Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat is het leukste trucje dat jou hond kan?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Maxine
Zeer actief

Wat is het leukste trucje dat jou hond kan?

Ongelezen bericht door Maxine »

High-five? Spreek? Speel dood? Haal de krant? Of gewoon 'zit'?
Wat het ook is, ik ben eens benieuwd welke leuke trucjes jou hond allemaal kan!
Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Re: Wat is het leukste trucje dat jou hond kan?

Ongelezen bericht door laeken »

Ik vind "vooruit" het leukst. Ik kan mijn herder keihard weg laten rennen als ik vooruit zeg. Dan kijkt ze wel eens om en dan zeg ik "neeejjj, vooooruit" en dan vliegt ze weer door. Op die manier lukt het nu om haar wel een paar honderd meter weg te laten rennen en daar dan bv over een hek te laten springen of op een tafel te laten zitten. Ik vind dat heel erg gaaf om te zien en zo krijg ik haar ook lekker moe :engel: Die controle op grote afstand vind ik te gek :ok:

En op commando blaffen vind ik ook wel leuk. :ok: Dan zeg ik luid! en dan gaat ze opspringen als een kangaroe zonder mij aan te raken en heel hard blaffen in mijn gezicht. Dus een soort stellen wat ze bij politiehonden doen. Vandaag ging ze me ineens wel aanraken met de voorpoten maar dat mag dus niet :neenee: :wink:
Afbeelding
xSuzannex
Zeer actief
Mijn ras(sen): Havanezers
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door xSuzannex »

doe de deur dicht

duurde even voor het kwartje was gevallen, maar nu gebruiken we het vrijwel dagelijks
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Frederiek »

'Onder' denk ik. Dan loopt hij tussen m'n benen door.

Zo ver vooruit sturen lijkt me ook erg gaaf, maar ik kan me bijna geen plek voorstellen waar er binnen een paar honderd meter niet tenminste één ding te besnuffelen is, helaas :mrgreen: . Maar ik vind 'onder' ook best leuk, en hij kan ook 'Hùt! Ik zou niet weten hoe ik het zou moeten typen eigenlijk, 't is meer een geluid dan een woord. Een beetje wat die footballers roepen als ze zo een rijtje staan en de bal naar achter gooien? Dan legt hij z'n voorpoten op je schouders. Hij deed dat een keer spontaan toen ik dat eens tegen 'm zei, toen hebben we er maar een commando van gemaakt :ok: .

Gelukkig geen commando wat je in 't dagelijks leven veel gebruikt, dus geen angst voor nietsvermoedende converserende mensen die ineens een stel poten in hun nek voelen :smile: .
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Sanne&Bo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️

Ongelezen bericht door Sanne&Bo »

Bo is nog maar jong, dus nog veel te leren.
Nu vind ik High Five erg leuk!
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
29996D

Ongelezen bericht door 29996D »

De vorige hond had ik geleerd de deur open te doen.
Nou, dat heb ik geweten, telkens ging de achterdeur open als meneer naar buiten wilde.
Nu hebben we een andere, en die gaat lekker heel zwaar open. Dus dat ga ik 'm binnenkort maar leren. ;)
En lichtknopjes, ook altijd handig.
RianneS
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua x dwergpincher
Chihuahua

Ongelezen bericht door RianneS »

dood.
gaat die liggen spartelen met ze pootjes en dan opeens dood stil liggen....
meestal denkt die wel dat af dood is :hmmm:
Afbeelding
Ellepel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tibetaanse Terriers, een huis vol...

Ongelezen bericht door Ellepel »

dooie hondjes kwispelen niet...als je al dood ligt mag je niet kwispelen :smile: , maar nou gaan ze praten, krijg dat er nog niet goed uit...dooie hondjes praten niet, maar dan gaan ze steeds harder ieuwwgrrrrieuw doen :oohja:
Afbeelding
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Ik vind vooruit sturen ook erg leuk, heel ver en dan op grote afstand iets laten uitvoeren.
Verder kent Macho heel veel doggydanceachtige dingetjes.
In huis is hij erg handig, hij maakt deuren open en doet ze dicht (hij doet het alleen op commando, nooit uit zichzelf).
Verder haalt hij dingetjes als de telefoon/afstandsbediening/sloffen als ik het hem vraag en doet hij de lampen aan en uit wanneer ik het vraag.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Ik ben slecht in truukjes aanleren geloof ik. Bram kan 'wat zeg je dan' (hij antwoordt dan met blaffen) en high five. Izzie kan helemaal niks aan truukjes, buiten de sportdingen dus. Ik zal eens wat verzinnen :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
*Esther
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door *Esther »

Delphi kan ook wat, onze domme Spinone, haha!
Ze kan "plat" op stemcommando en dan "wassen, wassen, wassen" dan gaat ze raar met haar voorpoten maaien, gekke hond :mann:

Luna kan "luid" Favoriete kunstje natuurlijk voor een Corgi.....
Netjes plat op stemcommando.

En Olaf, hij kon echt helemaal niets toen hij hier kwam, liet zich heel moeilijk in de zit sturen maar zit op stemcommando gaat nu al wel goed. Verder is hij razendslim dus heb ik wel mijn twijfels bij zijn langzame leren wat dit betreft.

Verder ben ik eigenlijk niet zo van de kunstjes.......
maart
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herders

Ongelezen bericht door maart »

Bek toe :pffff:

één die vooral bij kinderen veel succes heeft, is de 'skippy' en haar 'doodschieten met je vinger' waarbij ze over haar rug wegrolt van het schot :wink:

een truukje dat ik nog niet veel andere honden heb weten doen is, 'is het koud buiten?' waarbij ze begint te klappertanden.
en grommen op commando.

Fax kan een pootje geven, heb hem echter wel geleerd van daarna kei-enthousiast omhoog te springen. Leren mensen gauw dat 'geef eens een pootje-gedoe' af :F: :mann:
Sita
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sita »

Sita kent ook wel aardig wat doggy dance dingen. Maar zwaaien vind ik altijd wel erg schattig. Bezoek zwaait ze ook altijd uit. :ok:
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

haha duw.. in het begin "durfde" hij geen deuren open te duwen ook al stonden ze op een kier.. dus heb ik daar duw aan gekoppeld, zeker bij mijn ouders in huis erg handig.. als ik dan duw zeg dan duwt hij met zijn snoet de deur ver open en kan ik erook in..
alleen erg lullig voor hem.... dat in de winter de deuren wel eens in het slot zitten :ugh: dan duwt hij enhousiast maar geeft de deur niet mee
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

maart schreef:Fax kan een pootje geven, heb hem echter wel geleerd van daarna kei-enthousiast omhoog te springen. Leren mensen gauw dat 'geef eens een pootje-gedoe' af :F: :mann:
:smile: :smile: :mrgreen: geweldig!
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door billy »

Freek kan de krant uit de brievenbus halen, maar nu hij op leeftijd is moet ik het zelf doen :wink: , en Baco trekt zijn lip op als ik naar hem wijs :mrgreen:
Afbeelding
tejologie
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Friese Stabij
Contacteer:

Ongelezen bericht door tejologie »

Basja is nog vrij jong ( 5 maanden) , het leukste trucje dat hij kan is omrollen.

Ik moet nog even zoeken wat voor trucjes er nog meer zijn en hoe je ze dat kunt leren.
Misschien eens zien of er boek over is.
laura86
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door laura86 »

Ik denk ga je schamen. Dan doet hij zijn poot voor z'n ogen.

En dan dat commentaar van mensen dat het toch nergens voor nodig is (om zich te schamen dan :8): ) :U:
Laatst gewijzigd door laura86 op 09 mar 2010 09:51, 1 keer totaal gewijzigd.
gyanty
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border Collie

Ongelezen bericht door gyanty »

Ja Kay kan ook van die nutteloze kunstjes. Kay kan ook commando's als vooruit. Zeker in combinantie met een omgevallen boomstam, want hij springt zo graag. Om hem weg te laten rennen, zeg ik gewoon 'ga maar rennen' :D

Verder kan Kay de doggydance kunstjes idd. Waarvan buig bij hem echt het leukst is. Daar heeft hij echt een pretbek bij. Kay doet ook mee met het kinderliedje: bij de hand (geeft poot), bij de hand (andere poot) pak je vriendje bij de hand (krijgt 2 poten), maak nu een buiging (kay buigt). Rol en plat zijn ook leuk, al haalt hij die nog wel eens doorelkaar. En rol gaat zo snel, dat mag nog wat sierlijker haha. Terug vind ik ook wel een leuke. Grappig om hem achteruit te laten lopen. En met Shame zijn we nog bezig, maar dat lukt nog niet heel erg goed (hij heeft het laatst 1 keer zelfstandig gedaan).

Verder vind ik een handige is: in de hand. Hierbij legt hij een speeltje in een door geleider gemaakte kom van de hand. Zeker handig als kinderen met hem spelen, dan krijg je niet dat getrek en dat gehap naar een speeltje als hij het op de grond laat liggen.

Maar wat ik nu de leukste vind? Ik denk buig, omdat Kay die zelf zo leuk vind.
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

een blaf bij een koekje, high five ehmm... verder niks :D issie te eigenwijs voor :D
Afbeelding
doggy

Ongelezen bericht door doggy »

Beike kan een paar leuke trucjes, maar de grappigste vind ik dat hij op commando kan blaffen.
Dan trekt hij altijd van die gekke bekken :mrgreen:
Diezel kan ook wel een paar trucjes, de leukste van haar, vind ik de "high five".
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

Ik ben niet zo erg van de trucjes eerlijk gezegd, maar ze kunnen hier terugzwaaien als ik naar ze zwaai. Overigens ; ik heb Kiki dat trucje geleerd met de clicker. Een paar avonden even een paar minuten met Nelson observerend in zijn mand, niet zo geintereseeerd in de frolic..ieder geval niet voldoende om zich ermee te bemoeien.
Op een gegeven moment had ik kaas...Tja, daar kom je als ouwe vent toch wel voor uit je mand. Hij zit dus braaf te kijken en steekt ineens zo zijn poot omhoog. :80:
Ik vond het erg bijzonder. Het valt me bij hem vaker op. Nelson lijkt geen slimmerik, vooral omdat hij erg moeilijk te motiveren is. Maar als het erom spant en hij vindt het de moeite waard iets te doen is hij zo ontzettend slim.
Ik zie me nog staan op de zandvlakte wachtende op Kiki die al een kwartier haar bal aan het zoeken was. Nelson stond naast me zich te vervelen. Ineens zie ik hem gericht weglopen, de vermiste bal pakken en bij me neerleggen. :80: Zo bijzonder! Te meer omdat Nelson echt geen ruk om ballen geeft.
Maar goed, hij is als ie wil slim. :wink: Hij maakt deuren open, vist de vuilnisbak leeg en kan eigenlijk heel veel..als ie maar wil. :mrgreen:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Tiny
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Tiny »

Jeda kan ook "dood" neervallen als ik haar neerschiet. En op haar rug met alle pootjes wijd als ik vraag hoe alles vieze meisjes liggen :oeps: Voor Beau is het allemaal te vermoeiend, hij deelt wel mee met de beloning van Jeda.
In lieve herinnering
Jeda x ehh.. leuk zwart mormeltje,
Beau, Lhasa Apso
&
Akira, Siberian Husky

voor altijd in ons hart
Jeda 14-12-2004 - 23-07-2010

Beau 08-11-2001 - 30-07-2011

&
Akira 16-08-2021
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Cody is goed in heel veel doggydance-oefeningen en sinds kort ook op afstand. Dus bijvoorbeeld zwaaien, buigen, twisten, ed.
Lyndie gaat altijd tegen je aanzitten en haar kop tegen je knie vlijen als je zegt 'ben jij zo lie-hief?' (met zo'n uithaaltje :mrgreen: ).
Kyra kan helemaal geen kunstjes, nog niet eens pootje geven want daar voelt mevrouw zich te goed voor. Maar wat ze wel heel goed kan is tegen je aan kletsen. Zolang jij tegen haar praat, geeft ze antwoord d.m.v. verschillende klanken en op verschillende toonhoogtes.
We hebben zo hele conversaties, wij tweetjes. Dat vind ik toch wel heel knap voor een hond :cheer: .
Afbeelding
Eline*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
Contacteer:

Ongelezen bericht door Eline* »

lieke schreef: Zolang jij tegen haar praat, geeft ze antwoord d.m.v. verschillende klanken en op verschillende toonhoogtes.
We hebben zo hele conversaties, wij tweetjes. Dat vind ik toch wel heel knap voor een hond :cheer: .
Leuk is dat hè? Als ik mijn ouders bel zetten ze de telefoon altijd met de luidspreker en babbel ik even met Stuart. Die kletst dan terug op allerlei manieren, van hele hoge Mwamwama-tonen tot lagere wohowho geluidjes. Zo schattig! :I:
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...
Afbeelding
Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
lieke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
Contacteer:

Ongelezen bericht door lieke »

Eline* schreef:
lieke schreef: Zolang jij tegen haar praat, geeft ze antwoord d.m.v. verschillende klanken en op verschillende toonhoogtes.
Leuk is dat hè? Als ik mijn ouders bel zetten ze de telefoon altijd met de luidspreker en babbel ik even met Stuart. Die kletst dan terug op allerlei manieren, van hele hoge Mwamwama-tonen tot lagere wohowho geluidjes. Zo schattig! :I:
En natúúrlijk weten we dat de hond alles wat wij zeggen begrijpen en zeer doordachte intelligente antwoorden geven, nietwaar :pffff: ?
Afbeelding
Carma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie

Ongelezen bericht door Carma »

TeamWork schreef:Delphi kan ook wat, onze domme Spinone, haha!
Ze kan "plat" op stemcommando en dan "wassen, wassen, wassen" dan gaat ze raar met haar voorpoten maaien, gekke hond :mann:
Dat heb ik jullie een keer zien doen in 1 van de lessen, ik heb er toen heel erg om moeten lachen! Ziet er echt heel schattig uit :I:
Afbeelding
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Die van mij houden allebeide van tovertruukjes, zo ligt er een pizza op het aanrecht, en zo ligt er een halve pizza op de vloer en kijkt Eyes heel zielig ( pizza heet). Zo staat er een op je koffie op de tafel en zo zit er nog maar een bodempje in en is Kyra de hele middag hyper......Maar ze doen dat voor mij want pizza en caffeïne is niet goed voor mijn gezondheid.
Afbeelding
puppyfoto
nieuw lid
Mijn ras(sen): x labrador/mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door puppyfoto »

Bij Jacky blijft het bij pootjes, zitten en liggen. En heel druk zijn, maar dat doet ie niet op commando :wink:
Win leuke prijzen met een foto van je hond op www.puppyfoto.nl
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Kai achteruit kruipen, speeltje vangen en handstand tegen de muur.

Handstand (laat ik hem nu voortaan wel tegen een muur doen die minder glad is :Q: )
" onclick="window.open(this.href);return false;

Achter uit kruipen

Speeltje vangen dat eerst op zijn snuit staat

En deze vind ik ook wel leuk, onbewust aangeleerd. Hij moet altijd op een dekentje liggen als we eten, 1 gezinslid laat altijd een luide boer na het eten en Kai heeft de link gelegd en weet dan dat we klaar zijn met eten en hij van het dekentje mag :mrgreen:

En Lotje kan verschillende gewone trukjes op handsignalen:
Het nieuwste wat ik haar nu aan het leren ben is rond een boom lopen:
Ze is bijna compleet doof, dus alles met handsignalen voortaan :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”