Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
OV-chip kaart / reizen met (grote) hond in de bus...
Moderator: moderatorteam
- flatcoatjrt
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): *Jack Russel*
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Boerenfox - Aantal honden: 1
OV-chip kaart / reizen met (grote) hond in de bus...
Al een tijdje probeer ik bij OV-chip info en busdienst Veolia een antwoord te krijgen op de volgende vraag :
Als ik met de bus ga, samen met een hond die niet op schoot/in een tas past, hoe ga ik dit dan doen als de buskaart niet meer gebruikt mag worden.
Nu mag een (grote) hond afhankelijk van hoe het humeur van een buschauffeur is gratis mee of er wordt een roze buskaart gestempeld.
Na enig heen en weer gemail, kwam Veolia tot de conclusie: daar is nog niet over nagedacht.... En de OV-Chipkaart info : ehh het spijt mij dat wij geen antwoord hebben vraag dit maar na bij uw busmaatschappij.....
Koop ik een aparte chipkaart voor de hond ???
Of laad ik een "reisproduct" op mijn eigen ovchipkaart, dit schijnt bv ook te kunnen voor bagagekarren/vouwfietsen.
Maar op mijn vraag hoe dat dan gaat als ik alleen reis, of er dan ook voor een hond afgeschreven wordt (en ik dus teveel betaal)....daar weet niemand schijnbaar een antwoord op.
Ook op internet kom ik niet veel verder.
Hoe zijn de ervaringen van mensen in bv Rotterdam waar de ov-chipkaart al verplicht is. Ik vond daar trouwens wel nog een ander verhaal http://katenhond.blog.nl/humor/2006/04/ ... -chipkaart
Als ik met de bus ga, samen met een hond die niet op schoot/in een tas past, hoe ga ik dit dan doen als de buskaart niet meer gebruikt mag worden.
Nu mag een (grote) hond afhankelijk van hoe het humeur van een buschauffeur is gratis mee of er wordt een roze buskaart gestempeld.
Na enig heen en weer gemail, kwam Veolia tot de conclusie: daar is nog niet over nagedacht.... En de OV-Chipkaart info : ehh het spijt mij dat wij geen antwoord hebben vraag dit maar na bij uw busmaatschappij.....
Koop ik een aparte chipkaart voor de hond ???
Of laad ik een "reisproduct" op mijn eigen ovchipkaart, dit schijnt bv ook te kunnen voor bagagekarren/vouwfietsen.
Maar op mijn vraag hoe dat dan gaat als ik alleen reis, of er dan ook voor een hond afgeschreven wordt (en ik dus teveel betaal)....daar weet niemand schijnbaar een antwoord op.
Ook op internet kom ik niet veel verder.
Hoe zijn de ervaringen van mensen in bv Rotterdam waar de ov-chipkaart al verplicht is. Ik vond daar trouwens wel nog een ander verhaal http://katenhond.blog.nl/humor/2006/04/ ... -chipkaart
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
- Aantal honden: 1
Re: OV-chip kaart / reizen met (grote) hond in de bus...
Hier Rotterdam
Alles alleen met de OV chip vandaag de dag; metro, tram en bus.
Ook de regionale busmaatschappijen.
En...oh, voordeel...Kaiou is overal gratis.
Met het fenomeen grotere hond wisten ze kennelijk geen raad bij de invoering van de OV chipkaart
Alles alleen met de OV chip vandaag de dag; metro, tram en bus.
Ook de regionale busmaatschappijen.
En...oh, voordeel...Kaiou is overal gratis.
Met het fenomeen grotere hond wisten ze kennelijk geen raad bij de invoering van de OV chipkaart

- Maeve
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ik heb via via gehoord dat het voor honden gratis is, met de bus in ieder geval. Maar geen idee of dat ook echt klopt. Zolang er onduidelijkheid over is zou ik maar van het meest gunstige uit gaan: gratis 
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Tsja dat vroeg ik mij dus een paar maanden geleden ook al af. Hoe je dat moet doen.
Maar niet alleen met hond.
Voor mijzelf heb een voordeelurenabonnement waar dus die OV-chip op zit.
Maar Rosalie (mijn dochter) en mijn pleegzoon reizen vaak ook mee. HOe dat dan moet? Apart kaartje voor kopen w.s. wat het dan weer onhandig maakt natuurlijk want dan kan ik voor mijzelf net zo goed ook een kaartje kopen als ik toch bezig ben.
En in Rotterdam weet ik dan dus ook niet hoe dat moet? Moet je dan voor elk kind een aparte OV-chipkaart aan laten maken ofzo?
Maar Rosalie (mijn dochter) en mijn pleegzoon reizen vaak ook mee. HOe dat dan moet? Apart kaartje voor kopen w.s. wat het dan weer onhandig maakt natuurlijk want dan kan ik voor mijzelf net zo goed ook een kaartje kopen als ik toch bezig ben.
En in Rotterdam weet ik dan dus ook niet hoe dat moet? Moet je dan voor elk kind een aparte OV-chipkaart aan laten maken ofzo?

Cash v Heiligental en Flow.
- dagmar88
- Zeer actief
flatcoatjrt schreef:Al een tijdje probeer ik bij OV-chip info en busdienst Veolia een antwoord te krijgen op de volgende vraag :
Mijn moeder heeft daar jaren geleden al een antwoord op gevonden. Toen ze in haar studententijd vaak heen en weer reisde tussen haar woning in Rotterdam en moeder in Terneuzen was het te duur om iedere keer haar hond mee te nemen...
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
Zazoe is 4 jaar mee naar school geweest en k wist niet eens dat er betaald moest worden in de bus.
Ik heb dat dus nooit gedaan!
Ik heb dat dus nooit gedaan!
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Jeannettebo
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
ja honden zijn gratis met de ov-chipkaart.
Heb het bij de invoering ook al nagevraagd.
Heb het bij de invoering ook al nagevraagd.

- laura86
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese Stabij en 2 Aussies
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Dus als ik nu met de trein ga hoef ik ook geen kaartje voor de hond te kopen? Of dan nog wel?
Ik heb m'n hoofd er ook al eens over gebroken, maar blijkbaar weten ze het zelf ook niet
Ik heb m'n hoofd er ook al eens over gebroken, maar blijkbaar weten ze het zelf ook niet
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Die Ikea tas is ook al met regelmaat met Shib en mij mee de trein in gegaan. Wel met een kussentje erin, zodat hij lekker in zijn tas kon liggen, en altijd gratis.dagmar88 schreef:Mijn moeder heeft daar jaren geleden al een antwoord op gevonden. Toen ze in haar studententijd vaak heen en weer reisde tussen haar woning in Rotterdam en moeder in Terneuzen was het te duur om iedere keer haar hond mee te nemen...
Men neme een hele grote tas (ikea shopper ofzo) en daar knip je in iedere hoek een gaatje in, plus aan de achterkant één voor t staartje. Hond gaat in de tas, voetjes door de gaten en mag gewoon zo mee in het ov. Voor niks

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
ja dat heb ik me ook meerdere malen bedacht maar dan dacht ik ja ik ga niet voor joker lopen voor die drie euro per keer...Shibby schreef:Die Ikea tas is ook al met regelmaat met Shib en mij mee de trein in gegaan. Wel met een kussentje erin, zodat hij lekker in zijn tas kon liggen, en altijd gratis.dagmar88 schreef:Mijn moeder heeft daar jaren geleden al een antwoord op gevonden. Toen ze in haar studententijd vaak heen en weer reisde tussen haar woning in Rotterdam en moeder in Terneuzen was het te duur om iedere keer haar hond mee te nemen...
Men neme een hele grote tas (ikea shopper ofzo) en daar knip je in iedere hoek een gaatje in, plus aan de achterkant één voor t staartje. Hond gaat in de tas, voetjes door de gaten en mag gewoon zo mee in het ov. Voor niks
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Moos
- Zeer actief
Ja, inderdaad gratis in de bus en metro.
Hoe dat in de trein gaat weet ik niet

- flatcoatjrt
- Zeer actief
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Bedankt voor jullie reactie's. Dan ga ik er ook maar vanuit dat het gratis is. In elk geval tot ze er iets op verzonnen hebben..Moos schreef:Ja, inderdaad gratis in de bus en metro.
Die ikea tas
Groetjes Mirjam
- Rahne
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tamaskan
- Contacteer:
Hier in Rotterdam is het reizen met de hond in de bus, metro en tram gratis. Alleen in de trein moet ik een speciaal hondenkaartje kopen, geen idee trouwens hoe dat moet als de ov-chipkaart ook in de trein verplicht word.
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Je kunt een wegwerp OV chipkaart kopen die keren dat je in Rotterdam wilt reizen. Een losse kaart, per persoon, voor 2 uur, 3 uur of een dag reizen maar wel vol tarief.Cash schreef:Tsja dat vroeg ik mij dus een paar maanden geleden ook al af. Hoe je dat moet doen.
Of toch voor allebei een persoonlijk OV chipkaart aanvragen. Die rekent wel met kinderkorting. En die kun je natuurlijk overal gebruiken, niet alleen in Rotterdam.

- samantha!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador retriever
- Aantal honden: 6
Ik ben afgelopen maandag met de trein van Nijmegen naar Zandvoort geweest en moest voor Macho gewoon een kaartje kopen.
Wel fijn om te weten dat het met de bus nu gratis is, ik heb zelf studenten-ov dus ik ga maar eens vaker met de bus dan
Wel fijn om te weten dat het met de bus nu gratis is, ik heb zelf studenten-ov dus ik ga maar eens vaker met de bus dan
- Cash
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitseherder
Nou dan vraag ik binnenkort voor Rosalie maar een eigen ov chipkaar aan.Kaiou schreef:Je kunt een wegwerp OV chipkaart kopen die keren dat je in Rotterdam wilt reizen. Een losse kaart, per persoon, voor 2 uur, 3 uur of een dag reizen maar wel vol tarief.Cash schreef:Tsja dat vroeg ik mij dus een paar maanden geleden ook al af. Hoe je dat moet doen.
Of toch voor allebei een persoonlijk OV chipkaart aanvragen. Die rekent wel met kinderkorting. En die kun je natuurlijk overal gebruiken, niet alleen in Rotterdam.

Cash v Heiligental en Flow.
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
In de trein moet je voorlopig nog aparte kaartjes kopen voor je hond, fiets e.d.
Ook als je een kortingskaart op je OVchip hebt staan, een papieren kaartje voor het gedeelte wat je voor 09.00 reist.
Wat ik begrepen heb is dat ze nog bezig zijn om dat soort produkten op je kaart te krijgen.
Ook als je een kortingskaart op je OVchip hebt staan, een papieren kaartje voor het gedeelte wat je voor 09.00 reist.
Wat ik begrepen heb is dat ze nog bezig zijn om dat soort produkten op je kaart te krijgen.
En de groeten van de mannen 

- flatcoatjrt
- Zeer actief
*Oudduitse Herder*
*Flatcoated Retriever*
Nog een verlate reactie gehad net van de busmaatschapij Veolia.flatcoatjrt schreef:Moos schreef:Ja, inderdaad gratis in de bus en metro.
--------------
Geachte mevrouw,
Wij hebben uw vraag in behandeling genomen en kunnen u hieromtrent het volgende meedelen.
Momenteel is de reductiekaart nog steeds geldig en kunt u er gewoon mee reizen. In gebieden waar uitlsuitend met de ov-chipkaart gereisd kan worden is het vervoer van honden op 0 euro gesteld.
Wij danken u voor uw vraag.
Met vriendelijke groet,
namens Veolia Transport Nederland BV
- Hamilton
- Zeer actief
Wij zijn zondag 14 maart met de trein naar Den Haag geweest, Andra was ook mee, wij reisden gratis met de boekenweek aktie, en Andra mocht gratis mee omdat ik een OV kortingskaart heb.( hadden we eerst nagevraagd)
in de tram/bus in Den Haag heb ik voor mijzelf een dagkaart gekocht en hoefde voor Andra niets te kopen, ze mocht gratis mee
Wel keken ze hoe groot de hond was, en ze kon echt niet voor "hond op schoot" doorgaan, alhoewel ze dat best zou willen

in de meer dan volle trein, heeft Andra zich best goed gedragen( was voor haar de 1e keer)
in de tram/bus in Den Haag heb ik voor mijzelf een dagkaart gekocht en hoefde voor Andra niets te kopen, ze mocht gratis mee

in de meer dan volle trein, heeft Andra zich best goed gedragen( was voor haar de 1e keer)