Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Gedragsstudie en voeding Universiteit Wageningen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

mwillow

Gedragsstudie en voeding Universiteit Wageningen

Ongelezen bericht door mwillow »

Wellicht interessant voor de mensen die net van brok vol met chemische anti-oxidanten naar een natuurlijke brok of naar zelf samengestelde voeding of KVV zijn overgestapt.

http://www.dierenwetenschap.com/Enquete ... fault.aspx
Ceseman
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 Zwitserse Witte herders

Re: Gedragsstudie en voeding Universiteit Wageningen

Ongelezen bericht door Ceseman »

Niet alleen voor honden die net zijn overgestapt, ook voor honden die ooit begonnen zijn met brok.
Je kan aan het eind van de enquete aangeven of je bereid bent mee te doen aan het onderzoek vwb de weken brok/ vers en andere onderzoeken. Er is ook een mogelijkheid om de enquete gewoon in te vullen. van die laatste mogelijkheid heb ik gebruik gemaakt, gisteren ingevuld voor César (2 jaar brok en nu al 5 jaar vers).
Afbeelding
Belle
Zeer actief
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Belle »

Interessant onderzoek! Wel jammer dat je je hond 4 weken brokken moet voeren om mee te doen. Ik denk er nog even over na of ik dat wil. Ik ben namelijk wel heel benieuwd naar de gedragstestjes. De vragenlijst kan ik natuurlijk altijd wel invullen.
Marjolein, Isa, Dora, Suus en Anne
Those who are dead, are not dead, they're just living in my head..... (Coldplay, 42)
Catootje 12-05-05 - 17-09-09
Chiva ? - ? -91 - 08-01-10
Belle 06-03-2003 - 05-11-2012
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Belle schreef:Interessant onderzoek! Wel jammer dat je je hond 4 weken brokken moet voeren om mee te doen. Ik denk er nog even over na of ik dat wil.
Ik vind het ook een bijster interessant onderzoek maar dat ik inderdaad mijn honden 4 weken brokken moet gaan voeren heeft mij er toe doen besluiten om niet mee te doen. Aïsha en Ean hebben zo goed als nooit brokken gehad en dat is een heel bewuste keuze geweest. Om het nu dus vier weken anders te doen gaat tegen mijn eigen ideeen in. Maar ben ook zeer benieuwd naar uitkomsten. En al een hele vooruitgang dat het onderzoek gedaan wordt! :ok:
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
marian*
Erelid
Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door marian* »

Hartstikke goed dat dat onderzocht wordt :ok:
Of ik meedoe weet ik niet,omdat ik niet weet of mijn honden geschikt zijn.Max valt in elk geval af vanwege medicatie.
Afbeelding
Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
mwillow

Ceseman schreef:Niet alleen voor honden die net zijn overgestapt, ook voor honden die ooit begonnen zijn met brok.
Je kan aan het eind van de enquete aangeven of je bereid bent mee te doen aan het onderzoek vwb de weken brok/ vers en andere onderzoeken. Er is ook een mogelijkheid om de enquete gewoon in te vullen. van die laatste mogelijkheid heb ik gebruik gemaakt, gisteren ingevuld voor César (2 jaar brok en nu al 5 jaar vers).
Ik heb de enquete ook ingevuld met de vermelding dat ze de bloed- en urinegegevens bij mijn dierenarts kunnen opvragen. Wageningen is al een tijd bezig met dit soort vergelijkingen ook in de veesector. Het is fijn dat zo'n onderzoek nu echt raakvlakken begint te krijgen.
mwillow

Belle schreef:Interessant onderzoek! Wel jammer dat je je hond 4 weken brokken moet voeren om mee te doen. Ik denk er nog even over na of ik dat wil. Ik ben namelijk wel heel benieuwd naar de gedragstestjes. De vragenlijst kan ik natuurlijk altijd wel invullen.
Mijn honden laat ik ook niet meedoen aan de verdere onderzoeken. Terug naar brok is een bar slechte grap, maar de vragenlijst invullen met als doel dat Wageningen weet dat 'vers' en zelf samenstellen in Nederland al ver is ingeburgerd, is natuurlijk nooit weg. :wink:
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”