Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Hanneke2
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

irwi schreef:Ben het met Pammetje eens. Het zou niet terzake moeten doen wat voor ras het is maar helaas is de harde werkelijkheid dat als er pitbull bij staat dat het in de krant komt. De overige bijtincidenten zoals eerder hier in dit topic beschreven halen de kranten niet.
Kan hier absoluut niet luchtig over zijn. Het is vreselijk dat zulke dingen nog steeds gebeuren.
Ik kan me anders allerlei berichten herinneren waarin het rottweilers of 'jachthonden' of 'herders' waren die de gaten in honden, kinders, schapen en weetikveel veroorzaakt hadden.

Onder de RAD-wet, okee, toen was dat wantrouwen terecht omdat het 'verboden honden' konden zijn, of juist niet. Maar je kan ook een tikkie te paranoide doen hoor.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Tja paranoide word je wel na zoveel onschuldige honden de dood te hebben in zien gaan.
De herhaling van 1993 heb ik geen belang bij. Toen was de pitbull ook zo een lekkere krantenkop.
Afbeelding
daan!
Zeer actief

Ongelezen bericht door daan! »

Zoek stok! schreef:
tekkel schreef: Nou, eerlijk gezegd, als het inderdaad drie pitbull/stafford-achtige honden zijn, steek ik ook gauw even over, daar ga ik niet vlak langs lopen met m'n tekkel :N:
Better safe than sorry :19:
Ik steek altijd over zodat ik er niet vlak langs hoef. Niet specifiek voor drie honden.

Ik ook hoor, hoewel de meeste mensen voor mij oversteken.
Wat ik helemaal begrijp, want wij lopen met 4 grote honden. Die wij overigens aan de kant laten zitten om anderen te laten passeren.
En er wordt niet gespeeld. Daar hebben ze elkaar voor, en bekende vriendjes.

Daarom loop ik in een gebied waar ik amper iemand tegenkom..........
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

daan! schreef:
Zoek stok! schreef:
tekkel schreef: Nou, eerlijk gezegd, als het inderdaad drie pitbull/stafford-achtige honden zijn, steek ik ook gauw even over, daar ga ik niet vlak langs lopen met m'n tekkel :N:
Better safe than sorry :19:
Ik steek altijd over zodat ik er niet vlak langs hoef. Niet specifiek voor drie honden.

Ik ook hoor, hoewel de meeste mensen voor mij oversteken.
Wat ik helemaal begrijp, want wij lopen met 4 grote honden. Die wij overigens aan de kant laten zitten om anderen te laten passeren.
En er wordt niet gespeeld. Daar hebben ze elkaar voor, en bekende vriendjes.

Daarom loop ik in een gebied waar ik amper iemand tegenkom..........
Voor 1 vreemde herder of staff aan de lijn steek ik al op veilige afstand de weg over. En dan roep ik van GOEDZOLILO, en krijgt het stel een frolic. Soms snappen ze niet eens waarom, hebben ze die hele hond niet gezien, maar van een onverwachts GOEDZO! wordt het stel altijd ontzettend vrolijk, dus helemaal prima.

Andersom, als ik zie dat iemand voor mij om wil lopen, stel ik dat giga op prijs als ze met een saarloos of ambull lopen, maar is het een klein hondje, dan roep ik toch altijd effe dat die van mij daar heel voorzichtig en lief mee zijn. Van de week iemand met een superstoere dwergpinscher, heel eind mee opgelopen door de wijk terwijl het hondje voorzover dat kon aan de riem alsmaar aan het spelen en dollen was met Lilo, en gister nog een poepie van een JR-puberteefje dat heel gehoorzaam los liep waar het eigenlijk niet mocht, maar waarvoor zelfs Jack effe door de knieën ging, zo leuk was ze.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-Gaby-
Zeer actief
Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan

Ongelezen bericht door -Gaby- »

Nanna schreef:
pammetje schreef:nou blijkbaar wel weer zoals ik dit topic lees
Ik kan me anders goed voorstellen dat de gemiddelde nederlander absoluut het verschil niet ziet tussen een ambull of een pitbull.
Alles wat kortharig en breed is met dikke kaken is voor hem/haar een pitbull.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Als drie Berner Sennenhonden dat hadden gedaan hadden waarschijnlijk gezegd dat het Sint Bernards waren. :19:
Aan mij word ook regelmatig gevraagd of ik nou een echte Pitbull heb. :denken: Of een Argentijnse dog.

Maar goed, dat doet er verder ook niet toe. Ontzettend sneu voor de vrouw. Ik had mijn hondje ook opgetild, zeker weten.
Mijn broertje is vorige week gebeten door een boxer. Hij liep met de hond van mijn zus, aangelijnd, want hij kan onbetrouwbaar zijn met andere honden. Komen er twee loslopende honden aan zonder eigenaren, een jachthond en de boxer. Mijn broertje probeert de hond van mijn zus vast te houden en zijn kop weg te trekken, omdat hij bang is dat zijn hond de loslopende honden wat aan doet. Valt de boxer aan en bijt daarbij in de hand van mijn broertje. Het was nu een week later en zijn hand was nog steeds dik. Misschien dat mijn broertje niet slim gehandeld heeft, maar om de andere honden juist beschermen deed hij het zo. Het kan dus ook nog andersom... :( Het is allemaal in elk geval altijd weer te wijten aan maar één ding: Onverantwoordelijke eigenaren. :boos:
Afbeelding
Foto gemaakt door Judith & Olly
smoekie
Zeer actief
Mijn ras(sen): JH

Ongelezen bericht door smoekie »

Van wat ik begrepen heb gaat het om Am.bulldoggen. Niet dat dat verder verschil maakt, maar iedereen scheert "dergelijk soort honden" toch over 1 kam. Mensen weten vaak niet eens om welk ras het gaat, het lijkt op een vechthond dus zal het wel een pitbull zijn. :19:

Jammer want zo blijft de pitbull een slechte naam houden :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
jacq1970
Zeer actief
Aantal honden: 1
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

ik snap ook niet dat je met 3 hondne gata lopen als je ze niet kan houden... maar het is natuurlijk wel heel veel werk om ze apart uittelaten!
Afbeelding
James
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Lhasa Apso

Ongelezen bericht door James »

Ik til James niet op bij ontmoetingen met andere honden, maar bij 3 agressieve honden, zou hij heel snel op mijn arm zitten. :evil:
Moet er niet aan denken........
Afbeelding
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

smoekie schreef: het lijkt op een vechthond dus zal het wel een pitbull zijn. :19:
Nee, het lijkt op een vechthond dus het zal wel een vechthond zijn... en pitbull is dan het containerbegrip voor vechthond... snappie?
En vechthonden zijn gefokt om te vechten dus wat doen ze.... vechten :oohja:
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
smoekie
Zeer actief

Badu schreef:
smoekie schreef: het lijkt op een vechthond dus zal het wel een pitbull zijn. :19:
Nee, het lijkt op een vechthond dus het zal wel een vechthond zijn... en pitbull is dan het containerbegrip voor vechthond... snappie?
En vechthonden zijn gefokt om te vechten dus wat doen ze.... vechten :oohja:

Je snapt wel wat ik bedoel :wink: In de ogen van een leek is elke hond die maar enigzins een beetje op een pit lijkt ook daadwerkelijk een pitbull terwijl er nog maar weinig "echte" pitbulls zijn. Meeste zijn toch staffs-buldoggs etc. die ook voor de "leek" als pitbull bestempeld worden :roll:
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
smoekie
Zeer actief

James schreef:Ik til James niet op bij ontmoetingen met andere honden, maar bij 3 agressieve honden, zou hij heel snel op mijn arm zitten. :evil:
Moet er niet aan denken........

Zou Nell zelf niet zo gauw optillen, maar in geval er 3 dergelijke honden op haar afkomen zou ik toch echt kost wat kost haar dusdanig hoog proberen te houden dat ze er niet bij kunnen. Zal er op de grond laten lopen :piew:
lianne05
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laika.

Ongelezen bericht door lianne05 »

Ow wat kunnen mensen zich toch druk maken dat er pitbull staat en het was een ambull...NOU EN! Waarom al die ophef erover elke keer weer als er zoiets staat, het is nou eenmaal zo dat een Pit niet bekend staat bij de mensen als lief, aardig knuffelhondje... Als er iets is met een herder wordt dat ook gezegd en daar heb je ook veel varianten in, voel je niet zo snel aangesproken...(mijn herder is ook heul lief hoor... :pffff: )
het zal mij werkelijk mn derriere oxideren wat mensen van mn hond vinden, of het ras ik weet toch beter??
Groetjes Lianne
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Zoek stok! schreef:Ik steek altijd over zodat ik er niet vlak langs hoef. Niet specifiek voor drie honden.
Hier idem. Ik zal nooit iemand passeren die ik niet inschat als sterk als ze een sterke hond bij zich hebben. Er loopt hier een man van rond de 70 met een bullmastiff/mechelaar aan de riem. Je denkt toch niet dat ik daar langs loop met Eva en Cleo aan de riem. :neenee: Ik zie precies voor me hoe die man dan machteloos achter die hond aan naar mij toe komt skiën :19: Vervolgens is hij machteloos als zijn hond op mijn honden klapt en vervolgens staan we hier in de midle of nowhere en kan ik alles gaan fixen :idea: :neenee:
Afbeelding
asani
Zeer actief

Ongelezen bericht door asani »

Ik heb ook 3 grote honden maar zal ze nooit alledrie tegelijk uitlaten.
Om de simpele reden dat ik er geen drie de baas kan.
Dus ik loop dubbele rondes.

Jammer dat er weer zoiets gebeurt en waarom het ras vermelden wat heeft het voor zin.

Groetjes Rian
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

ik steek altijd over.. bij welke hond dan ook
maar dat heeft meer met storm te maken als met die andere honden :hmmm:
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Als ik iemand inschat als zijnde niet capabel dan smeer ik hem ook, ongeacht het ras want boven mijn hoofd tillen gaat mij niet makkelijk af :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Hanneke2 schreef: Dat bedoel ik. In een krantenartikel zullen ze ook nooit zeggen dat de aanvaller of slachtoffer een Laekense herder of een IJslandse hond of een Toller was. Voor het grote publiek en voor de pers bestaan er een stuk of tien bekende hondenrassen, alles wat daar buiten valt wordt 'herder', 'pitbull', 'jachthond', of 'kleine hond'.
Precies. Als een Aussie wat doet, zal er wel schapenhond staan ofzo. En een Kooiker is een klein hondje, of jachthond.
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
Panna
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun

Ongelezen bericht door Panna »

smoekie schreef:Van wat ik begrepen heb gaat het om Am.bulldoggen. Niet dat dat verder verschil maakt, maar iedereen scheert "dergelijk soort honden" toch over 1 kam. Mensen weten vaak niet eens om welk ras het gaat, het lijkt op een vechthond dus zal het wel een pitbull zijn. :19:

Jammer want zo blijft de pitbull een slechte naam houden :roll:
Zo gaat dat ook vaak met Marokkanen in het nieuws. Getinte huid, donker haar: oh zal wel een Marokkaan zijn. En dat maakt het ook meteen een interessante krantenkop :19:
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

StormenRoxy schreef:ik steek altijd over.. bij welke hond dan ook
maar dat heeft meer met storm te maken als met die andere honden :hmmm:
Idem hier, alleen Storm even vervangen door Jakko. :mrgreen:
Het triggert hem enorm als honden dicht bij/in zijn inner circle komen, dat is bijna vragen om problemen.
Ik steek dan ook altijd de straat over. :ok:
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Nanna schreef:
Panna schreef: Zo gaat dat ook vaak met Marokkanen in het nieuws. Getinte huid, donker haar: oh zal wel een Marokkaan zijn. En dat maakt het ook meteen een interessante krantenkop :19:
:smile:
"Drie getinte honden met glad achterover gekamd zwart haar verscheuren hondje"
Zo beter?
verscheuren hondje van nederlandse afkomst :pffff:

Afbeelding
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip

Ongelezen bericht door Mit »

Je vergeet de bontkraag.

Ik steek trouwens met Tsuki ook over hoor. Alles wat groter is dan kniehoogte en wat ik niet goed ken dat wordt bij voorkeur vermeden. In losloopgebieden sta ik er bij bepaalde rassen ook sneller met mijn neus op. Ik vertrouw het simpelweg niet, ook omdat ik weet dat wij zelf ook zo'n grollende lillekerd bezitten. Hoe kan ik dan andere honden vertrouwen? :wink:
Afbeelding
StormenRoxy
Zeer actief
Labrador

Nanna schreef:
Panna schreef: Zo gaat dat ook vaak met Marokkanen in het nieuws. Getinte huid, donker haar: oh zal wel een Marokkaan zijn. En dat maakt het ook meteen een interessante krantenkop :19:
:smile:
"Drie getinte honden met glad achterover gekamd zwart haar verscheuren hondje"
Zo beter?
ik zal storm toch is vragen waar ie gister was....

:lol:

Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Voor politie en pers valt ambull gewoon onder pitbull :U:

Na opheffen verbod meer Pitbulls bijtincidenten
In Nieuws on 30/12/2009 at 4:04 AM
Het aantal bijtincidenten met pitbullachtige honden is sinds de afschaffing van het verbod op pitbullterriërs weer toegenomen. Johan Winter, hondengeleider van het politieteam Steenwijkerland, constateert weer een toename in het aantal incidenten met agressieve honden.

Winter: "Na het afschaffen van de pitbullregeling komt dit type hond weer veelvuldig in beeld en helaas meestal niet in positieve zin. Deze zomer vond er in Willemsoord nog een ernstig bijtincident plaats waarbij een vrouw over haar hele lichaam is gebeten door een Amerikaans bulldog.”

Tot medio vorig jaar was het verboden om honden van het type pitbullterriër te houden. Honden van dit ras werden door de politie in beslag genomen. Na definitieve vaststelling dat het om een pitbullterriër ging, werden de honden afgemaakt.

In juni 2008 is de Regeling Agressieve Dieren, waarin dit verbod stond, evenwel weer ingetrokken waardoor het sindsdien weer mogelijk is om deze hondenrassen te houden. Door het intrekken van de regeling kan de politie dus niet zo maar meer een hond in beslag nemen op basis van zijn uiterlijk.

Bron: De Stentor
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

dagmar88 schreef:Voor politie en pers valt ambull gewoon onder pitbull :U:

Na opheffen verbod meer Pitbulls bijtincidenten
In Nieuws on 30/12/2009 at 4:04 AM
Het aantal bijtincidenten met pitbullachtige honden is sinds de afschaffing van het verbod op pitbullterriërs weer toegenomen. Johan Winter, hondengeleider van het politieteam Steenwijkerland, constateert weer een toename in het aantal incidenten met agressieve honden.

Winter: "Na het afschaffen van de pitbullregeling komt dit type hond weer veelvuldig in beeld en helaas meestal niet in positieve zin. Deze zomer vond er in Willemsoord nog een ernstig bijtincident plaats waarbij een vrouw over haar hele lichaam is gebeten door een Amerikaans bulldog.”

Tot medio vorig jaar was het verboden om honden van het type pitbullterriër te houden. Honden van dit ras werden door de politie in beslag genomen. Na definitieve vaststelling dat het om een pitbullterriër ging, werden de honden afgemaakt.

In juni 2008 is de Regeling Agressieve Dieren, waarin dit verbod stond, evenwel weer ingetrokken waardoor het sindsdien weer mogelijk is om deze hondenrassen te houden. Door het intrekken van de regeling kan de politie dus niet zo maar meer een hond in beslag nemen op basis van zijn uiterlijk.

Bron: De Stentor

Ik heb het altijd al erg onozel gevonden dat ze eerst wel een hond in beslag konden nemen die er 'pitbull-achtig' uitzag, ookal heeft de hond nooit iemand kwaad gedaan. :hmmm:
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Zeker, kan mij niet voorstellen dat iemand ons meisje zomaar zou meenemen en afmaken...
Maxine
Zeer actief

dagmar88 schreef:Zeker, kan mij niet voorstellen dat iemand ons meisje zomaar zou meenemen en afmaken...
Inderdaad!
En wat als je bijvoorbeeld een bastaard hondje hebt die toevallig op een stafford of zo lijkt... Dan zouden ze die ook in beslag mogen nemen?! Daar kan mijn verstand niet bij.

Als ik met mijn 'uitlaat' hondje buiten ga wandelen heb ik veel meer schrik voor een mechelaar (omdat ik vaak mensen zie trainen op pakwerk en ze daar allemaal mechaars hebben.) dan voor een american bulldog of zo.
Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Nanna schreef:
Maxine schreef: Als ik met mijn 'uitlaat' hondje buiten ga wandelen heb ik veel meer schrik voor een mechelaar (omdat ik vaak mensen zie trainen op pakwerk en ze daar allemaal mechaars hebben.) dan voor een american bulldog of zo.
Ik heb voor geen enkele hond schrik, zolang die hond maar in eigendom is van een verantwoordelijke baas die dat beest niet ter compensatie van het minderwaardigheidscomplexje heeft gekocht, en dat beest ook fysiek baas kan.
Helaas zie je het tegenovergestelde vaker...hooggehakte geblondeerde frêle meiskes die de vechthond van "me frient" uit moeten laten, of oude moedertjes die daarmee opgezadeld worden.
En dáár beginnen de problemen.
Ik heb ook vrijwel geen schrik van honden, maar omdat ik mechelaars zo vaak zie trainen en daardoor ook zie hoe ongelofelijk sterk ze zijn, en ook omdat ik ben opgegroeid met een fantastisch leuke stafford zie ik staffords eerder als leuke knuffelhonden dan mechelaars die tegen het hek staan op te springen als ik voorbij wandel. :19: Maar ja, dat ligt gewoon aan mijn eigen ervaring.

Ook mensen waarvan ik weet dat ze de vechthond (ik haat dit woord) hebben gekocht, gewoon omdat het 'cool' is. Of mensen die denken dat ze deze honden op dezelfde manier kunnen opvoeden als een labrador. Daar komen ook hééééél vaak problemen van.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Trouwens, het enige zoogdier dat steeds meer mensen bijt schijnt... de mens te zijn :tongue:
Dus misschien voortaan kijken wie er achter die hond loopt en wanneer het om een hapgrage man lijkt te gaan even een blokje om lopen?
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

dagmar88 schreef:Trouwens, het enige zoogdier dat steeds meer mensen bijt schijnt... de mens te zijn :tongue:

Inderdaad :lol1:
:engel:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

Maxine schreef: Als ik met mijn 'uitlaat' hondje buiten ga wandelen heb ik veel meer schrik voor een mechelaar (omdat ik vaak mensen zie trainen op pakwerk en ze daar allemaal mechaars hebben.) dan voor een american bulldog of zo.
Yessssss al weer zo'n wijdverbreid misverstand...pakwerk honden zijn niet te vertrouwen :cheer:
Maxine, even voor jouw informatie: het appèl is minstens zo belangrijk tijdens het pakwerk als het bijten zelf!

Ten overvloede waarschijnlijk, maar ik ben wel zo iemand die zich ergert als er weer zo lekker een verkeerd ras gekoppeld wordt aan een hond.
Altijd al, maar zeker als ze weer eens negatief in het nieuws komen!
Misschien moet je zelf zo'n ras hebben om dit zo te ervaren.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”