Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Zowie ooit nog los?
Moderator: moderatorteam
- Mijn ras(sen): Hollandse herder, xPodenco, xHusky, xShi Tzu
- Aantal honden: 4
Zowie ooit nog los?
Langzamerhand begint Zowie weer te herstellen en houden wij ons steeds meer bezig met de vraag hoe nu verder.
De drunense duinen was altijd de enige plek waar ze los kan. Ze heeft daar de ruimte om te rennen. 49 van de 50 keer blijft ze in de buurt en gaat ze in de hei podenco sprongen maken, maar ze is dan steeds in zicht. Soms dan kreeg ze het te pakken en was ze uit het zicht maar na een half uur, hoogstens drie kwartier kwam ze dan blij terug.
Nu gebeurde dit, he twas een fijne wandeling, Zowie speelde mee met de bal en we stonden op het punt haar aan te lijnen. Toen haar neus in de lucht en de volgende dag dus weer terecht.
We willen haar nooit kwijt, maar we willen ook dat ze voldoende kan bewegen.
Haar afstaan is voor ons geen optie.
We hebben zitten denken aan een GPS chip of voor altijd aan de lange lijn en voor de beweging met mij hardlopen en mee fietsen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Of misschien gewoon weer los net als voorheen?
De drunense duinen was altijd de enige plek waar ze los kan. Ze heeft daar de ruimte om te rennen. 49 van de 50 keer blijft ze in de buurt en gaat ze in de hei podenco sprongen maken, maar ze is dan steeds in zicht. Soms dan kreeg ze het te pakken en was ze uit het zicht maar na een half uur, hoogstens drie kwartier kwam ze dan blij terug.
Nu gebeurde dit, he twas een fijne wandeling, Zowie speelde mee met de bal en we stonden op het punt haar aan te lijnen. Toen haar neus in de lucht en de volgende dag dus weer terecht.
We willen haar nooit kwijt, maar we willen ook dat ze voldoende kan bewegen.
Haar afstaan is voor ons geen optie.
We hebben zitten denken aan een GPS chip of voor altijd aan de lange lijn en voor de beweging met mij hardlopen en mee fietsen.
Ik ben benieuwd naar jullie mening. Hoe zouden jullie hiermee omgaan? Of misschien gewoon weer los net als voorheen?

-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
- Aantal honden: 2
Re: Zowie ooit nog los?
Ik ken de situatie niet precies. Maar ik zou zeggen dat als een hond niet los kan ook niet los laten. Ik zou veel te bang zijn dat er iets gebeurd, bijvoorbeeld dat je hond onder een auto komt of iets dergelijks.
Is het geen optie om het hier komen opnieuw aan te leren? en anders aan een lange lijn en fietsen of hardlopen. Of een omheind gebied zoeken waar ze los kan?
Is het geen optie om het hier komen opnieuw aan te leren? en anders aan een lange lijn en fietsen of hardlopen. Of een omheind gebied zoeken waar ze los kan?
- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
-
Lieke87
- Zeer actief
Aahh... in dat geval, zou ik het loslaten op dit moment inderdaad afraden. Het risico dat er iets gebeurd is veel te hoog. Lekker laten struinen aan bijv. een 10m lijn en mee gaan fietsen/hardlopen.
Mijn vriendin neigt ook erg naar altijd vast vanaf nu en ik wil haar ook absoluut nooit meer kwijt.
Ik zal haar blije kop als ze los aan het rennen was wel missen. Hopelijk vindt ze zoveel plezier ook in harlopen met de baas. Dat vind ik wel een nare gedachte dat ze nu pas twee is en het leukste al achter de rug heeft. Maar dat is misschien wel te depressief gedacht.
Ik zal haar blije kop als ze los aan het rennen was wel missen. Hopelijk vindt ze zoveel plezier ook in harlopen met de baas. Dat vind ik wel een nare gedachte dat ze nu pas twee is en het leukste al achter de rug heeft. Maar dat is misschien wel te depressief gedacht.

-
Lieke87
- Zeer actief
Ik weet niet in hoeverre ze te trainen is? is dat geen optie?
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Hier ook een hond die niet meer los kan, vind het absoluut een enorm gemis om m'n eigen hond zich niet te kunnen zien uitleven buitenshuis, maar daar is niks aan te doen. Hij loopt hier altijd aan de flex van 8m. Is te doen, en vooral lange wandelingen zijn dan belangrijk.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik vind dat je het een podencomix wiens grootste hobby rennen is, eigenlijk niet aan kan doen om voortaan aan de lange lijn te zitten zodat ze dus nooit meer op topsnelheid kan rennen.
Ik snap je zorgen, ik zou ook doods- en doodsbenauwd zijn om haar ooit weer los te laten, maar ik zou het toch weer proberen. Wellicht met een zender of desnoods in het uiterste geval met een stroomband (ik ga er vanuit dat ze in paniek weer naar jullie zal komen en niet verder rent, anders is dat natuurlijk compleet zinloos). En ik zou gewoon van alles proberen zodat ze tijdig terug te roepen is, danwel zorgen dat haar aandacht tijdens het rennen compleet gefocust is op iets anders dan een toevallig konijn (dus bijvoorbeeld alleen laten rennen met bevriende honden, of beginnen met haar heen en weer laten rennen tussen twee mensen met giga lekkers).
Heel veel succes in elk geval, kan me voorstellen dat het een heel moeilijk dilemma is.
Ik snap je zorgen, ik zou ook doods- en doodsbenauwd zijn om haar ooit weer los te laten, maar ik zou het toch weer proberen. Wellicht met een zender of desnoods in het uiterste geval met een stroomband (ik ga er vanuit dat ze in paniek weer naar jullie zal komen en niet verder rent, anders is dat natuurlijk compleet zinloos). En ik zou gewoon van alles proberen zodat ze tijdig terug te roepen is, danwel zorgen dat haar aandacht tijdens het rennen compleet gefocust is op iets anders dan een toevallig konijn (dus bijvoorbeeld alleen laten rennen met bevriende honden, of beginnen met haar heen en weer laten rennen tussen twee mensen met giga lekkers).
Heel veel succes in elk geval, kan me voorstellen dat het een heel moeilijk dilemma is.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Nee dat is aardig, een hond met een onbedwingbaar jachtinstinct, wat gewoon puur in de genen zit, even weet ik niet hoeveel volt op de nek zetten.Hanneke2 schreef:Ik vind dat je het een podencomix wiens grootste hobby rennen is, eigenlijk niet aan kan doen om voortaan aan de lange lijn te zitten zodat ze dus nooit meer op topsnelheid kan rennen.
Kijk ik weet ook wel dat mijn hond heel wat gelukkiger zou zijn als hij iedere dag los zou kunnen rennen, hij heeft ook bergen met energie, maar weet ook dat ik mijn hond zowel voor m'n omgeving, als voor hemzelf, niet verantwoord los kan laten, en dan ben je in mijn opinie met vuur aan het spelen als je dat negeert.
Kijk de kans dat je dit eruit krijgt, bij een hond waar podenco in zit, is zo extreem minimaal. Ja je kan het misschien inperken met een stroomband, maar de kans dat je zoiets permanent moet gaan gebruiken is ook reëel bij een hond met zo'n extreem jachtinstinct, ben je dan wel goed bezig vraag ik me af.
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
heb je niet een voetbalveld in de buurt of iets dat daar op lijkt dat omheind is en waar ze toch kan rennen?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Hanneke het moeilijke is juist dat het heel vaak wel goed gaat. Zowie luistert over het algemeen best goed. Ook als ze 100 meter weg is is ze roepbaar en komt ze een koekje halen om vervolgens weer een sprint te trekken. Maar als ze in de "podenco modus" is dan is ze niet roepbaar. En ditmaal is ze daardoor zo ver van ons afgeraakt dat ze ons niet heeft kunnen vinden of misschien wilde ze niet komen, kan ook.
Dat ze een uur weg is desnoods twee vind ik acceptabel maar dit niet. Ze is zo ziek ook geweest deze week. Het is zo lastig om te bepalen of het een éénmalig incident was of dat Zowie het net zo makkelijk weer zal doen.
Dat ze een uur weg is desnoods twee vind ik acceptabel maar dit niet. Ze is zo ziek ook geweest deze week. Het is zo lastig om te bepalen of het een éénmalig incident was of dat Zowie het net zo makkelijk weer zal doen.

- Hanneke2
- Zeer actief
Bedenk je ook wel dat ze naarmate ze ouder wordt, ook verstandiger en ietsjes rustiger zal worden. Als ik Jack van 2 vergelijk met Jack van 4 of Jack van bijna 9, zitten daar hele werelden van verschil tussen. Jack van 2 was ontzaglijk arbeidsintensief, die kon ik geen halve minuut uit het oog verliezen, want dan kon hij zomaar weg zijn. Ik heb een periode gehad dat ik hem ook constant aan- en aflijnde tijdens de wandelingen, meer nog dan nu met Lilo, omdat hij op allerlei plekken de neiging had om er even een extra rondje boeven in te lassen, en anders stond ik daar weer 10 minuten of veel langer met mijn hart in mijn keel te wachten.wiek schreef:Mijn vriendin neigt ook erg naar altijd vast vanaf nu en ik wil haar ook absoluut nooit meer kwijt.
Met een jaar of 4 werd hij voorspelbaar, en inmiddels is het gewoon een eigenwijze, maar wel verstandige hond, die ook niet meer zo heel nodig hoeft te rennen en te racen tot hij erbij neervalt. En we hebben een keiharde afspraak dat we elkaar altijd weer zien waar we elkaar het laatst hebben gezien. Dus als Jack onverhoopt in de struiken verdwijnt, loop ik terug naar waar hij nog braaf liep te snuffelen, en na 5 minuten komt hij daar met een blije moeie bek ook weer terug.
Als je je hond nu voor eeuwig aan de lijn gaat houden, leert ze dus ook nooit om 'vertrouwd' los te lopen.
Wat bij mijn honden trouwens redelijk goed werkt, is *samen* op interessante dingen afgaan, en je hond attenderen op spannende en leuke dingen. En dat is van Oh kijk daar zitten kippies, nee, daar! Ga kippies pesten! tot een kat in een boom zien zitten en daar even geboeid naar blijven kijken tot stiekum ergens een hand frolicjes neergooien en die dan enthousiast 'vinden' tot bekende mensen en bevriende honden signaleren. Als ik zeg van "Oh kijk wie daar is!" heb ik vaak meteen alle aandacht, en dan gaan ze driftig om zich heen kijken waar die vrienden zijn.
Andere rassen kan je wellicht op andere manieren beter trainen om niet de benen te nemen, maar met een podenco krijg je met pure gehoorzaamheidstraining volgens mij nooit het resultaat wat mensen met minder onafhankelijke eigenwijze honden wel krijgen. Maar mijn ervaring is dat je met een beetje creativiteit en ook weloverwogen risico's durven nemen, een heel eind kan komen, en dan uiteindelijk honden hebt die lang niet overal, maar wel op de goeie plekken nog steeds lekker kunnen uitrennen.
- Hanneke2
- Zeer actief
Ik denk dat ik niet duidelijk was, ik bedoelde niet gaan trainen met een stroomband, maar als het echt niet anders kan, voor alle zekerheid om, en als de hond ondanks terugroep-pogingen aan de horizon verdwijnt, dan in godsnaam maar gebruiken.Aimee schreef:Nee dat is aardig, een hond met een onbedwingbaar jachtinstinct, wat gewoon puur in de genen zit, even weet ik niet hoeveel volt op de nek zetten.Hanneke2 schreef:Ik vind dat je het een podencomix wiens grootste hobby rennen is, eigenlijk niet aan kan doen om voortaan aan de lange lijn te zitten zodat ze dus nooit meer op topsnelheid kan rennen.
Heel veel succes in elk geval, kan me voorstellen dat het een heel moeilijk dilemma is.Kijk ik snap dat het honden zijn die graag rennen, maar er is in Nederland nou eenmaal niet de mogelijkheid om met zo'n hond, met een gerust hart rond te lopen, dan ben je onverantwoord bezig, zowel naar de dieren om je heen, als naar je eigen hond toe, een weg oversteken is snel gebeurd.
Kijk ik weet ook wel dat mijn hond heel wat gelukkiger zou zijn als hij iedere dag los zou kunnen rennen, hij heeft ook bergen met energie, maar weet ook dat ik mijn hond zowel voor m'n omgeving, als voor hemzelf, niet verantwoord los kan laten, en dan ben je in mijn opinie met vuur aan het spelen als je dat negeert.
Kijk de kans dat je dit eruit krijgt, bij een hond waar podenco in zit, is zo extreem minimaal. Ja je kan het misschien inperken met een stroomband, maar de kans dat je zoiets permanent moet gaan gebruiken is ook reëel bij een hond met zo'n extreem jachtinstinct, ben je dan wel goed bezig vraag ik me af.
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Hier ook zo'n hond. Die hoort en ziet mij niet meer als ik haar los laat en ik heb haar wel heel af en toe los aan het Erkemederstrand omdat het redelijk overzichtelijk is en weinig bomen /bos.Maar hou elke keer mijn hart vast, want los luisterd zij erg slecht en loopt rustig achter anderen honden aan of met andere mensen mee.Ik denk zodra zij ooit echt weg zou zijn en dan later weer gevonden zou worden ik haar niet snel weer los zou laten, pas als ze idd door leeftijd rustiger zou zijn en ik erin slaag om haar ook buiten te bij te kunnen brengen te luisteren. Zij is een pointermix dus ik zou ook zeggen dat zij het nodig heeft om te rennen maar mijn afweging is dan toch , nu nog ff niet of alleen aan het Erkemederstrand en wie weet komt de dag dat zij wel op mij gericht is ook als zij los is. Aan de riem werkt dat namelijk wel perfekt. Ik heb voor dit jaar een 10m lijn die ik aan mijn broekriem ga knopen en dan hier in de buurt ga oefenen, nu wordt dat ding erg vies en sleept het door de natte poep, dus wacht ik daar mee tot het weer droog weer is.Nu hebben jullie geluk gehad dat zij terecht is maar wie weet misschien de volgende keer niet of ze veroorzaakt idd een ongeluk of wordt dood gereden.

- Hanneke2
- Zeer actief
Als je het echt niet meer aandurft zou ik op zoek gaan naar een omheind veld ergens waar ze in elk geval kan rennen. Want alle podenco's die ik ken, vinden het erg leuk om achter iets (andere hond, of prooi, of bal) aan te rennen, maar het rennen is een soort levensbehoefte, en rennen puur voor het rennen is ook al leuk. Ik heb Jack met z'n hele rotte poten, maar die heeft in de jaren dat ik hem heb, waarschijnlijk toch meer gerend dan menige gezonde hond van een niet-renras. Toen Lilo eenmaal los kon, heeft ze zich helemaal wezenloos gerend, gewoon alsmaar rondjes achter voor haar part niks aan behalve de wind, met een giga blije bek eindelijk doen waar ze voor gemaakt was. Rennen dus.wiek schreef:Hanneke het moeilijke is juist dat het heel vaak wel goed gaat. Zowie luistert over het algemeen best goed. Ook als ze 100 meter weg is is ze roepbaar en komt ze een koekje halen om vervolgens weer een sprint te trekken. Maar als ze in de "podenco modus" is dan is ze niet roepbaar. En ditmaal is ze daardoor zo ver van ons afgeraakt dat ze ons niet heeft kunnen vinden of misschien wilde ze niet komen, kan ook.
Voetbalvelden op dinsdagochtend 7 uur, hondentrainingsvelden als er niemand traint, een weiland met forse sloten eromheen, ik zou dan daar naar gaan zoeken als het niet anders kan.
-
Lieke87
- Zeer actief
Nee maar het is ook niet verantwoord om de hond nu los te laten lopen, een weg is zo overgestoken en een ongeluk is ook zo gebeurd. Dat zou ik niet op mijn geweten willen hebben. Better save than sorry.Hanneke2 schreef: Als je je hond nu voor eeuwig aan de lijn gaat houden, leert ze dus ook nooit om 'vertrouwd' los te lopen.
Ik zou je hond voorlopig aan een 10m lijn houden zodat ze nog kan rennen. Of wat ik ook voorbij zag komen in dit topic tegen over elkaar gaan staan met iets heul lekkers en dan gaan roepen.
- Moyodo
- Erelid
Daar ben ik ook steeds naar op zoek. Mag ook verder weg ijn als het maar afgesloten is en als het niet verboden is voor honden. IK denk als je zomaar op een voetbalveld gaat je de kans hebt ooit een vette bekeuring te krijgen, dat wil ik ook voorkomen. Ik ga met mooi weer ook met Kyra fietsen oefenen. Eyes is ook een mix, geen idee wat daar precies inzit, maar die is juist degene die zich helemaal wezenloos rent en gelukkig wel redelijk goed luisterd.

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Volgens de wet mag je dat soort honden toch niet los laten lopen.?
Tenminste ,dat heb ik begrepen.
Stroomband.?? NOOIT.
Ga lekker met die hond naar zo'n vereniging waar ze renhonden wedstrijden houden.
Beter aan de lijn dan dood geschoten door de jachtopziener.
Of een ongeluk krijgen met dodelijke ongevallen met hond of mens.
Tenminste ,dat heb ik begrepen.
Stroomband.?? NOOIT.
Ga lekker met die hond naar zo'n vereniging waar ze renhonden wedstrijden houden.
Beter aan de lijn dan dood geschoten door de jachtopziener.
Of een ongeluk krijgen met dodelijke ongevallen met hond of mens.
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Moyodo
- Erelid
Die van mij is een mix en heeft geen jachtdrift, ze loopt alleen weg achter anderen aan of gaat op onderzoek uit en dat doen ook genoeg andere rassen. Volgens mij mogen ook dit soort honden los, ik ken zoveel mensen met windhonden en galgo's die ze los laten, ik zou dan alleen voor het strand kiezen, kans is klein dat daar herten en konijnen lopen midden op de dag.

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
De ervaring die ik hier met Willem heb (ws kruising pointer met een scheutje windhond), is dat het niet bij een eenmalige aktie blijft. Die was eerst ook 10 minuten weg daarna een kwartier, en binnen no-time twee of drie uur. Die loopt nu al weken vast, of als hij los is moet hij volgen, maar ik durf hem niet te laten rennen, want dan is hij meteen wegwiek schreef:Hanneke het moeilijke is juist dat het heel vaak wel goed gaat. Zowie luistert over het algemeen best goed. Ook als ze 100 meter weg is is ze roepbaar en komt ze een koekje halen om vervolgens weer een sprint te trekken. Maar als ze in de "podenco modus" is dan is ze niet roepbaar. En ditmaal is ze daardoor zo ver van ons afgeraakt dat ze ons niet heeft kunnen vinden of misschien wilde ze niet komen, kan ook.
En bouvierpoedel heeft gelijk, ze verstoren het wild en zouden dus zonder pardon kunnen worden afgeschoten. Je kàn dat gewoon niet toestaan. Maar ze hebben dat rennen zo hard nodig

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Is er geen renbaan in de buurt waar je met haar kan trainen? Dan heeft ze wel de beweging en ze doet iets wat ze graag doet, jagen op de haas, maar wel gecontroleerd
groetjes Annemie
Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding
http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn Samara had tot een jaar of 1,5 terug ook erg veel neiging naar jagen.... wat ik deed was haar wel op plekken los laten die ik vertrouwde, haar even lekker laten rennen en dan weer aanlijnen, zo kan ze wel los en lekker wat rennen en op het moment dat het rennen op de 2e plek ging komen en de jacht overging nemen lijnde ik haar aan....ik kon aan haar lichaam en kop zien wanneer de omschakeling eraan kwam.
Mss kan je zoiets proberen?
Inmiddels is mijn Samara oud en ziet wel dingen om op tejagen maar dan moet ze rennen en dat lukt niet meer zo goed dus ze heeft het een soort van opgegeven dat jagen..staat alleen nog maar op de plek tespringen dat ze iets ziet... mss hoopt ze dat ik er dan maar achteraan ga ofzo
Ik persoonlijk vind het risico tegroot om haar maar los "telaten" lopen , niet alleen voor haar zelf maar ook voor d eomgeving, ze zullen een ongeluk veroorzaken waar gewonde vallen etc... dat vergeef je jezelf nooit
Mss kan je zoiets proberen?
Inmiddels is mijn Samara oud en ziet wel dingen om op tejagen maar dan moet ze rennen en dat lukt niet meer zo goed dus ze heeft het een soort van opgegeven dat jagen..staat alleen nog maar op de plek tespringen dat ze iets ziet... mss hoopt ze dat ik er dan maar achteraan ga ofzo
Ik persoonlijk vind het risico tegroot om haar maar los "telaten" lopen , niet alleen voor haar zelf maar ook voor d eomgeving, ze zullen een ongeluk veroorzaken waar gewonde vallen etc... dat vergeef je jezelf nooit
jores schreef:Is er geen renbaan in de buurt waar je met haar kan trainen? Dan heeft ze wel de beweging en ze doet iets wat ze graag doet, jagen op de haas, maar wel gecontroleerd
Volgens mij in Geldrop, mag je daar ook voor de hobby heen dan?
Wij hopen ook dat als Zowie ouder wordt ze niet meer zo ver weg gaat. Maar iedereen zegt steeds oh dat is nog een pup he hoe oud is ze zeven maanden. Ze komt dus nog erg jong over.
Daarna zullen we eens gaan zoeken naar een omheind veld waar ze toch kan rennen. Want rennen maakt haar inderdaad het allergelukkigst!
Helaas is mijn vriendin er nu weer mee naar de dierenarts omdat ze weer zo ziek is geworden, dat eerst maar eens fixen.

-
jores
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
- Aantal honden: 7
- Contacteer:
Venlo is meen ik ook eentje, daar wil ik eens heen met onze Chad, die vind rennen kei gaaf, misschien vind hij dat dan ook leukwiek schreef:jores schreef:Is er geen renbaan in de buurt waar je met haar kan trainen? Dan heeft ze wel de beweging en ze doet iets wat ze graag doet, jagen op de haas, maar wel gecontroleerd
Volgens mij in Geldrop, mag je daar ook voor de hobby heen dan?
Wij hopen ook dat als Zowie ouder wordt ze niet meer zo ver weg gaat. Maar iedereen zegt steeds oh dat is nog een pup he hoe oud is ze zeven maanden. Ze komt dus nog erg jong over.
Daarna zullen we eens gaan zoeken naar een omheind veld waar ze toch kan rennen. Want rennen maakt haar inderdaad het allergelukkigst!
Helaas is mijn vriendin er nu weer mee naar de dierenarts omdat ze weer zo ziek is geworden, dat eerst maar eens fixen.
groetjes Annemie
- Moyodo
- Erelid
Als ze nou met een grotere groep loopt, blijft zij dan wel in de buurt? Eyes kan pas sinds een jaar los en is nu bijna 3, daarvoor was zij nog volop aan het puberen en uittesten, nu gaat het veel beter.

- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Hanneke2 schreef:Ik vind dat je het een podencomix wiens grootste hobby rennen is, eigenlijk niet aan kan doen om voortaan aan de lange lijn te zitten zodat ze dus nooit meer op topsnelheid kan rennen.
dat moet je alleen doen als je er verstand van hebt of samen met iemand die er verstand van heeft. Daarnaast moet je zeker weten dat je hond het snapt en niet nog verder wegvliegt....
Ik gebruik hem ook bij Xena indien nodig maar zij kent de TT en ik weet dat zij er niet doorheen gaat en terugkomt.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
Aimee er zitten standjes op hoor... je hebt niet alleen 1 en 127Aimee schreef: weet ik niet hoeveel volt op de nek zetten.![]()
Maar ik raad dus een TT zeker niet maar zo aan in dit geval.... zie bovenstaande reactie.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik zou veel moeite doen om iets te vinden waar ze veilig los kan. Een omheind terrein van een boer ofzo. Is vast wel te vinden tegen betaling.

Linda, Izzie en Bram
- malinois
- Zeer actief
- Contacteer:
tja en dat zou ik dus nooit doen... op deze manier moet je hem echt nooit gebruiken.Hanneke2 schreef:
Ik denk dat ik niet duidelijk was, ik bedoelde niet gaan trainen met een stroomband, maar als het echt niet anders kan, voor alle zekerheid om, en als de hond ondanks terugroep-pogingen aan de horizon verdwijnt, dan in godsnaam maar gebruiken.

- Moyodo
- Erelid
FF off topic, ik zag laatst op internet heel wat filmpjes van mensne die een stroomband/anti blafband bij zich zelf gingen testen. Toen had ik zoiets van, als iemand zijn hond een stroomband om wil doen, laat ze het dan eerst ff bij zichzelf om doen en voelen wat de hond voelt. Hetzelfde met electronische omheining, ik lag slap van die debielen die dat gingen testen en hoe ze erop reageerden, puur omdat hun wel zelf ervoor kiezen, een hond doet dat niet.
Oh en voordat ik nu boze stroombandgebruikers over mee heen krijg, dit is juist bedoeld voor de mensen die het nog nooit hebben gebruikt en daar zomaar aan willen beginnen, voel wat je hond voelt en kijk of je dat dan nog wilt.
Oh en voordat ik nu boze stroombandgebruikers over mee heen krijg, dit is juist bedoeld voor de mensen die het nog nooit hebben gebruikt en daar zomaar aan willen beginnen, voel wat je hond voelt en kijk of je dat dan nog wilt.
Laatst gewijzigd door Moyodo op 06 mar 2010 10:31, 2 keer totaal gewijzigd.