Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dieren houden is geen recht
Moderator: moderatorteam
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
- Aantal honden: 1
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Re: Dieren houden is geen recht
Nou veel succes dan.
Dierenleed en mensen leed zal altijd voor blijven komen.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Naima
- Zeer actief
Maar dat houdt niet in dat je niet kunt proberen er iets aan te doen.bouvierpoedel schreef:Nou veel succes dan.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Precies.Expecting schreef:Maar dat houdt niet in dat je niet kunt proberen er iets aan te doen.bouvierpoedel schreef:Nou veel succes dan.

- iones
- Zeer actief
Ik ben het er geheel mee eens. MAar eigenlijk vind ik dit ook gelden voor kinderen. Mensen mogen geen kinderen krijgen om die vervolgens de vernieling en ellende in te sturen. Mensen kunnen wel recht hebben op kinderen, maar het recht op het hebben van goede ouders vind ik zwaarder tellen.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
Fin
- Zeer actief
Dat vind ik een gevaarlijke stelling. Want op dit moment hebben huurders dat recht wel en mag een verhuurder bijvoorbeeld niet iemand verbieden om huisdieren zoals honden te houden.
Dadelijk wordt deze stelling breder toegepast en krijgen we in Nederland Belgische taferelen - dat je als je door scheiding of wat dan ook gedwongen wordt om je hond weg te doen omdat je geen huurwoning kunt vinden die honden toelaat.
Dadelijk wordt deze stelling breder toegepast en krijgen we in Nederland Belgische taferelen - dat je als je door scheiding of wat dan ook gedwongen wordt om je hond weg te doen omdat je geen huurwoning kunt vinden die honden toelaat.
- Ragyo
- Zeer actief
- Contacteer:
maar dat is nu toch al, dat je niet in elke huurwoning huisdieren mag houden? of geldt dat alleen voor studentenhuisvesting en particuliere verhuurders? ik had het iig in mijn huurcontract staan van de flat die ik had via studentenhuisvesting.
-
Fin
- Zeer actief
Ze kunnen er van alles en nog wat inzetten maar de wet gaat boven een contract.Ragyo schreef:maar dat is nu toch al, dat je niet in elke huurwoning huisdieren mag houden? of geldt dat alleen voor studentenhuisvesting en particuliere verhuurders? ik had het iig in mijn huurcontract staan van de flat die ik had via studentenhuisvesting.
- mariaa
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): australian shepherd
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
- Aantal honden: 2
Zo, wat weer heerlijk optimistisch...bouvierpoedel schreef:Nou veel succes dan.
Op deze manier kun je in elk geval proberen om het dierenleed wat te beperken. Ik ben helemaal voor.
- Naima
- Zeer actief
Ik had het ook bij mn studentenkamer via een particuliere verhuurder idd en weet dat mn broertje ook erg veel moeite heeft gehad een etage te vinden waar hij zn hond mocht meenemen.Ragyo schreef:maar dat is nu toch al, dat je niet in elke huurwoning huisdieren mag houden? of geldt dat alleen voor studentenhuisvesting en particuliere verhuurders? ik had het iig in mijn huurcontract staan van de flat die ik had via studentenhuisvesting.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Weet je dat ik altijd een beetje knorrig en ziek word van zulke dingen.
En dan ook nog het commentaar.
Als de wetten die er nu zijn met betrekking tot dit onderwerp nog geen eens normaal en degelijk worden uitgevoerd met alle handvaten die geboden worden in de wet.
Om dan maar weer gaan lopen lullen om een nog uitgebreidere wet.
Als de wetten die er nu zijn met betrekking tot dit onderwerp nog geen eens normaal en degelijk worden uitgevoerd met alle handvaten die geboden worden in de wet.

- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Ik kon nan mijn scheiding ook mijn honden niet mee nemen, ander had ik op straat gezeten.Expecting schreef:Ik had het ook bij mn studentenkamer via een particuliere verhuurder idd en weet dat mn broertje ook erg veel moeite heeft gehad een etage te vinden waar hij zn hond mocht meenemen.Ragyo schreef:maar dat is nu toch al, dat je niet in elke huurwoning huisdieren mag houden? of geldt dat alleen voor studentenhuisvesting en particuliere verhuurders? ik had het iig in mijn huurcontract staan van de flat die ik had via studentenhuisvesting.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Dan moet je schreeuwen om het handhaven en uitvoeren van de wet.
En niet een andere wet erdoorheen proberen te drukken.

- iones
- Zeer actief
Enerzijds heb je gelijk. Maar anderzijds verhoogt dat misschien wel de druk om op de huidige wetten strenger toe te zien?bouvierpoedel schreef:Weet je dat ik altijd een beetje knorrig en ziek word van zulke dingen.
We moeten iets he. En net wat Inge hierboven zegt, het streven kan nooit hoog genoeg zijn.
Er is namelijk werk aan de winkel wat betreft welzijn van dieren hier in Nederland.
Volgens mij wordt dat ook wel gedaan.bouvierpoedel schreef:Dan moet je schreeuwen om het handhaven en uitvoeren van de wet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
Zo lang een dierenarts aan een van mijn cursisten adviseerde om de hond maar eens met de neus door de plas te halen omdat de hond nog niet zindelijk zou zijn (nog een verkeerde inschatting van de situatie ookDierenartsen en brancheorganisaties moeten ervoor zorgen dat iedereen die een beest heeft, over voldoende kennis en kunde kan beschikken.
De goede niet te na gesproken natuurlijk
- langehond1
- Zeer actief
Ha heerlijk, de overheid gaat zich weer eens met dieren bemoeien!
Ik zag het al komen in 2008, het begon met wetgeving over seks met dieren. Iedereen voor strafbaar stellen natuurlijk, ook al mag je op grote schaal dieren misbruiken zolang het maar voor productiedoeleinden is. Nu lijkt er wetgeving te komen die allerlei eisen gaat stellen aan particulieren en die preciezer gaat bepalen wat ik wel of niet met m'n dier mag doen. Hoe gaat het eruit zien? Ik ben strafbaar als ik al mijn cavia's doodsla of mijn hond maar intussen zitten de leghennen in draadkooien en worden biggen gecastreerd.
Wat een bemoeienis zeg.
L
Ik zag het al komen in 2008, het begon met wetgeving over seks met dieren. Iedereen voor strafbaar stellen natuurlijk, ook al mag je op grote schaal dieren misbruiken zolang het maar voor productiedoeleinden is. Nu lijkt er wetgeving te komen die allerlei eisen gaat stellen aan particulieren en die preciezer gaat bepalen wat ik wel of niet met m'n dier mag doen. Hoe gaat het eruit zien? Ik ben strafbaar als ik al mijn cavia's doodsla of mijn hond maar intussen zitten de leghennen in draadkooien en worden biggen gecastreerd.
Wat een bemoeienis zeg.
L
-
Wahya
- Actief
- Mijn ras(sen): Alaskan malamute
Zulke initiatieven sterven een geruisloze dood of worden in zeer sterk verzwakte vorm overgenomen.
Onlangs ook weer dat ding over de dierenpolitie. Alsof dat nut heeft met de huidige wetgeving. De IND wordt vaak verweten niet in te grijpen, maar kan niet ingrijpen zolang de wet stelt dat er geen sprake is van mishandeling en verwaarlozing en er moet nogal wat aan de hand zijn wil het aldus aan die wet voldoen.
Onlangs ook weer dat ding over de dierenpolitie. Alsof dat nut heeft met de huidige wetgeving. De IND wordt vaak verweten niet in te grijpen, maar kan niet ingrijpen zolang de wet stelt dat er geen sprake is van mishandeling en verwaarlozing en er moet nogal wat aan de hand zijn wil het aldus aan die wet voldoen.
- iones
- Zeer actief
Ik begrijp niet dat je er zo tegen aan kijkt!langehond1 schreef:Ha heerlijk, de overheid gaat zich weer eens met dieren bemoeien!
Wat een bemoeienis zeg.
L
Wil je nu beweren dat "als boeren lomp en onachtzaam met dieren om mogen gaan omdat het voor produktie is, mogen particulieren dat net zo goed!" ?
Ik zou graag zien dat alvast de particulieren eens keihard werden aangepakt en een hoop verbetering komt m.b.t. dierenwelzijn!
Dan kunnen we daarna misschien eens de welzijnsregels voor produktie dieren aanpakken.
dat is waar. De regels moeten hoognodig aangescherpt worden.Wahya schreef: maar kan niet ingrijpen zolang de wet stelt dat er geen sprake is van mishandeling en verwaarlozing en er moet nogal wat aan de hand zijn wil het aldus aan die wet voldoen.
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
iones schreef:Ik ben het er geheel mee eens. MAar eigenlijk vind ik dit ook gelden voor kinderen. Mensen mogen geen kinderen krijgen om die vervolgens de vernieling en ellende in te sturen. Mensen kunnen wel recht hebben op kinderen, maar het recht op het hebben van goede ouders vind ik zwaarder tellen.
mee eens ik vind ook dat ze het om moeten draaien en dat dieren recht hebben op een goede verzorging en een goed bestaan.
Als ze de wet zo formuleren dat mensen niet zomaar het recht hebben om dieren te houden dan vrees ik dat het ook misbruikt kan worden om bijvoorbeeld in de toekomst hondenbezit in steden niet meer te tolereren.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- iones
- Zeer actief
Oh jee, nu wil je wel veel ineens.... Ik ben bang dat we al heel blij moeten zijn als dat eerste gebeurt.Inge O schreef:nee hoor, doe maar gewoon gelijktijdig.iones schreef:
Ik zou graag zien dat alvast de particulieren eens keihard werden aangepakt en een hoop verbetering komt m.b.t. dierenwelzijn!
Dan kunnen we daarna misschien eens de welzijnsregels voor produktie dieren aanpakken.
Ik ben het op zich wel met je eens hoor, maar er zit nog te veel CDA gehalte in de politiek.
Dan zal men toch moeten aantonen dat honden in een stad geen prettig leven kunnen leiden, denk je ook niet?nana schreef: Als ze de wet zo formuleren dat mensen niet zomaar het recht hebben om dieren te houden dan vrees ik dat het ook misbruikt kan worden om bijvoorbeeld in de toekomst hondenbezit in steden niet meer te tolereren.
En ik geloof niet dat ze dat hard kunnen maken.