Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Is dit goed voor onze pup?
Moderator: moderatorteam
-
dancer_joey
- Vaste gebruiker
Is dit goed voor onze pup?
Hallo,
Na veel gelezen te hebben toch een vraag en op zoek naar een bevestiging of dit de goede voeding is voor onze pup.
We willen de pup brokken gaan geven van Canex,
Is dit een goede keuze?
Of raden jullie toch wat anders aan?
Ik heb gelezen over vers vlees???
En ook positieve dingen, kan ik dit erbij voeren en hoeveel en hoevaak, en kan dit ook bij een pup of pas als hij volwassen is. En wat zijn de voor en/of nadelen.
En van wat voor merk moet ik dit halen?
Groetjes Natasja
Na veel gelezen te hebben toch een vraag en op zoek naar een bevestiging of dit de goede voeding is voor onze pup.
We willen de pup brokken gaan geven van Canex,
Is dit een goede keuze?
Of raden jullie toch wat anders aan?
Ik heb gelezen over vers vlees???
En ook positieve dingen, kan ik dit erbij voeren en hoeveel en hoevaak, en kan dit ook bij een pup of pas als hij volwassen is. En wat zijn de voor en/of nadelen.
En van wat voor merk moet ik dit halen?
Groetjes Natasja
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Re: Is dit goed voor onze pup?
Hoi,
Ik voer zelf alleen maar vers. Het door jou genoemde brokkenmerk ken ik niet, maar dat zegt op zich niets
Je kunt prima vers en brok voeren, maar kies er dan liefst wel voor om per maaltijd OF brok of kvv te geven; niet gemengd.
Wil je (op termijn) echt gaan barfen, dus zelf samenstellen niet een kvv geven, raad ik aan om dat evt af te wisselen met kvv, en dan de brokken eruit te laten: de manier van verteren is te verschillend.
Een pup kan prima kvv eten; er zijn diverse merken en smaken verkrijgbaar (Smuldier, Rodi, Duck (vaak in supermarkt en/of dierenwinkel) of Carnibest of Kivo (vaak te koop bij een eigen verkooppunt).
Kies wel (vrijwel) altijd voor een complete versie van het kvv; er zijn ook "aanvullende" of "enkelvoudige" smaken/soorten verkrijgbaar; die zijn niet geschikt voor het dagelijks geven; uiteindelijk loopt je pup daar voedingstekorten mee op.
Groetjes,
Suzanne
Ik voer zelf alleen maar vers. Het door jou genoemde brokkenmerk ken ik niet, maar dat zegt op zich niets
Je kunt prima vers en brok voeren, maar kies er dan liefst wel voor om per maaltijd OF brok of kvv te geven; niet gemengd.
Wil je (op termijn) echt gaan barfen, dus zelf samenstellen niet een kvv geven, raad ik aan om dat evt af te wisselen met kvv, en dan de brokken eruit te laten: de manier van verteren is te verschillend.
Een pup kan prima kvv eten; er zijn diverse merken en smaken verkrijgbaar (Smuldier, Rodi, Duck (vaak in supermarkt en/of dierenwinkel) of Carnibest of Kivo (vaak te koop bij een eigen verkooppunt).
Kies wel (vrijwel) altijd voor een complete versie van het kvv; er zijn ook "aanvullende" of "enkelvoudige" smaken/soorten verkrijgbaar; die zijn niet geschikt voor het dagelijks geven; uiteindelijk loopt je pup daar voedingstekorten mee op.
Groetjes,
Suzanne
-
dancer_joey
- Vaste gebruiker
Bedankt voor je reactie alleen het onderstaande stukje snap ik niet helemaal is het beter om te kiezen voor brok OF vers of kan ik wel beide voeren of is dit eigelijk niet goed?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Per maaltijd iets anders, maar dan kun je dus allebei voeren. Stel dat je pup in het begin 4 maaltijden krijgt, dan 2 brok en 2 kvv. Dat is dus tenzij je met "vers" "barfen" bedoelt; dan zou ik niet ook brok voeren.dancer_joey schreef:Bedankt voor je reactie alleen het onderstaande stukje snap ik niet helemaal is het beter om te kiezen voor brok OF vers of kan ik wel beide voeren of is dit eigelijk niet goed?
Ik vind persoonlijk vers beter, maar die keus is voor ieder op zich. Als je belangstelling hebt om meer te lezen: er zijn specifieke rauwvoerforums actief..
Suzanne
-
dancer_joey
- Vaste gebruiker
Nu lees ik net weer iets nieuws dat er dus mensen konijnenkoppen kwartels etc voeren, begrijp me goed ieder zijn ding maar dit zou ik persoonlijk niet kunnen, maar begrijp ik goed dat dit dus dan barf is? Ik dacht dat vers vlees dus dingen als pens was.
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Okay, ik ga een poging wagendancer_joey schreef:Nu lees ik net weer iets nieuws dat er dus mensen konijnenkoppen kwartels etc voeren, begrijp me goed ieder zijn ding maar dit zou ik persoonlijk niet kunnen, maar begrijp ik goed dat dit dus dan barf is? Ik dacht dat vers vlees dus dingen als pens was.
brokken ... - ken je
kvv... - diepvries-versvlees, gemalen, kant en klaar, ontdooien en in bak mikken, alle vitaiminen / mineralen e.d. toegevoegd. Compleet, hoef je verder niet al te veel over na te denken...
barf/nrv ... - zelf samenstellen, rauwe herkenbare (delen van) dieren voeren, waaronder kipnekken, kwartelkarkas, konijnenkopppen, vis, pens, spiervlees, orgaanvlees...
Sommige mensen voeren 1 van deze 3.
Sommige combineren 1 en 2, sommigen 2 en 3.
Hier krijgen ze normaliter kvv maar soms met wat pens, kipnekken, kwartelkarkas of vis.
Het verwarrende is dat met het woord "vers" zowel kvv als barf kan worden bedoeld.
Suzanne
-
dancer_joey
- Vaste gebruiker
Oke heel erg bedankt voor de duidelijke uitleg. 
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Bowie van mij kreeg als pup brokken van Cavom ( geperste brok) en Kvv dus de rodi en smuldier varianten uit de dieprvries van de supermarkt.
Als je kvv ( dus smuldier, rodi energique etc) en brok wilt voeren raad ik je wel aan om een geperste brok tegeven, Canex is gebakken brok en dat kan problemen geven met dev ertering van het voer, dus diarree en/of buikpijn.
Eeen goede geperste brok is Farmfood, maar ook Cavom is goed maar wel iets vetter.. je hebt ook nog van Prins en nog wat andere merken maar daar moet je maar even op zoeken...van een geperste brok geef je over het algemeen ook minder dan een gebakken brok, er zitten namelijk meer voedingswaarde in de geperste brok dus dan hoeven ze ook minder, en je heb vaak minder ontlasting van de hond...maar dat is een kwestie van uitproberen..net als de mens reageert geen enkele hond hetzelfde.
Zorg dat er tussen de brokmaaltijd en de kvv maaltijd zeker 8 uur verschil zit.... Ik gaf Bowie de ene dag brok en de andere dag kvv, maar ook vaak meerdere kvv dagen achter elkaar... zorg wel als je vlees geeft dat het de complete versie is dis vleescompleet of pens kompleet... daar zit alles al in en hoef je niets aan toe tevoegen.
Je kan ook de verschillende merken en smaken gewoon afwisselen.
Als je kvv ( dus smuldier, rodi energique etc) en brok wilt voeren raad ik je wel aan om een geperste brok tegeven, Canex is gebakken brok en dat kan problemen geven met dev ertering van het voer, dus diarree en/of buikpijn.
Eeen goede geperste brok is Farmfood, maar ook Cavom is goed maar wel iets vetter.. je hebt ook nog van Prins en nog wat andere merken maar daar moet je maar even op zoeken...van een geperste brok geef je over het algemeen ook minder dan een gebakken brok, er zitten namelijk meer voedingswaarde in de geperste brok dus dan hoeven ze ook minder, en je heb vaak minder ontlasting van de hond...maar dat is een kwestie van uitproberen..net als de mens reageert geen enkele hond hetzelfde.
Zorg dat er tussen de brokmaaltijd en de kvv maaltijd zeker 8 uur verschil zit.... Ik gaf Bowie de ene dag brok en de andere dag kvv, maar ook vaak meerdere kvv dagen achter elkaar... zorg wel als je vlees geeft dat het de complete versie is dis vleescompleet of pens kompleet... daar zit alles al in en hoef je niets aan toe tevoegen.
Je kan ook de verschillende merken en smaken gewoon afwisselen.
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Mijn honden hebben Canex gehad als start.
Canex is een goede brok zonder chemische toevoegingen.
Ze hebben het er altijd goed opgedaan.
Maar sinds een 4/5 jaar staan ze op vers, geen KVV, maar vlees en botten.
Dat is in mijn opinie het beste, maar ik begrijp je als je zegt, dat op die manier voeren ff een stap te ver is.
Je kan ook beginnen met een KVV, bv. Carnibest of Bibi en dan geleidelijk overstappen naar compleet vers, dus geen gemalen vlees en botten.
Dat laatste stel jezelf samen.
Canex is een goede brok zonder chemische toevoegingen.
Ze hebben het er altijd goed opgedaan.
Maar sinds een 4/5 jaar staan ze op vers, geen KVV, maar vlees en botten.
Dat is in mijn opinie het beste, maar ik begrijp je als je zegt, dat op die manier voeren ff een stap te ver is.
Je kan ook beginnen met een KVV, bv. Carnibest of Bibi en dan geleidelijk overstappen naar compleet vers, dus geen gemalen vlees en botten.
Dat laatste stel jezelf samen.
- Elmo/maureen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier
- Aantal honden: 1
Elmo heeft RC brokken, maar krijgt 1 a 2 keer in de week kvv (carnibest). Afgelopen zaterdag heeft hij voor het eerst zalm kop gehad. Dat is het enige wat ik hem geef qua rauwvoeding.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Wij geven altijd rasspecifieke brokken van de Royal Canin. Echt super tevreden over deze brok. Canex ken ik niet.
- Linsey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
- Aantal honden: 4
- Contacteer:
Hier altijd naar alle tevredenheid Canex gevoerd, maar nooit de pupvariant, is voor niets nodig puppybrokken. Kai stond al direct op de fish&rice volwassen brok als pup. Ze kregen ook altijd wel wat kvv (Duck) of rauw bij, zonder te kijken wanneer, alles door elkaar, nooit problemen gehad.
Maar nu voer ik zelf samengesteld sinds een jaar.
Maar nu voer ik zelf samengesteld sinds een jaar.
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
ik voer 1, 2 en 3Suzanne123 schreef: Sommige mensen voeren 1 van deze 3.
Sommige combineren 1 en 2, sommigen 2 en 3.
soms alles door elkaar, soms combinatie van 2 soorten, soms apart,... tis maar wat er ter beschikking staat
en dan soms nog nummer 4, tafelresten
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Lekker vers geven. Beginnen met Carnibest BIO... (beesten die je voert hebben dan ook een leuk leven gehad
) en later aanvullen met BARF....
Je doet je hond er een heeeeel groot plezier mee!

Je doet je hond er een heeeeel groot plezier mee!

-
Ayurveda
- Zeer actief
Canex ken ik verder niet echt.
zelf voer ik bij de honden thuis Hill's natures best brokken
die hebben ze al van pup af aan en ze doen het er heel goed op
bikkel krijgt prins maar heeft van pup af aan (toen kende ik hem nog niet) dingen gegeten zoals merken uit supermarkten... nu die prins krijgt ziet hij er een stuk gezonder uit!
dus verdiep je een beetje in het merk maar kijk vooral hoe je hond het er op doet!
dan komt je vast wel tot een goede beslissing!
zelf voer ik bij de honden thuis Hill's natures best brokken
die hebben ze al van pup af aan en ze doen het er heel goed op
bikkel krijgt prins maar heeft van pup af aan (toen kende ik hem nog niet) dingen gegeten zoals merken uit supermarkten... nu die prins krijgt ziet hij er een stuk gezonder uit!
dus verdiep je een beetje in het merk maar kijk vooral hoe je hond het er op doet!
dan komt je vast wel tot een goede beslissing!

-
dancer_joey
- Vaste gebruiker
Bedankt voor de reacties, ik vind het nog wel lastig allemaal zoveel verschillende mogelijkheden ik ga alles is even goed op een rijtje zetten.
Als er nog meer tips en ervaringen zijn zijn die altijd welkom
Als er nog meer tips en ervaringen zijn zijn die altijd welkom
-
Mojuan
- Zeer actief
Als ik zo een beetje lees wat je al kent en wat niet, vermoed ik dat het voor hou het meest fijne is om brok te combineren met kvv.
Dan zou ik persoonlijk kiezen voor een geperste brok, zoals Farm Food of een ander merk.
Je kan dan bijvoorbeeld in de ochtend een bakje brok geven, en in de avond een bakje kvv, bijvoorbeeld Smuldier compleet.
Dit is te koop in veel supermarkten, bij ons verkopen ze het bij de Bas vd Heijden (Dirk vd Broek).
Wat ik zelf makkelijk vind aan Smuldier, is dat het vrij kleine pakjes zijn van 400 gram.
Als je dit eenmaal voert, kan je je eens rustig verder gaan verdiepen in de verschillende soorten voeding, en waarom mensen het geven of juist niet.
Dan weet je ook waar je mee bezig bent, en wat je zelf het beste vindt, op basis van de opgedane kennis.
Doe het gewoon rustig aan, en laat je niet overvallen door alle informatie die je krijgt.
Soms wordt het allemaal even te veel, en gaat het te snel.
Neem er de tijd voor om de info in je op te nemen, en stel gewoon alle vragen die maar in je opkomen.
Persoonlijk ben ik voorstander van BARF/NRV (zelf samenstellen).
Maar om daar direct mee te beginnen zonder voldoende kennis lijkt me onverstandig.
Veel succes ermee!
Dan zou ik persoonlijk kiezen voor een geperste brok, zoals Farm Food of een ander merk.
Je kan dan bijvoorbeeld in de ochtend een bakje brok geven, en in de avond een bakje kvv, bijvoorbeeld Smuldier compleet.
Dit is te koop in veel supermarkten, bij ons verkopen ze het bij de Bas vd Heijden (Dirk vd Broek).
Wat ik zelf makkelijk vind aan Smuldier, is dat het vrij kleine pakjes zijn van 400 gram.
Als je dit eenmaal voert, kan je je eens rustig verder gaan verdiepen in de verschillende soorten voeding, en waarom mensen het geven of juist niet.
Dan weet je ook waar je mee bezig bent, en wat je zelf het beste vindt, op basis van de opgedane kennis.
Doe het gewoon rustig aan, en laat je niet overvallen door alle informatie die je krijgt.
Soms wordt het allemaal even te veel, en gaat het te snel.
Neem er de tijd voor om de info in je op te nemen, en stel gewoon alle vragen die maar in je opkomen.
Persoonlijk ben ik voorstander van BARF/NRV (zelf samenstellen).
Maar om daar direct mee te beginnen zonder voldoende kennis lijkt me onverstandig.
Veel succes ermee!

-
S@ndr@
- Zeer actief
Canes is een goed merk hoor, dus gewoon even alles wat mogelijk is even op een rijtje zetten en kijken wat voor jullie handig is,
qua verkrijgbaarheid en bewaren en kosten
qua verkrijgbaarheid en bewaren en kosten