Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Houtsnippers, van knotwilgen enzo, laxerend

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

S@ndr@
Zeer actief

Houtsnippers, van knotwilgen enzo, laxerend

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Werken die houtsnippers laxerend als een hond er veel van eet, :ugh:
Van Gils blijft ze eten , helemaal gek is hij erop,
ze hebben hier wilgen geknot, en allemaal andere bomen gesnoeid
en ze hebben alles versnipperd, en Gil loopt dus zo ongeveer de hele weg te vreten :oeps:
en wat eruit komt aan de achterkant is :kotz:
slap, en schuimend en geel en groen, en heeft geen enkele vorm.
zou ook nog kunnen komen omdat hij nu qua volume heel veel binnen krijgt, :idea:
Ik heb dig onderwerp hier maar neer gegooid,
Mocht het verkeerd staan dan verplaatsen jullie het maar :roos:
-Mieke-
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 spaans, 2 roemeense ex-straathondjes
Aantal honden: 3

Re: Houtsnippers, van knotwilgen enzo, laxerend

Ongelezen bericht door -Mieke- »

Bob vindt het ook lekker :roll: , maar heeft er nog nooit een beetje diarree van gekregen. Hij begint ook wel eens zelf takken te versnipperen (liefst van versgesnoeide fruitstruiken). De twee andere ook, maar veel minder.

Het zal wel afhangen van de hoeveelheden en de spijsvertering van de hond zelf.
Daar kunnen ook wel splinters aan/ bijzitten :oeps: , maar bij verse snippers zal dat toch meevalllen en wilg is zacht. Ik heb nooit gehoord dat het laxerend zou werken. Ik zou er rekening mee houden dat het ook door iets anders kan komen, beetje ziekjes ofzo...
groetje, Mieke
I.M. Vlaamse Bob, I.M. Roemeense Laika. Spaanse Rambi,
Momo en Kiki
Afbeelding Afbeelding Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

nah als hij in de ochtend de 1 ste keer poept is het goed, maar na de wandeling wordt het steeds meer en slapper, volgens mij krijgt hij niet teveel eten met 2 maal 400 gram smuldier, dus dat zal het ook niet zijn.
Dus dan zal het misschien het volume zijn wat hij binnen krijgt :denken:
-Mieke-
Zeer actief

knabbelt hij op brokjes hout, of werkelijk het mulle spul opvreten?

Als ik een stevige drol van Bob opruim, valt die soms open in allemaal stukjes hout :kotz:
Lekker onderwerp :ugh:
groetje, Mieke
Momo en Kiki
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Wij hebben gisteren een begin gemaakt met het omhalen van onze boom, voor Laika een waar takken-paradijs dus! normaal eet ze het niet op maar nu dus wel, ze was niet aan de schijt maar had wel gespuugd vannacht...Verder er niet ziek van...ik denk best dat het laxerend zou kunnen werken bij sommige honden....
Groetjes Lianne
S@ndr@
Zeer actief

hij vreet het echt, grote brokken worden natuurlijk eerst grondig gekauwd, maar hij valt er echt op aan
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

paulemieke schreef:Bob vindt het ook lekker :roll: , maar heeft er nog nooit een beetje diarree van gekregen. Hij begint ook wel eens zelf takken te versnipperen (liefst van versgesnoeide fruitstruiken). De twee andere ook, maar veel minder.

Het zal wel afhangen van de hoeveelheden en de spijsvertering van de hond zelf.
Daar kunnen ook wel splinters aan/ bijzitten :oeps: , maar bij verse snippers zal dat toch meevalllen en wilg is zacht. Ik heb nooit gehoord dat het laxerend zou werken. Ik zou er rekening mee houden dat het ook door iets anders kan komen, beetje ziekjes ofzo...
Is het een wilg dat versnipperd is ? Weet niet of het ook voor honden geld maar voor paarden en een wilgentak in grote hoeveelhede pijnstillend .. soort van verdoving
Misg kan dat er iets mee te maken hebben
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
-Mieke-
Zeer actief

Over wilg:

http://www.werkgroepamerikaansesijzen.c ... f=1&id=134" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.heksenkring.be/kruidenalfabe ... 20wilg.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

ze geven het blijkbaar zelfs aan konijntjes:

http://www.konijnonline.nl/index.php/voeding/kruiden" onclick="window.open(this.href);return false;

Niets te vinden over laxerende werking :scratch:
groetje, Mieke
Momo en Kiki
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

paulemieke schreef:Over wilg:

http://www.werkgroepamerikaansesijzen.c ... f=1&id=134" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.heksenkring.be/kruidenalfabe ... 20wilg.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

ze geven het blijkbaar zelfs aan konijntjes:

http://www.konijnonline.nl/index.php/voeding/kruiden" onclick="window.open(this.href);return false;

Niets te vinden over laxerende werking :scratch:
nou in die 2de link van je staat duidelijk dat het op de mag/darm slaat en dus WEL een laxerende werking kan hebben
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

Dan zal het dus niet het spul zelf zijn, maar de hoeveelheden die hij naar binnen werkt :19: , hij is verder wat dat betreft nogal gevoelig op de darmen als hij iets eet wat buiten het normale ligt :19:
geen diarree, maar wel slappe zooi :19: ( heul veul :N: )
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

S@ndr@ schreef:Dan zal het dus niet het spul zelf zijn, maar de hoeveelheden die hij naar binnen werkt :19: , hij is verder wat dat betreft nogal gevoelig op de darmen als hij iets eet wat buiten het normale ligt :19:
geen diarree, maar wel slappe zooi :19: ( heul veul :N: )
Nee naja het is in ieder geval pijnstillend dus veel last zal hij er niet van hebben :mrgreen:
Nee geintje .. wel beetje mee uitkijken dus denk ik dan ... stond ook in die 2de link namelijk dat er bij grote hoeveelheden en maagwandontsteking ken ontstaan
Succes ermee
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

ja dank je, het ligt hier g*d domme overal die zooi :M: , kan geen kant op of hij loopt te vreten :ugh:
Reneey
Zeer actief
1 Chihuahua

S@ndr@ schreef:ja dank je, het ligt hier g*d domme overal die zooi :M: , kan geen kant op of hij loopt te vreten :ugh:
Maar zoiets gooien ze toch meestal of laten ze gelijk in zo'n truck spuiten als het uit de versnipperaar komt .. althans hier wel ..
Misg weet niet of je hond van ballen ofzo houd maar misg een bal geven zodat ie niet aan eten denkt :ugh: ik zou ook niet weten hoe je dit anders op kan lossen
Nogmaals sterkte ermee
Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

:smile: ze kunnen hier niet richten :U:
mwillow

Ongelezen bericht door mwillow »

Wilgenbast kan laxerend werken. Wij hebben het hier ook veel liggen en ook de paarden krijgen het geregeld door hun ruw voer. Het is goed voor het spijsverteringsstelsel en een natuurlijke pijnstiller. Als jouw hond de binnenbast tot prut vreet, krijgt hij ook een deel van diezelfde laxeerstof antrachinoon binnen. Het kan zijn dat als dit niet vermengd wordt met ander ruw vezel, dat je hond daarop laxeert. Maar op zich is het gezond. :mrgreen:
S@ndr@
Zeer actief

toch he, als ik zie wat er uitkomt waag ik het te betwijfelen :F:, maar goed dan weet ik dus waar ik hem bij weg mag houden als het lukt
mwillow

S@ndr@ schreef:toch he, als ik zie wat er uitkomt waag ik het te betwijfelen :F:, maar goed dan weet ik dus waar ik hem bij weg mag houden als het lukt
Wat Inge O al aangaf kunnen die grote hoeveelheden ook tot verstopping leiden, omdat het voor een hond moeilijk verteerbaar is (heb dat gelukkig nog niet meegemaakt, maar het lijkt aannemelijk). Afleren is moeilijk, maar wel verstandig. Ik heb er met Whoop ook enorme moeite mee gehad in het begin, maar uiteindelijk houdt hij de snipperpaden voor gezien en heeft zich op de wilgenstronken gestort. Daar krijgt hij minder vanaf dan dat hij zich volpropt met snippers. Bij 1 bepaalde stronk die ook vol met mossen zit, mag hij op mijn commando even zijn gang gaan, om dan zijn weg weer te vervolgen over de snipperpaden. Vergt veel enerige om dat omgezet te krijgen, maar zo sluiten we beiden een compromis. Misschien heb je er iets aan in jouw manier van afleren.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

hier in duitsland verkopen ze bij de Freshnapf (jumper) een soort van hout knotsen..
dat is speciaal om op te kouwen voor honden.. en kan geen kwaad.. mss als ie van hout knauwen houd dat dit wat is..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
S@ndr@
Zeer actief

SandraH schreef:
S@ndr@ schreef:toch he, als ik zie wat er uitkomt waag ik het te betwijfelen :F:, maar goed dan weet ik dus waar ik hem bij weg mag houden als het lukt
Wat Inge O al aangaf kunnen die grote hoeveelheden ook tot verstopping leiden, omdat het voor een hond moeilijk verteerbaar is (heb dat gelukkig nog niet meegemaakt, maar het lijkt aannemelijk). Afleren is moeilijk, maar wel verstandig. Ik heb er met Whoop ook enorme moeite mee gehad in het begin, maar uiteindelijk houdt hij de snipperpaden voor gezien en heeft zich op de wilgenstronken gestort. Daar krijgt hij minder vanaf dan dat hij zich volpropt met snippers. Bij 1 bepaalde stronk die ook vol met mossen zit, mag hij op mijn commando even zijn gang gaan, om dan zijn weg weer te vervolgen over de snipperpaden. Vergt veel enerige om dat omgezet te krijgen, maar zo sluiten we beiden een compromis. Misschien heb je er iets aan in jouw manier van afleren.
Ja akkoord, ik heb hem al zover dat hij de rest met rust laat, van stenen tot kauwgom en sigaretten peuken.
de laatste hindernis is dus poep en houtsnippers :roll: , dis zullen dan ook wel lastiger gaan gok ik, maar ik wil ook niet dat hij last krijgt, en alle keren aan de slappe zal ook niet gezond zijn voor een opgroeiende hond :ugh:
S@ndr@
Zeer actief

Ik heb hem dus vandaag heel sadistisch aan de lijn gehouden hier in de buurt, en de hele dag geen slappe hopen gehad, het komt dus toch echt door die snippers waarschijnlijk :U: , maar dit gaik dus niet iedere dag zo doen , vraag is kan ik het hem afleren :idea:
-Mieke-
Zeer actief

Reneey schreef:nou in die 2de link van je staat duidelijk dat het op de mag/darm slaat en dus WEL een laxerende werking kan hebben
sorry was net voor ik zou afsluiten om te gaan werken, beetje te snel gekeken.

Maar zo te lezen zijn die snippers wel de oorzaak. Vervelend probleem, maar punt zal worden een oplossing te zoeken dat hij niet meer dat spul gaat opeten. :19:
groetje, Mieke
Momo en Kiki
mwillow

S@ndr@ schreef:Ik heb hem dus vandaag heel sadistisch aan de lijn gehouden hier in de buurt, en de hele dag geen slappe hopen gehad, het komt dus toch echt door die snippers waarschijnlijk :U: , maar dit gaik dus niet iedere dag zo doen , vraag is kan ik het hem afleren :idea:
Doosje knikkers werkte hier prima. Op het moment dat je hond als een idioot probeert een hap snippers te nemen, dan gooi je dat doosje achter zijn kont en een bars NEE of FOEI er achteraan. Als je ziet dat hij de snippers die hij al in zijn bek heeft uittuft, dan beloon je hem goed met wat lekkers. De link met dat doosje knikkers en een verbale correctie bovenop dat snippervreten begrijpt je hond heel snel. Hij zal op een gegeven moment alleen al als je geluid met het doosje maakt gewoon doorlopen of nog liever bij jou terug komen om zijn beloning op te halen. Pas later heb ik de plek waar ze mogen vreten er aan gekoppeld. Daar kunnen ze zich uitleven op de waterwortels, mossen en een paar verzaagde knotwilgenstammen. Enig nadeel is dat hij dan op dat stuk een sprintje trekt over de houtsnippers richting zijn zelfbedieningsstek, maar dat is in elk geval echt gezond voor hem. :mrgreen:
Meer tips heb ik niet voor je. Het is een crime om het afgeleerd te krijgen.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”