Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Frenkie
Zeer actief
Contacteer:

Re: Vrouw en hond aangevallen door drie pitbulls

Ongelezen bericht door Frenkie »

blacky schreef:
Frenkie schreef:Triest weer dat er mensen zijn die hun honden weer eens niet onder controle hebben :(

Ik zit door dat soort mensen nu met een hand vol schaafwonden en een hondenbeet in mijn been achter de laptop :wink:
het op tillen viel zeker nog niet mee. :lol1:
Sorry kon het niet laten. Ben wel nieuwsgierig anders. En natuurlijk beterschap
:mrgreen: Was inderdaad nog een hele klus :mrgreen:
Maar voor de nieuwsgierigen. Ik liep met mijn 2 honden aangelijnd door de buurt, komt er ineens een voor mij bekende nogal dominante rottweiler op ons afgestormd. Hij liep direct naar Timo en die 2 beginnen dus te vechten. Om schade te voorkomen probeerde ik de rottweiler weg te jagen, dat lukte maar in blinde woede beet Timo in mijn bovenbeen :ugh:. Wieke schrok zo van alle opwinding dat ze het op een lopen zet en mij dus omver trekt.
Nou ja goed, hand vol schaafwonden en een flinke blauwe plek van de beet, dat gaat allemaal wel weer over. Maar het ergste vind ik dat zo'n eigenaar zijn hond niet onder controle heeft, dat hij zijn hond dus niet op commando bij zich kan houden. Hij weet hoe zijn hond is tegenover die van mij, maar doet er echt helemaal niks mee.
Groetjes Martine, Timo, Wieke en Frenkie
Afbeelding Afbeelding
Moyodo
Erelid
Mijn ras(sen): Portugese mix en griekse pointermix

Ongelezen bericht door Moyodo »

IK denk dat ze dat wel uitgezocht hebben van wie de honden zijn , als ik het goed lees, ze weten wel hoe oud de vrouw is die hun uitliet dus zal die ook wel bevestigd hebben wat voor ras het is, anders hadden ze wel pitbullachtig neer gezet. Als ik zo'n klein ehond had gehad had ik die ook opgetild als al 3 grote honden op mij af stuiven met iemand in sleeptouw. Laat ze mij maar bijten want zo'n hondje is zo dood en ik heb meer kans op kleinere verwonding en er wordt meer aan gedaan als een mens gebeten wordt dan een hondje.
Afbeelding
duitse herder
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door duitse herder »

Het zullen vast geen 3 echte pitbullen zijn maar pitbull achtige. Ik weet uit ervaring dat de media het nog wel eens verkeerd heeft :mrgreen: Maar het zijn dan wel vaak zulke types, dat dan weer wel
Perry en Noah

Afbeelding
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

tekkel schreef:De politie heeft geen verstand van honden, die noemt alles een pitbull :pffff:
En als je als krantenkop ziet 'Vrouw aangevallen door hond', dan weet je al zeker dat het GEEN pitbull is. Anders had er wel een grote foto van een staffie bij gestaan en 'Pitbull valt vrouw aan' als kop...
Afbeelding
Wahya
Actief
Mijn ras(sen): Alaskan malamute

Ongelezen bericht door Wahya »

Pff, nou inderdaad. Ik kwam onlangs een man met twee Kangals tegen. Ik had Bronx aan de fiets en ik was erg blij dat we er een flink tempo in hadden zitten. Die man, zelf toch ook niet klein, kon ze werkelijk bijna niet meer houden. Dan vraag ik me ook af wat je in vredesnaam bezielt om met twee van die, niet bepaald gemakkelijke, bakbeesten gaat wandelen.
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Valerie schreef: Nou een jonge meid die ontzettend geschrokken is heeft de aangifte gedaan. Ze ziet 3 bijtgrage honden en dat zijn toch altijd pitbulls :19: En iedereen neemt dat klakkeloos over. Tot over een paar dagen het verhaal van de tegenpartij gehoord wordt en dat het dan om kruisingen, of boxers of franse bulldoggen blijkt te gaan. Maar goed dat mag niet gezegd worden want dan kom je op voor pitbulls en dat mag echt niet hoor :neenee:
Laat ik ze dan "honden met een stoer uiterlijk" noemen. En dit soort honden zijn vaak stumperds omdat daar stumperds van mensen op af komen. Mensen die deze honden nemen om de verkeerde redenen. Je ziet het vaak berichten ook waar (half)dode honden aangetroffen worden, hoe vaak dit "stoere" honden zijn. En je ziet ook dat als er mensen zijn die achteloos en onverschillig omgaan met hun eigen hond en die van anderen, dat dit vaak eigenaars betreft van jawel, "stoere honden".

het ligt niet aan de honden nee. Dat weet ik. MAar veel van dat volk dat erbij loopt deugt niet.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
anja68
Actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier,
Contacteer:

Ongelezen bericht door anja68 »

StormenRoxy schreef:nee je hondje laten opvreten door 3 pitbulls (of labjes ik heb het van nu.nl) dat is pas een goed idee... :blauwoog:
..gelijk heb je..
ik heb al 1 hondje verloren aan een doodsbeet van een andere hond,(en niet opgetild) die andere hond liep los...de mijne niet..(ziij heeft het toen niet overleefd) :(
een ander hondje van mij is zwaar gewond geraakt ook door een agressiefe andere hond..
ik wordt hier ook zo boos om he..mensen met agressiefe honden,moeten die beesten bij zich houden..
ze beseffen niet wat ze een andere hondeeigenaar aan doen..
en of iik nu mijn hondje zou oppakken of niet,,het helpt echt niet bij een agressieffe hond die dol is..
ik ben nu ook vaak bang buiten.. maar het nog eens gebeurd... dan is het ik,mijn hondje of die andere hond die eraan gaat,
dan zal die andere dit keer echt pech hebben,laat niet elke keer mijn hondjes opvreten...tenslotte heb ik die van mij aan de lijn..
en ze zijn ook niet eens agressief...
Afbeelding
grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
Neeltje

Ongelezen bericht door Neeltje »

Wat maakt het uit of het pitbulls of pitbullachtigen zijn, niet iedereen kan alle rassen uit elkaar houden of kent überhaupt alle rassen. Wat voor ras het nu wel of niet was, maakt ook niet uit, het had gewoonweg niet mogen gebeuren. Als je die honden fysiek niet aankunt als ze verkeerd willen, dan laat je ze niet alle 3 tegelijk uit, klaar.

Maar er lopen veel te veel mensen rond die het allemaal maar stoer vinden om zo'n hond te hebben (of wat er dan ook op lijkt), maar weten hoe het beest in elkaar steekt en werkt, hoh maar, lekker stoer doen, fijn, not.
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

Neeltje schreef:Wat maakt het uit of het pitbulls of pitbullachtigen zijn, niet iedereen kan alle rassen uit elkaar houden of kent überhaupt alle rassen. Wat voor ras het nu wel of niet was, maakt ook niet uit, het had gewoonweg niet mogen gebeuren. Als je die honden fysiek niet aankunt als ze verkeerd willen, dan laat je ze niet alle 3 tegelijk uit, klaar.

Maar er lopen veel te veel mensen rond die het allemaal maar stoer vinden om zo'n hond te hebben (of wat er dan ook op lijkt), maar weten hoe het beest in elkaar steekt en werkt, hoh maar, lekker stoer doen, fijn, not.
:ok:
idd helaas zijn die mensen er
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
Madison
Zeer actief
Mijn ras(sen): West Highland White Terriër

Ongelezen bericht door Madison »

Een bekeuring?
Afmaken die hap. Achterlijk gedoe.

(En dat afmaken had mijns inziens ook gegolden indien de drie honden, zeg, Golden Retrievers waren geweest.)
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

tekkel schreef:
Zoek stok! schreef:
tekkel schreef: Nou, eerlijk gezegd, als het inderdaad drie pitbull/stafford-achtige honden zijn, steek ik ook gauw even over, daar ga ik niet vlak langs lopen met m'n tekkel :N:
Better safe than sorry :19:
Ik steek altijd over zodat ik er niet vlak langs hoef. Niet specifiek voor drie honden.
Nee, dat hoef ik niet, want ik kan mijn hondje prima vlak bij me houden, en zij laat alle honden links liggen als ik dat wil. Wel makkelijk, hoor :wink:
Nou.. als ik enigszins al fixerende blikken zie of blaffende grommende honden aan een lijn aan het adres van mijn hond(en), en een baas die dat totaal ontgaat en in waar ik dus aan twijfel dat als ik voorbij loop hij of zij doorheeft dat er "wat spanning ontstaat" dan loop ik er ook in een wijde bocht omheen hoor :mrgreen: ik kan mijn honden wel bij me houden.. maar ik twijfel vaak aan de eigenaar aan de lijn van de andere hond(en) :ugh:
en ook al heb ik een grotere hond, ik zou denk ook voor mijn hond gaan staan als er drie grote honden ineens gericht losbreken om mijn hond te willen pakken..maar deze honden blijken dus ook niet echt respect voor een mens te hebben want de mevrouw is aan haar verwondingen geholpen ook nog..
Blijf het niet snappen, als je honden die moeilijk zijn ook nog eens met drie tegelijkertijd uitlaat.. hier in dorp lopen er ook mensen met duitse herders die bij iedere hond uit de pan schieten.. dat ze om een lantaarnpaal gaan staan of om de hoek gaan staan tot je gepasseerd bent.. laat ze dan 1 voor 1 uit dan heb je toch wat meer controle en kun je eraan werken, of zal het gedrag minderen omdat ze zich niet gesterkt voelen door elkaar..
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Wat een domme reacties "je mag hem niet optillen, rangorde blabla eigen schuld etc.." Op zo'n moment gelden er andere prioriteiten dacht ik.
Als er 3 agressieve honden mijn manneke aanvallen dan gaat-ie zeker hoog op de arm, en die honden op de slof maatje 45, of erger. En als hun baasje niet alles doet om ze weg te houden dan is ben ik met dat 'baasje' zelf ook nog niet klaar.
Ik loop liever zelf een paar beetwonden op, daar kan ik namelijk beter tegen als een klein hondje.
Afbeelding
anja68
Actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier,
Contacteer:

Ongelezen bericht door anja68 »

Lucky luke schreef:Wat een domme reacties "je mag hem niet optillen, rangorde blabla eigen schuld etc.." Op zo'n moment gelden er andere prioriteiten dacht ik.
Als er 3 agressieve honden mijn manneke aanvallen dan gaat-ie zeker hoog op de arm, en die honden op de slof maatje 45, of erger. En als hun baasje niet alles doet om ze weg te houden dan is ben ik met dat 'baasje' zelf ook nog niet klaar.
Ik loop liever zelf een paar beetwonden op, daar kan ik namelijk beter tegen als een klein hondje.

:E: :E: goedzo,
ik zou ook alles doen om mijn hondjes te beschermen..
Afbeelding
grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
Lucky luke
Zeer actief
Mijn ras(sen): Chihuahua mix

Ongelezen bericht door Lucky luke »

Inge O schreef:
Lucky luke schreef:Wat een domme reacties "je mag hem niet optillen, rangorde blabla eigen schuld etc.." Op zo'n moment gelden er andere prioriteiten dacht ik.
dat dat optillen niet mocht werd hier gezegd om te l a c h e n :idea: .
Zal wel intiemi humor zijn dan, kom hier niet dagelijks. :p
Afbeelding
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Lucky luke schreef:
Inge O schreef:
dat dat optillen niet mocht werd hier gezegd om te l a c h e n :idea: .
Zal wel intiemi humor zijn dan, kom hier niet dagelijks. :p
Ik vatte het ook sarcastisch op.. er zijn zoveel discussies geweest over kleinere honden en grote en het optillen van kleinere honden wat veel mensen doen als er grote honden komen
maar ook veel discussies over aangevallen kleinere honden door grotere en vaak in topics waar stafford achtigen werden genoemd als "dader".. vandaar dat de popcorn werd getrokken en er wat sarcastische dingen werden opgeschreven, begrijp dat dat helemaal raar overkomt als je al twee honden de dood hebt zien gegaan door zo'n aanval..
Vaak wordt er een verklaring gezocht waarom iets gebeurd dat honden getriggerd worden om een aanval in te zetten bijvoorbeeld..
pammetje
Zeer actief

Ongelezen bericht door pammetje »

http://www.ed.nl/regio/eindhovenregio/6 ... je-aan.ece" onclick="window.open(this.href);return false;

ach ja lees het onderste regeltje maar
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
pammetje
Zeer actief

nou blijkbaar wel weer zoals ik dit topic lees
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
pammetje
Zeer actief

Nanna schreef:
pammetje schreef:nou blijkbaar wel weer zoals ik dit topic lees
Ik kan me anders goed voorstellen dat de gemiddelde nederlander absoluut het verschil niet ziet tussen een ambull of een pitbull.
Alles wat kortharig en breed is met dikke kaken is voor hem/haar een pitbull.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Als drie Berner Sennenhonden dat hadden gedaan hadden waarschijnlijk gezegd dat het Sint Bernards waren. :19:
ja en als de media dan ook het eerste aanhoud en niet wat de eigenaar zelf zegt
dan blijf je het houden dat alles op de pitjes neerkomt

ik vind het jammer
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
pammetje
Zeer actief

doet trouwens niks af dat dit een hele trieste situatie is
en dat de mevrouw nooit met 3 ambullen had moeten lopen als ze ze niet 100% onder controle kan houden
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Hanneke2
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hanneke2 »

Wat ik niet snap is dat je je moeder je drie Amerikaanse bulldoggen laat uitlaten, zonder erbij te zeggen dat dat dus in elk geval 1 voor 1 moet. Ik ken al bijna niemand die 3 eigen forse honden probleemloos onder controle kan houden aan de lijn, en ik ken nul moeders van hondenbazen die dat zouden kunnen.

Ik zou mijn moeder (okee, dat is een fragiel mevrouwtje van 73 zonder enige hondenervaring :D) nog niet met Jack de straat op durven sturen.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

inderdaad ..

zo zijn labradors golden retrievers..
bernersenners zijn sint bernards
en teckels zijn worsten op pootjes..

:piew:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
pammetje
Zeer actief

kan me nog herinneren dat een bullmastiff ook een bouvier bleek te zijn
ach ooit gaan ze de juiste info verstrekken hoop ik
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Yaika
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel

Ongelezen bericht door Yaika »

Nanna schreef:
Yaikaa schreef: en teckels zijn worsten op pootjes..
:piew:
Als je dát zegt weet iedereen tenminste meteen over welk ras je het hebt :smile:
zet er dan iniedergeval bij of het een langharige worst was.. of een Ruwharige of gladharige :pffff:

:smile:
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ach ja, die stukjes moeten ook gelezen worden en 'pitbulls vallen vrouw aan' klinkt voor de meesten nu eenmaal een stuk spectaculairder dan 'bulldogs vallen vrouw aan'.
:tongue: Laat de gemiddelde mens maar denken dat het verschrikkelijke moordmachines zijn die jan en alleman opeten (en dan hopen dat ze vooral geen staff/bulldog/bull terrier/pit of mix daarvan aanschaffen :19: ).

Ik kan me zeker voorstellen dat alles met kort haar, spieren en een flinke bek vol tanden voor pitje wordt aangezien.

:smile: Ik zie m'n schoonmoeder ook Charlie niet uitlaten...
Hanneke2
Zeer actief

pammetje schreef:
Nanna schreef:
pammetje schreef:nou blijkbaar wel weer zoals ik dit topic lees
Ik kan me anders goed voorstellen dat de gemiddelde nederlander absoluut het verschil niet ziet tussen een ambull of een pitbull.
Alles wat kortharig en breed is met dikke kaken is voor hem/haar een pitbull.
Zo werkt dat nu eenmaal.
Als drie Berner Sennenhonden dat hadden gedaan hadden waarschijnlijk gezegd dat het Sint Bernards waren. :19:
ja en als de media dan ook het eerste aanhoud en niet wat de eigenaar zelf zegt
dan blijf je het houden dat alles op de pitjes neerkomt

ik vind het jammer
In dit geval maakt het voor de berichtgeving helemaal niks uit volgens mij. Voor niet-hondenmensen is een Ambull een soort pitbull, maar dan groter. :19:
pammetje
Zeer actief

nou ik vind het wel degelijk iets uitmaken
nu wordt er weer het ras bij gehaald dat verboden was
en het lijkt wel of ze daarop spelen
zoveel mogelijk incidenten aan de pitjes toeschuiven
en ja het klinkt veel spannender he als er boven PITBULL staat
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Zeker is dat expres; maar wat zou het?
Mijn kruisinkje zou in de RAD tijd ook pitbull zijn geweest; maar mijn hond heeft geen flauw idee wat er over 'haar' geschreven wordt en ik voel me echt niet aangesproken.
pammetje
Zeer actief

omdat ik het belachelijk vind als de eigenaar het ras wel gewoon noemt
dan toch er de pitbull boven te laten staan
Afbeelding
ik geniet van het leven
ik geniet van de zon
ik doe de deur open
en pleur van het balkon
Hanneke2
Zeer actief

Nanna schreef:
pammetje schreef:nou ik vind het wel degelijk iets uitmaken
nu wordt er weer het ras bij gehaald dat verboden was
en het lijkt wel of ze daarop spelen
zoveel mogelijk incidenten aan de pitjes toeschuiven
en ja het klinkt veel spannender he als er boven PITBULL staat
Het maakt niet uit want niemand weet hoe een echte pitbull eruit ziet, dat is nu al een paar keer gezegd.
De gemiddelde jandoedel heeft NUL verstand van honden en schaart alles wat er op lijkt onder de noemer pitbull.
Wat kan het dan schelen hoe je het verder in de krant noemt?
Alsof mensen dan denken "ooooooo, het waren ambulls, dus geen pitbulls" :19:
Dat bedoel ik. In een krantenartikel zullen ze ook nooit zeggen dat de aanvaller of slachtoffer een Laekense herder of een IJslandse hond of een Toller was. Voor het grote publiek en voor de pers bestaan er een stuk of tien bekende hondenrassen, alles wat daar buiten valt wordt 'herder', 'pitbull', 'jachthond', of 'kleine hond'.
irwi
Zeer actief

Ongelezen bericht door irwi »

Ben het met Pammetje eens. Het zou niet terzake moeten doen wat voor ras het is maar helaas is de harde werkelijkheid dat als er pitbull bij staat dat het in de krant komt. De overige bijtincidenten zoals eerder hier in dit topic beschreven halen de kranten niet.
Kan hier absoluut niet luchtig over zijn. Het is vreselijk dat zulke dingen nog steeds gebeuren.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”