Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hoe hou jij je hond bezig?
Moderator: moderatorteam
- Trinand
- Actief
- Mijn ras(sen): Briard.
En ik zou héél graag een Pyrenees herdertje erbij willen :-) - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Re: Hoe hou jij je hond bezig?
Hè vervelend Keo, heel veel sterkte.
Wij zijn maar heel weinig weg zonder honden, maar als het een keer gebeurt dan waken en slapen ze.
Het waken kunnen we zien aan de stoelen die schots en scheef staan bij het raam waar ze kunnen zien of er iemand het hek binnen komt.
En 1 keer zagen we vanaf de weg ze met z`n beidjes lekker op de bank liggen.
Wij zijn maar heel weinig weg zonder honden, maar als het een keer gebeurt dan waken en slapen ze.
Het waken kunnen we zien aan de stoelen die schots en scheef staan bij het raam waar ze kunnen zien of er iemand het hek binnen komt.
En 1 keer zagen we vanaf de weg ze met z`n beidjes lekker op de bank liggen.
-
duitse herder
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Border Collie
- Aantal honden: 2
Hier hetzelfde. Ja een koekje om ze op plaats te leggen en dan deur dicht en gaanZoek stok! schreef:Niks eigenlijk. Is dat erg?
-
Lieke87
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Mechelse herder en een X Labrador.
Hier doen we niks als we weggaan. De hond gaat liggen slapen. Meestal wordt ze niet eens wakker als ik thuis kom.
- Shibby
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising slagroomsoesje
- Aantal honden: 1
Niks, ze gaan toch slapen.
Ik heb wel eens koekjes voor Shib verstopt, maar die gaat hij pas zoeken als je thuiskomt.
Ik heb wel eens koekjes voor Shib verstopt, maar die gaat hij pas zoeken als je thuiskomt.

Volg Loutjes avonturen op Instagram via @malou_the_profiterole
- enjo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ierse setter
- Aantal honden: 3
Hier ook niks, ze slapen of kijken naar buiten.

rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
- herejede
- Zeer actief
nee, ze houden mekaar wel bezig, ze zijn overigens overdag altijd buiten
- Carma
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador/bordercollie
Niets. Mijn hond hoeft niet bezig te zijn. Als hij alleen moet blijven zorg ik ervoor dat hij voor die tijd bezig wordt gehouden met een lekker lange wandeling. Thuisgekomen is hij dan lekker moe en ligt gewoon te slapen 

- ladybird
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Geen, ik hou niet van honden.
- Contacteer:
Niet
Ze hebben elkaar. Een paar zitten in een bench omdat die anders zichzelf een beetje te goed zouden bezighouden
(blaffen voor de ramen, overdreven waaks gedoe) Nu gaan wij nooit zo vreselijk lang weg samen en anders zorgen we voor amusement dmv een oppas.

- wendy71
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Ridgebacks!
- Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
- Contacteer:
Heel af en toe een kong als ik de deur uitga, voor de rest niks, ze gaan liggen pitten of ze spelen met elkaar.
Ze houden elkaar wel bezig.
Ze houden elkaar wel bezig.

Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
-
Kimsjen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Wij hoeven onze hond niet bezig te houden, wanneer we gaan werken slaapt ze en als ze niet slaapt zit ze uit het raam te kijken naar iedereen die voorbij loopt (zeer nieuwschierig hondje). Verder liggen er altijd speetjes in haar slaapplek.
Ze vermaakt zich prima
Ze vermaakt zich prima
- Zoek stok!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd
Ik zou ze best een kluifje willen geven oid, maar dan is de kans op mot nogal groot. Ze zijn 1 dag in de week 2 x 4 uur alleen. Volgens mij liggen ze gewoon te pitten. Eindelijk een rustdagMoos schreef:Ligt eraan of ze anders je bank opvreten i.p.v de Kong en aanverwantenZoek stok! schreef:Niks eigenlijk. Is dat erg?![]()
Die krantjes hier zijn ooit ontstaan toen Vera zich erg snel verveeldeNu is dat allang niet meer zo, maar ach, ze vinden het leuk haha.
En oh ja, die koek is omdat ik er zelf niet tegen kan als honden me na gaan kijken.

Linda, Izzie en Bram
-
Sita
- Zeer actief
Hier hetzelfde. Speeltjes genoeg, maar als ik thuis kom liggen ze beide te slapen.Jinx schreef:Er liggen speeltjes en ze hebben elkaar maar ze gaan gewoon liggen pitten.
Groetjes Yvette, Sita, Taro en Rowan

- Chicoahua
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog
chico heeft meer speeltjes dan een baby, ook krijgt hij een lekker oor of pees...hij doet er alleen dan weinig mee..als we er zijn eet hij het pas op...
ik denk dat hij de hele tijd ligt te maffen en te spelen met de kussens, die liggen namelijk door de hele kamer....
ik denk dat hij de hele tijd ligt te maffen en te spelen met de kussens, die liggen namelijk door de hele kamer....

- Moos
- Zeer actief
Precies, lekker rustig voor ze haha.Zoek stok! schreef:Ik zou ze best een kluifje willen geven oid, maar dan is de kans op mot nogal groot. Ze zijn 1 dag in de week 2 x 4 uur alleen. Volgens mij liggen ze gewoon te pitten. Eindelijk een rustdagMoos schreef:Ligt eraan of ze anders je bank opvreten i.p.v de Kong en aanverwantenZoek stok! schreef:Niks eigenlijk. Is dat erg?![]()
Die krantjes hier zijn ooit ontstaan toen Vera zich erg snel verveeldeNu is dat allang niet meer zo, maar ach, ze vinden het leuk haha.
En oh ja, die koek is omdat ik er zelf niet tegen kan als honden me na gaan kijken.
In hoeverre het handig is om ze bezig te houden als je weg bent heeft denk ik ook erg te maken met hoe vaak je weg bent, en hoe lang. Een hond van 6 maanden die elke dag 8 uur alleen zit zal je veel meer met Kongs e.d in de weer moeten gaan dan een hond van 6 jaar die af en toe eens een middagje alleen is
Of, in mijn geval, zelf een trauma hebben van een hond die niet alleen kon blijven en ze dus bij voorbaat al bezig gaan houden voor het geval dat

- marleenff
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Maltezer en Keeshond
De hond en de kat, houden elkaar hier bezig als ik er ff niet ben.
Als ik echter bij mijn vriend ben (5dagen op7), zitten de twee grote honden buiten, als we ff de deur uit zijn, mijn Maltezer in de keuken, mandje, met een speeltje én een kauwbeentje.
Toch sloopt ze af en toe iets wat we niet voorzien hadden.
Als ik echter bij mijn vriend ben (5dagen op7), zitten de twee grote honden buiten, als we ff de deur uit zijn, mijn Maltezer in de keuken, mandje, met een speeltje én een kauwbeentje.
Toch sloopt ze af en toe iets wat we niet voorzien hadden.
Femke, Flup en Fix, zijn onze honden.
.