Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hondje plagen...Doen jullie dat wel eens?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Lin&Noa
Zeer actief
Mijn ras(sen): JR x dwergpincher.

Hondje plagen...Doen jullie dat wel eens?

Ongelezen bericht door Lin&Noa »

Ik vraag me dat af...

Ik plaag mijn hondje wel eens door te zeggen (op een toon die ze kent): wa's dat dan! Pák ze! Bééééstjus!!!!!
Hihi dan wordt ze gek. Gaat ze bij de raam staan en binnenmonds blaffen.

En bij de JR van mij schoonouders pak ik (zogenaamd) iets van de tafel af en hou mijn handen alsof ik iets vasthoud. "Iets" is in de meeste gevallen de persoon "Annie" (soms ook een "bééstjuh). Annie wordt door ons dan zogenaamd tussen onze handen gehouden en overgegooid of tegen de raam te pletter gegooid... :smile: :smile: :smile:

Soms zit "Annie" wel eens in twee handen en dan snappen we het zelf niet meer... :ugh:

"Annie" is in iedermans ogen veelzijdig danwel schizofreen... :smile:
Annie is ook vaak kwijt :U:

:mrgreen:

Edit: We maken de hondjes niet gek. We stoppen op het juiste moment.
Laatst gewijzigd door Lin&Noa op 04 mar 2010 00:57, 2 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising
Aantal honden: 1

Re: Hondje plagen...Doen jullie dat wel eens?

Ongelezen bericht door Frederiek »

Niet op zo'n 'gek maak' manier nee :mrgreen:. Maar 40 kilo gekke hond is ook wel wat anders dan 10 :wink: . Eigenlijk plaag ik 'm vrijwel nooit, hoewel ik wel en toe 'ontwijk de flep' doe. Dan móet hij gewoon om één of andere onbegrijpelijke reden even over m'n wang fleppen, en dan duik ik steeds om z'n hoofd heen.
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief

Frederiek schreef:Niet op zo'n 'gek maak' manier nee :mrgreen:. Maar 40 kilo gekke hond is ook wel wat anders dan 10 :wink: . Eigenlijk plaag ik 'm vrijwel nooit, hoewel ik wel en toe 'ontwijk de flep' doe. Dan móet hij gewoon om één of andere onbegrijpelijke reden even over m'n wang fleppen, en dan duik ik steeds om z'n hoofd heen.
"Fleppen"? :hmmm:
Afbeelding
Frederiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Frederiek »

Lin&Noa schreef:
Frederiek schreef:Niet op zo'n 'gek maak' manier nee :mrgreen:. Maar 40 kilo gekke hond is ook wel wat anders dan 10 :wink: . Eigenlijk plaag ik 'm vrijwel nooit, hoewel ik wel en toe 'ontwijk de flep' doe. Dan móet hij gewoon om één of andere onbegrijpelijke reden even over m'n wang fleppen, en dan duik ik steeds om z'n hoofd heen.
Likken :mrgreen:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding op de afbeelding
Lin&Noa
Zeer actief

Frederiek schreef:
Lin&Noa schreef:
Likken :mrgreen:
:smile:
Afbeelding
Machie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Puli, kruising golden retriever X wetterhoun, kruising Pumi, Hrvatski ovčar, Border Collie
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Machie »

Wij doen tikkertje :pffff:
Luca komt dan aangerent en met de blik in zn ogen zie ik wel wat hij wil. Dan ga ik hem aankijken en beetje schijnbewegingen maken. Hij vliegt dan langs me en dan moet ik hem tikken op zn kont. Lukt me dat, gaat hij nog harder rondjes rennen, lukt het niet, draait hij zich om en komt hij weer op me af rennen :lol1:
Echt heel grappig. Die hnd vind het geweldig :balon:
enjo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ierse setter
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door enjo »

Wij hebben een flinke pilaar in de kamer en dan doen we de kiekeboe :piew: , zeker Endy wordt helemaal gek :smile: , als ze verwacht dat je linksom komt ga je rechts om en dan natuurlijk ook anders om, en dan rondjes rennen. Zeker bij de rondjes doet iedereen mee, zelfs Joey (blind) maar die blaft gewoon mee voor de gezelligheid.
Afbeelding
rust zacht meissie Joey 19-3-1997 19-11-2010
slaap wel Bereboot 8-9-1997 11-1-2012
jacq1970
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door jacq1970 »

pesten als in "kijk eens wie daar is"oid dat er echt een reactie komt die dagelijks terug komt doe ik niet... ik heb 2 honden die snel blaffen en dat wil ik zoveel mogelijk vermijden omdat ze anders om alles aanslaan.
Tikkertje, spullen verstoppen..echt spelen dat doen we uiteraard dagelijks.
Afbeelding
Wilma
Zeer actief
Mijn ras(sen): Tatrahond Kaatje
Contacteer:

Ongelezen bericht door Wilma »

Echt plagen vind ik het niet maar meer een spelletje.
Jurek reageert erg op woorden of zinnen. Oma? Inbrekers! Let op joh! Moet je nou es kijken! Met dat soort kreten staat hij gelijk op en loopt hij naar een bepaalde deur of komt bij ons staan met een grote kwispelstaart.
Sam wordt helemaal hieper als we rond de tafel, bank of keukenblok gaan rennen. Dan komt ze als het effe kan over het obstakel heen. Ze vindt ren, duw en trekspelletjes sowieso erg leuk om te doen.
Jelka laten we met rust wat dat betreft want dat maakt haar helemaal in de war en ongerust.
Afbeelding
Website over onze honden en Tatrahond database
♥ Jelka ♥ * 09-07-2001 - † 16-05-2014 & ♥ Jurek ♥ * 02-04-2002 - † 17-07-2014
Sonnie1983
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse herder, xMH

Ongelezen bericht door Sonnie1983 »

er word hier wel eens om de tafel heen gerent, dat vinden ze een leuk spelletje, maar dat is eigenlijk altijd al hun eigen spel samen ook geweest. Diego doet het met heel veel honden weg rennen en dan de ander achter hem aan of andersom. of een stok pakken en dan ivan uit dagen en weg rennen.
maar dit gebeurd niet dagelijks ofzo, maar af en toe.

En verder plagen ze Ivan op de club. maar dat is met het mouwtje plagen dat is toch ander splagen.
veertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Groenendaeler, Markiesje en Roemeentje

Ongelezen bericht door veertje »

Ik ren weleens rondjes om de salontafel met Biry achter me aan. Als zij dan een beweging naar rechts maakt, ga ik snel naar links.
Wij hebben ook een groot veld achter onze tuin en daar zitten vaak kraaien en duiven, maar ook konijnen en af en toe loopt de buurkat er. Als Biry dan bij de achterdeur staat dat ze naar buiten wil, dan wil ik haar nog wel eens een beetje gek maken. 'Oh, wat zit daar? Gaat ze de vogeltjes pakken?!'. Dan volgt er een binnensmonds gegrom en vervolgens stormt ze de tuin in richting hek om daar te kijken waar die vogeltjes dan toch zijn.
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

plagen plagen???
hij komt altijd ff melden als zijn bak leeggegeten is..
en dan zeg ik..
was het lekker?? heb je het op??
weet je het zeker??
ik ga kijken hoor..
en dan ga ik kijken..
en als het op is dan knuffel ik hem ff..
word ie helemaal vrolijk van..
jaaaa ik weet het.. :piew:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

Jahoor, ik en mijn vriend blazen in oren, gooien met kussens, verplaatsen pootjes etc.
Dat alles tot grote hilariteit van mijn puppy, die zelf aan mensen plagen doet.
If you can't beat them, join them.
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Ik ben heel saai voor mijn honden kennelijk :oeps:

Maar ik heb dus één ritueel waarbij in de keuken in twee pannetjes de smuldier in kokend water te ontdooien worden gezet. En Chris gaat die dan op de keukenvloer liggen bewaken. Ondertussen ga ik wat computeren. Op een gegeven moment schat ik zo in dat de smuldier nu wel ontdooit is en dan roep ik 'Chris, is het al ontdooit denk je?'

Dan rent hij met z'n oortjes op helikopterstand de woonkamer binnen van 'ja vrouwtje :lol1: :lol1: :lol1:' Dat kan ik elke ochtend doen zonder dat het me verveelt. Wat hij ervan vindt laat zich raden. :mrgreen:

Durga plaag ik trouwens wel door haar op haar rug op mijn schoot te leggen en dan een bijt in mijn handen-spelletje te doen. Maar dat is zover als ik kom. :oeps: :mrgreen:
Danoontje powerrr
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dobermann, Galgo Español

Ongelezen bericht door Danoontje powerrr »

christo schreef: Dan rent hij met z'n oortjes op helikopterstand ...
:F:
Men moet slapende honden wakker maken...

Afbeelding
Zoek stok!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kooikerhondje en Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Zoek stok! »

Met Bram deed ik dat wel, maar Izzie is niet van de grapjes. Dus ik laat het nu maar achterwege :D
Afbeelding

Linda, Izzie en Bram
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Hier geen geplaag waar ze druk van worden eigenlijk. Ik ben altijd heel blij als de honden rustig zijn :N: Eva kan je ook niet echt plagen want die wordt heel snel heeeeel erg druk. Dus als ik ga roepen "wat is dat!, ga kijken!" dan gaat ze meteen over de bank, rent naar de voordeur of de ramen en wordt helemaal druk. :N: Eva echt plagen werkt als opjutten. Dat doen we dus maar niet. :smile:
Cleo is onverstoorbaar en heeft geen enkele interesse. Dat zal echt haar huskiebloed zijn denk ik. Waken vindt ze onnodig op gaan kijken na en samen druk maken wil ik ook niet want dan heb je twee opgefokte teven door je huis rennen en dat lijkt me geen denderend idee. :mann:

Maar heel kleinschalig plagen doe ik wel. Als ik met Eva op de bank lig ga ik bv elke keer in haar neus knijpen tot ze mijn handen aanvalt. Maar ze moet wel blijven liggen en niet te hard bijten anders stopt het spelletje. Eergister heb ik haar met een metalen netje van een wijnfles in haar gezicht geplaagd tot ze dat met helemaal opgetrokken lippen uit mijn handen wilde grissen. Niet gemeen maar omdat ze dat metaal in haar mond vreemd vond. Dus dat wilde ze alleen met de tanden aanraken en niet met de lippen. Die kop! :eek: Ik schrok er eerst even van tot ik besefte dat dat de reden was.

Cleo kan je een beetje plagen als Eva in de bench zit. Bv haar pootjes pakken. Dat vindt ze echt het einde. Dan gaat ze die aanbieden en snel wegtrekken als ik ze pak. Veel huilen en joelen erbij dus dat betekent wel dat ze het heel erg grappig vindt. Dat doe ik alleen als Eva zich niet kan komen bemoeien verder :wink: Want dan vindt Cleo het niet meer leuk en duwt Eva haar weg om het over te nemen. Dat vind ik dan weer een beetje sneu.

Dus plagen ja, echt druk maken absoluut niet. :neenee: Zeker niet tegelijk en samen :ok:
Afbeelding
wendy71
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ridgebacks!
Locatie: Ik ben het baasje van Lola & Jakko en wij wonen in Gemert.
Contacteer:

Ongelezen bericht door wendy71 »

Lola word helemaal gek(lees blaffen/uitdagen) als ik met mijn handen in mijn zij sta en haar aan ga kijken. :mrgreen:
Dan heeft ze het niet meer, gekke meid.
Verder doen wij niet aan plagerijtjes.
Afbeelding
Vergeven is de hoop op een beter verleden loslaten.
Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!

Ongelezen bericht door Rami »

Ja, onze ouwe Bill heeft wel gevoel voor humor, en hij kan een plagerijtje wel waarderen. Eigenlijk meer en meer naarmate hij ouder wordt. :wink:
De plagerijtjes zijn eigenlijk gewoon spelletjes zoals zijn knuffel achter mijn rug verstoppen zodat hij me helemaal weg moet duwen 'm te kunnen pakken, trek- en sjorspelletjes, of ik doe alsof ik 'm ga pakken :mrgreen: , en dergelijke.
Silka vind het ook eindelijk een beetje leuk (ze vond het eerst altijd 'eng' :ugh: ). Maar niet al te vaak en niet te lang. Oh en niet te gek doen. Ze is natuurlijk wel een dame. :pffff:
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden

Ongelezen bericht door Jaap* »

Ik klopte wel eens stiekum, achter het gordijn, op het raam. Dan dacht felix dat er iemand buiten was die hij even gemist had :mrgreen:
Maar hij trapt er niet meer in.
Als ik het nu doe kijkt hij zo :hmmm: naar me :mrgreen:
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Maxine
Zeer actief

Ongelezen bericht door Maxine »

Aura zag niet meer heel goed. Dus als ze op de zetel lag te slapen en ik zei 'Waar is de dikke poes?' dan vloog ze recht en stond ze voor het raam staan blaffen, ook al was er geen kat te zien. Dan keek ze me aan met een blik van 'Kijk! Ik heb de poes weggejaagd!' :lekkerpuh:
Afbeelding
Chicoahua
Zeer actief
Mijn ras(sen): chihuahua/shih-tzu
Engelse Bulldog

Ongelezen bericht door Chicoahua »

ik plaag chico welleens, naja plagen..meer op speelde wijze.
ik ren dan snel door de kamer en ga mij dan verstoppen... dat rennen vind ie geweldig. en dan ren ik weer naar de andere kant..alleen heeft hij de neiging om in de knieholtes te gaan knabbelen, even t velletje pakken.
en als hij de piepbal heeft en het gaat mij suizen in de oren, zeg ik "POES" En dan zit hij te gluren voor de ramen..rust :D
Afbeelding
Arline
Zeer actief

Ongelezen bericht door Arline »

Sting wordt gelijk mega wild en die gaat dan erg hard bijten, dus daar vind ik plagerijtjes niet zo geslaagd mee, hij is een nog wat te ongeleid projectiel :blauwoog:
Opjut spelletjes doe ik sowieso niet, want er is maar een half woord nodig om ze hier mega dol te krijgen, dus laat ze maar lekker rustig liggen :D
Bij Fenja doe ik wel eens met m'n vinger op haar tenen tikken. Ze trekt ze dat elke keer weg en dan gaat ze na een paar keer met haar poten tegen mijn handen 'tikken', ziet er een beetje uit als bij een kat, enorm schattig. Een soort stil zittend tikkertje dus.
Afbeelding
I think the reason we are born with two hands is so we can pet two dogs at once
Ink
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Jack Russell Terrier, genaamd Loekie

Ongelezen bericht door Ink »

Ik plaag Loekie door zijn piepbeest te verstoppen of achter mijn rug te houden. Ook er op gaan staan met nog een heel klein stukje onder je voet uit is een goeie trigger, dan wordt ie helemaal gek. :F:
Daarnaast is net doen of je het piepbeest weggooit ook altijd een goeie; Loekie gaat er dan eerst 'achteraan', beseft dan ineens dat je hem nog in je handen hebt, gaat vól in de ankers, en komt dan terug met zo'n kop van; 'ha...ha....heel leuk hoor.....loop ik daar voor de kat z'n viool.....nu echt gooien met dat ding! :boos: ' :E:
Afbeelding

Life is what happens to you, while you're busy making other plans - John Lennon
iones
Zeer actief

Ongelezen bericht door iones »

Plagen doe ik ook. Bij alles en iedereen. Mensen, honden, paarden, alles wat kan reageren. Maar plagen is niet erg hoor. Pesten wel!
Het gaat mij erom hoe er gereageerd wordt. Dat is vaak heel mooi om te zien.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
Hilde
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedel en border collies

Ongelezen bericht door Hilde »

Me verstoppen tijdens het uitlaten, hij vind dat zo mooi als hij me mag zoeken.. Rent hij alle kanten op, gewoon langs je heen enzo. En als hij je dan heeft gevonden :eek: Dan wordt het pas echt feest. Als hij zou kunnen praten zou er iets uitkomen van JAAAAAAAAAAAA! IK HEB JE GEVONDEN! YES YES YES! Koekje? :mann:
Afbeelding
Fin
Zeer actief

Ongelezen bericht door Fin »

Danoontje powerrr schreef:
christo schreef: Dan rent hij met z'n oortjes op helikopterstand ...
:F:
Stel je een helikopter voor die aan de grond staat en hoe de roteren er dan uitzien. Je hebt zelf ook een dober, dus je hebt het vast wel eens gezien. :mrgreen:
L@nghaar
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar

Ongelezen bericht door L@nghaar »

Jaap* schreef:Ik klopte wel eens stiekum, achter het gordijn, op het raam. Dan dacht felix dat er iemand buiten was die hij even gemist had :mrgreen:
Maar hij trapt er niet meer in.
Als ik het nu doe kijkt hij zo :hmmm: naar me :mrgreen:
wat akelig flauw
:smile:

Nilsson vindt tikkertje geweldig, net als Luca.
Ik maak dan schijnbewegingen en dan rent Nilsson langs mij en probeer ik hem aan te tikken, soms lukt dat en dan ren ik weg en rent hij achter mij aan, dan stop ik ineens en maak weer een schijnbeweging enz enz.....meestal resulteert dat in een race party waarbij hij zijn staart half tussen zijn achterpoten heeft en dan als een dolle door de tuin raced. :cheer:
Of ik ga quasi ongeinteresserd naar iets kijken en als hij dan dichtbij mij is dan tik ik hem aan en maak een schijnbeweging, dat werkt ook altijd goed.
Afbeelding
Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
laeken
Zeer actief
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door laeken »

Arline schreef:Sting wordt gelijk mega wild en die gaat dan erg hard bijten, dus daar vind ik plagerijtjes niet zo geslaagd mee, hij is een nog wat te ongeleid projectiel :blauwoog:
Opjut spelletjes doe ik sowieso niet, want er is maar een half woord nodig om ze hier mega dol te krijgen, dus laat ze maar lekker rustig liggen :D
Bij Fenja doe ik wel eens met m'n vinger op haar tenen tikken. Ze trekt ze dat elke keer weg en dan gaat ze na een paar keer met haar poten tegen mijn handen 'tikken', ziet er een beetje uit als bij een kat, enorm schattig. Een soort stil zittend tikkertje dus.
Haha, volgens mij konden we ze zo omruilen en dan zouden we niks merken :mrgreen: Cleo houdt ook van pootje tikken en Eva is ook erg snel heel erg wild. Maar dat harde bijten is wel weg dus dat zal bij Sting ook wel weg gaan denk ik. Eerst had ik overal kostjes en het lijkt net alsof ze met de tijd steeds zachter wordt met de bek :ok:
Afbeelding
anja68
Actief
Mijn ras(sen): kruising maltheser/shishu,en een
tibetaanse terrier,
Contacteer:

Ongelezen bericht door anja68 »

staartje voor de grap trekken vinden ze geweldig,
over de grond kruipen, ze worden dan helemaal gek,
vecht spelletjes vinden ze ook leuk :D
het balletje vande trap gooien, myra gooit hem nu al zelf na beneden..(met haar bek dan) :lol1:
helaas bijt myra het tibetaantje nog altijd te hard tijdens het spelen.. :D
Afbeelding
grtjes anja,en een poot van shynie en myra.
leer de mens kennen,en je gaat vanzelf van dieren houden.
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”