Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
......
Moderator: moderatorteam
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: ......
Nogmaals ik ben niet tegen het gebruik van sommige hulpmiddelen, niet voor niets gebruik ik ze zelf indien nodig...
maar ja, idd. de weg van de minste weerstand... waarom direct weghalen ipv advies krijgen?
Misschien denk je wel, goh dat wist ik niet... hoelang zit je nu in de sport?
Je zegt zelf dat je het nog niet lang doet, hoe weet je dan dat je het goed doet?
Zelfs ik moet nog regelmatig advies vragen... en ik doe toch al heel wat jaartjes IPO nu...
maar ja, idd. de weg van de minste weerstand... waarom direct weghalen ipv advies krijgen?
Misschien denk je wel, goh dat wist ik niet... hoelang zit je nu in de sport?
Je zegt zelf dat je het nog niet lang doet, hoe weet je dan dat je het goed doet?
Zelfs ik moet nog regelmatig advies vragen... en ik doe toch al heel wat jaartjes IPO nu...

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
-
chrico
- Zeer actief
Misschien als je uitlegt waarom dat er dan meer duidelijk is. Zoek de discussies maar eens op over de TT bijv. Juist doordat mensen uitleg gaven over het gebruik, het waarom, is er nu meer begrip. Zo gaat dat gewoon als je met hondenmensen praat.wendy1986 schreef:Ik had dat bericht niet geplaatst om aangevallen te worden op mijn manier van werken.
Iedereen doet z'n eigen ding, dat is prima.
Maar ik weet nu onderhand wel dat jullie er anders over denken.
Als ik over banden etc wil discusseren zal ik daar wel een topic over openen. Ik denk dat het weinig zin heeft om jullie ervan te overtuigen waarom ik dit gebruik.
Dus zo heb ik er geen zin in. Laat maar zitten dus.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
je gebruikt dat gewoon omdat ze je op de club waarschijnlijk zéggen dat je dat moet gebruiken en jij dan maar baaf van 'ja' knikt.wendy1986 schreef:Ik had dat bericht niet geplaatst om aangevallen te worden op mijn manier van werken.
Iedereen doet z'n eigen ding, dat is prima.
Maar ik weet nu onderhand wel dat jullie er anders over denken.
Als ik over banden etc wil discusseren zal ik daar wel een topic over openen. Ik denk dat het weinig zin heeft om jullie ervan te overtuigen waarom ik dit gebruik.
Dus zo heb ik er geen zin in. Laat maar zitten dus.
Een hond van 13 maand, 3 maand stil gelegen wegen gebroken teen + 2 maand pup + goeie 2 maand dat je de pup eerst moet opvoeden vooraleer je echt van 'training' kunt spreken.
Dat maakt dus dat je hond dan nu al zo'n half jaar in training zit. Je maakt me niet wijs dat de hond dan al al die oefeningen onder de knie heeft waardor ze wel degelijk weet waarom ze gecorrigeerd wordt.
Als dan nog eens verschijnt dat 'al die andere banden, zelfs prikband' geen effect meer hebben, vraag ik me af hoe jullie trainen?
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Waarom moet dit nou weer zo? Direct bij de eerste kritiek alles weghalen? Want jij ziet het als kritiek, ik zie het als hulp van hele ervaren mensen. Ik moet zeggen dat ik de opmerking over bijspijkeren ook vreselijk misplaatst vind. Dat geeft aan dat je er lol om hebt want je maakt er grappen over. Ik vind dat ook niet grappig.
Mijn hondje was met 14 maanden ook een dolle gek, een ongeleid projectiel. Maar dat wil niet zeggen dat je dat eruit moet raggen. Je moet dat cultiveren. Dat ga je juist gebruiken. Dat heet enthousiasme en drive. Hoe gekker je hond wordt tijdens het spelletje hoe mooier je dat kan ombuigen naar een zeer felle werker. Maar dat moet je dus vooral niet wegcorrigeren
Daar waar mijn hond als jonge hond enorm kon gillen, mij kon happen en totaal door kon draaien kan ze dat nu inzetten om een oefening te doen. Wij brachten dan rust in en stimuleren die wildheid precies daar waar we het wilden zien. Ik zeg vooruit! en dan gaat mijn hond dus op haar aller hardst vooruit. Eerder ging ze dan wel eens in mijn gezicht gillen of proberen de bal uit mijn handen te snaaien. Kalm, opnieuw en nog een keer proberen. Niks corrigeren
Nu snapt ze het meeste wel (na 2,5 jaar) en gebeuren dingen als gillen en ballen wegrukken nog maar heel zelden. Meestal ook nog als ze in de war raakt en niet omdat ze zo nodig fout gedrag wil vertonen.
Ik denk dat je op een club traint die lijkt op de club waar ik getraind heb. Misschien is het wel dezelfde.
Daar ging het ook zo. En als je hond je dan grijpt werd er gezegd dat de correctie pas echt goed doorkwam. Applaus voor de honden die na een correctie hun baas in de arm hangen zeg maar.
Ik ben daar met een pup enkele maandjes geweest. Het stond toen al vast dat mijn hond in de "harde groep" moest en een prikker met 6 maandjes was wel het minste waar ik aan moest gaan denken.
Nu heb ik een hond die dolgraag wil werken zonder dat ik daar ooit correcties bij heb gebruikt. Ze vliegt over toestellen, let altijd op en kijkt de hele wandeling naar mij zonder ergens anders aandacht voor te hebben. Nee is nee en haar staart steekt altijd als een antenne omhoog zo blij is ze
Honden die erg hard aangepakt worden willen soms de auto niet eens meer in omdat ze elk ritje met correcties in verband brengen ipv een leuke dag op de club. Ik zou een totale ommezwaai maken met die hond. Je moet dan wel een heleboel bijleren want oude gewoontes moeten slijten en vervangen worden door nieuwe gewoontes. Maar uiteindelijk plukken jij en je hond daar wel de vruchten van.
Ik denk dat je op een club traint die lijkt op de club waar ik getraind heb. Misschien is het wel dezelfde.
Nu heb ik een hond die dolgraag wil werken zonder dat ik daar ooit correcties bij heb gebruikt. Ze vliegt over toestellen, let altijd op en kijkt de hele wandeling naar mij zonder ergens anders aandacht voor te hebben. Nee is nee en haar staart steekt altijd als een antenne omhoog zo blij is ze
Honden die erg hard aangepakt worden willen soms de auto niet eens meer in omdat ze elk ritje met correcties in verband brengen ipv een leuke dag op de club. Ik zou een totale ommezwaai maken met die hond. Je moet dan wel een heleboel bijleren want oude gewoontes moeten slijten en vervangen worden door nieuwe gewoontes. Maar uiteindelijk plukken jij en je hond daar wel de vruchten van.
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Re: Training met jonge hond... Braaf! :-)
13 maanden waarvn 3 maanden stil gelegen, en dan heb je al van alles geprobeerd zeg je?wendy1986 schreef:De puberperiode is helemaal over nu. Maar we zijn eigenlijk net weer begonnen met KNPV training. Ze heeft 3 maanden niets kunnen doen omdat ze haar teen gebroken had. Dat was echt erg, want we moesten haar rustig houden omdat het allemaal moest genezen, maar er zit zoveel energie in!!! Dus dat overenthousiastme proberen te dimmen wil niet lukken met de gewone banden, haha.Machie schreef:Dat is zeker nog lekker jong
Ik zou wel voorzichtig zijn met dr hoor! Helemaal als ze al zoveel om dr nek gehad heeft...
Is ze nog aan het puberen of die perioe al helemaal over?
Ik moet zeggen dat ik nu de laatste weken merk dat ze rustiger begint te worden. Dus wie weet kunnen we die andere banden weer eens een kans geven...
Geen wonder dat het allemaal niet werkt. Men zal eens geduld hebben.

Cash v Heiligental en Flow.
-
lianne05
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laika.
Jammer dat alles weer weggehaald is, dat is zo irritant...
Ik hoop niet dat jij je klasje puppen ook dit soort halsbanden aanraad als ze ff niet luisteren.... :N:
Ik hoop niet dat jij je klasje puppen ook dit soort halsbanden aanraad als ze ff niet luisteren.... :N:
Groetjes Lianne
- Eline*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Spaanse pepers!
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Ik wist niet dat spijkerbanden nog werden gebruikt.
Ik schrik er eigenlijk ook een beetje van met name omdat de techniek inmiddels in mijn ogen toch veel diervriendelijke mogelijkheden biedt. Daarnaast vind ik persoonlijk een hond van 13 maanden nog erg veel pup om hem al zo strak in het gelid te willen hebben.
Groet Eline,
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
Juno en Kiki
Nelson hoort ook bij ons, al is hij er niet meer...

Stichting Dierenhulp Cadiz
Boek Spaanse honden in Nederland;handleiding bij adoptie
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
TS, uit welke lijnen komt je hond? Ben ik wel benieuwd naar gezien het karakter wat jij beschrijft.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb ergens nog een filmpje over een trainingsdag die laatst is geweest met 10 verenigingen en daar wordt uitgelegd hoe wij trainen nu en waarom... is wel heel slecht verstaanbaar maar misschien wat info voor TS om te vergelijken... ook een pup van 9 weken is hier te zien.
Ik zal eens zoeken vanavond... ps. pb dan even voor de link ik weet niet of ik hem openbaar kan plaatsen hij is nl niet van mij.
Ik zal eens zoeken vanavond... ps. pb dan even voor de link ik weet niet of ik hem openbaar kan plaatsen hij is nl niet van mij.

- Inge
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder
- Contacteer:
Marc, het is een andere club
Ik ben absoluut geen voorstander van spijkerbanden, zeker niet op zo'n jonge leeftijd.
Waar je met een gewonde schakelprikband nog kunt doseren qua correctie, kun je dat in mijn ogen met zo'n spijkerband nauwelijks. De punten zijn behoorlijk scherp en een correctie doet pijn. Bij een gewone prikker kun je ook slechts een lichte druk geven.
TS is nieuw in de africhting en volgens mij is dit hun eerste hond....dan kan het heel lastig zijn je eigen plan te trekken binnen de africhting (in dit geval KNPV). Veel mensen zijn geneigd klakkeloos te luisteren naar adviezen van de "ervarener" mensen binnen een vereniging. En dat is jammer, want een spijkerband op een leeftijd van 13 maanden is zelden of nooit de enige oplossing voor een probleem.
Iedere hond is anders en de aanpak moet gebaseerd zijn op het wezen van die hond. Zacht als het kan, hard alleen als het echt niet anders kan.
Probeer geduld te hebben, een hond van 13 maanden hoeft nog lang niet perfect te luisteren. Je bent nu vooral bezig met de basis als het goed is, je moet nog een hele tijd voor je hond eventueel naar de keuring kan en dan wil je wel wat hebben overgehouden.
Ik ben absoluut geen voorstander van spijkerbanden, zeker niet op zo'n jonge leeftijd.
Waar je met een gewonde schakelprikband nog kunt doseren qua correctie, kun je dat in mijn ogen met zo'n spijkerband nauwelijks. De punten zijn behoorlijk scherp en een correctie doet pijn. Bij een gewone prikker kun je ook slechts een lichte druk geven.
TS is nieuw in de africhting en volgens mij is dit hun eerste hond....dan kan het heel lastig zijn je eigen plan te trekken binnen de africhting (in dit geval KNPV). Veel mensen zijn geneigd klakkeloos te luisteren naar adviezen van de "ervarener" mensen binnen een vereniging. En dat is jammer, want een spijkerband op een leeftijd van 13 maanden is zelden of nooit de enige oplossing voor een probleem.
Iedere hond is anders en de aanpak moet gebaseerd zijn op het wezen van die hond. Zacht als het kan, hard alleen als het echt niet anders kan.
Probeer geduld te hebben, een hond van 13 maanden hoeft nog lang niet perfect te luisteren. Je bent nu vooral bezig met de basis als het goed is, je moet nog een hele tijd voor je hond eventueel naar de keuring kan en dan wil je wel wat hebben overgehouden.
Groetjes Inge

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
- alm@
- moderator
- Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Wil iemand alsjeblieft uitleggen wat het verschil is tussen een spijkerband en een prikband?

- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
Prikband, is een band van schakels met uitsteeksels zeg maar naar binnen toe, deze zijn meestal rond of vlak aan de uiteindes.
Spijkerband is een leren band met spijkertjes aan de binnenkant die vaak vrij scherp zijn.
Spijkerband is een leren band met spijkertjes aan de binnenkant die vaak vrij scherp zijn.
- Sonnie1983
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH
dat is altijd interessant, te zien hoe een ander traint en waarom.malinois schreef:Ik heb ergens nog een filmpje over een trainingsdag die laatst is geweest met 10 verenigingen en daar wordt uitgelegd hoe wij trainen nu en waarom... is wel heel slecht verstaanbaar maar misschien wat info voor TS om te vergelijken... ook een pup van 9 weken is hier te zien.
- yamie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriers
- Contacteer:

hoewel ik ze beide vreselijk vindt... denk ik , dat je met een prikband wat minder extreme en constante inwerking hebt....
- alm@
- moderator
Dank je. Een prikband ken ik maar een spijkerband niet. Is dat iets wat zelf gemaakt wordt? En heb je dan geen grote kans op verwondingen bij gebruik?Sonnie1983 schreef:Prikband, is een band van schakels met uitsteeksels zeg maar naar binnen toe, deze zijn meestal rond of vlak aan de uiteindes.

- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
En dan die foto waar de handler de hond in die spijkers trekt. En er nog grappen over maken ook. Jesus. Voor een sportyamie schreef:![]()

Linda, Izzie en Bram
- Zoek stok!
- Zeer actief
Heb je de foto gezien voordat die weggehaald werd?alm@ schreef:En heb je dan geen grote kans op verwondingen bij gebruik?

Linda, Izzie en Bram
- tycha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Smoothies
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Nee, dat kan in sommige winkels gewoon zo gekocht worden. Het lijkt dan net alsof de hond een halfcheck om heeft maar heeft dat dus niet.Is dat iets wat zelf gemaakt wordt?
Ik ben niet tegen prikbanden, mits ze met beleid en goed doordacht gebruikt worden, maar een spijkerband gaat in mijn ogen echt te ver, veel te ver. Ik heb er wel eens 1 in mijn handen gehad, en die spijkers zijn echt scherp.
Wat ik jammer vind, is dat bij nieuwelingen in de knpv teveel achter de "oude" garde aangelopen wordt, zonder zelf ergens over na te denken of een mening over te hebben. Ik zie vaak genoeg "africhters" op een grove manier met hun hond omgaan, maar dat mag geen reden zijn om het zelf ook maar te doen.
Een opmerking als "ik ben vast niet de enige die dat gebruikt" is dan ook in mijn ogen een verkeerde opmerking. Als een ander in de sloot springt doe je dat toch zelf ook niet?
Bij mij en ook bij ons op de club wordt je direct naar huis gestuurd wanneer je zo'n spijkerband zou willen gebruiken. Er zijn grenzen.

Groetjes Marja
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Even iets anders. Als je die spijkerband gebruikt, gaan die pinnen dan niet in de strot? Ik bedoel, waarom zou een stel spijkers niet door de huid dringen?
En ik ben het met Tycha eens. Niet achter de mensen met de grootste mond aanlopen. Ze komen bij je staan, zeggen hoe heerlijk fel en hevig je hondje is om vervolgens met adviezen te komen hoe je die hond onder bedwang zou moeten houden. Ik vind dat mensen moeten leren hun eigen keuzes te maken. Voor mij was het gelukkig echt een ver van mijn bed show. Ik zag honden gillen en heen en weer geslingerd worden aan prikkers. Dat is sowieso iets waar ik niks mee kan en waar ik eigenlijk alleen boos om kan worden. Maar er waren ook nieuwe mensen die tegelijk met mij kwamen. Zij waren zo groen als gras en dachten dat als ze gingen doen wat er gezegd werd ze gewoon ook een heftige goede africhtingshond zouden krijgen. Beetje zo van, wil je dit? dan is dit het recept dat je MOET volgen. Best triest. Mensen met een minder duidelijke mening en een minder grote mond hebben vaak veel betere ideeën en adviezen op zo'n club
Ik kreeg sterk het idee dat hoe harder je je hond aanpakte, hoe meer je aanspraak mocht maken op de titel "een echte werkhond". Want de echte werkhond kon alleen maar zo onder controle worden gehouden. Daarbij geen enkele zelfreflectie en ook heel ouderwetse manieren van trainen. Als dat laatste anders kon dan zouden die honden ook heel anders behandeld kunnen worden. Want de echte werkhond hoef je helemaal niet af te rossen om met hem te kunnen werken. Ik zou denken, eerder niet zelfs 
En ik ben het met Tycha eens. Niet achter de mensen met de grootste mond aanlopen. Ze komen bij je staan, zeggen hoe heerlijk fel en hevig je hondje is om vervolgens met adviezen te komen hoe je die hond onder bedwang zou moeten houden. Ik vind dat mensen moeten leren hun eigen keuzes te maken. Voor mij was het gelukkig echt een ver van mijn bed show. Ik zag honden gillen en heen en weer geslingerd worden aan prikkers. Dat is sowieso iets waar ik niks mee kan en waar ik eigenlijk alleen boos om kan worden. Maar er waren ook nieuwe mensen die tegelijk met mij kwamen. Zij waren zo groen als gras en dachten dat als ze gingen doen wat er gezegd werd ze gewoon ook een heftige goede africhtingshond zouden krijgen. Beetje zo van, wil je dit? dan is dit het recept dat je MOET volgen. Best triest. Mensen met een minder duidelijke mening en een minder grote mond hebben vaak veel betere ideeën en adviezen op zo'n club
- crutz
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herders (FCI)
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Maak hier ook gebruik van een spijkerband, maar niet bij een hond van 13 mnd en al helemaal NIET om de hond "er af te wurgen" zoals op de foto zichtbaar was, als je al op die manier met lossen bezig wilt zijn kan dat prima op een vaste band, beter is nog vanuit rust en zonder correctie (uit laten bijten)
moet overigens wel zeggen overt hard inwerken vd spijkerband tov een prikker, dat door mijn honden (tenminste de reuen, want maar 1 maat spijkerband en die is te groot voor de teven hier) de prikker als een zwaardere correctie ervaren wordt dan de spijkerband, maar dat kan natuurlijk aan die gekken hier liggen of aan mijn correctie kwaliteiten
wanneer ik wat gebruik
jonge hond waar ik mee begin (vanaf 12 mnd) platte band en slipkoordje, slipkoordje alleen om
iets ervaren hond (maand of 15) in appel zonder helper op slipkoordje, werk met helper op platte band
hond die wat meer "programma" begint te beoefenen (appel bij helper) of aan slipkoordje of aan prikker (hond afhankelijk), is met circa 20 mnd
dan bij t doorwerken, platte band af en tt om als platte band (hoef je hem niet te gebruiken, komt nl pas als het al nodig is veel later, bij de afwerking
)
prikker dan vaak ook af en dan afwisselend en afhankelijk vd hond een spijkerband, slipkoordje of alleen de tt, alleen heb je het dan wel over een hond van 2+ diede oefeningen al beheersd en "netjes gezet" moet worden, waarbij lijn correcties licht inwerkend zijn, als "geheugensteuntje".
moet overigens wel zeggen overt hard inwerken vd spijkerband tov een prikker, dat door mijn honden (tenminste de reuen, want maar 1 maat spijkerband en die is te groot voor de teven hier) de prikker als een zwaardere correctie ervaren wordt dan de spijkerband, maar dat kan natuurlijk aan die gekken hier liggen of aan mijn correctie kwaliteiten
wanneer ik wat gebruik
jonge hond waar ik mee begin (vanaf 12 mnd) platte band en slipkoordje, slipkoordje alleen om
iets ervaren hond (maand of 15) in appel zonder helper op slipkoordje, werk met helper op platte band
hond die wat meer "programma" begint te beoefenen (appel bij helper) of aan slipkoordje of aan prikker (hond afhankelijk), is met circa 20 mnd
dan bij t doorwerken, platte band af en tt om als platte band (hoef je hem niet te gebruiken, komt nl pas als het al nodig is veel later, bij de afwerking
prikker dan vaak ook af en dan afwisselend en afhankelijk vd hond een spijkerband, slipkoordje of alleen de tt, alleen heb je het dan wel over een hond van 2+ diede oefeningen al beheersd en "netjes gezet" moet worden, waarbij lijn correcties licht inwerkend zijn, als "geheugensteuntje".
- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
Overigens zijn die spijkerbanden bij de meeste verkooppunten bot gemaakt en dus niet scherp, wel kan je ze net als prikkers handig zelf slijpen.
Overigens met beide varianten (geslepen prikker of spijkerband) nog geen verwondingen gezien, terwijl t idd in Brabant veel gebruikt wordt.
Overigens met beide varianten (geslepen prikker of spijkerband) nog geen verwondingen gezien, terwijl t idd in Brabant veel gebruikt wordt.
- alm@
- moderator
Nee vandaar mijn vraag. Ik zie nu de foto's van Noor staan en ik schrik daar eigenlijk wel erg van.Zoek stok! schreef:Heb je de foto gezien voordat die weggehaald werd?alm@ schreef:En heb je dan geen grote kans op verwondingen bij gebruik?

- alm@
- moderator
Maar hoe gebruik je zo'n spijkerband dan? Als ik zo de foto van die spijkerband bekijk, lijkt het mij dat je met een correctie die spijkers zó een strot inramt. Of zie ik dat verkeerd?crutz schreef:Overigens zijn die spijkerbanden bij de meeste verkooppunten bot gemaakt en dus niet scherp, wel kan je ze net als prikkers handig zelf slijpen.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
alm@ schreef:Maar hoe gebruik je zo'n spijkerband dan? Als ik zo de foto van die spijkerband bekijk, lijkt het mij dat je met een correctie die spijkers zó een strot inramt. Of zie ik dat verkeerd?crutz schreef:Overigens zijn die spijkerbanden bij de meeste verkooppunten bot gemaakt en dus niet scherp, wel kan je ze net als prikkers handig zelf slijpen.
zoals ik al schrijf, nog nooit verwondingen van gezien,
hoe ik het gebruik, met een korte correctie, dus kort rukje, niet "wurgen" om de hond van het pak af te krijgen zoals de ts deed op de foto (heb ze dus gezien, en de hond werd aan de spijkerband van het pak afgetild)
en zoals ik dus ook al schreef, de meeste banden hebben botte spijkers, de verkopers die ik ken verkopen ze nl afgeslepen ipv scherp, maar ja, iedere gek kan ze natuurlijk slijpen......
- alm@
- moderator
Ik heb die foto's niet gezien alleen de foto van de scherpe spijkerband en daar schrok ik behoorlijk van. Maar bedankt voor je uitleg.crutz schreef:
zoals ik al schrijf, nog nooit verwondingen van gezien,
hoe ik het gebruik, met een korte correctie, dus kort rukje, niet "wurgen" om de hond van het pak af te krijgen zoals de ts deed op de foto (heb ze dus gezien, en de hond werd aan de spijkerband van het pak afgetild)
en zoals ik dus ook al schreef, de meeste banden hebben botte spijkers, de verkopers die ik ken verkopen ze nl afgeslepen ipv scherp, maar ja, iedere gek kan ze natuurlijk slijpen......

- Cash
- Zeer actief
Nou ja, goed, ik vind het dus echt absurd dit soort spijkerbanden.
Hoe kun je nou zeggen dat het met de pijn wel mee zal vallen met zo'n band?
Hoe kun je nou zeggen dat het met de pijn wel mee zal vallen met zo'n band?

- Cash
- Zeer actief
Als die spijkerbanden bot gemaakt worden zoals jij zegt, wat voor verschil is het dan nog met een prikker? Dan kun je toch net zo goed een prikker gebruiken?crutz schreef:Overigens zijn die spijkerbanden bij de meeste verkooppunten bot gemaakt en dus niet scherp, wel kan je ze net als prikkers handig zelf slijpen.
Overigens heb ik ze gezien met zelf ingeslagen scherpe spijkers, waarvan je mij echt niet wijs kunt maken dat een hond daar geen verwondingen aan over zal houden.

- crutz
- Zeer actief
- Contacteer:
heb jij dan ook verwondingen gezien,Cash schreef:Als die spijkerbanden bot gemaakt worden zoals jij zegt, wat voor verschil is het dan nog met een prikker? Dan kun je toch net zo goed een prikker gebruiken?crutz schreef:Overigens zijn die spijkerbanden bij de meeste verkooppunten bot gemaakt en dus niet scherp, wel kan je ze net als prikkers handig zelf slijpen.
Overigens heb ik ze gezien met zelf ingeslagen scherpe spijkers, waarvan je mij echt niet wijs kunt maken dat een hond daar geen verwondingen aan over zal houden.
heb nl zelf wel honden gewerkt zien worden met zowel geslepen prikkers als geslepen spijkerbanden die dus totaal geen schade opliepen
en verder, wat is het verschil, ik geef toch al aan dat mijn honden dus de correctie met een prikker harder ervaren dan de correctie met een spijkerband, dat is dus voor mij het verschil.....
- Cash
- Zeer actief
Ja las ik later terug. Vroeg het mij alleen maar even af wat het verschil dan precies was. Dat zag ik namelijk niet als ze beiden bot zijn.crutz schreef:heb jij dan ook verwondingen gezien,
heb nl zelf wel honden gewerkt zien worden met zowel geslepen prikkers als geslepen spijkerbanden die dus totaal geen schade opliepen
en verder, wat is het verschil, ik geef toch al aan dat mijn honden dus de correctie met een prikker harder ervaren dan de correctie met een spijkerband, dat is dus voor mij het verschil.....
Ik heb die honden toen der tijd niet van dichtbij bekeken. Ik geloof dat wij het na een uurtje wel gezien hadden daar. Het zal natuurlijk de verkeerde vereniging zijn geweest

- Zoek stok!
- Zeer actief
En ik dacht nog: goh wat leuk, een keer een Mechelaar in de africhting met een gewone halsband. Maar ik zag twee halsbanden waardoor ik het niet helemaal vertrouwde. Op de foto zag je dat de hond de mouw vast had en de handler trok met z'n hand aan de band in een poging de hond er af te krijgen. Zag eruit alsof de hond er af gesleurd werd. Hond natuurlijk vol in de adrenaline van het bijten. Dat is de mazzel die dit soort africhters hebben. Doordat de honden zo vol in de adrenaline zitten, voelen ze er minder van. Het wordt er niet minder triest van dat je je hond met van alles moet behangen om een sport uit te oefenen. Maar dit terzijdealm@ schreef:Nee vandaar mijn vraag. Ik zie nu de foto's van Noor staan en ik schrik daar eigenlijk wel erg van.Zoek stok! schreef:Heb je de foto gezien voordat die weggehaald werd?alm@ schreef:En heb je dan geen grote kans op verwondingen bij gebruik?

Linda, Izzie en Bram