weet niet hoor maar ik heb jaren actief getraind, jaren dus 2 a 3x in de week op de club gezeten. Naar diverse clubs geweest om uit te trainen, wedstrijden bezocht, mensen gesproken, mensen zien trainen, ook de grote namen etc.
En de reden waarom je mij met Hera nooit op wedstrijden hebt gezien is omdat ik dus geen zin had mijn hond om te hangen met een TT en geslepen prikkers. Daar hield het voor mij dus op. Mijn hond was iets belangrijker voor me dan die stomme wedstrijdjes. :ok:
[/quote]

Nogmaals, het boeit me helemaal niet of je wel of geen wedstrijden hebt gelopen en welke "grote namen" je persoonlijk hebt gesproken :roll: . Maar als je zo goed op de hoogte bent dan zou je weten dat niet alles meer over die ene kam is te scheren en dat er ook honden op een NIAK lopen die zonder geslepen prikkers en stalen neuzen zijn afgericht. Ook in de IPO wordt er meer en meer getraind volgens de nieuwe leerprincipes, uiteraard is dit zeker nog voor veel verbetering vatbaar en nog niet bij alle clubs doorgedrongen. Als jij zo een insider bent als je beweert te zijn zou je hiervan op de hoogte zijn....
Chiki
Zeer actief

Cash schreef:
Danoontje powerrr schreef:Maar de opmerking van Cash is nu net een opmerking waar ik vaak tegenaan loop (niet op dit forum).
Was sarcastisch bedoeld.
Mij wordt namelijk hier door een aantal (vooral door Chiki) constant verweten dat ik niet weet waar ik over praat omdat ik nog nooit op een wedstrijd heb gestaan met mijn hond.
Dat heb ik nergens gezegd, beter lezen :tongue:

ennuh: ik jou constant wat verwijten??? :N: Mens, ik reageer voor het eerst in dit topic...

Verder overigens volledig eens met Carool!!
Cash
Zeer actief

Chiki schreef:
Cash schreef:
Was sarcastisch bedoeld.

ennuh: ik jou constant wat verwijten??? :N: Mens, ik reageer voor het eerst in dit topic...

je wilt toch niet zeggen dat dit de eerste keer is dat je zegt nog nooit van mij te hebben gehoord en mij nog nooit ergens hebt gezien? kom op zeg.

Vriendlief is met Cash weer aan het trainen geslagen dus ik zal het binnenkort wel weer allemaal zien hoe het nu gaat.
AfbeeldingAfbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief

Cash schreef:
Was sarcastisch bedoeld.
Haha, nee hoor ik snapte wel dat het sarcastisch was.
Daarom reageerde ik ook met een knipoog terug.
Maar ik hoor deze opmerking dus ook vaak en dan niet-sarcastisch.
Ik wist alleen niet dat je die opmerking ook op het forum te horen kreeg.
Zulke opmerkingen snap ik ook eigenlijk nooit, want je hoeft toch niet persé wedstrijden te draaien om enig moraal besef te hebben over de omgang met een hond :denken:

Afbeelding
Danoontje powerrr
Zeer actief

Chiki schreef:
Cash schreef:
Nogmaals, het boeit me helemaal niet of je wel of geen wedstrijden hebt gelopen en welke "grote namen" je persoonlijk hebt gesproken :roll: . Maar als je zo goed op de hoogte bent dan zou je weten dat niet alles meer over die ene kam is te scheren en dat er ook honden op een NIAK lopen die zonder geslepen prikkers en stalen neuzen zijn afgericht. Ook in de IPO wordt er meer en meer getraind volgens de nieuwe leerprincipes, uiteraard is dit zeker nog voor veel verbetering vatbaar en nog niet bij alle clubs doorgedrongen. Als jij zo een insider bent als je beweert te zijn zou je hiervan op de hoogte zijn....
Maar Cash scheert toch ook niet alles over een kam?
Hij/zij zegt gewoon dat er wel degelijk trainers en geleiders zijn, die hun hond veel pijn doen en alsnog examens/wedstrijden halen. Iets wat door anderen ontkent wordt.

Afbeelding
Chiki
Zeer actief

Cash schreef:
Chiki schreef:
Cash schreef:Mij wordt namelijk hier door een aantal (vooral door Chiki) constant verweten dat ik niet weet waar ik over praat omdat ik nog nooit op een wedstrijd heb gestaan met mijn hond.

je wilt toch niet zeggen dat dit de eerste keer is dat je zegt nog nooit van mij te hebben gehoord en mij nog nooit ergens hebt gezien? kom op zeg.

Vriendlief is met Cash weer aan het trainen geslagen dus ik zal het binnenkort wel weer allemaal zien hoe het nu gaat.
Ik verwijt niks, ik constateer altijd weer jou gehakketak op de IPO en dan verbaas ik me er inderdaad iedere keer weer over dat iemand met zo een grote mond nooit ergens is opgemerkt of gehoord buiten internet om. Dat is heel iets anders dan mensen ervan verwijten dat ze nooit met hun hond op een wedstrijd hebben gestaan, want nogmaals: dat boeit me niks! Wel de dingen in juiste context plaatsen als je me probeert te citeren ... Ik hoop voor je dat je een goede club hebt of vindt die de benodigde kennis en oog op honden in huis hebben!
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Cash schreef: En de reden waarom je mij met Hera nooit op wedstrijden hebt gezien is omdat ik dus geen zin had mijn hond om te hangen met een TT en geslepen prikkers. Daar hield het voor mij dus op. Mijn hond was iets belangrijker voor me dan die stomme wedstrijdjes. :ok:
als ik het goed begrijp, heb je dus nooit wedstrijden gelopen omdat je Hera niet op wedstrijdniveau kreeg zonder tt/geslepen prikker?
want dan geef je hier nu enigszinds toe dat deze dus wel degelijk noodzakelijk zijn en jezelf ook geen creatieve manier vond of beloningsgericht kon trainen?
En dan ben ik het daar niet mee eens, Fax zijn VZH is volledig gelopen op positieve wijze, hij was nog maar 13 maand ook, van correctie kon nog geen sprake zijn. En toch was het behoorlijk netjes, zeg ik zelf.

overigens gaat geslepen prikker voor mij ook te ver, dit zou ik ook nooit rond mijn honden hangen.
Chiki
Zeer actief

Danoontje powerrr schreef: Maar Cash scheert toch ook niet alles over een kam?
Hij/zij zegt gewoon dat er wel degelijk trainers en geleiders zijn, die hun hond veel pijn doen en alsnog examens/wedstrijden halen. Iets wat door anderen ontkent wordt.
Ik heb nog niet gelezen dat het door de mensen die hier aan IPO doen wordt ontkent dat er honden met harde hand worden afgericht, sterker nog: het wordt bevestigd alleen wordt er daarnaast ook steeds weer verteld dat men ook binnen de IPO steeds meer beloningsgericht en mbv nieuwe africhtingsprincipes gaat werken, jammer genoeg is het imago blijkbaar zo slecht dat men dat maar moeilijk kan geloven.
Ook in andere sporten wordt er minder lief met dieren omgegaan, maar het africhtingsgebeuren roept bij de meeste mensen een onderbuikgevoel op en dat vind ik jammer omdat ik weet dat het ook anders kan. Natuurlijk zullen er verschillen blijven in sporten, ook omdat we met meer verschillende dingen te maken hebben: de 1 wil lekker een uurtje per week sporten met zijn hond voor de lol, de ander wil meer bereiken en het is nu eenmaal zo dat het gros van de africhters zijn hond niet heeft aangeschaft als gezelligheidsdier voor thuis op de bank. In mijn ogen is daar niks mis mee, maar dat is geen vrijbrief om je hond dagelijks in elkaar te meppen, net zo als het geen vrijbrief is om je mechelaartje gezellig een hele dag in huis te houden en max 2 keer 10 minuten uit te laten....
Er zijn een hoop africhters waar ik best hond zou willen zijn, ook bij een hoop niet....
Er zijn een hoop gewone hondenbezitters waar ik best hond zou willen zijn, bij een hele hoop ook niet :wink:
malinois
Zeer actief
Contacteer:

Chiki schreef:
Danoontje powerrr schreef: Maar Cash scheert toch ook niet alles over een kam?
Ik heb nog niet gelezen dat het door de mensen die hier aan IPO doen wordt ontkent dat er honden met harde hand worden afgericht, sterker nog: het wordt bevestigd alleen wordt er daarnaast ook steeds weer verteld dat men ook binnen de IPO steeds meer beloningsgericht en mbv nieuwe africhtingsprincipes gaat werken, jammer genoeg is het imago blijkbaar zo slecht dat men dat maar moeilijk kan geloven.
Ook in andere sporten wordt er minder lief met dieren omgegaan, maar het africhtingsgebeuren roept bij de meeste mensen een onderbuikgevoel op en dat vind ik jammer omdat ik weet dat het ook anders kan. Natuurlijk zullen er verschillen blijven in sporten, ook omdat we met meer verschillende dingen te maken hebben: de 1 wil lekker een uurtje per week sporten met zijn hond voor de lol, de ander wil meer bereiken en het is nu eenmaal zo dat het gros van de africhters zijn hond niet heeft aangeschaft als gezelligheidsdier voor thuis op de bank. In mijn ogen is daar niks mis mee, maar dat is geen vrijbrief om je hond dagelijks in elkaar te meppen, net zo als het geen vrijbrief is om je mechelaartje gezellig een hele dag in huis te houden en max 2 keer 10 minuten uit te laten....
Er zijn een hoop africhters waar ik best hond zou willen zijn, ook bij een hoop niet....
Er zijn een hoop gewone hondenbezitters waar ik best hond zou willen zijn, bij een hele hoop ook niet :wink:
juist! :ok:
Afbeelding
Cash
Zeer actief

maart schreef:
Cash schreef: En de reden waarom je mij met Hera nooit op wedstrijden hebt gezien is omdat ik dus geen zin had mijn hond om te hangen met een TT en geslepen prikkers. Daar hield het voor mij dus op. Mijn hond was iets belangrijker voor me dan die stomme wedstrijdjes. :ok:
als ik het goed begrijp, heb je dus nooit wedstrijden gelopen omdat je Hera niet op wedstrijdniveau kreeg zonder tt/geslepen prikker?
want dan geef je hier nu enigszinds toe dat deze dus wel degelijk noodzakelijk zijn en jezelf ook geen creatieve manier vond of beloningsgericht kon trainen?
En dan ben ik het daar niet mee eens, Fax zijn VZH is volledig gelopen op positieve wijze, hij was nog maar 13 maand ook, van correctie kon nog geen sprake zijn. En toch was het behoorlijk netjes, zeg ik zelf.

overigens gaat geslepen prikker voor mij ook te ver, dit zou ik ook nooit rond mijn honden hangen.
Ja maar goed, met manwerk ben je ook afhankelijk van je trainer en pakwerker. En wat ik al eerder zei; ik ben groen, nog geen hond afgericht dus dan moe je niet denken dat ze je serieus nemen als je iets oppert.
VZH heeft hera wel hoor en wat deelcertificaten.
AfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie

Terug naar “KNPV en IPO”