Max en Macho hadden vorig jaar allebei een entreactie.
Mijn DA spuit ze in de flanken en ze hadden daar dus beide een flinke bult.
Bij Macho was hij met een weekje weer weg.
Bij Max is hij echter nooit helemaal weggegaan (maar dat zie je niet met zijn vel en vacht).
De DA zei dat hij zich waarschijnlijk had gestoten ofzo (wat ik me heel goed in kan denken met zijn lompe gedrag), en dat het dan een bult(je)
Nu is Macho 3 weken geleden tegen rabies geent.
Een aantal dagen later had hij weer een entreactie, maar gelukkig werdt hij al snel kleiner.
Nu was het het bijna weg, heeft hij zich afgelopen donderdag heel hard (natuurlijk precies op de plek waar hij de bult had) gestoten.
Nu zit er sinds vrijdag dus weer een flink ei (groter dan die er in 1e instantie zat).
Kan ik er iets aan doen om de kans groter te maken dat het helemaal wegtrekt? (ik las ergens dat je het zacht moet masseren of is dat onzin?)
Macho zit best strak in zijn vel en is heel slank, het ziet er dus gewoon echt niet uit dat er zo'n ei zit.
Of is er grote kans dat dit helemaal wegtrekt alsnog?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Entreactie laten slinken?
Moderator: moderatorteam
- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
- Ceseman
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders
Re: Entreactie laten slinken?
Luca heeft een entreactie gekregen van de kennelhoestenting, nu zo'n 3 jaar geleden. Het uitte zich in een groot ei ter hoogte van de injectie.
Nog steeds, 3 jaar na dato, zie je een ingevallen plek.
Het is niet altijd écht zichtbaar, maar vooral als ze in haar zomervacht zit en als ze nat is na het zwemmen valt het toch wel duidelijk op.
Het gaat dus schijnbaar niet meer weg.
Nog steeds, 3 jaar na dato, zie je een ingevallen plek.
Het is niet altijd écht zichtbaar, maar vooral als ze in haar zomervacht zit en als ze nat is na het zwemmen valt het toch wel duidelijk op.
Het gaat dus schijnbaar niet meer weg.
- samantha!
- Zeer actief
Nou het ziet er naar uit dat het niet weg trekt.
Het is een bult zo groot als een pingpongbal en het is best hard.
Zou dit nog steeds puur van de enting komen of moet ik me zorgen maken dat er iets anders ontstaat (misschien als gevolg van de enting)?
Ik neem Macho morgen in ieder geval mee naar school dan kunnen de dierenartsen hier er even naar kijken.
Het is een bult zo groot als een pingpongbal en het is best hard.
Zou dit nog steeds puur van de enting komen of moet ik me zorgen maken dat er iets anders ontstaat (misschien als gevolg van de enting)?
Ik neem Macho morgen in ieder geval mee naar school dan kunnen de dierenartsen hier er even naar kijken.
- samantha!
- Zeer actief
Oke, bedankt voor je antwoord
Het is morgen precies 3 weken geleden dat hij de enting heeft gehad en precies 1 week geleden dat hij zich gestoten heeft.
Ik denk dat ik dus gewoon even geduld moet hebben en dan hopen dat het goed wegtrekt.
Het is morgen precies 3 weken geleden dat hij de enting heeft gehad en precies 1 week geleden dat hij zich gestoten heeft.
Ik denk dat ik dus gewoon even geduld moet hebben en dan hopen dat het goed wegtrekt.