Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hondengevecht in de stad
Moderator: moderatorteam
- Moyodo
- Erelid
- Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix
Hondengevecht in de stad
Ik sta nu nog te trillen. Het was de bedoeling om gezellig met mijn dochter te gaan winkelen, maar is toch even iets anders gelopen. Achter mij in de winkelstraat liep een man met een aangelijnde pittbullachtige hond, denk een Stafford. Ik liep al een heel stuk verderop toen er ineens geschreeuw was van die man en ik zag nog net een andere pittbullachtige uit een cafe naar die aangelijnde hond lopen. Die man probeerde die loslopende weg te jagen maar dat was onbegonnen werk. Ik ben gelijk weer tergu gelopen, heb mijn dochter ergens laten staan en keek of ik iets kon doen, maar de aangelijnde zat dus vast in de keel van de aanvaller. De man met de aangelijnde riep om hulp om hulp en toen kwamen er 3-4 marokkanen uit het cafe lopen en stonden eerst ook nog alleen te kijken terwijl dus bleek dat het hun hond was. Toen ging een van die mannen achter de bijtende hond staan en ging uit volle kracht die hond in zijn buik schoppen. Echt hard want je kon het gewoon horen. Ondertussen stonden er al andere mensen bij, ik ben ook gebleven om te getuigen. Uiteindelijk was de aangelijnde hond los maar de andere man bleef schoppen. Uiteindelijk liep de hele ploeg met hun hond het cafe in en ik belde gelijk de politie. Ze waren er vrij snel en ik legde het verhaal uit en gaf mijn gegevens. Uiteindelijk kwam een van de mannen weer naar buiten toen ik ook nog vertelde dat een andere vent kwihard bleef trappen, maar hij zei dat hij degen was en maar twee keer schopte en ik moest niet zo schijnhelig doen. Ik zei dat het een andere man was en ook wat hij aan had en hoe hij eruit zag, Zal wel een strafblad hebben zodat hij er niet bij betrokken wil worden of zo. Maar ik zei misschien ben ik scheinheilig maar niet blind. Uiteindelijk zei politie dat de ambulance wel kon komen om hem naar da te brengen met zijn gewonde hond, maar hij dat wel eerst zelf moest betalen. Ik ben ook verder gegaan met winkelen en hoop alleen dat het goed afloopt met die hond, want ik zou mij niet verbazen als hij inwendig letsel had. NU ben ik alweer wat rustiger maar mijn dochter is er erg van geschrokken. Maar zo zie je maar weer dat je nergens veilig bent ook al is je hond vast.

- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Re: Hondengevecht in de stad
Eng zoiets, en al helemaal als je het van zo dichtbij meemaakt.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

-
Brindlecardi
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Welsh Corgi Cardigan
Wat een idioten
- Dusty
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese stabij x Toller
Toller - Aantal honden: 2
- Moyodo
- Erelid
Nu achteraf bedenk ik dat ik maar 1 m ervan af stond en alleen maar zat te denken hoe ik zou kunnen helpen, maar ze zaten zo aan elkaar vast daar had ik niets kunnen doen, wel als die andere loslopende een halsband om had gehad en net iets uit de buurt van de aangelijnde, dan had ik hem aan het halsband gepakt en tegen gehouden. Had mij waarscheinlijk wat bijtwonden opgeleverd, maar dan had het wel nut gehad.

- iones
- Zeer actief
Die marokkanen wilden ook graag een stoere hond hebben.....
Leuk.
Leuk.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
laeken
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
Dat soort shit is schering en inslag helaas. Ik denk dat er al snel weer nieuwe wetten aan zullen komen wat honden aangaat. Helaas gaan ze niet meer rassen maar alle honden aanpakken. We hebben hard genoeg gestreden om die RAD weg te krijgen dus die komt er niet meer. Nu worden gewoon alle honden aan banden gelegd omdat er na de RAD weer een heleboel debielen aan "vechthonden" zijn gegaan en er op letten of voor zorgen, ho maar!
Ik heb nog nooit zoveel staffordkruising en pitbulls gezien als nu. Ik heb ook nog nooit zoveel debielen ermee zien lopen.
Hier lopen tegenwoordig Polen met pitjes. Erg leuk! Ze zijn er ook erg leuk mee, not. Laatst ging er een niet op tijd zitten en die kreeg me een paar klappen. Ik stond met Eva en Cleo te kijken in de hoop dat hij zou stoppen. Hij zag me niet en er naartoe lopen doe je ook niet als je je eigen honden mee hebt. :N:
Ik heb nog nooit zoveel staffordkruising en pitbulls gezien als nu. Ik heb ook nog nooit zoveel debielen ermee zien lopen.
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Wat naar om mee te maken zeg
Inderdaad hopen dat het goed komt met de hond(en)!
Inderdaad hopen dat het goed komt met de hond(en)!
- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
Wordt je op de hoogte gehouden over wat er gebeurd met die eigenaar(s), of met die loslopende hond, of de staat van de slachtoffer - hond?Moyodo schreef:Nu achteraf bedenk ik dat ik maar 1 m ervan af stond en alleen maar zat te denken hoe ik zou kunnen helpen, maar ze zaten zo aan elkaar vast daar had ik niets kunnen doen, wel als die andere loslopende een halsband om had gehad en net iets uit de buurt van de aangelijnde, dan had ik hem aan het halsband gepakt en tegen gehouden. Had mij waarscheinlijk wat bijtwonden opgeleverd, maar dan had het wel nut gehad.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.

-
Wahya
- Actief
- Mijn ras(sen): Alaskan malamute
Begrijp me heel goed, dat enorme trappen en vooral blijven trappen slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Maar..
Een paar jaar geleden, toen de RAD er dus nog wel was, liep ik met mijn vriend richting het station Eindhoven. Ik had toen mijn toenmalige twee malamutes bij: Bronx en Tanka. Nu moet je weten dat Tanka altijd werd ingezet als therapiehond, vanwege haar compleet neutrale houding tegenover andere honden. Als er dus van een hond geen uitdaging uit ging, dan was het van haar.
Vanuit het niets, stormde half van de overkant een losgebroken staff los. Zonder stamboom, bleek achteraf. Hij greep Tanka voor wij ook maar iets konden doen. Eerst bij haar strot, maar goddank, door haar enorm dikke vacht had hij daar geen houvast op. Mijn vriend liep trouwens met Tanka en ik met Bronx, was het andersom geweest dat had ik het opnieuw vastgrijpen denk ik wel weten te voorkomen, maar dat dat er niet echt toe. Hij pakte Tanka binnen twee tellen weer opnieuw vast en liet helemaal niet meer los. Ik lijnde als een gek Bronx aan een lantaarnpaal vast, want die flipte volkomen. Nu had de staff wel een halsband aan, maar ik had niets bij om die halsband tijdelijk aan te draaien. Dat is een van de methodes waarop je zo'n hond die niet van plan is los te laten nog los kan krijgen: door een tijdelijk zuurstoftekort kun je de hond vaak nog wel loswrikken. Inmiddels was er een agent op uit komen fietsen. Hij bleek zelf staffs te hebben. Hij verkocht de hond een enorme trap onder zijn ballen en die pijnprikkel was zo sterk dat de hond net lang genoeg losliet om Tanka uit zijn bek te bevrijden.
Hoewel op het eerste gezicht de wonden mee leken te vallen, raakte Tanka in shock. En ik ben echt even heel bang geweest dat ik haar daar ter plekke aan die shock zou kwijt raken. Ik ben toen op mijn knieen gaan zitten en heb haar reiki gegeven. Binnen twee minuten kwam ze toen uit de shock en konden we met de dierenambulance naar een dierenarts toe voor verzorging.
Helaas, dat meen ik echt want de hond kon er niets aan doen, werd de staff in beslag genomen en zal waarschijnlijk uiteindelijk gehemeld zijn.
De agent is op een gegeven moment nog zelfs de rekening gaan innen van de dierenarts omdat de eigenaar van de hond weigerde te betalen.
Soms is dus een stevige pijnprikkel nodig om de hond uit zijn bijtdrift te krijgen. Al gaat dit natuurlijk wel veel te ver
Toch, zou me ooit weer zoiets overkomen, als het niet anders kon dan gaf ik de andere hond toch ook een rotschop hoor. Ik kan toch ook moeilijk gaan staan toekijken hoe hij mijn hond aan zijn einde helpt.
Maar..
Een paar jaar geleden, toen de RAD er dus nog wel was, liep ik met mijn vriend richting het station Eindhoven. Ik had toen mijn toenmalige twee malamutes bij: Bronx en Tanka. Nu moet je weten dat Tanka altijd werd ingezet als therapiehond, vanwege haar compleet neutrale houding tegenover andere honden. Als er dus van een hond geen uitdaging uit ging, dan was het van haar.
Vanuit het niets, stormde half van de overkant een losgebroken staff los. Zonder stamboom, bleek achteraf. Hij greep Tanka voor wij ook maar iets konden doen. Eerst bij haar strot, maar goddank, door haar enorm dikke vacht had hij daar geen houvast op. Mijn vriend liep trouwens met Tanka en ik met Bronx, was het andersom geweest dat had ik het opnieuw vastgrijpen denk ik wel weten te voorkomen, maar dat dat er niet echt toe. Hij pakte Tanka binnen twee tellen weer opnieuw vast en liet helemaal niet meer los. Ik lijnde als een gek Bronx aan een lantaarnpaal vast, want die flipte volkomen. Nu had de staff wel een halsband aan, maar ik had niets bij om die halsband tijdelijk aan te draaien. Dat is een van de methodes waarop je zo'n hond die niet van plan is los te laten nog los kan krijgen: door een tijdelijk zuurstoftekort kun je de hond vaak nog wel loswrikken. Inmiddels was er een agent op uit komen fietsen. Hij bleek zelf staffs te hebben. Hij verkocht de hond een enorme trap onder zijn ballen en die pijnprikkel was zo sterk dat de hond net lang genoeg losliet om Tanka uit zijn bek te bevrijden.
Hoewel op het eerste gezicht de wonden mee leken te vallen, raakte Tanka in shock. En ik ben echt even heel bang geweest dat ik haar daar ter plekke aan die shock zou kwijt raken. Ik ben toen op mijn knieen gaan zitten en heb haar reiki gegeven. Binnen twee minuten kwam ze toen uit de shock en konden we met de dierenambulance naar een dierenarts toe voor verzorging.
Helaas, dat meen ik echt want de hond kon er niets aan doen, werd de staff in beslag genomen en zal waarschijnlijk uiteindelijk gehemeld zijn.
De agent is op een gegeven moment nog zelfs de rekening gaan innen van de dierenarts omdat de eigenaar van de hond weigerde te betalen.
Soms is dus een stevige pijnprikkel nodig om de hond uit zijn bijtdrift te krijgen. Al gaat dit natuurlijk wel veel te ver
Toch, zou me ooit weer zoiets overkomen, als het niet anders kon dan gaf ik de andere hond toch ook een rotschop hoor. Ik kan toch ook moeilijk gaan staan toekijken hoe hij mijn hond aan zijn einde helpt.
Laatst gewijzigd door Wahya op 05 mar 2010 19:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- yuki
- Zeer actief
Lijkt me vreselijk te moeten zien en meemaken! En een surrealistisch idee om ff later gewoon tussen door een rek bh's bij de hunkemöller te spitten, bij wijze van
Stond je niet te shaken?
Stond je niet te shaken?
Eventhough you're gone, we're still a team'.
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
(r.i.p. Yuki / Askiem Yoshi)
Esther
- de purmerpeitjes
- Actief
- Mijn ras(sen): Shar-Pei
- Aantal honden: 2
Wat afschuwelijk om mee te maken.
- Moyodo
- Erelid
Gek genoeg was het daarna ook weer over en begon ik pas later thuis alles op een rijtje te zetten. En was Livera toevallig, mijn dochter wilde een BH. Maar die vent die trapte deed dat niet gericht in zijn zaakje maar echt tussen de benen door onder in de buik en de hond werd alleen maar wilder. Daarom zijn ze juist zo gevaarlijk omdat je die bek niet open krijgt, hooguit met zo'n stik en die had die jongen ook niet bij zich en de andere baasje sook niet blijkbaar. Ik zou dat voor de zekerheid wel mee nemen na zo'n incident. De politie heeft wel mijn gegevens maar de jongen van die aangelijnde hond niet en de markkaneen hoeven niet te weten waar ik woon, want eerst waren ze allemaal weer verdwenen en interesseerde het hun niet wat met die andere hond en die jongen was en later kreeg ik nog een grote bek.Als ze nu ook interesse in de andere hond hadden getoond of excuus aan hadden geboden was het heeel anders geweest maar nee hoor, gewoon weg gaan het cafe in en wachten tot politie komt en dan pas eentje naar buiten sturen die kijkt hoe het gaat en keihard liegen wie de hond getrapt heeft en hoe vaak.

- _Leonie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden Retriever
Geen pretje om mee te maken.
- Naima
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradinges
Wat erg! Was de hond die gebeten werd er erg aan toe?
Mozes (juni ‘20) en in Golden memory Lotus (juli ‘11 - juli ‘20)
- Moyodo
- Erelid
Ze waren allebeide gewond. De aangelijnde had wonden aan zijn bek en op zijn hoofd en ik denk haast dat hij ook inwendig letsel had door die trappen, denk dat die vent wel 10-15 keer keihard in zijjn buik getrapt heeft. Die loslopende hond lag dus op de grond en de aangelijnde had hem vast bij zijn keel maar schudde niet maar bleef juist doodstil staan. Ik denk dat hij probeerde de andere te laten stikken, maar dat kon ik niet goed izen. Het vrouwtje stond er in het begin ook eventjes bij en riep alleen maar: Doe je vorzichtig met mijn hond. Straks stikt ie...Expecting schreef:Wat erg! Was de hond die gebeten werd er erg aan toe?
IK denk dat zij de baas van de aangelijnde hond bedoelde omdat hij probeerde de bek van zijn eigen hond open te krijgen. Toen ze uit elkaar waren hebben ze de losloper snel mee genomen en heb ik er ook niets meer over gehoord. IK had pas later dat ik dacht , hoe zou het met die hond afgelopen zijn. IK zal morgen kijken of ik via politie nog iets te weten kom, of het telefoonnummer van die jongen kan krijgen.

- Naima
- Zeer actief
Verschrikkelijk 
- Moyodo
- Erelid
Ze hebben trouwens beiden niet gejankt alleen even in het begin gesnauw en gegrom en de aangelijnde begon na het gevecht wel te piepen, dus ik weet haast zeker dat hij behoorlijk pijn had.

- Naima
- Zeer actief
Waren het beiden ast's?
- nana
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sarplaninac,flatc mix, franse bull
- Aantal honden: 3
das lekker, loop je met een aangelijnde hond in de stad en laat iemand anders de hond los op je afvliegen, jou hond bijt en ze gaan als een waanzinnige op de hond trappen. Reken maar dat flinke schoppen in de buik inwendige bloedingen kunnen veroorzaken.
Organen kunnen ook erg opzetten waardoor bloedvaten bekneld raken en er alsnog inwendige schade ontstaat.
Dat ze iemand anders aanwijzen als diegene die trapte is geen zuivere koffie.
Organen kunnen ook erg opzetten waardoor bloedvaten bekneld raken en er alsnog inwendige schade ontstaat.
Dat ze iemand anders aanwijzen als diegene die trapte is geen zuivere koffie.
Wat we niet begrijpen..vrezen we...wat we vrezen zullen we vernietigen.
lydia
lydia
- Moyodo
- Erelid
De loslopende hond zat in een cafe vlakbij, is volgens mij van de eigenaren, want ik hoorde dat hij in een bench zat, maar wel met deur open en toen iemand de deur van het cafe open liet zag hij denk ik de andere Stafford en vlog erop af. Het was dan wel een ongelukje maar blijft hun verantwoordelijkheid, had net zo goed een klein hondje kunnen zijn en wie weet of die het wel overleefd had. Nu had de loslopende pech dat hij een Stafford tegen kwam die sterker was.Ik vind het ook sneu voor die andere hond want hun handelen uit instinkt maar de bazen moeten zorgen dat dit niet kan gebeuren, juist bij dit soort rassen die moeilijk los laten. Ik was wel verbaasd dat het baasje van de aangelijnde zijn hond niet zover kon krijgen dat hij los liet, had hem dus ook niet onder controle. Ik heb heel lang geleden twee pitbulls geprobeerd uit elkaar te halen, waren de honden van mijn ex man toen en de teef was erg dominant en vloog zomaar de sullige reu aan. Uiteindelijk kon ik de kaken van de een los krijgen en had mijn hand in haar bek, maar toen ging juist de ander in de aanval. Dus ik kon alleen maar mijn poedel in veiligheid brengen en belde toen mijn ex op het werk. Hij kwam een half uur later en toen lagen ze uitgeput bij de kachel. Ik denk dat het anders afgelopen was als het 2 dominante honden waren geweest. Wel zat overal bloed, maar de kachel in die kamer werkte niet goed en af en toe werd hij bloedheet, dus die kamer was net een sauna. Als ik de teef niet onder controle had gehad had ik geen vingers meer gehad denk ik.
\mijn vriend zei vanavond ook gelijk dat degene die dus echt getrapt heeft waarschijnlijk een strafblad heeft en niet met politie in aanraking wil komen. Dat was dus ook mijn idee.
\mijn vriend zei vanavond ook gelijk dat degene die dus echt getrapt heeft waarschijnlijk een strafblad heeft en niet met politie in aanraking wil komen. Dat was dus ook mijn idee.