Misschien is dat wel een hele mooie dekmantel, eentje die vanzelf goodwill oplevert, waardoor mensen denken iets goeds te doen door daar een pup te halen en niet aan broodfok denken. Dat zou vals zijn, zeg...Abby schreef:Word dat gewoon broodfokker. Heb je ook geen last van die in de weg zittende herplaatsers...
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bedenking over asiel
Moderator: moderatorteam
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Re: Bedenking over asiel
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Dat zijn ze toch al?Abby schreef:Word dat gewoon broodfokker. Heb je ook geen last van die in de weg zittende herplaatsers...
Die herplaatsers zijn gewoon leuk voor het imago, meer niet.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Als honden bij hun snel geplaats worden en dus weinig asiel honden hebben.
Waarom hebben ze dan geld nodig uit fokken om het asiel draaiende te houden.?
De antwoorden van die meneer waren wel een beetje defensief.
Volgens mij gebruiken ze het asiel gewoon om pups te kunnen blijven verkopen.
En niet andersom wat hij beweerd.
Waarom hebben ze dan geld nodig uit fokken om het asiel draaiende te houden.?
De antwoorden van die meneer waren wel een beetje defensief.
Volgens mij gebruiken ze het asiel gewoon om pups te kunnen blijven verkopen.
En niet andersom wat hij beweerd.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
Wat schandalig! Die man is
Dat asiel moet gewoon door de gemeente gesloten worden! En niet de naam asiel meer dragen!
Dat asiel moet gewoon door de gemeente gesloten worden! En niet de naam asiel meer dragen!

-
Geer
- Zeer actief
- Contacteer:
Schandalig zeg. Pups fokken om je asiel draaiend te houden; wat heeft zo'n asiel dan in hemelsnaam voor functie, als je er lustig nieuwe hondjes bij blijft fokken. Wat een enorme lutsers.
- Liesbeth
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Ik moet mijn eerdere reply bijdraaien. In mijn ogen is dit gewoon een broodfokker, niks meer en niks minder
.
Ik vind €260 al vrij veel voor een asielhond (het asiel hier vraagt €125) en dan ook nog vanalles fokken om het 'bedrijf' draaiende te kunnen houden. Dat is voor mij dé definitie van broodfok.
Ik vind €260 al vrij veel voor een asielhond (het asiel hier vraagt €125) en dan ook nog vanalles fokken om het 'bedrijf' draaiende te kunnen houden. Dat is voor mij dé definitie van broodfok.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Sjoera
- Zeer actief
Het asiel waar Taiko vandaan komt is wel een ander asiel dan die van Arduin.
Taiko komt uit het asiel van Geleen.
Taiko komt uit het asiel van Geleen.

- Rataplan
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): asielhonden!
Pure broodfok, geen enkel asiel mag/kan op deze manier werken. Brrr die herplaatsers zijn zeker de teruggebrachte dieren van de eigen fok...............
Obelix 6-5- 2004 - 13-6- 2009 Rataplan 7-4 1998- 18-3-2013 Forever may not be long enough for this love....
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Overigens vind ik het niet raar als er vaak honden zitten van een maand of 10-12 hoorSjoera schreef: En bijna allemaal tussen de leeftijd van 4 - 10 maanden oud.In de asiels bij ons in de omgeving zitten er heel zelden pups.
(tenzij het steeds groepjes nestgenoten zijn).
Dat was in het asiel waar ik werkte ook zo. Dan begint het toch een beetje tot mensen door te dringen, dat een hond gróót wordt en dat ze rond die leeftijd nog steeds opgevoed/getraind moeten worden.
Het waren vaak de pubers en de oudjes van allerlei soort en dan nog de hypere labjes, mechelaars en dobers van alle leeftijden die binnenkwamen.
Dat idee krijg ik ook een beetje ja.Marjoleine schreef: Dat zijn ze toch al?
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Contacteer:
Best schokkend hoor! Ik wist niet dat dit soort dingen gebeurden!
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Ja, enkelingen in de puberleeftijd komt toch echt redelijk vaak voor. En soms een hondje van een maand of 5, 6, die gewoon impulsief is aangeschaft. Maar dan altijd enkelingetjes.Danoontje powerrr schreef:Overigens vind ik het niet raar als er vaak honden zitten van een maand of 10-12 hoor
(tenzij het steeds groepjes nestgenoten zijn).
Dat was in het asiel waar ik werkte ook zo. Dan begint het toch een beetje tot mensen door te dringen, dat een hond gróót wordt en dat ze rond die leeftijd nog steeds opgevoed/getraind moeten worden.
Het waren vaak de pubers en de oudjes van allerlei soort en dan nog de hypere labjes, mechelaars en dobers van alle leeftijden die binnenkwamen.
- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Was ook grapje. Meer zo bedoeld van: begin lekker je broodfok-kennel, dan zitten die herplaatsers ook niet in de weg.Marjoleine schreef:Dat zijn ze toch al?Abby schreef:Word dat gewoon broodfokker. Heb je ook geen last van die in de weg zittende herplaatsers...
Ik heb tot op heden nog geen bericht van deze meneer weer ontvangen.
Tja, als je weet dat je fout zit, zijn je 'argumenten' op den duur ook op he?
- Sjoera
- Zeer actief
Net even op het internet bij de honden van het asiel waar Taiko vandaan komt gekeken.
De vorige keer hadden ze de meeste verkocht. Nu hebben ze weer nieuwe puppy's. Zo'n 17 stuks! Schiet mij maar lek als dit iedere keer toeval is
Dit zet mij toch aan het
De vorige keer hadden ze de meeste verkocht. Nu hebben ze weer nieuwe puppy's. Zo'n 17 stuks! Schiet mij maar lek als dit iedere keer toeval is
Dit zet mij toch aan het

- JMkaaay
- Vaste gebruiker
- Aantal honden: 0
Ik weet dat dit een oud topic is maar ik heb een hond gehaald bij Arduin en nu ben ik bang dat hij parvo heeft. We gaan proberen morgen met hem terug te gaan om verhaal te halen. We dachten eerst dat het stress verschijnselen waren en toen we het asiel belden zeiden ze dat hij die diarree al had maar dat hadden ze niet gezegd bij het sluiten van de overeenkomst. Het spugen en de diarree wordt alleen maar erger en hij ligt af en toe languit te piepen op de grond met zijn ogen dicht geknepen. Ik maak me nu heel erg zorgen en zit te denken aan het parvo virus.. Heb hierover ook een topic gestart bij de medische dingen. Als iemand advies heeft, heel graag!
- Sjalot
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bordeaux Dog
Schotse Herder Korthaar
Engelse Bulldog
Lancashire Heeler - Aantal honden: 1
- Contacteer:
- Ingrid48
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 3 Griekse meiden
- Aantal honden: 3
inderdaad als een speer naar de dierenarts, anders gaat je pup het niet redden 

Zoveel leuke honden van jong tot oud zoeken een baasje!
Don't shop, but adopt
www.skylosstrays.com
www.takisshelter.org
- JMkaaay
- Vaste gebruiker
Hoe komt het dat iedereen aanneemt dat het om een pup gaat? Maar ja ongeacht de leeftijd, we zijn naar de DA geweest. We laten de ontlasting onderzoeken en we hebben medicatie meegekregen. Het gaat waarschijnlijk om een voedsel allergie. Updates zal ik in het Parvo? topic plaatsen.
-
Caat*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berger Piekhaar ;)
- Aantal honden: 3
Ik denk omdat je reageert in een topic waar eerder over pups gepraat is. En omdat parvo nou eenmaal makkelijker bij jonge honden/pups voor komt. Ik snap de verwarring daarom wel (ik dacht eigenlijk ook dat je het over een pup hadJMkaaay schreef:Hoe komt het dat iedereen aanneemt dat het om een pup gaat? Maar ja ongeacht de leeftijd, we zijn naar de DA geweest. We laten de ontlasting onderzoeken en we hebben medicatie meegekregen. Het gaat waarschijnlijk om een voedsel allergie. Updates zal ik in het Parvo? topic plaatsen.
Aan de ene kant fijn dat het geen parvo is, maar voedselallergie is ook niet fijn. Succes met de verdere tests!

- primera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Bullterrier
Zo dan lekker "asiel" dan. Wij hebben 175 euro voor yuki op 4 jarige leeftijd betaald. (en dan werd zijn artrose niet eens vermeld).
Ik heb wel in een asiel gewerkt waar ze steeds naar de dierenwinkel gingen om jonge konijnen te kopen omdat die goed verkochten en ze zo veel meer winst kregen... beetje zielig verhaal eraan vast knopen en mensen vielen ervoor.
Ik heb wel in een asiel gewerkt waar ze steeds naar de dierenwinkel gingen om jonge konijnen te kopen omdat die goed verkochten en ze zo veel meer winst kregen... beetje zielig verhaal eraan vast knopen en mensen vielen ervoor.
- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
JMkaaay schreef:Ik weet dat dit een oud topic is maar ik heb een hond gehaald bij Arduin en nu ben ik bang dat hij parvo heeft. We gaan proberen morgen met hem terug te gaan om verhaal te halen. We dachten eerst dat het stress verschijnselen waren en toen we het asiel belden zeiden ze dat hij die diarree al had maar dat hadden ze niet gezegd bij het sluiten van de overeenkomst. Het spugen en de diarree wordt alleen maar erger en hij ligt af en toe languit te piepen op de grond met zijn ogen dicht geknepen. Ik maak me nu heel erg zorgen en zit te denken aan het parvo virus.. Heb hierover ook een topic gestart bij de medische dingen. Als iemand advies heeft, heel graag!
wat voor verhaal wil je halen dan?
moeten ze de hond weer terug nemen? zou je dat willen ?
je kunt ook laten testen op giardia---
http://www.msd-animal-health.nl/nieuws/ ... dia.aspx--
mijn buster komt ook uit een asiel en had ook heel erg diarree en was wel 10 kilo te licht.
maar daar kwam ook stress bij kijken , in het asiel was het een hele andere hond dan dat hij na verloop van tijd bij ons was en tot rust was gekomen
Fenneke en Baloe

- JMkaaay
- Vaste gebruiker
We laten hem testen op door de DA en zijn ontlasting wordt maandag ook naar een lab gestuurd voor verdere onderzoeken. Dus ook op giardia.
Ik wil ze even duidelijk maken dat ik de manier waarop ik Boef heb meegekregen belachelijk vind en dat hun manier van inkomsten binnenhalen compleet tegen het hele doel van asielen indruist. Boef gaat zeker niet terug.. dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
In een topic dat ik zelf had gestart dachten de meesten ook dat het om een pup ging, dus moest even lachen omdat het hier nu weer was. Hij is volgens mijn DA 2-4 jaar oud ipv 4 a 5 zoals ze hem in het asiel geschat hadden.
Ik wil ze even duidelijk maken dat ik de manier waarop ik Boef heb meegekregen belachelijk vind en dat hun manier van inkomsten binnenhalen compleet tegen het hele doel van asielen indruist. Boef gaat zeker niet terug.. dat zou ik niet over mijn hart kunnen verkrijgen.
In een topic dat ik zelf had gestart dachten de meesten ook dat het om een pup ging, dus moest even lachen omdat het hier nu weer was. Hij is volgens mijn DA 2-4 jaar oud ipv 4 a 5 zoals ze hem in het asiel geschat hadden.