Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat mij vanmorgen overkomt :

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

josefientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Griekse herder
Aantal honden: 1

Wat mij vanmorgen overkomt :

Ongelezen bericht door josefientje »

Ik liep vanmorgen lekker in het bos met de jongens. Ik wilde Willem nog even loslaten, dus ik was even met hem aan het oefenen om zijn aandacht goed bij mij te houden. Sil en Spike liepen een stukje voor mij uit.
Komt er uit een zijpad een man met een hele grote dog, prachtig dier. Hij liep los. Spiky werpt één blik op de man en besluit: dit is de koekjesmeneer, en rent op hem af. De dog werpt één blik op Spiky, :N: draait zich om ........en gaat er snoeihard vandoor. Dan sta je toch wel ff :denken:, huh mijn chiblafblaf jaagt een dog weg?

De man blijkt de broer van de koekjesmeneer te zijn, koekjesmeneer is op vakantie en broer past op het huis.
Gelukkig kwam de dog toen Spiky uit beeld was, schoorvoetend weer terug.
Afbeelding
Elmo/maureen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatier

Re: Wat mij vanmorgen overkomt :

Ongelezen bericht door Elmo/maureen »

:smile:
Afbeelding
_Leonie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever

Ongelezen bericht door _Leonie »

:smile: :smile: :smile:
Kaiou
Zeer actief
Mijn ras(sen): Barbet

Ongelezen bericht door Kaiou »

:smile: :smile:
Geen foto's zeker? :wink:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief

Nee, geen foto's :oohja:

Meestal heb ik op dat vroege rondje geen camera bij me, ik ben al blij dat ik mezelf bij me heb zo vroeg :19:
Afbeelding
Marieta
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog†. Boxer

Ongelezen bericht door Marieta »

:smile: :smile: :smile:
Ik zie het al helemaal voor me hahahaha. 1 grote poot op je chiblafblaf en het is klaar. En dan rent ie er vandoor hahahaha.

Groetjes Marieta.
Afbeelding
Essy

Ongelezen bericht door Essy »

Joep heeft het ook niet zo op JR's (er heeft er eens een in z'n lip gehangen toen hij pup was en de JR liet niet los). Ze schieten onder een dog door en happen vaak naar hun poten. Er heeft er ook eens een om Joep z'n achterpoot geklemd gehangen (die wilde even een stevig robbertje bridgen :mrgreen: ). Als het klein en fel is en onder hun door kan, vinden ze het niks.
Gijs heeft ook schrik van kleine felle dingen. Alleen Isis niet. Die hoopt er juist op dat ze 'snappen' want dan mept ze er met haar poot vlak langs :mrgreen:
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

:smile2: :smile2: Ik zie het helemaal voor me :smile:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief

edit:(oeps er zat al weer een berichtje tussen)

@essy: Spike rende niet op de hond af maar op de man :cheer: koekiieeeees :cheer:, hij heeft waarschijnlijk de hele dog niet gezien :8):

Gebeurt dat zo vaak dan, dat kleine hondjes het lef hebben zo'n grote dog aan te vallen?
Afbeelding
Essy

josefientje schreef:edit:(oeps er zat al weer een berichtje tussen)

@essy: Spike rende niet op de hond af maar op de man :cheer: koekiieeeees :cheer:, hij heeft waarschijnlijk de hele dog niet gezien :8):

Een dog die schrik heeft voor kleine happers, neemt geen risico, of ie 'm nu wel of niet aankeek :mrgreen:

Gebeurt dat zo vaak dan, dat kleine hondjes het lef hebben zo'n grote dog aan te vallen?
Ja, dat gebeurt best wel vaak. En die bazen maar lachen dat ie zo stoer is.
Ik weet niet wat dat is met die kleine hondjes, maar een deel ervan heeft het echt voorzien op grote honden.
En dan bij voorkeur als ze niets terug kunnen doen. Zo heb ik een hoop gezeik, sinds hier een kooiker reu meerdere keren blaffend rechtop tegen mijn auto heeft gestaan toen mijn honden erin zaten. De kooiker lelijk doen en blaffen en mijn honden in de auto helemaal over de zeik. We komen ook elke dag langs een plek waar een tijd lang 3 van die kleine ... hondjes blaffend achter de auto aan renden toen ze doorkregen dat daar twee enorme honden in zaten. En nu heb ik dus twee enorme honden die over de zeik gaan bij elke hond die ze vanuit de auto op staat zien lopen.
Toen die baas van die kooiker laatst lachend zijn hond op mijn auto liet afstormen heb ik dan ook heel lelijk gedaan tegen zowel baas als hond :boos: En nu loopt dat beest dus eindelijk aan de lijn langs mijn auto. Alleen 3 jaar te laat :evil:
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Hilarisch! :E:
Reneey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua

Ongelezen bericht door Reneey »

Mozes is ook bang van kleine hondjes .. ze zijn snel wendbaar en hebben zo'n grote b*k hihi .. daarnaast is Mozes ook gepakt door een Tji Tzu ( geen idee hoe je het schrijft ) en sinds dien dus best angstig naar kleine hondjes.
Hij kan daarintegen wel weer heeeeel goed omgaan met een chihuahua reutje van een vriend van me ... de beste maatjes .. Mozes is daar ook heel voorzichtig mee terwijl die kleine etter hem niet heel laat :P
Afbeelding
Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Geweldig verhaal en ook herkenbaar.
In een ierennek past ook een JR :evil: , dan een baas die komt aan aanlopen en zegt " wat is tie fel he" :mep:
Afbeelding
Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Ik vind het zielig voor die dog. :(

Ik bedoel, niemand heeft er schuld aan, maar ik vind het gewoon altijd triest als honden zo angstig zijn dat ze er vandoor gaan terwijl er helemaal geen sprake is van gevaar of een conflict. Hij zal zich nu wellicht nog wat onzekerder hebben gevoeld omdat zijn eigen baas er niet was, arme grote lobbes...
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Essy

Zie je die gele vlek op Joep z'n neus. Dat was dus een JR :ugh:
Afbeelding
Job
Zeer actief

Ongelezen bericht door Job »

ik weet niet beter,
3 verschillende dogjes in de opvang,
maar allemaaal bang van Guus van 3 kg,
met een onderbeet en rare kaken zodat hij niet eens kan bijten.
Ach hij jaagt ze alleen maar buiten op en ze mogen altijd bij mij komen schuilen,
ik bescherm ze wel tegen dat monstertje. :pffff:
https://www.facebook.com/Hope-for-Spani ... 355896998/
Geen woorden maar daden, blaten kan iedereen.
Wilm@

Ongelezen bericht door Wilm@ »

Reneey schreef:Mozes is ook bang van kleine hondjes .. ze zijn snel wendbaar en hebben zo'n grote b*k hihi .. daarnaast is Mozes ook gepakt door een Tji Tzu ( geen idee hoe je het schrijft ) en sinds dien dus best angstig naar kleine hondjes.
Hij kan daarintegen wel weer heeeeel goed omgaan met een chihuahua reutje van een vriend van me ... de beste maatjes .. Mozes is daar ook heel voorzichtig mee terwijl die kleine etter hem niet heel laat :P
Ik ben van die loslopende ettertjes af! Barca vindt ze inderdaad te snel en in zijn pupertijd is hij ooit eens fel gehapt door een frans bulletje, Bassie hapte wel terug maar daar heb je niks aan. Nu met Enco is het een ander verhaal. Die zet de speelstand in maar kan razend snel de andere hond 'lezen' en zijn gedrag veranderd dan ook. Hij wordt niet aangevallen en meestal kiest zo spring-in-het-veld dan het hazenpad.

Moet er wel bijvertellen dat ik ruim 15 jaar zelf een Yorkje heb gehad en nooit heb beseft wat voor narigheid zo'n beestje kan veroorzaken. Ze was in de eerste twee jaar best 'wild' te noemen en ineens was dat gedrag weg. Toen werd ze onderdanig, het uithalen bleef uit en haar gedrag werd acceptabel. gelukkig maar!
josefientje
Zeer actief

Hanneke2 schreef:Ik vind het zielig voor die dog. :(

Ik bedoel, niemand heeft er schuld aan, maar ik vind het gewoon altijd triest als honden zo angstig zijn dat ze er vandoor gaan terwijl er helemaal geen sprake is van gevaar of een conflict. Hij zal zich nu wellicht nog wat onzekerder hebben gevoeld omdat zijn eigen baas er niet was, arme grote lobbes...
Hij was wel met zijn eigen baas hoor. De koekjesmeneer heeft zelf een gbdv(zeg ik dat goed?), die altijd mijn roedeltje bij elkaar gaat blaffen, die mogen niet te ver uit elkaar lopen :D Ik vond het ook heel zielig voor de dog, ik heb Spike ook gelijk teruggeroepen. Maar ja dat lukte niet meteen, pas toen hij doorhad dat het niet de koekjesmeneer was :19: .

Ik wist niet dat doggen zo gevoelig zijn voor kleine hondjes :19: , mijn honden zijn nl alledrie meestal nogal respectvol naar zo'n grote hond. Zo van : sowee wat ben jij grooooooooooot.
Afbeelding
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

:smile: ZIe het helemaal voor mij. Maar is toch net als het verhaal van de olifant en de muis of van de gillende huisvrouw en de huismuis? En hoeveel mensen zijn er wel niet bang voor spinen , net of die ons kunnen verscheuren of aanvallen? Eyes is juist bang voor grote honden en kleintjes loopt zij in haar lompigheid omver of springt erop. Voordeel, een geplette JR kan niet smeer doen met 20 kg op zich. :mrgreen:
Afbeelding
Daisy@
Zeer actief
Mijn ras(sen): Herders
Aantal honden: 3
Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy

Ongelezen bericht door Daisy@ »

:engel: :engel: :engel:
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Moyodo schreef::smile: ZIe het helemaal voor mij. Maar is toch net als het verhaal van de olifant en de muis of van de gillende huisvrouw en de huismuis? En hoeveel mensen zijn er wel niet bang voor spinen , net of die ons kunnen verscheuren of aanvallen? Eyes is juist bang voor grote honden en kleintjes loopt zij in haar lompigheid omver of springt erop. Voordeel, een geplette JR kan niet smeer doen met 20 kg op zich. :mrgreen:

Ik had vroeger een paard dat bang was voor pony's, vooral shetlanders :roll: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

Ik ben ook voor kleinere dingen,vooral kleine kinderen... :engel:
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Joh de meeste kleintjes denken dat ze minstens zo groot zijn als de dog. Mijn eerste hond was een kruising dwergpoedel (X Terrier?) Die hing ook een Bouvier onderin z'n strot toen ie vervelend deed en de Bouvier koos het hazenpad :smile: Verder heeft mijn kleine nooit wat gedaan gelukkig, maar ze liet zich niet lastig vallen. :pffff:

Zie hier het gevaarlijke monster, zo'n 30 cm hoog, met haar eeuwige tennisbal :wink:
Afbeelding
josefientje
Zeer actief

Sowee, die ziet er gevaarlijk uit! :smile: :smile:

Wat een droppie trouwens :I: :I:
Afbeelding
greatdane
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Dog-Wolfspitz

Ongelezen bericht door greatdane »

josefientje schreef: Ik wist niet dat doggen zo gevoelig zijn voor kleine hondjes :19: , mijn honden zijn nl alledrie meestal nogal respectvol naar zo'n grote hond. Zo van : sowee wat ben jij grooooooooooot.
Heeft niets met doggen te maken,een dog hoort onverschrokken/zelfverzekerd te zijn en niet zomaar op de vlucht te slaan,of hij moet dusdanig traumatisch zijn,anders is het mijns inziens een karakterfout.
Afbeelding
Bruno 07-05-2012-*16-10-2012
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Er loopt hier af en toe een vrouw met een chi en daar ben ik ook bang voor :19: :D
Die chi blaf en grom als een idioot naar mijn honden en dan doet die vrouw de flex van de rem af zeg maar, zodat hij meer ruimte heeft.
Ik loop daar dus liever met een mega boog omheen.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

Gister ochtend ging Van Gils er ook vandoor voor een heel klein blaffend hondje met een jas aan :19:
hij vond het dood eng :O:
josefientje
Zeer actief

Helluppie een blaffende jas! :N:

:smile: :smile:

Btw, wat een mooi onderschrift! :ok:
Afbeelding
Kimsjen
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua

Ongelezen bericht door Kimsjen »

Chihuahuas hebben dan ook grootheidswaanzin. Heel herkenbaar. Er is een Duitse Herder, Amerikaanse Bulldog en een Border Collie bang voor onze chihuahua.
puppyfoto
nieuw lid
Mijn ras(sen): x labrador/mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door puppyfoto »

Heer herkenbaar, hier in de buurt is een paardenwei waar de paarden niks moeten hebben van kleine honden, maar grote honden zijn geen probleem.
Win leuke prijzen met een foto van je hond op www.puppyfoto.nl
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”