Badu schreef:Sukkel die er in trapt.... er zijn meer honden allergie-vrindelijk....
En die krijgen wel de gelegenheid uit te groeien tot een volwaardig dier met goede bespiering i.p.v. het kneusje dat je uiteindelijk overhoudt als je een gecastreerde pup in je handen laat duwen....
En uhhh... ja ik ben hartstikke 'jaloers' op lieden die onethisch met hun foksels omgaan...

Dan ben ik persoonlijk toch wel benieuwd welke andere rassen nog meer geschikt zijn voor mensen met een allergie voor honden?
MonaToetje schreef:smoekie schreef:
Al wat ik hier leest komt op mij (maar kan er naast zitten uiteraard) meer over dat men er toch enigzins "jaloers" op is (weet ff geen ander woord).
Ja hoor, dat zal het vast zijn.
Linda
Afgunst beter?
MonaToetje schreef:smoekie schreef:Als ik het zo lees denk ik dat de meeste niet eens weten wat nou precies een labradoodle is

Een labrador kruisen met een poedel is niet direct een labradoodle hoor. Dat zou wel heul erg makkelijk zijn niet. Denk je dan zelf niet dat Nederland inmiddels al overspoeld zou zijn met "labradoodles"
nee?
A first generation Labradoodle is the product of a standard Poodle crossed with a Labrador Retriever. About half of all first generation Labradoodles either don't shed or shed lightly, and most are compatible for most families with mild allergies. (source- Dood Database)
http://www.goldendoodles.com/faqs/labradoodle_faq.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Linda
Reden waarom ze gefokt worden en waarom veel mensen voor een “labradoodle” kiezen is omdat deze gehouden kan worden door mensen met een allergie voor honden. En dan hebben we het niet over de F1. Voordat je een “labradoodle” hebt zoals “bedoelt”en waarvoor diep in de buidel wordt getast ben je toch echt wel verder dan alleen maar een willekeurige lab op een willekeurige poedel te gooien hoor.
Ik zou daarom zeggen kijk voor de grap eens op
http://www.alfa-europe.org/NL" onclick="window.open(this.href);return false; en lees zelf wat er “nodig” is geweest om tot de labradoodle te komen zoals deze vandaag de dag worden aangeschaft (anti allergie) en dat het niet zo simpel is te stellen dat je een “labradoodle” fokker bent als je een labrador kruist met een poedel
Ik heb niks met die labradoodles hoor, maar al die negatieve gelul daarover daarentegen weer wel. Wat kan jou het nou schelen als er een ras bestaat (zorgvuldig gefokt, dus niet lab x poedel) die voor mensen met een allergie te houden is. Wat kan jou het schelen dat het een ras betreft waarvoor mensen diep in de buidel moeten tasten.

Als ik allergisch zou zijn voor honden, en dit ras zou het enige ras zijn (tis een ras, alleen nog te jong om “erkend” te worden) die ik zou kunnen houden zou ik het er ook voor over hebben.
Jij vind het toch ook niet leuk als mensen de “kortsnuiten” over 1 kam scheren en zeggen dat ze niet snappen dat mensen daar nog mee fokken omdat veul van die honden te kampen hebben met gezondheidsproblemen? (de nodige keizersnedes nog niet eens meegerekend)
Ondanks dat men met dit “ras” al dik 20 jaar bezig is, heb ik er nog weinig “gezondheidsproblemen” over gelezen, dus blijkbaar doen ze het toch goed.
Edit: waarschijnlijk doordat ze er voor zorgen dat niet "iedereen" er maar mee kan aanfukken
al ben ik ook geen voorstander van vroeg castreren, kan ik me wel voorstellen dat dit in dit geval nodig is om te zorgen dat het ras wat het in mijn ogen is, gezond te houden en ervoor te zorgen dat het ook niet zoals met vele andere rassen een doorgefokt ras zal worden met alle bijbehorende gezondheidsproblemen zoals je terug ziet zoals bijv bij de sjiewawa.