Nu viel het ons op dat die asiel wel heel er vaak puppy's heeft zitten.En vaak zijn het er een aantal (stuk of 8 ). En bijna allemaal tussen de leeftijd van 4 - 10 maanden oud.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Bedenking over asiel
Moderator: moderatorteam
- Sjoera
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse Terrier
- Aantal honden: 2
Bedenking over asiel
Zoals ik al eerder heb laten weten komt Taiko uit een asiel.
Nu viel het ons op dat die asiel wel heel er vaak puppy's heeft zitten.En vaak zijn het er een aantal (stuk of 8 ). En bijna allemaal tussen de leeftijd van 4 - 10 maanden oud.
In de asiels bij ons in de omgeving zitten er heel zelden pups. Dit geeft ons toch wel bedenkingen over het asiel waar Taiko vandaan komt. Kan het zijn dat het toch een handelaar is ondanks dat ze een erkend asiel zijn? Wat vinden jullie ervan?
Laatst gewijzigd door Sjoera op 14 mar 2010 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.

- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Re: Bedenking over asiel
Ik weet alleen dat er bijv. in Harderwijk pups vaak bij een van de vrijwilligers verblijven dus niet in het asiel zelf. Maar volgens mij hebben ze niet vaak pups. Ik zou gewoon een keer vragen hoe dat komt dat er zo vaak pups zijn.

-
Emma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 raslozen, namelijk:1 grote husky maal Am. Bulldog, en 1 kleine jack hussel. Nu geen honden meer.
- Aantal honden: 0
ik zou het ook apart vinden als er zo vaak een nest puppies zitten.
je kan idd eens vragen waar de puppies vandaan komen.
je kan idd eens vragen waar de puppies vandaan komen.
- Femmel
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Arduin in Roosendaal doet dat ook : http://www.dierenopvangarduin.nl/index.php?page=home" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ik vind het absoluut niet kunnen.
Maar het gebeurt dus wel degelijk. 
Ik vind het absoluut niet kunnen.
Groetjes,
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
Femke

In loving memory ons Goldensnoetje Joy* (14 februari 1997 - 26 juli 2010)
Voor altijd in ons hart lieve Ginny* (23 januari 2005 - 21 augustus 2014)
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik zou het zeker niet vertrouwen , want er klopt dan gewoon iets niet , stinkt naar - deugd niet 
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Ik geloof dat in 'mijn' asiel ook wel eens een nest heeft gezeten, maar ik schat dat op 3 of 4 in tien jaar. Het lijkt mij niet heel erg normaal om regelmatig een nest te hebben.
- Sjoera
- Zeer actief
Ze vroegen ons om ze een e-mail te zenden om ze op de hoogte te houden,
Een paar weken terug had ik ze een e-mail verzonden om ze te laten weten hoe het met Taiko gaat. Heb ik ook nog een paar foto's erbij gedaan. Tot op heden niets terug ontvangen.
Van de fokker van Shinji krijg ik altijd een bericht terug. Ik heb het gevoel dat het ze niets kan schelen hoe het verloop van hun geplaatste honden gaat.
Zelfs van de dierenbescherming waar ik een konijn gehaald had, heb ik naderhand contact gehad.
Een paar weken terug had ik ze een e-mail verzonden om ze te laten weten hoe het met Taiko gaat. Heb ik ook nog een paar foto's erbij gedaan. Tot op heden niets terug ontvangen.
Van de fokker van Shinji krijg ik altijd een bericht terug. Ik heb het gevoel dat het ze niets kan schelen hoe het verloop van hun geplaatste honden gaat.
Zelfs van de dierenbescherming waar ik een konijn gehaald had, heb ik naderhand contact gehad.

- Abby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua en Leonberger
Heb een mailtje naar Arduin gestuurd. Wat precies hun doelstelling is qua asielfunctie enz...
Ben reuze benieuwd naar het antwoord.
Ik snap best dat sommige asiels nauwelijks de kosten kunnen dekken, maar dan kun je het ook gewoon houden bij een pension-gedeelte als extra inkomen.
Als een asiel zelf al pups gaat fokken, is voor mij het einde zoek...
Ben reuze benieuwd naar het antwoord.
Ik snap best dat sommige asiels nauwelijks de kosten kunnen dekken, maar dan kun je het ook gewoon houden bij een pension-gedeelte als extra inkomen.
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Heb je het asiel veel moeten betalen voor je puppy?Sjoera schreef:Zoals ik al eerder heb laten weten komt Taiko uit een asiel.
Nu viel het ons op dat die asiel wel heel er vaak puppy's heeft zitten.En vaak zijn het er een aantal (stuk of 8 ). En bijna allemaal tussen de leeftijd van 4 - 10 maanden oud.In de asiels bij ons in de omgeving zitten er heel zelden pups. Dit geeft ons toch wel bedenkingen over het asiel waar Taiko vandaan komt. Kan het zijn dat het toch een handelaar is ondanks dat ze een erkend asiel zijn? Wat vinden jullie ervan?
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
wen
- Zeer actief
Het hoeft natuurlijk niet foute boel te zijn.
Thuis zijn wij jaren opvang geweest voor de DB en hadden we het hele jaar door klein grut ( pups en kitten) niet uit eigen fok
het meeste was weggegooid.
Wel hielpen we vaak andere instanties door uitwisseling of als ze vol zaten.
Met 1 stichting waar ik de naam niet van zal noemen hebben we de samenwerking gestopt omdat we het vermoeden hadden dat ie zelf aan het fokken was geslagen ...
omdat de vraag groter was dan het aanbod.
Thuis zijn wij jaren opvang geweest voor de DB en hadden we het hele jaar door klein grut ( pups en kitten) niet uit eigen fok
Wel hielpen we vaak andere instanties door uitwisseling of als ze vol zaten.
Met 1 stichting waar ik de naam niet van zal noemen hebben we de samenwerking gestopt omdat we het vermoeden hadden dat ie zelf aan het fokken was geslagen ...
omdat de vraag groter was dan het aanbod.
- Sjoera
- Zeer actief
Ik ben heel nieuwsschierig naar het antwoord.Abby schreef:Heb een mailtje naar Arduin gestuurd. Wat precies hun doelstelling is qua asielfunctie enz...
Ben reuze benieuwd naar het antwoord.![]()

- Sjoera
- Zeer actief
Wij hadden € 260,- moeten betalen. Dit incl. zak voer, inenting en chip.tekkel schreef:Heb je het asiel veel moeten betalen voor je puppy?Sjoera schreef:Zoals ik al eerder heb laten weten komt Taiko uit een asiel.
Nu viel het ons op dat die asiel wel heel er vaak puppy's heeft zitten.En vaak zijn het er een aantal (stuk of 8 ). En bijna allemaal tussen de leeftijd van 4 - 10 maanden oud.In de asiels bij ons in de omgeving zitten er heel zelden pups. Dit geeft ons toch wel bedenkingen over het asiel waar Taiko vandaan komt. Kan het zijn dat het toch een handelaar is ondanks dat ze een erkend asiel zijn? Wat vinden jullie ervan?
Wat mijn dierenarts raar vond was dat er niets over ontworming gepraat was. Want pups moeten (volgens mijn dierenarts) iedere maand ontwormd worden. Dus hadden we het alsnog maar gedaan. Hij bleek wel een blaasontsteking te hebben. Ook dit is inmiddels verholpen.
En vorige week had hij een oorontsteking gehad. Dit is ook genezen.

-
Fin
- Zeer actief
Het lijkt me eerder dat ze een lijntje hebben naar één of meer broodfokkers. Wat niet aan pups op de meest schattige leeftijd verkocht wordt gaat dan met 10 weken of zo naar het asiel. Dat werk. Een pup zit niet lang in het asiel dus voor het asiel makkelijk verdient.
- Sjoera
- Zeer actief
Nou dacht ik het goed te doen om eens een asielhond een kans te geven, zit er nog een broodfokker achterchristo schreef:Het lijkt me eerder dat ze een lijntje hebben naar één of meer broodfokkers. Wat niet aan pups op de meest schattige leeftijd verkocht wordt gaat dan met 10 weken of zo naar het asiel. Dat werk. Een pup zit niet lang in het asiel dus voor het asiel makkelijk verdient.
We zijn wel blij met Taiko!

- antheman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Keeshond en Australian shepherd
Dat gevoel had ik nu ookchristo schreef:Het lijkt me eerder dat ze een lijntje hebben naar één of meer broodfokkers. Wat niet aan pups op de meest schattige leeftijd verkocht wordt gaat dan met 10 weken of zo naar het asiel. Dat werk. Een pup zit niet lang in het asiel dus voor het asiel makkelijk verdient.
-
g.vercoelen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collie
bij ons in het asiel in eindhoven gaan de pups naar gastgezinnen maar er zijn nooit zoveel pups en als ze er zijn zijn het meestal gevonden puppy's
groetjes gonnie
groetjes gonnie
- Sjoera
- Zeer actief
Dit zie je vaak. Is ook beter voor de pups.g.vercoelen schreef:bij ons in het asiel in eindhoven gaan de pups naar gastgezinnen maar er zijn nooit zoveel pups en als ze er zijn zijn het meestal gevonden puppy's
groetjes gonnie
In het asiel waar wij Taiko gekocht hebben, zaten de pups gewoon in een kennel. Taiko zat naast een kennel met poezen. De bezoekers kwamen niet bij de kennels. Iemand van het asiel ging de hond halen waar men interessen in had.

- Liesbeth
- Zeer actief
Tessa komt ook uit het asiel en ook daar worden de dieren eerst op papier uitgezocht en daarna opgehaald om kennis te maken.Sjoera schreef:Dit zie je vaak. Is ook beter voor de pups.g.vercoelen schreef:bij ons in het asiel in eindhoven gaan de pups naar gastgezinnen maar er zijn nooit zoveel pups en als ze er zijn zijn het meestal gevonden puppy's
groetjes gonnie
In het asiel waar wij Taiko gekocht hebben, zaten de pups gewoon in een kennel. Taiko zat naast een kennel met poezen. De bezoekers kwamen niet bij de kennels. Iemand van het asiel ging de hond halen waar men interessen in had.
Dat er veel pups in een bepaald asiel zitten wil nog niet zeggen dat zij (verkapt) in broodfokpups handelen. Wellicht heeft het asiel meer ervaring met pups en worden nestjes, die de dierenbescherming redt, daar wat vaker geplaatst
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Dat lijkt me wel een normale prijs voor een hond uit een asielSjoera schreef:Wij hadden € 260,- moeten betalen. Dit incl. zak voer, inenting en chip.tekkel schreef:Heb je het asiel veel moeten betalen voor je puppy?
Wat mijn dierenarts raar vond was dat er niets over ontworming gepraat was. Want pups moeten (volgens mijn dierenarts) iedere maand ontwormd worden. Dus hadden we het alsnog maar gedaan. Hij bleek wel een blaasontsteking te hebben. Ook dit is inmiddels verholpen.
En vorige week had hij een oorontsteking gehad. Dit is ook genezen.
Als is het misschien wel veel geld als het asiel niets met de eerste acht weken van het hondje te maken heeft gehad
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Die fokken gewoon expres bastaarden!Femmel schreef:Arduin in Roosendaal doet dat ook : http://www.dierenopvangarduin.nl/index.php?page=home" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ik vind het absoluut niet kunnen.Maar het gebeurt dus wel degelijk.
http://www.dierenopvangarduin.nl/index.php?page=kennel" onclick="window.open(this.href);return false;
Bizar.
Ik ben ook benieuwd naar het antwoord.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Dat is vast geen asiel van de dierenbescherming! Toen ik in het asiel werkte, mocht ik officieel niet eens zelf fokken, laat staan een asielMarjoleine schreef:Die fokken gewoon expres bastaarden!Femmel schreef:Arduin in Roosendaal doet dat ook : http://www.dierenopvangarduin.nl/index.php?page=home" onclick="window.open(this.href);return false; .
Ik vind het absoluut niet kunnen.Maar het gebeurt dus wel degelijk.
![]()
http://www.dierenopvangarduin.nl/index.php?page=kennel" onclick="window.open(this.href);return false;
Bizar.
Ik ben ook benieuwd naar het antwoord.
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
De asiels die ik ken hanteren een bedrag van 100-150 euro voor een hond.
Maar misschien dat het bij een pup hoger is ivm enten/ontwormen.
Het asiel waar ik werkte, had soms een pup (meestal door afstand), maar zeker niet regelmatig hele nestjes.
Katten is wel een ander verhaal, kwamen erg veel kittens binnen omdat mensen hun poes vaak niet castreerden.
Het asiel waar ik werkte, had soms een pup (meestal door afstand), maar zeker niet regelmatig hele nestjes.
Katten is wel een ander verhaal, kwamen erg veel kittens binnen omdat mensen hun poes vaak niet castreerden.
-
empyree
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Toen ik nog in NL woonde, vlakbij Roosendaal, was de reputatie van Arduin al berucht en ze hebben honden onder de noemer asiel maar zijn dat absoluut niet. Het is gewoon een brooodfokker die ook af en toe wat opvangt en herplaatst. Voor een echt asielmoet je in Bergen op Zoom zijn.
Sandra

-
Brigitte
- Zeer actief
Wij vragen 125 euro (geen verschil pup of volwassen hond) en dat is incl. enten, chippen, ontwormen en ontvlooien, en een algemeen onderzoek, dat ben je zowiezo verplicht als asiel om te laten doen binnen een bep.tijd. en dat zijn/horen dus geen extra kosten voor iemand die een hond neemt. Voer geven we gratis mee voor de 1ste week.Danoontje powerrr schreef:De asiels die ik ken hanteren een bedrag van 100-150 euro voor een hond.
- vaddie
- Actief
- Mijn ras(sen): Geen voorkeur, heb nu twee vuilnisbakkies.
vind het niet vreemd dat je bedenkingen hebt. Vind 260 ook wel veel geld voor een asiel om te vragen. Wij hebben 100 euro betaald toen we onze Floortje hebben opgehaald.
Vind het ook eigenlijk best schrikken om te lezen dat een 'asiel' fokt met honden. Lijkt mij grote mate van belangenverstrengeling?
Misschien dat je het eens kan navragen bij de dierenbescherming hoe het asiel bekend staat?
Vind het ook eigenlijk best schrikken om te lezen dat een 'asiel' fokt met honden. Lijkt mij grote mate van belangenverstrengeling?
Misschien dat je het eens kan navragen bij de dierenbescherming hoe het asiel bekend staat?
Telling: 2 honden, 7 konijnen, 2 cavia's, 1 schildpad
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
Getrouwd op 16/04/2011
Op 15-01-2012 bevallen van een fantastische dochter.
- Abby
- Zeer actief
Nou, ik heb inmiddel seen hele vorrespondentie met meneer huppeldepup van dat asiel (arduin). Ze fokken honden bij, omdat de kosten van het asiel anders niet gedekt worden. Ik ga even wat proberen te knippen en plakken (het zijn nogal lange mails...)
Voila, mail 1:
"Mevrouw, wij zijn u geen verantwoording schuldig maar willen u wel even vertellen dat de leuke lieve herplaatsers geen kans zouden hebben zonder de pups.
Wij zijn 100% “self supporting” en zonder de pups heeft het asiel totaal geen bestaansrecht. Dit kan ook niet opgevangen worden door het pension zoals u schets.
Als u adressen weet waar wij geld kunnen halen, stoppen wij onmiddellijk met fokken.
DONATIES ZIJN UITERAATD MEER DAN WELKOM.
Met vriendelijke groet,
D.O.C. Arduin"
Voila, mail 1:
"Mevrouw, wij zijn u geen verantwoording schuldig maar willen u wel even vertellen dat de leuke lieve herplaatsers geen kans zouden hebben zonder de pups.
Wij zijn 100% “self supporting” en zonder de pups heeft het asiel totaal geen bestaansrecht. Dit kan ook niet opgevangen worden door het pension zoals u schets.
Als u adressen weet waar wij geld kunnen halen, stoppen wij onmiddellijk met fokken.
DONATIES ZIJN UITERAATD MEER DAN WELKOM.
Met vriendelijke groet,
D.O.C. Arduin"
- Abby
- Zeer actief
En nu nog wat mooie quotes uit de andere mails (we hebben het reuze gezellig, meneer die zich steeds meer opwindt en ik
):
"Mevrouw, bij deze bent u uitgenodigd om een praatje met ons over het beleid te komen maken. Wij kunnen u verzekeren dat alles maar dan ook alles in het werk is gesteld om het asiel goed te runnen."
jaja...
"Naast de mensen die een “herplaatser” zoeken is er ook een zeer grote categorie mensen die alleen maar een jonge hond willen. Deze mensen informeren ook bij ons, wij kunnen ze dan naar de “LOUCHE fokkers” sturen, of naar België maar wij kunnen ook een jonge hond aanbieden die netjes en verantwoord gefokt is. Dat deze jonge hond dan bijdraagt om de “herplaatser” te financieren is volgens ons niets mis mee.
Het is niet zo dat de asieldieren achtergesteld worden t.o.v. de hier gefokte dieren."
En dan nog een stukje:
"Ter verduidelijking, een particuliere onderneming moet altijd winstgevend zijn, anders heeft deze geen bestaansrecht. Nogmaals wij hebben geen subsidies, giften, erfenissen of andere donaties dus wat wilt u eigenlijk met deze aantijgingen. Ben blij dat wij op deze manier de asieldieren een nieuw thuis kunnen geven. Wanneer u de site bekijkt zult u zelf zien dat er vaak maar erg weinig asielhonden aanwezig zijn, dit komt doordat wij goed en eerlijk plaatsen."
Ik heb gezegd dat als ze niet kunnen bestaan als asiel zonder te fokken, dat ze er dan beter mee kunnen ophouden...
Die paar honden die daar zitten, passe vast nog wel in een ander asiel. Dat met recht de naam Asiel mag dragen.
Deze man (of vrouw) wil ik best even op de koffie...

"Mevrouw, bij deze bent u uitgenodigd om een praatje met ons over het beleid te komen maken. Wij kunnen u verzekeren dat alles maar dan ook alles in het werk is gesteld om het asiel goed te runnen."
"Naast de mensen die een “herplaatser” zoeken is er ook een zeer grote categorie mensen die alleen maar een jonge hond willen. Deze mensen informeren ook bij ons, wij kunnen ze dan naar de “LOUCHE fokkers” sturen, of naar België maar wij kunnen ook een jonge hond aanbieden die netjes en verantwoord gefokt is. Dat deze jonge hond dan bijdraagt om de “herplaatser” te financieren is volgens ons niets mis mee.
Het is niet zo dat de asieldieren achtergesteld worden t.o.v. de hier gefokte dieren."
En dan nog een stukje:
"Ter verduidelijking, een particuliere onderneming moet altijd winstgevend zijn, anders heeft deze geen bestaansrecht. Nogmaals wij hebben geen subsidies, giften, erfenissen of andere donaties dus wat wilt u eigenlijk met deze aantijgingen. Ben blij dat wij op deze manier de asieldieren een nieuw thuis kunnen geven. Wanneer u de site bekijkt zult u zelf zien dat er vaak maar erg weinig asielhonden aanwezig zijn, dit komt doordat wij goed en eerlijk plaatsen."
Ik heb gezegd dat als ze niet kunnen bestaan als asiel zonder te fokken, dat ze er dan beter mee kunnen ophouden...
Die paar honden die daar zitten, passe vast nog wel in een ander asiel. Dat met recht de naam Asiel mag dragen.
Deze man (of vrouw) wil ik best even op de koffie...
- Danoontje powerrr
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Goede reden om te gaan fokkenAbby schreef: Ze fokken honden bij, omdat de kosten van het asiel anders niet gedekt worden.
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Abby
- Zeer actief
Word dat gewoon broodfokker. Heb je ook geen last van die in de weg zittende herplaatsers...Danoontje powerrr schreef:Goede reden om te gaan fokkenAbby schreef: Ze fokken honden bij, omdat de kosten van het asiel anders niet gedekt worden.