Beste Senior en Castraat van de show

En ja ja, Bunkerrrrrrrrrrrrrrrrrrr Best in Show

Betere foto's volgen :N:

Moderator: moderatorteam
Ja, op FCI shows ben je niet welkom met je castraat maar op AB shows vaak wel (lang leve het niet erkend zijnHanneke2 schreef:Gefeliciteerd!
Ik dacht trouwens dat je per definitie alleen met ongecastreerde honden kon showen? Wat leuk dat senioren en castraten ook geshowd kunnen worden.
Ik realiseer me nu dat die AB's niet erkend zijn, dat maakt het hele show-gebeuren waarschijnlijk wel wat gemoedelijker.Brigitte schreef:Ja, op FCI shows ben je niet welkom met je castraat maar op AB shows vaak wel (lang leve het niet erkend zijnHanneke2 schreef:Gefeliciteerd!
Ik dacht trouwens dat je per definitie alleen met ongecastreerde honden kon showen? Wat leuk dat senioren en castraten ook geshowd kunnen worden.) funklasse noemen ze dat. Omdat ook al zijn de honden gecastreerd dan kunnen mensen toch nog meer honden van een bep. type of een bep. lijn kunnen zien.
er zijn gewoon veteranen klasses op shows hoor. dus "oudjes"zien of laten zien kan prima , ook bij de erkende rassen.Hanneke2 schreef:Ik realiseer me nu dat die AB's niet erkend zijn, dat maakt het hele show-gebeuren waarschijnlijk wel wat gemoedelijker.Brigitte schreef:Ja, op FCI shows ben je niet welkom met je castraat maar op AB shows vaak wel (lang leve het niet erkend zijnHanneke2 schreef:Gefeliciteerd!
Ik dacht trouwens dat je per definitie alleen met ongecastreerde honden kon showen? Wat leuk dat senioren en castraten ook geshowd kunnen worden.) funklasse noemen ze dat. Omdat ook al zijn de honden gecastreerd dan kunnen mensen toch nog meer honden van een bep. type of een bep. lijn kunnen zien.
Ik vind het trouwens echt een gouwen idee, om ook castraten en honden op leeftijd te laten zien. Okee, voor de fok niet interessant, maar wel voor mensen die interesse hebben in het ras en helemaal geen fokplannen hebben. Als je een oudje op een show ziet die nog kerngezond is, lijkt me dat een leuke opsteker om daar een pup te gaan halen.
Ik ben helemaal niet thuis in die wereld, dus dat wist ik allemaal niet. Maar ik vind het wel heel positief. Ik vraag me wel af of honden in die castratenklasse dan ook wel 'eerlijk' worden gepresenteerd? Ik bedoel, als je een ras hebt waarvan de vacht ontploft na castratie kan een trimmer er met een dag werk wellicht nog wel iets van maken, maar dat is niet wat een argeloze pupkoper moet zien.yamie schreef: er zijn gewoon veteranen klasses op shows hoor. dus "oudjes"zien of laten zien kan prima , ook bij de erkende rassen.
castraten idd ( nog) niet, daarvoor is het show gebeuren nog teveel gekoppeld aan fok idee, van mij mag die klasse er ook best komen.
er zijn wel dagen ( op KC's bv) voor stamboom honden, die wel een castraten klasse hebben.
ja maar dat is het nou ook... een hond met een castraten vacht.. is niet meer representatief voor een ras, ook al is dat het gevolg van een castratie, dat is niet zoals het ras hoort te zijn, of de vacht dan iig, dus heeft dat weer niks met show te maken, daar worden honden beoordeeld op rasstandaard.Hanneke2 schreef:Ik ben helemaal niet thuis in die wereld, dus dat wist ik allemaal niet. Maar ik vind het wel heel positief. Ik vraag me wel af of honden in die castratenklasse dan ook wel 'eerlijk' worden gepresenteerd? Ik bedoel, als je een ras hebt waarvan de vacht ontploft na castratie kan een trimmer er met een dag werk wellicht nog wel iets van maken, maar dat is niet wat een argeloze pupkoper moet zien.yamie schreef: er zijn gewoon veteranen klasses op shows hoor. dus "oudjes"zien of laten zien kan prima , ook bij de erkende rassen.
castraten idd ( nog) niet, daarvoor is het show gebeuren nog teveel gekoppeld aan fok idee, van mij mag die klasse er ook best komen.
er zijn wel dagen ( op KC's bv) voor stamboom honden, die wel een castraten klasse hebben.
jaa dat is natuurlijk zo, ik dacht even vanuit de echt zichtbare castratenPodenji schreef:van harte Bri!
Hanneke, je wilt niet weten hoeveel castraten er op gewone shows rondlopen ( teven dan he natuurlijk) en nee natuurlijk niet met plofvachten maar niet elke castraat krijgt dat natuurlijk.
overigens op kattenshows is er al sinds jaar en dag een castratenklasse, overigens ook een huis tuin en keuken katten klasse
ik zou maar zo denken, dat je dat makkelijk gaat lukkenPodenji schreef:dat is inderdaad leuk van die NEK bij de DD!
solar mag vanaf volgend jaar april in de veteranenik denk dat ik haar nog wel ga proberen veteranen kampioen te maken in NL en D , mits ze nog steeds zo mooi in conditie blijft natuurlijk, gewoon voor de leuk
ja die zijn er natuurlijk ook en zoals je zelf al zei, zijn die niet representatief voor het ras en dat kan inderdaad nadelig zijn voor de presentatie van het ras, al moeten mensen het misschien maar goed onder ogen zien wat er kan gebeuren als je je hond "zomaar" laat castrerenyamie schreef:jaa dat is natuurlijk zo, ik dacht even vanuit de echt zichtbare castratenPodenji schreef:van harte Bri!
Hanneke, je wilt niet weten hoeveel castraten er op gewone shows rondlopen ( teven dan he natuurlijk) en nee natuurlijk niet met plofvachten maar niet elke castraat krijgt dat natuurlijk.
overigens op kattenshows is er al sinds jaar en dag een castratenklasse, overigens ook een huis tuin en keuken katten klasse
yamie schreef:ik zou maar zo denken, dat je dat makkelijk gaat lukkenPodenji schreef:dat is inderdaad leuk van die NEK bij de DD!
solar mag vanaf volgend jaar april in de veteranenik denk dat ik haar nog wel ga proberen veteranen kampioen te maken in NL en D , mits ze nog steeds zo mooi in conditie blijft natuurlijk, gewoon voor de leuk
En wij hebben de Jongehondendag en op die dag zijn ook alle miskleuren welkom.Marjoleine schreef:Bij de Duitse Doggen hebben ze op de KC een klasse voor de niet erkende kleuren.
Die heb je natuurlijk omdat harlekijn altijd ook merle geeft, grijstijger noemen ze dat.
Daar hebben ze ook een aparte beker voor.
Ook erg leuk!
Weet je dat de regels veranderd zijn?Podenji schreef:met een grote competitie zou ik het denk ik niet doen, want showen is daar te duur voor en eigenlijk heb je er bijzonder weinig aan natuurlijk
al kan je dan wel zeggen dat je hond op dr "oude"dag nog lekker puik is
Bij de Poedels een klasse met niet erkende modellen, óók leukMarjoleine schreef: Bij de Duitse Doggen hebben ze op de KC een klasse voor de niet erkende kleuren.
Die heb je natuurlijk omdat harlekijn altijd ook merle geeft, grijstijger noemen ze dat.
Ook erg leuk!
Dan komt er misschien zelfs ooit nog een hierRosita Compagner schreef:Bij de Poedels een klasse met niet erkende modellen, óók leukMarjoleine schreef: Bij de Duitse Doggen hebben ze op de KC een klasse voor de niet erkende kleuren.
Ook erg leuk!
Maar Solar is toch nog niet zo oud? Wat zal ze zijn, 6 of zo? Lilo is ook 6, en dat is nog een halve puber in mijn ogen.Podenji schreef:yamie schreef:ik zou maar zo denken, dat je dat makkelijk gaat lukkenPodenji schreef:dat is inderdaad leuk van die NEK bij de DD!
met een grote competitie zou ik het denk ik niet doen, want showen is daar te duur voor en eigenlijk heb je er bijzonder weinig aan natuurlijk
al kan je dan wel zeggen dat je hond op dr "oude"dag nog lekker puik is
Okee, maar Solar is toch nog geen 8? Volgens mij had ik Jack al een hele tijd toen Podenji Solar kreeg.Marjoleine schreef:Veteranenklasse is vanaf 8 jaar
Ze was Winner in 2005, toen was ze dus in elk geval 18 maanden.Hanneke2 schreef:Okee, maar Solar is toch nog geen 8? Volgens mij had ik Jack al een hele tijd toen Podenji Solar kreeg.
Solar word 9 april 7Hanneke2 schreef:Okee, maar Solar is toch nog geen 8? Volgens mij had ik Jack al een hele tijd toen Podenji Solar kreeg.Marjoleine schreef:Veteranenklasse is vanaf 8 jaar