Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Het roer om

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

MonaToetje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Boston Terriërs,Engelse Springer Spaniëls & Whippet
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: Het roer om

Ongelezen bericht door MonaToetje »

Kees, Jij moet scenarioschrijver voor een dramafilm worden. :ok:

Linda
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
~ Vaarwel, mijn mooie meisje! Je bent voor altijd in ons hart! ~
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Neeltje schreef:
Casey schreef:
MonaToetje schreef: Oh, en mijn en veel Bostons die ik kenleven niet hun godsganse dag in ademnood. Die opmerking zegt mij in ieder geval genoeg over hoeveel jij van het ras afweet : Niks noppes nada ! :ok:

Linda
Jij denkt dat jouw Bostons niet in ademnood verkeren, omdat je niet zichtbaar ziet hoe ze aan het stikken zijn. En als ze bij jou thuis in de airco op een koele plavuizen vloer liggen zullen ze ook nergens last van hebben. Maar evengoed geloof ik geen moment dat jij bij 20 graden in de zon gezellig met een balletje gaat lopen spelen, en al die andere bostoneigenaars doen dat ook niet. Zou ook gegarandeerd de onmiddellijke dood van die hondjes betekenen. Terwijl ik probleemloos in de volle zon een Franse Ring programma af kan werken met mijn (overigens gitzwarte) herder. Dat is dus 45 minuten lang springen, rennen, bijten... Onvergelijkbaar dus.

Als jij zo´n expert bent op het gebied van Bostonterriers dan weet je vast dat bij dit ras (en de bulldogjes, en de mopshond) een heel vreemde tumor voorkomt met de naam glomustumor. Die vindt zijn oorkomst in de chemoreceptoren in de buurt van het hart. Die receptoren moeten het zuurstofgehalte van het bloed in de gaten houden. Als ze chronisch gestimuleerd worden kan er een tumor ontstaan. Die gebeurt uitsluitend bij honden van rassen waarbij de snuitjes compleet weggefokt zijn. Wat dus overduidelijk aangeeft dat het wegfokken van de snuitjes chronisch zuurstofgebrek veroorzaakt.

Als ik de fotos van jouw hondjes bekijk zie ik precies net zulke mismaakte koppies als op al die andere bostonterriertjes (en bulldogs, mopshondjes....). Die lijden dus gegarandeerd net zo hard aan chronisch zuurstofgebrek als al hun rasgenootjes. Dat jij daar intussen gewend aan bent geraakt is een heel ander verhaal.

Kees
Dat honden met deze vorm eerder last hebben van de warmte ja, maar constant een zuurstofgebrek hebben, vind ik wel heel erg ver gegregen.

Verder heb ik geen flauw idee wat een franse ring is, maar als het is wat jij beschrijft is dat iets wat ik met geen enkele hond zou willen doen. Als je wel doordacht een hond koopt, weet je wat je er wel en niet mee kunt doen en dat is ook jouw eigen keuze en wat jij voor hebt wat jij leuk vindt om te doen.

Veel mensen hebben hun hond gewoon voor de gezelligheid.
Ach , hij loopt de boel weer eens op te blazen om zijn gelijk te kunnen halen .
Er zal vast een bep type kanker bij bepaalde rassen voorkomen , maar dat is bij veel rassen zo.
De BTCA is heel eerlijk over veelvoorkomende (erfelijke ) aandoeningen die bij het ras voorkomen, en ik weet zeker dat als dat type kanker veelvuldig bij Bostons voorkomt het op hun website zou staan.

Linda
(met dank aan Desi)
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door smoekie »

MonaToetje schreef: Oh, en mijn en veel Bostons die ik kenleven niet hun godsganse dag in ademnood. Die opmerking zegt mij in ieder geval genoeg over hoeveel jij van het ras afweet : Niks noppes nada ! :ok:

Linda
MonaToetje schreef:
Neeltje schreef:
Casey schreef:
Jij denkt dat jouw Bostons niet in ademnood verkeren, omdat je niet zichtbaar ziet hoe ze aan het stikken zijn. En als ze bij jou thuis in de airco op een koele plavuizen vloer liggen zullen ze ook nergens last van hebben. Maar evengoed geloof ik geen moment dat jij bij 20 graden in de zon gezellig met een balletje gaat lopen spelen, en al die andere bostoneigenaars doen dat ook niet. Zou ook gegarandeerd de onmiddellijke dood van die hondjes betekenen. Terwijl ik probleemloos in de volle zon een Franse Ring programma af kan werken met mijn (overigens gitzwarte) herder. Dat is dus 45 minuten lang springen, rennen, bijten... Onvergelijkbaar dus.

Als jij zo´n expert bent op het gebied van Bostonterriers dan weet je vast dat bij dit ras (en de bulldogjes, en de mopshond) een heel vreemde tumor voorkomt met de naam glomustumor. Die vindt zijn oorkomst in de chemoreceptoren in de buurt van het hart. Die receptoren moeten het zuurstofgehalte van het bloed in de gaten houden. Als ze chronisch gestimuleerd worden kan er een tumor ontstaan. Die gebeurt uitsluitend bij honden van rassen waarbij de snuitjes compleet weggefokt zijn. Wat dus overduidelijk aangeeft dat het wegfokken van de snuitjes chronisch zuurstofgebrek veroorzaakt.

Als ik de fotos van jouw hondjes bekijk zie ik precies net zulke mismaakte koppies als op al die andere bostonterriertjes (en bulldogs, mopshondjes....). Die lijden dus gegarandeerd net zo hard aan chronisch zuurstofgebrek als al hun rasgenootjes. Dat jij daar intussen gewend aan bent geraakt is een heel ander verhaal.

Kees
Dat honden met deze vorm eerder last hebben van de warmte ja, maar constant een zuurstofgebrek hebben, vind ik wel heel erg ver gegregen.

Verder heb ik geen flauw idee wat een franse ring is, maar als het is wat jij beschrijft is dat iets wat ik met geen enkele hond zou willen doen. Als je wel doordacht een hond koopt, weet je wat je er wel en niet mee kunt doen en dat is ook jouw eigen keuze en wat jij voor hebt wat jij leuk vindt om te doen.

Veel mensen hebben hun hond gewoon voor de gezelligheid.
Ach , hij loopt de boel weer eens op te blazen om zijn gelijk te kunnen halen .
Er zal vast een bep type kanker bij bepaalde rassen voorkomen , maar dat is bij veel rassen zo.
De BTCA is heel eerlijk over veelvoorkomende (erfelijke ) aandoeningen die bij het ras voorkomen, en ik weet zeker dat als dat type kanker veelvuldig bij Bostons voorkomt het op hun website zou staan.

Linda
Kan me niet voorstellen eerlijk gezegd dat men dergelijke informatie op de site zou plaaten, maar goed. :wink:

De Boxer, Bulldog, Boston terriër, Bullterriërs, en Retrievers (met name de Labrador en de Golden) hebben vaker een MCT dan andere rassen. Verreweg de meeste MCTs ontstaan in de huid, maar ze kunnen ook optreden in milt, lever, maag of darm, en de voorste luchtwegen (palatum = verhemelte, farynx = keel, larynx = strot).

http://www.kankeronderzoekbijdieren.nl/ ... tumor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
===========================================================

Andere site, ander soort tumor:

Een tumor van cellen die de zuurstofspanning in het
bloed meten, wordt chemodectoom genoemd:
bracchycephale rassen hebben een verhoogd risicohierop:
zou dat de hoge mate van geprikkeld worden van genoemde cellen door chronisch zuurstofgebrek, een oorzakelijke factor zijn?

Op onderstaande link kom je op een pdf bestand uit waarop een tabel te zien is, en bij chemodectoom zie je de Boston terriër, Buldog, en Boxer staan. Dus denk dat Kees wat dat betreft wel degelijk gelijk heeft als hij zegt dat chronisch zuurstofgebrek de reden is voor het ontstaan van verschillende soorten kanker. Dat wordt dus ook bevestigd door onderstaand onderzoek.

http://www.voorjaarsdagen.org/index.php ... &Itemid=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

Niet lullig bedoeld naar fokkers van extreme hondenrassen, maar ik sluit me aan bij de mening van Kees dat het fokken met deze dieren niet het dierenwelzijn voorop staan anders zou er niet gefokt worden met zulke mismaakte dieren.
Als je de schedel bekijkt (zie plaatje) van kortsnuitige rassen dan zie je duidelijk de zware misvorming van de schedel om zo'n "schattig" kopje te krijgen. Natuurlijk heeft zo'n zware misvorming verstrekkende gevolgen voor de gezondheid van de dieren.

Schedel van een boston terrier. Je herkent nauwelijks dat het een hond betreft.
Afbeelding

Schedel van een herder ter vergelijking.
Afbeelding

Wat dat betreft vind ik het fokken met zulke rassen net zo fout als de broodfok. Beide zorgen voor een hoop dierenleed. Waarom niet terug fokken naar een dier met hetzelfde karakter/temprament maar met een snuit van normale proporties?
En nogmaals echt niet lullig bedoeld naar de fokkers van deze beesten of om het ras af te branden, maar gewoon vanuit objectief anatomisch oogpunt bekeken.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Kan me niet voorstellen eerlijk gezegd dat men dergelijke informatie op de site zou plaaten, maar goed. :wink:
Het zal mij een worst wezen wat jij je wel/niet kunt voorstellen. Op de site van de BTCA staan allerlei artikels over de meest voorkomende aandoeningen in het ras. Ik durf met zekerheid te zeggen dat ze het op hun site hadden staan als dat type kanker een veelvoorkomende aandoening is bij de Boston.

smoekie schreef:De Boxer, Bulldog, Boston terriër, Bullterriërs, en Retrievers (met name de Labrador en de Golden) hebben vaker een MCT dan andere rassen. Verreweg de meeste MCTs ontstaan in de huid, maar ze kunnen ook optreden in milt, lever, maag of darm, en de voorste luchtwegen (palatum = verhemelte, farynx = keel, larynx = strot).

http://www.kankeronderzoekbijdieren.nl/ ... tumor.html" onclick="window.open(this.href);return false;
===========================================================

Andere site, ander soort tumor:

Een tumor van cellen die de zuurstofspanning in het
bloed meten, wordt chemodectoom genoemd:
bracchycephale rassen hebben een verhoogd risicohierop:
zou dat de hoge mate van geprikkeld worden van genoemde cellen door chronisch zuurstofgebrek, een oorzakelijke factor zijn?

Op onderstaande link kom je op een pdf bestand uit waarop een tabel te zien is, en bij chemodectoom zie je de Boston terriër, Buldog, en Boxer staan. Dus denk dat Kees wat dat betreft wel degelijk gelijk heeft als hij zegt dat chronisch zuurstofgebrek de reden is voor het ontstaan van verschillende soorten kanker. Dat wordt dus ook bevestigd door onderstaand onderzoek.

http://www.voorjaarsdagen.org/index.php ... &Itemid=20" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja, en dus? Ik ontken toch niet dat sommige rassen meer risico hebben om bepaalde soorten kanker te krijgen dan andere ?
In die artikels staan tabellen met de soorten kanker en de rassen waar bij het het meest voorkomt.
Ik zie er ook rassen met lange neuzen tussen staan.:19:
Ook allemaal ongezond en afschaffen dus?
En als ik de meeste dierenartsen moet geloven krijgt bijna elke teef melkklier of baarmoeder kanker, en is het het beste om haar vlak voor of na de 1e loopsheid te laten casteren.
Dus dan maar alles laten castreren??
HD/ED komt veel bij grote rassen voor en die nephussels , waar jij er 1? van thuis hebt lopen allemaal op 3 pootjes?
Ook allemaal ongezond en afschaffen ?
Volgens mij blijft er dan geen ras meer over .

Voordat je gaat vragen wat mijn punt is. Mijn punt is dat alle rassen met rasspecifieke aandoeningen te kampen hebben. Ik vind het nogal een trieste vertoning van jou en Kees , dat jullie alles uit de kast trekken om jullie gelijk te halen en een compleet ras/type hond door de zeik halen , waar jullie totaal geen verstand van hebben. Notabene in een topic over een broodfokker, die in een interview zegt dat hij voor de poen fokt.
Daarbij , ging dit topic niet over de Boston Terrier , de Franse bull of Engelse bull maar over een fokker die LABRADOODLES fokt voor de centjes .
Als je zo graag je gal wilt spuwen over de Boston of Bull open je maar lekker een nieuw topic. :ok:

Linda
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

blaf schreef:Niet lullig bedoeld naar fokkers van extreme hondenrassen, maar ik sluit me aan bij de mening van Kees dat het fokken met deze dieren niet het dierenwelzijn voorop staan anders zou er niet gefokt worden met zulke mismaakte dieren.
Als je de schedel bekijkt (zie plaatje) van kortsnuitige rassen dan zie je duidelijk de zware misvorming van de schedel om zo'n "schattig" kopje te krijgen. Natuurlijk heeft zo'n zware misvorming verstrekkende gevolgen voor de gezondheid van de dieren.

Schedel van een boston terrier. Je herkent nauwelijks dat het een hond betreft.
Afbeelding

Schedel van een herder ter vergelijking.
Afbeelding

Wat dat betreft vind ik het fokken met zulke rassen net zo fout als de broodfok. Beide zorgen voor een hoop dierenleed. Waarom niet terug fokken naar een dier met hetzelfde karakter/temprament maar met een snuit van normale proporties?
En nogmaals echt niet lullig bedoeld naar de fokkers van deze beesten of om het ras af te branden, maar gewoon vanuit objectief anatomisch oogpunt bekeken.
niet lullig bedoelt , maar als je ook zo graag interresant denkt te kunnen meelullen over
de Boston en andere kortneuzen, open je er toch lekker een nieuw topic over. Dit topic gaat over een Labradoodle fokker die voor de centen fokt. :roll:
Dank u! :ok:

L.
(met dank aan Desi)
ladybird
Zeer actief
Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
Contacteer:

Ongelezen bericht door ladybird »

Linda, laat ze lekker hun idee vast houden dat onze kortsnuiten niets kunnen als de zon een beetje schijnt. En ook altijd in ademnood zijn. Wij en velen met ons weten dat het niet waar is, maar gewoon is om te bashen. Laat ze maar denken. Sta erboven meid.

Ik moet straks nog op zoek naar zuurstoftankjes, ga je gezellig mee? :mrgreen:
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:Linda, laat ze lekker hun idee vast houden dat onze kortsnuiten niets kunnen als de zon een beetje schijnt. En ook altijd in ademnood zijn. Wij en velen met ons weten dat het niet waar is, maar gewoon is om te bashen. Laat ze maar denken. Sta erboven meid.

Ik moet straks nog op zoek naar zuurstoftankjes, ga je gezellig mee? :mrgreen:
Daar gaat mijn koffie. :smile: Zeg maar hoelaat en wanneer? Hebben ze er ook van die mooie roze?? :mrgreen:
Ik vind wit zo saai.

Afbeelding
Linda
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 16 mar 2010 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

Vind het een beetje lullig om hier even 1 fokker af te zeiken over wat er in dat ras wel niet fout is.
Wat ik al eerder schreef zou als dat zo zijn ieder platbek al op jeugdige leeftijd dood zou moeten neervallen.
Kom aan zeg.
Ieder ras heeft zijn makke .
Weet er van mijn eigen 2 rassen ook nog wel wat.
En van de herder zijn ze ook bekend.
En wat te denken van mensen.
Moeten we dan allemaal maar ophouden te bestaan.??
Als ik naar de foto van linda's spelende hondjes kijk lijken ze mij ook heeeeel erg last te hebben van ademnood. :oohja:
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
ladybird schreef:Linda, laat ze lekker hun idee vast houden dat onze kortsnuiten niets kunnen als de zon een beetje schijnt. En ook altijd in ademnood zijn. Wij en velen met ons weten dat het niet waar is, maar gewoon is om te bashen.
De soep zal wellicht niet zo heet gegeten worden als ie wordt opgediend, maar volledig je ogen sluiten voor iets dat wetenschappelijk bewezen is vind ik ook niet kunnen.
Mijn rassen zijn ook niet zaligmakend. Teckels kunnen eerder een hernia krijgen dan veel andere honden en Deerhounds worden nu eenmaal niet zo oud als kleinere honden. Kan ik gillen dat het niet waar is, maar het is gewoon wèl zo.
Als kortsnuiten tumoren ontwikkelen die niet bij normaalsnuiten voorkomen is dat toch iets om over na te denken, op zijn minst.
Neus in de lucht :pffff: en roepen dat iedereen basht is de weg van de minste weerstand.
Ik zie nergens het aantal honden staan waarbij dat type kanker is vastgesteld.
Er staat alleen dat die rassen een " verhoogd risico " hebben op....
Nogmaals ik zeg NIET dat het niet in het ras voorkomt, maar ik persoonlijk ken er geen èèn die dat heeft en het staat ook niet op de site van de BTCA.
Zover ik weet is patella luxatie en staar de meest voorkomende erfelijke aandoening binnen het ras.

Maargoed, ik zal hier over eens een draadje op het Amerikaanse BT forum openen . :wink:

Linda
(met dank aan Desi)
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

MonaToetje schreef:Nogmaals ik zeg NIET dat het niet in het ras voorkomt, maar ik persoonlijk ken er geen èèn die dat heeft en het staat ook niet op de site van de BTCA.
Dat het niet op de site van de rasvereniging staat zegt niet zo veel vind ik :wink:
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
ladybird schreef:Linda, laat ze lekker hun idee vast houden dat onze kortsnuiten niets kunnen als de zon een beetje schijnt. En ook altijd in ademnood zijn. Wij en velen met ons weten dat het niet waar is, maar gewoon is om te bashen.
De soep zal wellicht niet zo heet gegeten worden als ie wordt opgediend, maar volledig je ogen sluiten voor iets dat wetenschappelijk bewezen is vind ik ook niet kunnen.
Mijn rassen zijn ook niet zaligmakend. Teckels kunnen eerder een hernia krijgen dan veel andere honden en Deerhounds worden nu eenmaal niet zo oud als kleinere honden. Kan ik gillen dat het niet waar is, maar het is gewoon wèl zo.
Als kortsnuiten tumoren ontwikkelen die niet bij normaalsnuiten voorkomen is dat toch iets om over na te denken, op zijn minst.
Neus in de lucht :pffff: en roepen dat iedereen basht is de weg van de minste weerstand.
Nee Nanna, ik zeg niet dat wij onze ogen sluiten. Allerminst zelfs. Alleen het bashen is wat onzinnig omdat het keer op keer gebeurt. Ik roep ook niet in ieder topic over fokken hoe ongezond de ruggen van teckels zijn en hoeveel hd en glijbanen er bij de herders zijn en ga zo maar door. :19: Ongeacht welk argument wij er in gooien, bepaalde mensen geloven het toch niet. Dus een nutteloze discussie in mijn ogen. :wink:

En ja ik ben bekend met kanker bij bepaalde rassen. En ik weet ook dat er veel meer rassen die daar last van hebben.
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

marian* schreef:
MonaToetje schreef:Nogmaals ik zeg NIET dat het niet in het ras voorkomt, maar ik persoonlijk ken er geen èèn die dat heeft en het staat ook niet op de site van de BTCA.
Dat het niet op de site van de rasvereniging staat zegt niet zo veel vind ik :wink:
Voor mij wel als het een vrij open en eerlijke club betreft.
In Amerika lopen ze wat dat betreft op ons voor , hoor. :wink:

Linda
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

ladybird schreef:
Nanna schreef:
Nee Nanna, ik zeg niet dat wij onze ogen sluiten. Allerminst zelfs. Alleen het bashen is wat onzinnig omdat het keer op keer gebeurt. Ik roep ook niet in ieder topic over fokken hoe ongezond de ruggen van teckels zijn en hoeveel hd en glijbanen er bij de herders zijn en ga zo maar door. :19: Ongeacht welk argument wij er in gooien, bepaalde mensen geloven het toch niet. Dus een nutteloze discussie in mijn ogen. :wink:

En ja ik ben bekend met kanker bij bepaalde rassen. En ik weet ook dat er veel meer rassen die daar last van hebben.
:ok:

Linda
(met dank aan Desi)
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Ik ontken niets Martijn, dat zijn jouw woorden. Ik weet exact welke problematiek er binnen onze rassen zittenen veel beter dan jij als buitenstaander. Ik zie alleen het nut er niet van in om dat telkens te herhalen. :19: Ik zal het nooit ontkennen, maar telkens op herhaal hangt ook de strot weleens uit.
Afbeelding
ladybird
Zeer actief
Contacteer:

Martijn schreef:
ladybird schreef:Ik ontken niets Martijn, dat zijn jouw woorden. Ik weet exact welke problematiek er binnen onze rassen zittenen veel beter dan jij als buitenstaander. Ik zie alleen het nut er niet van in om dat telkens te herhalen. :19: Ik zal het nooit ontkennen, maar telkens op herhaal hangt ook de strot weleens uit.
Kennelijk vinden andere mensen dat afwijkende gezicht een groter issue dan jij.
Daar kun je wel pissig over gaan lopen doen maar dat maakt de afwijking niet minder groot.
Ik ben de tijd van pissig zijn allang voorbij en ik ontken ook zeker geen grote problematiek binnen bepaalde rassen. Ik heb hier zelf 3 stik benauwde mopshonden zodra het kwik boven de 20 graden komt :19: Ik durf geen Franse Bulldog meer te nemen omdat het slecht gaat met het ras en de rv durft te beweren dat het een gezond ras is. Als dat geen erkenning is van problemen, dan weet ik het niet meer. De mopshond en de Franse Bulldog zijn m.i. samen met de Engelse Bulldog zeer ongezonde rassen, alleen bij de Engelse erkend de rv het tenminste, de andere 2 niet.

Alleen het telkens herhalen zie ik als nutteloos. Ik zal zeker mijn mond niet houden over de gebreken binnen mijn rassen als mensen dat normaal bespreken. Nooit gedaan ook, waarom zou ik? Ik weet toch waar de problemen zitten.
Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Martijn,

Ik sluit nergens mijn ogen voor. Ik laat mijn honden op de meest voorkomende gebreken ( en meer ) binnen het ras testen . Pups met ademhalinsproblemen worden als huishond verkocht.Heb er welgeteld maar 1 gehad )
Ik zou niet weten wat ik nog meer zou moeten doen?

Maar net zoals Armanda zegt, dat gehak en dat eeuwige geherhaal over hoe ongezond onze rassen wel niet zijn , begint me een beetje de kont uit te komen.

L.
(met dank aan Desi)
blaf
Zeer actief

Ongelezen bericht door blaf »

MonaToetje schreef:niet lullig bedoelt , maar als je ook zo graag interresant denkt te kunnen meelullen over
de Boston en andere kortneuzen, open je er toch lekker een nieuw topic over. Dit topic gaat over een Labradoodle fokker die voor de centen fokt. :roll:

L.
In dit topic ging het inderdaad over de Labradoodle fokker, waarop er andere voorbeelden werden aangehaald van fokken waarbij het welzijn van honden niet voorop staat. Daar ging ik op in daar ik mij in de mening van andere posters kon vinden en mij ook verbaas waarom deze broodfokker afgebrandt wordt terwijl het schijnbaar niet erg is af niet-broodfokkers bewust dieren met zware misvormingen fokken omdat dat de rasstandaard is.

Net als broodfokken vind ik dat dit soort misstanden aangekaart moeten worden om bewustzijn te kweken en dierenwelzijn te verbeteren.
smoekie
Zeer actief

Nanna schreef:
MonaToetje schreef: Pups met ademhalinsproblemen worden als huishond verkocht.
:denken: Bij ons thuis wordt een pup met ademhalingsproblemen niet als huishond verkocht. Die wordt ingeslapen.
Moet er niet aan dènken een hondje te verkopen dat naar adem snakkend door het leven moet... :N:
Ben jij gek. Dat is toch zonde :pffff:
blaf schreef:
In dit topic ging het inderdaad over de Labradoodle fokker, waarop er andere voorbeelden werden aangehaald van fokken waarbij het welzijn van honden niet voorop staat. Daar ging ik op in daar ik mij in de mening van andere posters kon vinden en mij ook verbaas waarom deze broodfokker afgebrandt wordt terwijl het schijnbaar niet erg is af niet-broodfokkers bewust dieren met zware misvormingen fokken omdat dat de rasstandaard is.

Net als broodfokken vind ik dat dit soort misstanden aangekaart moeten worden om bewustzijn te kweken en dierenwelzijn te verbeteren.
Dat is het jammere. Men mag andere fokkers afbranden maar zodra er kritiek komt vanaf de andere kant is dat uit den boze. Nee, stel je voor zeg. :ugh:
Laatst gewijzigd door smoekie op 16 mar 2010 14:32, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
hercujess

Ongelezen bericht door hercujess »

Zullen we dan ook maar direct stoppen met ons voortplanten? Want de mens als 'ras' is ook niet altijd even geestelijk en/of lichamelijk gezond en een beetje hondenfokker controleert zijn/haar ouderdieren eerst nog op erfelijke aandoeningen, dat gebeurt bij de mens niet voor er iemand bezwangerd wordt :F:
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
:denken: Bij ons thuis wordt een pup met ademhalingsproblemen niet als huishond verkocht. Die wordt ingeslapen.
Moet er niet aan dènken een hondje te verkopen dat naar adem snakkend door het leven moet... :N:
Dat ene hondje ging niet happend naar lucht door het leven , ze snurkte alleen maar een beetje. Dat kwam omdat ze nauwe neusgaatjes had. :wink:
Ik heb me bijkbaar een beetje verkeerd uitgedrukt.

Een pup elke dag een strijd moet leveren voor een beetje lucht zou ik ook laten gaan.

Linda
(met dank aan Desi)
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

ladybird schreef:
Martijn schreef:
ladybird schreef:Ik ontken niets Martijn, dat zijn jouw woorden. Ik weet exact welke problematiek er binnen onze rassen zittenen veel beter dan jij als buitenstaander. Ik zie alleen het nut er niet van in om dat telkens te herhalen. :19: Ik zal het nooit ontkennen, maar telkens op herhaal hangt ook de strot weleens uit.
Kennelijk vinden andere mensen dat afwijkende gezicht een groter issue dan jij.
Daar kun je wel pissig over gaan lopen doen maar dat maakt de afwijking niet minder groot.
Ik ben de tijd van pissig zijn allang voorbij en ik ontken ook zeker geen grote problematiek binnen bepaalde rassen. Ik heb hier zelf 3 stik benauwde mopshonden zodra het kwik boven de 20 graden komt :19: Ik durf geen Franse Bulldog meer te nemen omdat het slecht gaat met het ras en de rv durft te beweren dat het een gezond ras is. Als dat geen erkenning is van problemen, dan weet ik het niet meer. De mopshond en de Franse Bulldog zijn m.i. samen met de Engelse Bulldog zeer ongezonde rassen, alleen bij de Engelse erkend de rv het tenminste, de andere 2 niet.

Alleen het telkens herhalen zie ik als nutteloos. Ik zal zeker mijn mond niet houden over de gebreken binnen mijn rassen als mensen dat normaal bespreken. Nooit gedaan ook, waarom zou ik? Ik weet toch waar de problemen zitten.
Het heeft gewoon geen zin, ze zullen hoe dan ook het ras de grond in moeten trappen. Want ja, alle andere honden zijn zo super gezond, ja ja......
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
Nanna schreef:
Ben jij gek. Dat is toch zonde :pffff:
Nee, ik laat inderdaad geen pupjes met een aandoeningen ( nauwe neusgaatjes ) inslapen , waarbij de kans groot is dat ze er over heen groeien of na een relatief " simpele "ingreep een hondswaardig bestaan kunnen leiden.
jij wel dan?

Linda
(met dank aan Desi)
smoekie
Zeer actief

Misschien ook hier "het roer om" gooien en proberen het ras weer te "verbeteren" :19:

Afbeelding
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:Misschien ook hier "het roer om" gooien en proberen het ras weer te "verbeteren" :19:

Afbeelding
De gemiddelde Boston in Europa en Amerika lijkt qua koptype veel op de Boston in die foto die jij net geplaatst hebt.

Linda
(met dank aan Desi)
smoekie
Zeer actief

MonaToetje schreef:
smoekie schreef:Misschien ook hier "het roer om" gooien en proberen het ras weer te "verbeteren" :19:

Afbeelding
De gemiddelde Boston in Europa en Amerika lijkt qua koptype veel op de Boston in die foto die jij net geplaatst hebt.

Linda

Waarom hebben ze hier dan van die half afgeslagen schedels met weinig neus? :19:

Als ik naar die Boston kijk en ik kijk naar bostons (en andere bulletjes om me heen) vind ik bovenstaande vele male mooier en hoogstwaarschijnlijk vele malen gezonder dan de gemiddelde Boston zoals wij die hier kennen.
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

blaf schreef:
MonaToetje schreef:niet lullig bedoelt , maar als je ook zo graag interresant denkt te kunnen meelullen over

L.

Daar gaat het niet om. Iemand met een herder bijvoorbeeld,kan hier gewoon op reageren zonder dat hun ras er meteen bijgesleept wordt.
Maar als eigenaar/fokker van een kortsnuit mag je blijkbaar niet je mening ergens over geven ,zonder dat je ras meteen de grond in wordt getrapt.
Ik heb dat bij verschillende topics zien gebeuren en daarom reageer ik nog nauwelijks ergens op.
Ik vind dat typisch en best wel storend soms.
Wat mensen gemakshalve maar vergeten is dat er in elk ras wel wat is.

Linda
(met dank aan Desi)
MonaToetje
Zeer actief
Contacteer:

smoekie schreef:
MonaToetje schreef:

Afbeelding

Linda

Waarom hebben ze hier dan van die half afgeslagen schedels met weinig neus? :19:

Als ik naar die Boston kijk en ik kijk naar bostons (en andere bulletjes om me heen) vind ik bovenstaande vele male mooier en hoogstwaarschijnlijk vele malen gezonder dan de gemiddelde Boston zoals wij die hier kennen.
Waar is hier? Het lijkt me sterk dat jij veel of uberhaupt ooit een Boston in het echt hebt gezien .Franse bull oke, maar een Boston? Je kunt die rassen ook totaal niet met elkaar vergelijken . Er zijn er maar weinig van in Nederland en die paar die met hun Bostons fokken , fokken met hondjes die veel van die Boston in dat plaatje weghebben.

L.
Laatst gewijzigd door MonaToetje op 16 mar 2010 16:20, 1 keer totaal gewijzigd.
(met dank aan Desi)
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

MonaToetje schreef:
blaf schreef:

L.

Daar gaat het niet om. Iemand met een herder bijvoorbeeld,kan hier gewoon op reageren zonder dat hun ras er meteen bijgesleept wordt.
Maar als eigenaar/fokker van een kortsnuit mag je blijkbaar niet je mening ergens over geven ,zonder dat je ras meteen de grond in wordt getrapt.
Ik heb dat bij verschillende topics zien gebeuren en daarom reageer ik nog nauwelijks ergens op.
Ik vind dat typisch en best wel storend soms.
Wat mensen gemakshalve maar vergeten is dat er in elk ras wel wat is.

Linda
Klopt, herder bash topics zijn haast niet te vinden :scratch:
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
smoekie
Zeer actief

Hier is Nederland - België - Duitsland e.d.

Nederland behoort net als bovenstaande ook tot Europa. Maar als ik foto's zie van de doorsnee Boston herken ik ze totaal niet zoals op de foto die ik eerder met Louis Armstrong liet zien. :19: De gemiddelde boston die ik zie zijn de bostons met (te) weinig snuit :roll:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”