Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Poedel 22 jaar, blind, doof en pamper om...

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Poedel 22 jaar, blind, doof en pamper om...

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Ik kreeg dit laatst van de eigenaar te horen.
Poedeltje is 22 jaar, blind, doof en incontinent. Poedeltje krijgt ook pijnstillers.

Ik vroeg of het poedeltje nog wel eens kwispelde maar dat deed poedel niet. Komt ook niet echt vaak uit haar mandje.
Ik heb de man gevraagd of ie het beestje dan geen spuitje wou geven maar dat "deed hij niet".
Arm beestje mag van geluk spreken als honden herinneringen kunnen herleven want dat zou het enige zijn wat ze heeft...

Tuurlijk hou je van je hondje, maar gaat dit niet wat ver?
Laatst gewijzigd door Lin&Noa op 09 mar 2010 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Re: Poedel 22 jaar, blind, doof en pamper om...

Ongelezen bericht door Maeve »

Ik zou me vreselijk naar voelen als ik mn hondje zo zou zien. Maar kan me ook heel goed voorstellen dat het moeilijk is om die eene belangrijke beslissing te maken.
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Nanna schreef:Na 22 jaar en nu tegen een hondje aankijkend dat geen plezier meer heeft en maar wat in haar eigen pis ligt zou het bij mij snel klaar zijn.
Mensen die zeggen: "ik kán dat niet" vind ik harteloos en egoïstisch.
Ik snap je wel, maar ik snap die mensen ook wel. Ze bedoelen het goed, maar hun beslissing is niet altijd het beste voor de hond zelf.
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief
Mijn ras(sen): X Duitse Staande Langhaar - Labrador
X Border Terriër - Jack Hussel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Renee1966 »

Een lijfje wat óp is, met een hartje wat maar doortikt.
Ik kan niet zo goed tegen die mensen, die zo'n beestje dan maar laten lijden, bah :ugh: .
Wees een kerel, denk niet aan jezelf en laat zo'n dier uit zijn lijden helpen.
Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Poedel was volgens de dokter verder nog "kerngezond". Verder...Verder dan blind, doof, incontinent en op pijnstillers...
Afbeelding
Renee1966
Zeer actief

Lin&Noa schreef:Poedel was volgens de dokter verder nog "kerngezond". Verder...Verder dan blind, doof, incontinent en op pijnstillers...
Daar heb je toch geen dokter voor nodig, om die beslissing te nemen.
Je zíet toch, dat het beest geen leven meer heeft.
Renee1966
Zeer actief

Nanna schreef:
Maxine schreef: Ik snap je wel, maar ik snap die mensen ook wel. Ze bedoelen het goed, maar hun beslissing is niet altijd het beste voor de hond zelf.
Ze bedoelen het helemaal niet goed. Ze zijn gewoon te laf om een beslissing te nemen, een beslissing die ze hóren te nemen in dit geval maar ze hopen dat Moeder natuur dat voor hen doet.
En dat poedeltje is daar de dupe van.....
Precies, slappe hap.
Je hebt de zorg voor zo'n dier, dus ook de zorg voor een waardig einde.
truusje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
Contacteer:

Ongelezen bericht door truusje »

Of ze hebben er het geld niet voor over, zou ook zo maar kunnen.
Afbeelding

So Sweet :I:
Anne88
nieuw lid
Mijn ras(sen): Heb nu een labrador, maar vind alle honden geweldig!

Ongelezen bericht door Anne88 »

Ik zou het zelf ook heel moeilijk vinden, maar ik zou het beestje toch laten inslapen... Zo is het inderdaad geen leven meer voor het poedeltje!
Afbeelding
zonta
Actief

Ongelezen bericht door zonta »

Als ik zie dat mijn dier op leeftijd niet meer gelukkig is met z,n leventje dan is de beslissing gauw gemaakt.Dan kan een DA zeggen wat ie wil maar ik zie mijn dier +/- 24 uur per dag en een DA ongeveer 15 minuten.

Vorig jaar heb ik 3 katten moeten laten inslapen in de leeftijd van 20 , 19 en 17 jaar , allemaal mijn beslissing. 1 kat vonden we met een hersenbloeding maar bij de andere twee was de kwaliteit van leven niet meer aanwezig.

Ik kan me voorstellen als je met een jong dier komt of een of ander wazig verhaal ophangt dat een DA niet zo snel zal inslapen. Maar een dier op hoge leeftijd , natuurlijk wel met een hele goede reden zal een DA ook niet weigeren.

Gr,Zonta
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Naima »

Nanna schreef:Na 22 jaar en nu tegen een hondje aankijkend dat geen plezier meer heeft en maar wat in haar eigen pis ligt zou het bij mij snel klaar zijn.
Precies. Juíst als je van je hond houdt.
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

Lin&Noa schreef:blind, doof, incontinent en op pijnstillers...
Zouden die mensen zelf op die manier ook zo ontzettend oud willen worden :ugh: ?
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Je hebt het gehoord, maar heb je het dier gezien? Van een verhaal is niet te oordelen. En ik ben eigenlijk wel gewend dat oudere honden niet meer kwispelen. Winnie van 16,5 kwispeld ook niet meer (maar heeft nog wel lol in het leven, ondanks ook wel wat ouderdomsproblemen), Mano van 13 kwispeld eigenlijk ook niet meer en Ringo van 14 kwispelde ook niet meer. De enige die tot zijn dood kwispelde was Bas (15 jaar). Winnie draagt overigens ook wel en luier als mijn ouders niet thuis zijn, anders ging ze in haar eigen urine liggen, nu blijft ze inmiddels droog met luier: medicijnen gaven haar hartkloppingen. Maar goed, zo lang je de hond niet hebt gezien, denk ik niet dat je kan oordelen. Heb je uberhaupt ervaring met oude honden?
Afbeelding
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Nanna schreef:
gyanty schreef: Heb je uberhaupt ervaring met oude honden?
Als je het tegen mij hebt: heel veel. Vanuit de teckelkennel (de Dreesjes) en mijn eigen teckel en puli die beiden 16 werden.
Had het eigenlijk niet tegen jou, want van jou wist ik wel dat je er ervaring mee had.

Maar goed, ik bedoelde vooral dat een verhaal soms erger klinkt dan het eruit ziet. Denk dat het verhaal van Winnie ook best erg zou klinken, maar die mensen nodig ik van harte uit om haar nog even in levende lijve te komen bewonderen :D

De poedel draagt een luier. Tja hoe en wat draagt hij een luier? Winnie draagt bijvoorbeeld ook een luier als mijn ouders van huis zijn (als ze thuis zijn dus geen luier). Ze verdroeg geen plasmedicatie.

En tja waarom krijgt het dier pijnmedicatie? Dat hoeft niet per se iets met de ouderdom te maken te hebben? Zo veel honden die pijnmedicatie krijgen vanwege allerlei aandoening of die tijdelijk of soms periodiek pijnmedicatie krijgen (zonder al oud te zijn).
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik ook. Of het zijn gevaarlijke godsdienstfanaten. (Ik heb eens een collega gehad die verklaarde dat hij zijn hond nooit zou laten afmaken, ook niet bij ondraaglijk lijden, want alleen God kon leven schenken en wegnemen. Die beslissing was niet aan ons mensen. Hij had trouwens wel cervelaat op z'n boterhammen, dus blijkbaar hadden slachters wel die goddelijke privileges. Ik was blij toen hij ontslag nam, het heeft me erg veel moeite gekost om niet een keer de discussie eens goed aan te gaan.)

Ik hoop voor het poedeltje dat het nu snel over is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

gyanty schreef:Je hebt het gehoord, maar heb je het dier gezien? Van een verhaal is niet te oordelen. En ik ben eigenlijk wel gewend dat oudere honden niet meer kwispelen. Winnie van 16,5 kwispeld ook niet meer (maar heeft nog wel lol in het leven, ondanks ook wel wat ouderdomsproblemen), Mano van 13 kwispeld eigenlijk ook niet meer en Ringo van 14 kwispelde ook niet meer. De enige die tot zijn dood kwispelde was Bas (15 jaar). Winnie draagt overigens ook wel en luier als mijn ouders niet thuis zijn, anders ging ze in haar eigen urine liggen, nu blijft ze inmiddels droog met luier: medicijnen gaven haar hartkloppingen. Maar goed, zo lang je de hond niet hebt gezien, denk ik niet dat je kan oordelen. Heb je uberhaupt ervaring met oude honden?
En dat zegt jou niks, dat die honden niet meer kwispelden? (Overigens zijn er ook honden die nog wel kwispelen en waarvoor een spuitje toch de beste optie is.)

Ik heb zelf geen ervaring met oude honden, wel met ouwe katten, en ik ben er van overtuigd dat ik, en de meeste andere mensen, af en toe veel te lang hebben gewacht met dat spuitje. Je moet niet wachten tot het 'echt niet meer gaat'.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Kan ik mij alleen maar bij aansluiten. Zielig voor het hondje. Die van mij werd 15 maar kon nog lopen en had volgens mij geen pijn, wel last van dementie, doofheid en blind aan het worden. Tegen het einde poepte hij in zijn eigen mand en dezelfde week hebben wij hem in zijn eigen mandje in laten slapen, omdat hij ook onberekenbaar werd omdat hij niet echt helder meer was en naar mijn peuter hapte als hij schrok. Denk dat hij nog jaren mee had kunnen gaan ,m ara de vraag is HOE?
Afbeelding
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Lin&Noa schreef:Poedel was volgens de dokter verder nog "kerngezond". Verder...Verder dan blind, doof, incontinent en op pijnstillers...
Kerngezond op pijnstillers, jaja...

en moet luiers om vanwege incontinentie. Dat dove en blinde kan een hond denk ik nog wel verhapstukken. MAar incontinentie? No way! Dat is afschuwelijk voor een hond!
WAt is dit voor een dierenarts die de eigenaar niet adviseert in het belang van de hond?

Dit is een stukje gebrek aan liefde: meer van de hond houden dan van jezelf zodat je doet wat voor de hond het beste is.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

Net zoals de rest; in laten slapen. Dit is té zielig.
yvonne dl
Zeer actief

Ongelezen bericht door yvonne dl »

heeft die man wel een gaatje in die pamper gemaakt???? :oohja: :smile2:
Want daarom kwispelt hij misschien niet..
Omdat het niet kan. :smile: :smile:
Afbeelding

Wanneer je RESPECT hebt voor je dier zal deze ook RESPECT hebben voor zijn baasje,
want LIEFDE geven is Liefde ontvangen
CKS
Zeer actief

Ongelezen bericht door CKS »

Ik denk dat alleen de eigenaar in kan schatten of het hondje nog kwaliteit van leven heeft. Er wordt zo te zien in ieder geval goed voor het hondje gezorgd: krijgt pijnstilling en een luiertje. Dat doe je niet met een hond waar je niet om geeft. Ik zie ook niet in wat er zo verschrikkelijk aan is dat het hondje pijnstilling krijgt. Persoonlijk vind ik een hond van 2 met artrose die géén pijnstilling krijgt omdat de eigenaars dat 'slecht' voor hem vinden, een stuk zieliger dan een hondje van 16 dat voor wat ouderdomskwaaltjes wél goed ingestelde pijnstilling krijgt. Dat ie niet kwispelt en niet vaak uit zijn mandje komt zeggen mij als alleenstaande feiten ook niet zoveel. Zoveel oudere hondjes zijn erg rustig. En kwispelen is niet de enige vorm van communicatie waarmee een hond kan aangeven dat ie gelukkig is :wink: Wellicht vindt hij het juist heerlijk om naast de baas in zijn eigen mandje te liggen en de hand van de baas te likken, weet ik veel? Ik ben er niet bij.
Ik vind het dus net als Qyanty nog iets te vroeg om de eigenaar nu al publiekelijk te kruisigen wegens egoïsme en dierenmishandeling.

Kees
sjef
Zeer actief

Ongelezen bericht door sjef »

Klinkt niet erg vrolijk, maar je kent het hondje verder niet. Had het een staart of was het gecoupeerd, dan zie je namelijk het kwispelen haast niet. Het hondje komt niet zo vaak het mandje meer uit, is wat anders als nooit. De pamper is blijkbaar om ervoor te zorgen dat ze niet in haar pis ligt. Dat de baas nu geen spuitje wil laten geven, wil niet zeggen dat hij dat niet zal doen als het zover is.

Ik hou niet zo van veroordelen zonder dat je precies weet hoe het zit.
I'm just a common man
drive a common van
my dogs ain't got no pedigree
Renske
Zeer actief
Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Dit is natuurlijk een verhaal en om te kunnen oordelen mis ik toch veel informatie.

Vaak zie je aan de houding heel veel aan de hond, wat als deze naast het slapen, heel vrolijk en vrij rondloopt? Nog vaak 'neusjes' komt geven en nog spelletjes wil doen?
Ik noem maar wat voorbeelden, voor mij is wat er in het eerste topic staat te eenzijdig om te kunnen oordelen dat het zielig is.
Natuurlijk een luier tegen de incontinentie gaat erg ver (voor mij), maar wat als dit nou al een kwaal zou zijn dat het hondje al 18 jaar heeft (bijv. door en na een castratie) en daarna doof en blind is geworden?
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Ik ga ervan uit dat LinNoa het hondje heeft gezien en de man kent omdat zij ook gevraagt heet of de hond wel eens kwispeld.
Afbeelding
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Moyodo schreef:Ik ga ervan uit dat LinNoa het hondje heeft gezien en de man kent omdat zij ook gevraagt heet of de hond wel eens kwispeld.
Daar ga ik ook wel van uit. Maar daarbij. T hondje is doof-blind is incontinent (schijbaar).

Kweet niet. Denk niet dat men nu hierover kan oordelen omdat het ietwat eenzijdig is en je niet weet hoe en wat precies. maar stel dat het zo is, denk ik toch idd dat het voor het hondje die moet overleven met medicatie toch wel zo eerlijk zou zijn hem te laten gaan.

Wij hebben ook wel eens een hond in moeten laten slapen, en hoe moeilijk dat ook was, het was voor de honden in kwestie wel het eerlijkste. Je wil het als baasje wel zo lang mogelijk rekken omdat je de hond niet kwijt wil, dus vanuit dat opzicht kan ik me wel indenken dat mensen er soms eigenlijk "te laat" mee zijn, maar je mag mijn inziens nooit de hond zelf uit het oog verliezen daarin, en als je ziet dat de hond het niet meer trekt moet je een beslissing nemen.

Mocht Nell dusdanig gaan kwakkelen dat ik in de gaten heb dat ze het niet meer red of dat ze geen hondwaardigbestaan zou hebben is het heel simpel hoor. Moeilijk, maar wel simpel. Dan kreeg ze toch echt de spuit.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Ik pik even dit citaat er tussen uit:
en moet luiers om vanwege incontinentie. Dat dove en blinde kan een hond denk ik nog wel verhapstukken. MAar incontinentie? No way! Dat is afschuwelijk voor een hond!
WAt is dit voor een dierenarts die de eigenaar niet adviseert in het belang van de hond?

Dit is een stukje gebrek aan liefde: meer van de hond houden dan van jezelf zodat je doet wat voor de hond het beste is.
Wat een onzin, ook met een luier om kan een hond kwalitatief een heel goed leven hebben, hoor. :wink:

Wat de rest van het verhaal betreft: het is wel erg weinig informatie dus daar oordeel ik niet over. Daarvoor moet ik eerst de hond in kwestie gezien hebben.
Afbeelding
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

Heeft ze het hondje gezien,ik vind niet dat wij zo hard moeten oordelen (je zou denken dat de dierenarts die m gezien heeft misschien wel beter kan oordelen dan wij met zn allen ., wij hebben m niet gezien)

Groetjes Pien
Afbeelding
pien29
Zeer actief
Mijn ras(sen): rr

Ongelezen bericht door pien29 »

Dat weet ik.

Groetjes Pien
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

lieke schreef:Ik pik even dit citaat er tussen uit:

Wat een onzin, ook met een luier om kan een hond kwalitatief een heel goed leven hebben, hoor. :wink:

Wat de rest van het verhaal betreft: het is wel erg weinig informatie dus daar oordeel ik niet over. Daarvoor moet ik eerst de hond in kwestie gezien hebben.
Zo is dat Lieke.
Anders had ik Lola ook wel af moeten maken op 1.5 jarige leeftijd omdat ze urine incontinent is geworden na de castratie. :roll:
Wat een onzin zeg! :eek:
Zij reageert gelukkig goed op medicatie , maar al was dat niet zo, dan nog never een haar op mijn hoofd die eraan denkt haar te laten inslapen om zoiets kleins. :19:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik heb ooit een teefje laten inslapen op 14-jarige leeftijd.
Ze kwispelde nog wel.
Maar ze was wel op en werd uitgestoten door de rest.

Ben ik nou een dierenbeul?

@topic: doof, blind, incontinent, op pijnstillers.
Dan is die hond dus meer dan op.
Ik vind dat niet diervriendelijk (understatement).
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”