Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dagje asiel
Moderator: moderatorteam
- DebbieZ
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
- Aantal honden: 2
Dagje asiel
Gekke dag op het asiel, geen Quibus meer, die zo lang heeft gezeten en geen collie Dawn meer waar ik best aan verknocht was. Wel nieuwe afstand- en zwerfhonden. Heel rare kruisingen! Een enorme kolos van een Fila Brasileiro x Dogo Argentino, superlief beest. Een pupje waarvan we raden dat het amstaff x husky (!!) is. Lichtgroene ogen, heel bijzondere beestje. En een Bullmastiff x ambull, reu, 8 maanden, superlief. En een mooie grote, te dikke mechelse herderteef en een jack russel pupje, fanatiek mannetje van 8 maanden. Allemaal goed plaatsbare honden, yippie! Vandaag foto's gemaakt, zaterdag online wsl.
Vandaag scheen de zon zo af en toe en de honden vinden dat superfijn. Zeker watje Semmy (jack hussel), die in sneeuw en regen niet wil lopen en zijn poten niet wil neerzetten. Die vond het heerlijk op droge tegels en met zon. Hij deed een spontane roll-over. Grappig mannetje.
Vandaag scheen de zon zo af en toe en de honden vinden dat superfijn. Zeker watje Semmy (jack hussel), die in sneeuw en regen niet wil lopen en zijn poten niet wil neerzetten. Die vond het heerlijk op droge tegels en met zon. Hij deed een spontane roll-over. Grappig mannetje.
-
Job
- Zeer actief
Re: Dagje asiel
Waar zijn Quibus en Dawn dan gebleven? 
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
- DebbieZ
- Zeer actief
Quibus heeft een baas en hij doet het heel erg goed daar! Dawnie is vanochtend naar haar nieuwe huisje gegaan.
-
Job
- Zeer actief
Wat wordt ik toch blij van dit soort berichten!

https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
- Cato
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwiterse witte herder
- Aantal honden: 1
Heerlijk toch , hopelijk krijgen de nieuwe bewoners ook weer snel een nieuw huisje.
Groetjes saskia en een poot van cato

- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
- DebbieZ
- Zeer actief
Quibusblog met foto's: http://www.groningen.dierenbescherming. ... tmaart2010 Hij slaapt veel en de rest van de tijd is hij vrolijk. Geplaatst met toestemming van de nieuwe eigenaars uiteraard.

En eerste asieldier van de maand: George. Geweldige bakkes heeft die hond. http://www.groningen.dierenbescherming. ... nsebulldog Er zit een filmpje bij dat ik zelf heb gemaakt, omdat ik iets van hem moest hebben terwijl hij ontspannen was en niet als een gek een crazy egg probeerde te mollen. Erg lastig rondlopen en volgen met een camera gericht op de hond. Ik werd er duizelig van. George ook, die wilde helemaal niet 'AF'.

Hier een rechtstreekse link naar het filmpje voor het gemak:
http://www.youtube.com/watch?v=jskC4Bjq ... r_embedded
En eerste asieldier van de maand: George. Geweldige bakkes heeft die hond. http://www.groningen.dierenbescherming. ... nsebulldog Er zit een filmpje bij dat ik zelf heb gemaakt, omdat ik iets van hem moest hebben terwijl hij ontspannen was en niet als een gek een crazy egg probeerde te mollen. Erg lastig rondlopen en volgen met een camera gericht op de hond. Ik werd er duizelig van. George ook, die wilde helemaal niet 'AF'.
Hier een rechtstreekse link naar het filmpje voor het gemak:
http://www.youtube.com/watch?v=jskC4Bjq ... r_embedded
- iones
- Zeer actief
Waar is Quibus dan gebleven? en die collie Dawn? Ik hoop dat ze een fijn tehuis gevonden hebben.DebbieZ schreef:Gekke dag op het asiel, geen Quibus meer, die zo lang heeft gezeten en geen collie Dawn meer waar ik best aan verknocht was. Wel nieuwe afstand- en zwerfhonden. Heel rare kruisingen! Een enorme kolos van een Fila Brasileiro x Dogo Argentino, superlief beest. Een pupje waarvan we raden dat het amstaff x husky (!!) is. Lichtgroene ogen, heel bijzondere beestje. En een Bullmastiff x ambull, reu, 8 maanden, superlief. En een mooie grote, te dikke mechelse herderteef en een jack russel pupje, fanatiek mannetje van 8 maanden. Allemaal goed plaatsbare honden, yippie! Vandaag foto's gemaakt, zaterdag online wsl.
Ik heb al medelijden met die pups. Zij behoren tot de rassen waar te vaak verkeerde types op af komen. Ik hoop dat jullie de mensen heel goed screenen omwille van die pups. Kijk maar eens onder "hond en leed" hoe vaak zulke honden (half)dood ergens aangetroffen worden.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- DebbieZ
- Zeer actief
Dat vraagt Job hierboven ook en die kreeg zowaar antwoord. Quibus en Dawn zijn allebei lekker geplaatst!iones schreef:Waar is Quibus dan gebleven? en die collie Dawn? Ik hoop dat ze een fijn tehuis gevonden hebben.
Dat de pups in het asiel zitten en niet bij een eerste, goede baas is jammer, maar ze maken allemaal een prima kans op een goede baas. Voor alle honden word goed gescreend, ook voor dit soort honden. Er wordt zo door gastjes heengeprikt die alleen een hond voor de stoerigheid willen hebben. In dit asiel loopt publiek niet langs de honden om 'uit te zoeken'. Dat is veel te onrustig voor de honden en mensen gaan dan vaak voor uiterlijk. Je moet eerst door een aanvraagformulier, gesprekken met de hondenmensen en dan pas kom je in de buurt van honden zo ongeveer. Ik heb erg veel vertrouwen in de hondenmensen die in dit asiel de honden plaatsen, hun ervaring met bezoekers is enorm en ze hebben zo'n beetje elke smoes of gekkigheid al eens gehad.iones schreef:Ik heb al medelijden met die pups. Zij behoren tot de rassen waar te vaak verkeerde types op af komen. Ik hoop dat jullie de mensen heel goed screenen omwille van die pups. Kijk maar eens onder "hond en leed" hoe vaak zulke honden (half)dood ergens aangetroffen worden.
- Hilde
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies
- Aantal honden: 3
Dat filmpje, geweldig! 'Af!' *POK* 'Nee dat is niet af mannetje!'
George is echt leuk joh, die moet haast wel een baasje krijgen die de uitdaging aan wil. En wat fijn dat Dawn en Quibus een nieuw baasje hebben. Hopelijk voor beiden hun gouden mandje!
George is echt leuk joh, die moet haast wel een baasje krijgen die de uitdaging aan wil. En wat fijn dat Dawn en Quibus een nieuw baasje hebben. Hopelijk voor beiden hun gouden mandje!

- DebbieZ
- Zeer actief
Nja, dat is mijn stem, ik zag hem wel komen, maar moest ook zo om hem lachen. Hij had er echt genoeg van na een paar keer oefenen. En ik had die camera voor zijn neus hangen, vond ie ook maar saai.Hilde schreef:Dat filmpje, geweldig! 'Af!' *POK* 'Nee dat is niet af mannetje!'![]()
George was woensdag echt superleuk. Als hij een crazy egg heeft of iets anders groots om mee te spelen (iets dat hij niet in kan slikken of aan gort kan bijten...) is hij ontzettend ontoegankelijk (logisch ook). Nu was hij zoveel opener. Zou het komen omdat ik kaas bij me had?
- Hilde
- Zeer actief
Beau begon in het begin te grommen als je dichtbij hem en zijn speeltje kwam. Ik heb telkens een snoepje voor z'n neus gehouden en als hij dat snoepje pakte zijn speeltje gepakt. Hem dan geaait en een speeltje weer terug. En dan een paar keer. Misschien wordt George op dat soort dingen ook wat toegankelijker tijdens het 'spelen'.DebbieZ schreef:Nja, dat is mijn stem, ik zag hem wel komen, maar moest ook zo om hem lachen. Hij had er echt genoeg van na een paar keer oefenen. En ik had die camera voor zijn neus hangen, vond ie ook maar saai.
George was woensdag echt superleuk. Als hij een crazy egg heeft of iets anders groots om mee te spelen (iets dat hij niet in kan slikken of aan gort kan bijten...) is hij ontzettend ontoegankelijk (logisch ook). Nu was hij zoveel opener. Zou het komen omdat ik kaas bij me had?

- DebbieZ
- Zeer actief
Nja, ik weet wel hoe ik een hond kan trainen op dit soort dingetjes, maar ik ben er maar eens in de week, soms twee dagen en meerdere trainingstechnieken door elkaar schiet dan ook niet op. Meestal laten ze hem met dat ei spelen en ik laat hem dat niet doen, omdat hij dan wel energie kwijt is, maar ook totaal geen contact met een mens heeft gehad en zich helemaal over de rooie werkt. Hij is dan wel lekker moe. Overigens laat hij kaas en worst liggen voor een tennisbal of crazy egg. Zo fanatiek is hij. Dus ik laat speeltjes in eerste instantie even achterwege. Even wat opbouwen samen, dan wat gehoorzaamheid doen en dan gaandeweg iets proberen met een speeltje en ruilen.
- Hilde
- Zeer actief
Goed van jeDebbieZ schreef:Nja, ik weet wel hoe ik een hond kan trainen op dit soort dingetjes, maar ik ben er maar eens in de week, soms twee dagen en meerdere trainingstechnieken door elkaar schiet dan ook niet op. Meestal laten ze hem met dat ei spelen en ik laat hem dat niet doen, omdat hij dan wel energie kwijt is, maar ook totaal geen contact met een mens heeft gehad en zich helemaal over de rooie werkt. Hij is dan wel lekker moe. Overigens laat hij kaas en worst liggen voor een tennisbal of crazy egg. Zo fanatiek is hij. Dus ik laat speeltjes in eerste instantie even achterwege. Even wat opbouwen samen, dan wat gehoorzaamheid doen en dan gaandeweg iets proberen met een speeltje en ruilen.

- iones
- Zeer actief
Komt omdat ik soms traag reageeer. Ik heb dan dus het reactie schermpje aan staan en al wat text er in getypt maar dan komt er iets tussen. Ik zie dan niet dat er van alles bij geschreven wordt.DebbieZ schreef:Dat vraagt Job hierboven ook en die kreeg zowaar antwoord. Quibus en Dawn zijn allebei lekker geplaatst!iones schreef:Waar is Quibus dan gebleven? en die collie Dawn? Ik hoop dat ze een fijn tehuis gevonden hebben.![]()
Dat de pups in het asiel zitten en niet bij een eerste, goede baas is jammer, maar ze maken allemaal een prima kans op een goede baas. Voor alle honden word goed gescreend, ook voor dit soort honden. Er wordt zo door gastjes heengeprikt die alleen een hond voor de stoerigheid willen hebben. In dit asiel loopt publiek niet langs de honden om 'uit te zoeken'. Dat is veel te onrustig voor de honden en mensen gaan dan vaak voor uiterlijk. Je moet eerst door een aanvraagformulier, gesprekken met de hondenmensen en dan pas kom je in de buurt van honden zo ongeveer. Ik heb erg veel vertrouwen in de hondenmensen die in dit asiel de honden plaatsen, hun ervaring met bezoekers is enorm en ze hebben zo'n beetje elke smoes of gekkigheid al eens gehad.iones schreef:Ik heb al medelijden met die pups. Zij behoren tot de rassen waar te vaak verkeerde types op af komen. Ik hoop dat jullie de mensen heel goed screenen omwille van die pups. Kijk maar eens onder "hond en leed" hoe vaak zulke honden (half)dood ergens aangetroffen worden.
Ik zag achteraf inderdaad dat de honden geplaatst werden en dat vind ik mooi om te lezen. Ik denk dat jullie werkwijze heel goed is, vooral om inderdaad mensen door te prikken die een hond willen om de verkeerde redenen.
Ik ben overigens wel nieuwsgierig naar wat er op zo'n aanvraagformulier staat. Heb je een voorbeeld ervan of kun je de inhoud ervan hier eens plakken>?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- DebbieZ
- Zeer actief
D'r staat er ergens op de website van de Dierenbescherming Groningen een. Even zoeken hoor. Hier: http://www.groningen.dierenbescherming.nl/formulier/14" onclick="window.open(this.href);return false;iones schreef:Ik ben overigens wel nieuwsgierig naar wat er op zo'n aanvraagformulier staat. Heb je een voorbeeld ervan of kun je de inhoud ervan hier eens plakken>?
- iones
- Zeer actief
Goed formulier! Nu maar hopen dat mensen het wel naar waarheid invullen.
- DebbieZ
- Zeer actief
Hehe, dat zal zeker niet altijd het geval zijn. Maar dan vallen ze in een gesprek nog wel vaak door de mand, als ze niet meer precies weten wat ze opgeschreven hebben...iones schreef:Goed formulier! Nu maar hopen dat mensen het wel naar waarheid invullen.
- DebbieZ
- Zeer actief
Nou, hier zijn de gekke nieuwe kruisingen.
Gunnar (fila x pronkrug x argentijnse dog): http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Vito (bull mastiff x ambull): http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
En ook nieuwe honden, maar geen opvallende kruisingen.
Mooie Faith, mechelse herder: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
De twee dames Roos en Madelief: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Oud jack russel meisje: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
En jong jack russel mannetje: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Gunnar (fila x pronkrug x argentijnse dog): http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Vito (bull mastiff x ambull): http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
En ook nieuwe honden, maar geen opvallende kruisingen.
Mooie Faith, mechelse herder: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
De twee dames Roos en Madelief: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
Oud jack russel meisje: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
En jong jack russel mannetje: http://www.ikzoekbaas.nl/asiel-dieren/h ... -zuidwolde" onclick="window.open(this.href);return false;
- iones
- Zeer actief
Gaaf beest zeg, die Gunar! Argentijnse dog zie ik er niet in terug. Pointer wel.
En Roos en Madelief gaan mij best aan het hart....
- DebbieZ
- Zeer actief
Ja, die pointer kan ik me voorstellen, behalve als je echt naast hem staat. Hij is kolossaal! Hij is van bekende afkomst overigens, want hij is van een nest jonge pups die destijds in het asiel terecht kwamen. Dus de rassen zijn bekend, maar ik zie ze ook niet terug. Hij is zo ontzettend leuk en lief, echt een Grote Vriendelijke Reus. Wat een scheet is het. Echt een superhond. Vito, de Bull Mastiff kruising is overigens al gereserveerd.iones schreef:Gaaf beest zeg, die Gunar! Argentijnse dog zie ik er niet in terug. Pointer wel.
Roos en Madelief kan ik me ook voorstellen. Madelief, de stabij, trekt goed bij en kwispelt nu wel een keertje, loopt graag mee, maar is nog erg stilletjes. Wel wil ze heel graag bij je komen knuffelen. Die gekke golden komt er dan steeds doorheen banjeren. Als je stopt met Madelief aaien, doet ze een stapje naar voren om aan te dringen. Ze komen uit een broodfoksituatie en hebben het echt niet fijn gehad in hun leven. Madelief gaat mij ook enorm aan het hart, ze is 13 en ik gun haar zo een eigen rustig plekje waar ze de broodnodige knuffels krijgt die ze heel wat jaren niet heeft gehad. Roos is gewoon een hele blije hond, dus daar heb ik minder medelijden mee. Maar ook zij heeft het niet fijn gehad. Ze is veel te dik en zat vol strontklitten, die heeft echt in haar eigen zooi gelegen. Ze is ontzettend onderdanig en kruiperig.
Ondertussen zit er een nieuwe Westie en een nieuwe 'boomer'(Tibetaanse terrier achtig ding), beiden afstand.
- iones
- Zeer actief
Dat die broodfoksituaties mogen he! Echt belachelijk! Straks geen CDA stemmen want die doet daar niets aan!
- DebbieZ
- Zeer actief
Ja, ik vind dat echt vreselijk. In dit geval kom je niet de pups tegen, maar twee uitgerangeerde moedertjes, zo ontzettend triest leventje hebben zij gehad. En het zijn nog steeds wereldhondjes, ze hongeren echt naar een aai en een lief woordje.iones schreef:Dat die broodfoksituaties mogen he! Echt belachelijk! Straks geen CDA stemmen want die doet daar niets aan!
Ik stem Partij voor de Dieren al sinds hun begin...
- iones
- Zeer actief
Ja, dat is voor mij ook zeker een optie. Ik heb daar ook al meer dan eens op gestemd.
-
lonneke
- Zeer actief
- Contacteer:
Groetjes Lonneke, Toby, Djucko en Cooper
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
http://cordoba.euroboom.nl
Het asiel in Cordoba : http://www.youtube.com/watch?v=xwAr7onokSo
-
moderatorteam
- Zeer actief
We hebben een speciale herplaats- en asielhonden hoek, het is niet de bedoeling losse herplaats topics te gaan starten.
Wil je een asielhond onder de aandacht brengen kan je ons (of Cloris) een PB sturen.
Hou het een beetje globaal in dit topic
Wil je een asielhond onder de aandacht brengen kan je ons (of Cloris) een PB sturen.
Hou het een beetje globaal in dit topic
- DebbieZ
- Zeer actief
Oh, sorry, ik probeer daar wel rekening mee te houden hoor, want ik snap die regel wel. De nieuwe hondjeslinks zijn ook helemaal niet bedoeld als herplaatshulp, omdat dat over het algemeen echt superhondjes zijn, die heel erg vlot weg zullen zijn. Gelukkig! Maar ik zal het globaal houden.
- DebbieZ
- Zeer actief
Hi, Gunnar en Vito zijn allebei al weg...
Superhondjes inderdaad. Wat zal ik die grote lobbes missen. Hoe snel zo'n hond impact op je kan maken.