Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Super HD uitslag!!!
Moderator: moderatorteam
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Super HD uitslag!!!
Eindelijk mijn Weimaranerreu(20mnd) laten rontgen..... en..
Here I Come of the Greystardust (Ysthar dus) heeft
HD A!!!!
Ik ben echt super blij, blijft toch spannend.
Op de andere waardes zullen we nog even moeten wachten, maar dit is al super.
Weer een stapje dichterbij nakomelingen van hem. Hij is al NJK, dus de showuitslagen zijn er.
Moest dit toch echt even kwijt.
gr Karlijn
Here I Come of the Greystardust (Ysthar dus) heeft
HD A!!!!
Ik ben echt super blij, blijft toch spannend.
Op de andere waardes zullen we nog even moeten wachten, maar dit is al super.
Weer een stapje dichterbij nakomelingen van hem. Hij is al NJK, dus de showuitslagen zijn er.
Moest dit toch echt even kwijt.
gr Karlijn
-
heidie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Dalmatier en kruising dalmatier
Always in my mind Beau, stacy en Breska
http://moteados.come2me.nl/ - Locatie: nijmegen
- Contacteer:
- Maxine
- Zeer actief
-
kleine2758
- Zeer actief
Re: Super HD uitslag!!!
Bij verschillende rashonden moet de heupen op heupdysplasie gerontgen worden, voor je er mee kunt fokken.
Nu is dat bij mij niet de hoofdreden hoor, ik wil gewoon weten of hij goede heupen heeft.
Je kan verschillende uitslagen krijgen, daar is laatst een ander topic over geopend geloof ik.
Maar HD a staat dus voor een erg goede uitslag van het onderzoek.
Zie dat ik weer lekker met afkortingen heb geschreven sorry.
NJK staat voor Nederlandse Jeugd Kampioen. Dat kun je worden als je hond, voordat hij 18 maanden is 3x in de jeugdklasse een Uitmuntend heeft gehaald en als 1e geplaatst is in die klasse op een CAC show.
Nu is dat bij mij niet de hoofdreden hoor, ik wil gewoon weten of hij goede heupen heeft.
Je kan verschillende uitslagen krijgen, daar is laatst een ander topic over geopend geloof ik.
Maar HD a staat dus voor een erg goede uitslag van het onderzoek.
Zie dat ik weer lekker met afkortingen heb geschreven sorry.
NJK staat voor Nederlandse Jeugd Kampioen. Dat kun je worden als je hond, voordat hij 18 maanden is 3x in de jeugdklasse een Uitmuntend heeft gehaald en als 1e geplaatst is in die klasse op een CAC show.
Laatst gewijzigd door kleine2758 op 10 mar 2010 15:04, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Josee
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): weimaraners
- Contacteer:
En ik.....ik ben helemaal blij en trots (samen met jou)!!
Nummer 2 van dat nest met zo'n goede uitslag. Broer nummer 3 wordt over 2 maanden gerontgend.
Leuker verjaardagscadeau had ik niet willen hebben
Maar had natuurlijk niet anders verwacht hé
Op naar zijn nederlands kampioenschap
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
http://www.raadvanbeheer.nl/fokkerij-ge ... onderzoek/" onclick="window.open(this.href);return false;Maxine schreef:Euhm... wat is HD A ?![]()
-
kleine2758
- Zeer actief
Josee schreef:![]()
![]()
![]()
En ik.....ik ben helemaal blij en trots (samen met jou)!!
Nummer 2 van dat nest met zo'n goede uitslag. Broer nummer 3 wordt over 2 maanden gerontgend.
Leuker verjaardagscadeau had ik niet willen hebben![]()
Maar had natuurlijk niet anders verwacht hé![]()
![]()
Op naar zijn nederlands kampioenschap
tja moest tot vandaag wachten he, anders was je kado te vroeg geweest!
Plato over 2mnd? Spannend!
- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
- Aantal honden: 1
Gefeliciteerd zeg, wat een super uitslag!
- Badu
- Zeer actief
- Contacteer:
Gefeliciteerd met de uitslag!
Lees in de link van de RvB dat zowel erfelijke als omgevingsfactoren een rol kunnen spelen bij HD.
De omgevingsfactoren lijken een grote rol te spelen....
1. De omgevingsfactoren
Bij de gemiddeldejonge hond vindt 80% van de skeletontwikkeling in de eerste 6 maanden plaats. Met name de eerste 60 levensdagen van de pup zijn zeer belangrijk in de ontwikkeling van het gewdchtskapsel en de banden die nodig zijn voor de ondersteuning van het gewricht. In de eerste 6 levensmaanden kan de ontwikkeling van HD tot een minimum beperkt worden door het voor-komen van overbelasting van de banden en het gewrichtskapsel. Doe het daarom in deze periode kalm aan met de pup! Zoals reeds eerder ge-noemd geeft een goede bespiering van de achterhand ook extra stevigheid aan de verbinding tussen de heupkop en heupkom. Echter, het trainen van de spieren van de achterhand kan beter uitgesteld worden tot een leeftijd van 9-11 maanden, wanneer het bekken geheel is uitgegroeid.
Naast beweging speelt ook de voeding een duidelijke rol bij de ontwikkeling van HD. Uit onderzoek is gebleken, dat het optreden en de ernst van HD kan worden verminderd door de groeisnelheid van puppies te beperken middels vermindering van de voedselopname. Ook de verstrekking van teveel kalk en vitaminen lijkt een ongunstige invloed te hebben op het ziek~ teproces en geeft bovendien kans op andere orthopedische problemen. Het advies is dan ook om een commercieel hondenvoer (zonder bijvoegingen van kalk of vitaminen) te verstrekken. Wil men zetfbereide voeders geven, dan dienen deze door de dierenarts goed op hun samenstelling te worden gecontroleerd!
bron: http://members.multimania.nl/Spitshond_ ... ed-HD.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ook ergens gelezen dat pups langzamer/gelijkmatiger groeien als ze KVV/vers krijgen.
Is daar weleens onderzoek naar gedaan? Het causale verband (of niet) tussen vers/gewone brok/blik en HD? Weet iemand dat?
edit: tekst schiet heen een weer.... wis verkeerde dingen....
Lees in de link van de RvB dat zowel erfelijke als omgevingsfactoren een rol kunnen spelen bij HD.
De omgevingsfactoren lijken een grote rol te spelen....
1. De omgevingsfactoren
Bij de gemiddeldejonge hond vindt 80% van de skeletontwikkeling in de eerste 6 maanden plaats. Met name de eerste 60 levensdagen van de pup zijn zeer belangrijk in de ontwikkeling van het gewdchtskapsel en de banden die nodig zijn voor de ondersteuning van het gewricht. In de eerste 6 levensmaanden kan de ontwikkeling van HD tot een minimum beperkt worden door het voor-komen van overbelasting van de banden en het gewrichtskapsel. Doe het daarom in deze periode kalm aan met de pup! Zoals reeds eerder ge-noemd geeft een goede bespiering van de achterhand ook extra stevigheid aan de verbinding tussen de heupkop en heupkom. Echter, het trainen van de spieren van de achterhand kan beter uitgesteld worden tot een leeftijd van 9-11 maanden, wanneer het bekken geheel is uitgegroeid.
Naast beweging speelt ook de voeding een duidelijke rol bij de ontwikkeling van HD. Uit onderzoek is gebleken, dat het optreden en de ernst van HD kan worden verminderd door de groeisnelheid van puppies te beperken middels vermindering van de voedselopname. Ook de verstrekking van teveel kalk en vitaminen lijkt een ongunstige invloed te hebben op het ziek~ teproces en geeft bovendien kans op andere orthopedische problemen. Het advies is dan ook om een commercieel hondenvoer (zonder bijvoegingen van kalk of vitaminen) te verstrekken. Wil men zetfbereide voeders geven, dan dienen deze door de dierenarts goed op hun samenstelling te worden gecontroleerd!
bron: http://members.multimania.nl/Spitshond_ ... ed-HD.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Heb ook ergens gelezen dat pups langzamer/gelijkmatiger groeien als ze KVV/vers krijgen.
Is daar weleens onderzoek naar gedaan? Het causale verband (of niet) tussen vers/gewone brok/blik en HD? Weet iemand dat?
edit: tekst schiet heen een weer.... wis verkeerde dingen....
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb Van Gils op laten groeien op KVV, en er is helemaal niets gelijkmatig aan zijn groei te noemen,
tot over mijn bevinding
het is wel bekend dat in brokken vaak teveel voedingstoffen zitten en dat,
juist dat tot groeipijnen enz. kan lijden
maar dat heb ik van horen zeggen
tot over mijn bevinding
het is wel bekend dat in brokken vaak teveel voedingstoffen zitten en dat,
juist dat tot groeipijnen enz. kan lijden
maar dat heb ik van horen zeggen
-
kleine2758
- Zeer actief
Tja er zijn wel wat onderzoeken over, maar zeker weten doen we niets natuurlijk.
Dat zal ook de reden zijn er op gescreend wordt.
Ysthar zit van pup af aan op kvv. Heeft maar zelden wat brokken gehad. Verder ben ik erg bewust bezig geweest met zijn bewegingspatroon enz. Maar het blijft vooral een jonge hond die de wereld moet ontdekken en die je zeker niet moet beschermen voor alles(qua bewegingen enz). Maar traplopen heeft nooit gemogen en als het echt niet anders kon( hij is echt wat te zwaar voor mij om een trap op te tillen) heel rustig onder begeleiding.
En tja dan nog had het natuurlijk anders kunnen zijn. Ben benieuwd hoe het hele nest is. Zijn ene broer had ook HD A en de andere weten we binnenkort.
Ysthar zit van pup af aan op kvv. Heeft maar zelden wat brokken gehad. Verder ben ik erg bewust bezig geweest met zijn bewegingspatroon enz. Maar het blijft vooral een jonge hond die de wereld moet ontdekken en die je zeker niet moet beschermen voor alles(qua bewegingen enz). Maar traplopen heeft nooit gemogen en als het echt niet anders kon( hij is echt wat te zwaar voor mij om een trap op te tillen) heel rustig onder begeleiding.
En tja dan nog had het natuurlijk anders kunnen zijn. Ben benieuwd hoe het hele nest is. Zijn ene broer had ook HD A en de andere weten we binnenkort.
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
kleine2758 schreef:Tja er zijn wel wat onderzoeken over, maar zeker weten doen we niets natuurlijk.
Kijk en ik denk dat ik zo ongeveer het tegenovergestelde ben met mijn honden en die hebben ook A
Ze mogen hier veel, ik doe niet aan minuten met wandelen, alles loopt mee met de volwassen honden, balletje gooien etc. Ik leer ze zelfs vrij jong traplopen op het station mocht het ooit nodig zijn, eten brok en kvv
Wat er niet in zit komt er ook niet uit... daar hou ik het maar op.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Shima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
- Contacteer:
Van harte gefeliciteerd!! Dat is mooi nieuws zeg! Ook voor de fokkerHere I Come of the Greystardust (Ysthar dus) heeft
HD A!!!!
-
christiane
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): border collies
- Aantal honden: 12
- Contacteer: