Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje plagen...Doen jullie dat wel eens?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

blondie
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Hondje plagen...Doen jullie dat wel eens?

Ongelezen bericht door blondie »

plagen in de zin van uitdagen tot spel, dat gebeurd over en weer.. dan is het quasi niet lossen, om er een pak me dan als je kan spel van te maken, is het over en wil ik echt los dan begrijpt hij dat ook.. maar najagen gebeurd hier ook..
Waar ik merk dat bij het noemen van bepaalde vriendjes en bekenden namen.. 'waar is.. en vul maar in" dan gaat hij daadwerkelijk kijken en verwachten dat die persoon, dier er ook aankomt.. of als ik nog mijn drinken op moet drinken en men gaat zeggen gaan we naar huis?? :ugh: daar kan ik niet zo goed tegen.. ik weet wat het hem doet.. ook toen Bluf bij de fokster achtergelaten was.. gaan ze vragen.. "waar is Bluf?" dan gaat hij idd kijken waar ze is of dat ze niet toevallig voorbij loopt.. idem als we op vakantie zijn en er worden direct namen van de katten genoemd .. dan is hij direct allert.. dat vind ik pesten, wij weten dat bluf er niet is of de katten. Ik vermijd dat soort plagerijen wel, dat snapt een hond niet... verder plaag ik hem wel met pootje pakken.. zijn voetzolen zijn hem heilig :engel: en toch doe ik soms tikkertje op de voetzolen.. en ja dat is echt treiteren... :mep: :mep: :mep: dan volgt zijn reactie met quasie bijten, op de rug gaan en mij meppen... en buikje kroelen, ach gewoon spel.. en dat weten we van elkaar, bewust plagen zonder extra toevoeging doe ik niet, ik plaag alleen om spel uit te lokken eerlijk gezegd :lol1:
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Rondjes rennen door het huis en de tuin ..
met een labrador en teckel achter me aan die ondertussen ook nog een wedstrijdje aan het doen zijn..

soms gooien we met "niets" dan gaan ze erachteraan en snappen ze er niets meer van ..
jammer dat ze het na 2 keer gooien al doorhebben :P

verder heb ik een knuffel eend met geluid :P en daar snapt diesel (jachthond haha) helemaal niets van :P

telt 235425 rondjes om de tafel rennen ook mee ? :smile:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

:mrgreen: Als m'n man weg gaat, gaat ze heeeeel zielig voor de deur zitten piepen. Piep ik PRECIES hetzelfde terug. Volgens mij voelt ze zich dan zo voor lul dat ze direct stopt :lekkerpuh:
Verstoppen onder de dekens en dan 'au au' roepen. Komt ze ons snel verlossen van dat stoute dekbed.
In het bos als ze niet op ons let snel achter een boom verstoppen :wink:
Dat soort dingen?
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

MARC_S schreef:[Maar dat harde bijten is wel weg dus dat zal bij Sting ook wel weg gaan denk ik. Eerst had ik overal kostjes en het lijkt net alsof ze met de tijd steeds zachter wordt met de bek :ok:
Hoop doet leven, het gaat nog weg dus :D Op de een of andere manier is het gewoon een onbenullig ding :lol1:
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

christo schreef:
Danoontje powerrr schreef:
christo schreef: Dan rent hij met z'n oortjes op helikopterstand ...
:F:
Stel je een helikopter voor die aan de grond staat en hoe de roteren er dan uitzien. Je hebt zelf ook een dober, dus je hebt het vast wel eens gezien. :mrgreen:
Ik heb géén idéé :pffff:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Arline schreef:
MARC_S schreef:[Maar dat harde bijten is wel weg dus dat zal bij Sting ook wel weg gaan denk ik. Eerst had ik overal kostjes en het lijkt net alsof ze met de tijd steeds zachter wordt met de bek :ok:
Hoop doet leven, het gaat nog weg dus :D Op de een of andere manier is het gewoon een onbenullig ding :lol1:

Ik hoop het voor je. :wink: Eva is nu in ieder geval heel erg zacht geworden met ons. Ze doet zelfs haar lippen over haar tanden als ze bijt :ok: Ik heb wel een paar keer mijn hand in haar bek geduwd als ze te hard beet. Zo dat ze het helemaal niet leuk meer vond :mrgreen: Misschien heeft dat geholpen :engel:

Maar ik merk dat Eva sowieso meer gematigd wordt. Met alles. Behalve met buiten raggen en oefeningen maar dat willen we ook niet. Dan moet ze helemaal los gaan. Binnen wil ik dat ze beheerst doet want anders is het een wervelwind door het huis en schuiven de meubels zelfs van hun plaats :L:
Afbeelding
Gollum
Zeer actief
Mijn ras(sen): Roemeense schone
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Gollum »

Ik maak een soort scheetjes geluid met mijn mond, willekeurig ergens op Gollums lijf. Oortjes en buik zijn favoriet. En dan is het de grap om haar lebber te ontwijken, soms zie ik haar echt loeren en dan kom ik heel langzaam dichterbij, als ik dan bijna bij haar oortje ben maak ik dat geluid en als ik dan niet snel genoeg ben krijg ik een dikke lebber over mijn gezicht. Gol is best slim, soms is zij sneller en krijg ik de lebber al voordat ik het geluid heb gemaakt :mrgreen:
Nachtspicht
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Cairn Terriër

Ongelezen bericht door Nachtspicht »

Sen kan ik helemaal gek krijgen door met mijn handen op mijn dijen te slaan (in een soort roffeltje) want dat is haar teken dat er gespeeld gaat worden en dat ze druk mag doen. Dan vliegt daarna ook gelijk de tas met speeltjes door de kamer haha en mag ik er één uitkiezen om te gooien. Maar het allerleukst vindt ze toch wel om aan haar "knuffelslang" (2 meter lang) te gaan hangen en dat wij haar dan door de kamer heen zwaaien. Wij hebben een gladde houten vloer dus rukken aan die slang van links naar rechts terwijl zij er aan hangt aan het eind gaat heel goed :F: Dan zwiert ze zo op haar buik 3 meter de kamer door en weer terug hahaha en niet los laten he, het blijft een Terrier :wink:
Gr,
Sim en Sen
Shibby
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Shibby »

Heel af en toe gooi ik wel eens een mandarijn of een citroen naar Shib. Hij vangt ze uit automatisme altijd en wil er vervolgens uiteraard mee verder spelen, maar na een paar keer komt dat sap er aan alle kanten uit en zie je hem toch smerige koppen trekken. Maar stoppen met spelen wil hij ook niet. :engel:

Het ergste waar ik hem mee geplaagd heb, zit ik nu zo te denken, is toen Shib het vertikte om zijn eten op te eten toen we bij een vriendin van me waren. Ik heb die bak eten in de woonkamer gezet, waar Qubo de Labrador ook was, dus Shib heeft de hele avond bij zijn bak gezeten en gelegen. Iedere keer gegromd als Qubo in de buurt kwam en oh zo zielig kijken hoe ik op de bank met Qubo aan het knuffelen was. Ik heb hem toen ook wel met enige regelmaat letterlijk uitgelachen omdat hij zo'n aanstellert was. Eenmaal thuis aangekomen, heeft hij zijn bak in 1 keer leeg gegeten, maar wilde echt niet in mijn buurt komen. Hij was echt echt chagerijnig, lekker ding dat het is :I:

Maar over het algemeen ben ik heel erg lief voor Shib hoor :mrgreen:
Afbeelding
Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”