Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

asani
Zeer actief

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Ongelezen bericht door asani »

Ik heb geen schrik van andere honden maar ik weet precies hoe mijn honden reageren op andere soortgenoten.
Dus ik steek over als ik de desbetreffende hond tegenkom of zoals in 1 geval maak ik rechtsomkeert.
Ik woon gelukkig in een dorp waar iedereen elkaar en de honden kent en meestal loop ik lekker op de dijk.

Groetjes Rian
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

renee-uk schreef: Yessssss al weer zo'n wijdverbreid misverstand...pakwerk honden zijn niet te vertrouwen :cheer:
Maxine, even voor jouw informatie: het appèl is minstens zo belangrijk tijdens het pakwerk als het bijten zelf!
Dat wéét ik ook wel, maar toch... Je kan het me toch niet kwalijk nemen dat ik mechelaars ga associëren met pakwerk waarmee ze sterke volwassenen op de grond mee krijgen?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

renee-uk schreef:
Maxine schreef: Als ik met mijn 'uitlaat' hondje buiten ga wandelen heb ik veel meer schrik voor een mechelaar (omdat ik vaak mensen zie trainen op pakwerk en ze daar allemaal mechaars hebben.) dan voor een american bulldog of zo.
Yessssss al weer zo'n wijdverbreid misverstand...pakwerk honden zijn niet te vertrouwen :cheer:
Maxine, even voor jouw informatie: het appèl is minstens zo belangrijk tijdens het pakwerk als het bijten zelf!

Ten overvloede waarschijnlijk, maar ik ben wel zo iemand die zich ergert als er weer zo lekker een verkeerd ras gekoppeld wordt aan een hond.
Altijd al, maar zeker als ze weer eens negatief in het nieuws komen!
Misschien moet je zelf zo'n ras hebben om dit zo te ervaren.
Toch zit er waarheid in, niet zozeer rasgebonden maar sportgebonden. Zodra een hond los loopt zit de kans erin dat hij om welke rede dan ook onder appel uitschiet en jij zal daar net lopen en de rede zijn :wink:
Zelf ontwijk ik stukken waar gesport word met honden als zij daar bezig zijn, je weet het maar nooit. Dan heb ik het niet alleen over pakwerk maar ook GG, behendigheid enz.
Appel si 1 ding, een hond zijn een tweede :engel:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

chrico schreef:
renee-uk schreef:
Maxine schreef: Als ik met mijn 'uitlaat' hondje buiten ga wandelen heb ik veel meer schrik voor een mechelaar (omdat ik vaak mensen zie trainen op pakwerk en ze daar allemaal mechaars hebben.) dan voor een american bulldog of zo.
Yessssss al weer zo'n wijdverbreid misverstand...pakwerk honden zijn niet te vertrouwen :cheer:

Ten overvloede waarschijnlijk, maar ik ben wel zo iemand die zich ergert als er weer zo lekker een verkeerd ras gekoppeld wordt aan een hond.
Toch zit er waarheid in, niet zozeer rasgebonden maar sportgebonden. Zodra een hond los loopt zit de kans erin dat hij om welke rede dan ook onder appel uitschiet en jij zal daar net lopen en de rede zijn :wink:
Zelf ontwijk ik stukken waar gesport word met honden als zij daar bezig zijn, je weet het maar nooit. Dan heb ik het niet alleen over pakwerk maar ook GG, behendigheid enz.
Als ik bij een hond kom die pakwerk heeft gedaan heb ik toch altijd het gedachte in mijn achterhoofd dat zegt: 'ik moet oppassen welke bewegingen in maak.' Wie weet associeert de hond een bepaalde armbeweging of zo met het sein dat hij me bij mijn arm moet pakken! En ookal laat hij meteen los wanneer de baas dat beveelt, dan heb ik toch nog een goede beet gekregen!
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Maxine schreef:
Als ik bij een hond kom die pakwerk heeft gedaan heb ik toch altijd het gedachte in mijn achterhoofd dat zegt: 'ik moet oppassen welke bewegingen in maak.' Wie weet associeert de hond een bepaalde armbeweging of zo met het sein dat hij me bij mijn arm moet pakken! En ookal laat hij meteen los wanneer de baas dat beveelt, dan heb ik toch nog een goede beet gekregen!
Nou, zover gaat het bij mij niet want de hond weet echt wel het verschil. Dat is dan weer een verhaal wat ik plaats bij ohooo als de hond eenmaal bloed geproeft heeft dan........................................
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

denken jullie echt zo als jullie een hond tegen komen

nou dan ben ik erg naief denk ik

ik denk leuke hond
of mooi beest
maar niet wat er zou kunnen gebeuren
dat gebeurd pas als er daadwerkelijk een hond op me afkomt
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

chrico schreef:
renee-uk schreef:

Een hond kan heel goed het verschil maken tussen veld en buitenwereld, dat wordt nog wel eens vergeten denk ik
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
renee-uk
Zeer actief

Maxine schreef: Als ik bij een hond kom die pakwerk heeft gedaan heb ik toch altijd het gedachte in mijn achterhoofd dat zegt: 'ik moet oppassen welke bewegingen in maak.' Wie weet associeert de hond een bepaalde armbeweging of zo met het sein dat hij me bij mijn arm moet pakken! En ookal laat hij meteen los wanneer de baas dat beveelt, dan heb ik toch nog een goede beet gekregen!
Loop jij in het dagelijks leven met een mouw om dan?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Yaika »

Ik vind mechelaars echt geweldige honden..
Maar mama heeft het er niet zo op omdat ze vroeger flink gebeten is door een mechelaar..

Toch krijg ik het voor mekaar om haar toch soms even een schat van een herder te aaien op de hondenuitlaatplaats!

ze vind ze gewoon een beetje eng..

:roos:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
chrico
Zeer actief

renee-uk schreef: Een hond kan heel goed het verschil maken tussen veld en buitenwereld, dat wordt nog wel eens vergeten denk ik
Ik heb het over sporten met honden en een hond blijft een hond dus die mag best eens honds reageren ipv dat te doen wat hem vertels word. Ik wandel dagelijks langs een ipoveld. Geen probleem als ik zie dat er getraind word, dan neem ik een andere route. Dat doe ik ook als de GG groepen bezig zijn. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat er een hond onder appel wegschoot en komt buurten. Mijn honden zijn niet zo gesteld op buurtende honden vanuit het niets dus tja dan ontwijk ik zulke situaties liever dan dat ik het opzoek.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
renee-uk
Zeer actief

chrico schreef:
renee-uk schreef: Een hond kan heel goed het verschil maken tussen veld en buitenwereld, dat wordt nog wel eens vergeten denk ik
Ik heb het over sporten met honden en een hond blijft een hond dus die mag best eens honds reageren ipv dat te doen wat hem vertels word. Ik wandel dagelijks langs een ipoveld. Geen probleem als ik zie dat er getraind word, dan neem ik een andere route. Dat doe ik ook als de GG groepen bezig zijn. Het zal namelijk niet de eerste keer zijn dat er een hond onder appel wegschoot en komt buurten. Mijn honden zijn niet zo gesteld op buurtende honden vanuit het niets dus tja dan ontwijk ik zulke situaties liever dan dat ik het opzoek.
Maar dat heeft meer te maken met een verzameling honden in het algemeen dan met de pakwerk bedrijvende honden denk ik?
Afbeelding

chrico
Zeer actief

renee-uk schreef: Maar dat heeft meer te maken met een verzameling honden in het algemeen dan met de pakwerk bedrijvende honden denk ik?
Daarom zei ik ook dat het niet zozeer rasgebonden is maar sportgebonden, ongeacht welke sport :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Panna schreef:
smoekie schreef:Van wat ik begrepen heb gaat het om Am.bulldoggen. Niet dat dat verder verschil maakt, maar iedereen scheert "dergelijk soort honden" toch over 1 kam. Mensen weten vaak niet eens om welk ras het gaat, het lijkt op een vechthond dus zal het wel een pitbull zijn. :19:

Jammer want zo blijft de pitbull een slechte naam houden :roll:
Zo gaat dat ook vaak met Marokkanen in het nieuws. Getinte huid, donker haar: oh zal wel een Marokkaan zijn. En dat maakt het ook meteen een interessante krantenkop :19:

:smile: tja idd en zolang mensen niet snel te overtuigen zijn dat het gros van die honden hartstikke lief zijn, zo werkt dat idd met dat marokkaans tuig waarover je dagelijks in de kranten leest ook. :E:

Ik kan wel zeggen dat de pits die ik ken verschrikkelijk lief zijn en niets doen terwijl jij anders mee hebt gemaakt/gelezen, zo kun jij wel zeggen dat Marokkanen hartstikke lief en leuk zijn terwijl ik anders heb meegemaakt :lekkerpuh:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
renee-uk
Zeer actief

chrico schreef:
renee-uk schreef: Maar dat heeft meer te maken met een verzameling honden in het algemeen dan met de pakwerk bedrijvende honden denk ik?
Daarom zei ik ook dat het niet zozeer rasgebonden is maar sportgebonden, ongeacht welke sport :wink:
:ok:
Afbeelding

Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Ik voel mijzelf ook absoluut niet aangesproken bij zulke berichtgeving maar ik irriteer mij mateloos aan de hersenloze media en de naïeve nederlandse bevolking die elk geschreven woord als waarheid aannemen. In 1990 was de media ook lekker bezig met valse berichtgeving waardoor ze de regering zover hebben gekregen een nutteloos en sadistisch verbod op honden heeft gelegd en ik hoop niet dat dit weer gebeurd,
nana
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door nana »

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/6 ... c#reakties" onclick="window.open(this.href);return false;

citaat uit berichten:

Ik ken de eigenaar en zijn 3 honden, amerikaanse bulldogs die afgericht, zachtaardig en prijshonden zijn. De politie heeft het rapport opgemaakt en daarin staat vermeld dat de eigenaresse van het hondje niet gebeten is en het kleine hondje zelf heeft als eerste gebeten waarop een bulldog toehapte. Alle 'hoofdrolspelers' maken het goed.

Ik wil wel melden dat het uitlaten van 3 zo'n honden voor een oudere vrouw misschien wat veel is (niet te houden) maar de honden zijn betrouwbaar en afgericht. Hondenshowsregels vereisen veel gedragsregels en de eigenaar zou', als het verhaal echt zou zijn' geen moment twijfelen om de honden in te laten slapen.......

Wel raar dat de media (zelfs landelijk) dit onjuiste verhaal meteen opblaast,

De eigenaar wordt neergezet als een soort 'tokkie' maar dat is dus het tegenovergestelde,,,
hondentrainer - 05-03-2010 | 10:29
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.

lydia
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

nana schreef:http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/6 ... c#reakties

citaat uit berichten:

Ik ken de eigenaar en zijn 3 honden, amerikaanse bulldogs die afgericht, zachtaardig en prijshonden zijn. De politie heeft het rapport opgemaakt en daarin staat vermeld dat de eigenaresse van het hondje niet gebeten is en het kleine hondje zelf heeft als eerste gebeten waarop een bulldog toehapte. Alle 'hoofdrolspelers' maken het goed.

Ik wil wel melden dat het uitlaten van 3 zo'n honden voor een oudere vrouw misschien wat veel is (niet te houden) maar de honden zijn betrouwbaar en afgericht. Hondenshowsregels vereisen veel gedragsregels en de eigenaar zou', als het verhaal echt zou zijn' geen moment twijfelen om de honden in te laten slapen.......

Wel raar dat de media (zelfs landelijk) dit onjuiste verhaal meteen opblaast,

De eigenaar wordt neergezet als een soort 'tokkie' maar dat is dus het tegenovergestelde,,,
hondentrainer - 05-03-2010 | 10:29
Ze kent de eigenaar... maar die liep niet met de honden, dat was de moeder :19:
Dus hoe het verhaal is neergetikt klopt niet.. maar hoe kan die kleine hond 1 grote hond bijten en vervolgens op een arm belanden?? wazig verhaal weer.
En hondenshowregels en gedragregels.. ben een paar keer op shows geweest en er zaten galbakken tussen hoor :mrgreen:
Valerie
Zeer actief

Weer een voorbeeld dat de media meer sensatie gericht dan informatief is.
Naima
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradinges

Ongelezen bericht door Naima »

Valerie schreef:Weer een voorbeeld dat de media meer sensatie gericht dan informatief is.
Hoezo dan? Hoe weet je dat t laatste citaat meer waarheid bevat dan t oorspronkelijke artikel?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
Jisz
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Chihuahua's

Ongelezen bericht door Jisz »

Nou als er drie ''pittbulls'' op mijn kleine chihuahua'tjes afstuiven zou ik er ook alles aan doen om hem en haar te beschermen.
Ik laat ze niet opvreten door honden die niet opgevoed zijn of juist slecht opgevoed zijn.
Begrijp me niet verkeerd, ik pak mijn honden noooooit op als er een enigzins grote hond aankomt, mits ik deze ken of/en er vriendelijk uitziet.
Komen er drie schuimbekkende ''pittbulls'' aan, ja dan is het een ander verhaal.
Helaas lopen er hier in het park 2 amerikaanse staffords, die ik het liefst ontwijk, omdat die erg slecht opgevoed zijn (lees: agressief opgevoed). Deze hebben regelmatig mensen aangevallen, dus in dit geval voorkom ik liever dan dat ik genees haha.
Tja 1 beet en mijn hondje is weg.
Niet dat ik alle ''gevaarlijk uitziende'' rassen ontwijk. Sep is vrienden met amerikaanse bulldogs, engelse staffords, staffordshire bull terrier, amerikaanse staffordshire terrier en meer van dat ''soort'' rassen.
Zijn beste vriend was een amerikaanse bulldog, helaas is deze verhuisd, ze waren zo leuk met elkaar...knuffelen, spelen, beschermen haha.
My little dogs - a heartbeat at my feet
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Expecting schreef:
Valerie schreef:Weer een voorbeeld dat de media meer sensatie gericht dan informatief is.
Hoezo dan? Hoe weet je dat t laatste citaat meer waarheid bevat dan t oorspronkelijke artikel?
Ik heb die krant opgebeld enmet desbetreffende journalist gesproken die het artikel heeft geplaatst. Haar verhaal van de pitbulls heeft ze van de politie van de eigenaar kreeg ze te horen dat het Amerikaanse Bulldogs waren. Dus heeft ze nog enigszins haar werk gedaan en die ook geciteerd in 1 regel. De kop van het artikel is ook aangepast. De objectiviteit van de media is dus ver te zoeken. Zeker niet informatief.
Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

irwi schreef:De objectiviteit van de media is dus ver te zoeken. Zeker niet informatief.
Wat ik dan altijd wel bijzonder vind, is dat mensen deze conclusie trekken als het gaat om iets wat henzelf aan het hart gaat. Toch denkt het merendeel van de mensen nog steeds dat al het andere in de media wel accuraat is :wink:
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

chrico schreef:
renee-uk schreef:

ik wordt liever gebeten door een getrainde hond dan door een ongetrainde hond
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
Bij ons wordt direct geleerd, andere honden mogen ze niet eens naar kijken... alleen baas is belangrijk op het veld.
Ik train altijd met een lange lijn bij pups/jonge honden. Die lijn blijft er heel lang aan, voor het geval dat... tot ik zeker weet dat ie het niet in zn kop haalt om te gaan buurten.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

Jisz schreef: engelse staffords, staffordshire bull terrier.
wat is het verschil?
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
chrico
Zeer actief

malinois schreef:

Ik had het over hond hond situaties :wink:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
malinois
Zeer actief
Contacteer:

chrico schreef:
malinois schreef:

Ik had het over hond hond situaties :wink:
denk dat het dan weinig uitmaakt of ze getraint zijn of niet... toch?
bij ons piekeren ze er niet over het veld af te lopen... maar ik weet idd. dat het voorkomt, bij de vereniging naast ons gebeurd het nog weleens, maar dat is dan gedurende de GG les.
Afbeelding
Valerie
Zeer actief

Inge O schreef:
Zoek stok! schreef:
irwi schreef:De objectiviteit van de media is dus ver te zoeken. Zeker niet informatief.
Wat ik dan altijd wel bijzonder vind, is dat mensen deze conclusie trekken als het gaat om iets wat henzelf aan het hart gaat. Toch denkt het merendeel van de mensen nog steeds dat al het andere in de media wel accuraat is :wink:
ja, dat vind ik ook altijd zo vreemd :wink: .
Ja? Dat denk ik niet.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

malinois schreef: ik wordt liever gebeten door een getrainde hond dan door een ongetrainde hond
Ik word liever helemaal niet gebeten :roll: of is dat ouderwets?
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Zoek stok! schreef:
Het merendeel van de mensen is idd geneigd om geschreeuw van een ander als waarheid aan te nemen. Is wel zo gemakkelijk :wink:
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”