Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Leuk, een droogmachine !
Moderator: moderatorteam
-
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Re: Leuk, een droogmachine !
ik ga vandaag een zak koolvisfilet kopen... of andere witte vis en dan ga ik vanvond een nieuwe lading drogen... heb de lamshart al uit de vriezer dus die doe ik vanavond ook... ga zondag met een groepje wandelen en dan kan ik deze hapjes goed gebruiken om Bowie enigzins in d ebuurt tehouden 

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:

Ik hoop dat de stukken pens niet te groot zijn;heb net wel even de plateaus gehusseld en het gaat volgens mij hartstikke goed!

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): cairn terrier en schafpudel
zo de eerste lading is alweer gedroogd. Nu ligt er long en en beetje wild in de droger. En er ligt nog wild en hert dat erin kan. Zo de eerste lading wat kleiner knippen en mooi inpakken als verjaardagscadeau voor het beste vriendje van Daan. Morgen moet Daan trakteren omdat hij jarig is. En hopelijk hebben we dan nog weer wat over voor de komende 2 weken voor de dagelijkse hulpoortjes. Moet zeggen dat deze hulpoortjes super werken bij Daan.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Hoe staat het intussen?
Gebruikt iedereen hem nog vaak?
Gebruikt iedereen hem nog vaak?

-
- Zeer actief
ik gebruik hem ongeveer om de 3 weken, zal als de pup er is wel vaker zijn want dan gaan de snoepjes iets sneller. Ik droog meestal een hele lading en geef een deel weg aan vrienden als bedankje of zomaar

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
We hebben er hier zelfs twee, met heul veul ringen
.
Met name long, eendennekken en eendenvoetjes gaan er in als ketelapper om het zo maar te zeggen.

Met name long, eendennekken en eendenvoetjes gaan er in als ketelapper om het zo maar te zeggen.
- MJ
- Zeer actief
- Aantal honden: 3
Ja, hier wordt heel veel gedroogd. Voor mij is het echt een uitkomst omdat ik rund en kip bij Gijsje vermijd omdat hij daar gal op braakt en zowat alle snoepjes kip en/of rund bevatten.
Balletjes paardenvlees,hertenvlees,hazenvlees,lamslong , kleine stukjes lamspens droog ik als snoep/beloningsgoed.
Het is alleen verdraaid snel op dus wekelijks gaat de droger hier wel aan.

Balletjes paardenvlees,hertenvlees,hazenvlees,lamslong , kleine stukjes lamspens droog ik als snoep/beloningsgoed.
Het is alleen verdraaid snel op dus wekelijks gaat de droger hier wel aan.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dan ben ik dus niet de enige die hem nog vaak gebruikt
Vaak is het toch zo dat keukenapparaten meer in de kast staan dan dat ze gebruikt worden,maar deze dus niet.
Ik ben nu lever aan het drogen.

Vaak is het toch zo dat keukenapparaten meer in de kast staan dan dat ze gebruikt worden,maar deze dus niet.
Ik ben nu lever aan het drogen.

- MJ
- Zeer actief
Max en Bente staan vast al likkebaardend klaar !marian* schreef: Ik ben nu lever aan het drogen.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
MJ schreef:Max en Bente staan vast al likkebaardend klaar !marian* schreef: Ik ben nu lever aan het drogen.
Ik had veel belangstelling bij het snijden ja;er vielen dan ook zomaar per ongeluk stukjes naar beneden :N:

-
- Zeer actief
Hier wordt hij ook nog steeds gebruikt!
Ik ben er heel blij mee, en de snoepjes smaken elke keer weer erg goed.
Ik ben er heel blij mee, en de snoepjes smaken elke keer weer erg goed.

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Kippemagen zijn al in huis (dankzij Gerda) dus nu ook maar eindelijk de droogmachine besteld 

En de groeten van de mannen 

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik gebruik hem wekelijks dus hij bevalt super. Hij staat nu toevallig ook aan. Normaal doe ik het s'nachts.
Het meest gebruik ik hem voor koolvisfilet. Gewoon de diepvries. Die stinkt niet met drogen en is haast reukloos om mee te nemen en de honden zijn er dol op. Als je de pakjes 2 uur laat ontdooien kun je daarna de nog half bevroren rechthoeken heel makkelijk in kleine blokjes snijden. Het droogt ook heel snel.
Verder doe ik er regelmatig orgaan en bv kippennekken in, maar het nadeel daarvan is dat het stinkt en dat je het snel op moet maken omdat het snel gaat schimmelen. Ik heb nu 1 verdieping kippenmaagjes en de rest koolvis.
De honden makt het niet uit wat ik erin doe, die vinden alles lekker.
Het meest gebruik ik hem voor koolvisfilet. Gewoon de diepvries. Die stinkt niet met drogen en is haast reukloos om mee te nemen en de honden zijn er dol op. Als je de pakjes 2 uur laat ontdooien kun je daarna de nog half bevroren rechthoeken heel makkelijk in kleine blokjes snijden. Het droogt ook heel snel.
Verder doe ik er regelmatig orgaan en bv kippennekken in, maar het nadeel daarvan is dat het stinkt en dat je het snel op moet maken omdat het snel gaat schimmelen. Ik heb nu 1 verdieping kippenmaagjes en de rest koolvis.
De honden makt het niet uit wat ik erin doe, die vinden alles lekker.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Ik ga eens koolvis proberen.
Ben wel benieuwd of Orpa het dan lust
Gaat drogen eigenlijk erg ten koste van de voedingsstoffen?

Ik geef Beuk en Joey er wel eentje voor kerst 
Maar wat leuk dat er vis in kan, ik dacht dat het dan helemaal zou gaan brokkelen.

Maar wat leuk dat er vis in kan, ik dacht dat het dan helemaal zou gaan brokkelen.
- Me_and_Sandy
- Zeer actief
sardientjes?? die verkopen ze hier gedroogd in de dierenwinkelmarian* schreef:Marjoleine schreef:Vis wil ik ook proberen, mar ik denk nog even wat voor vis dan.
Iemand tips?
Zalm?
misschien zijn garnaaltjes ook wel te doen hoef je ook niet te knippen enz.
leuke topic

ik heb helaas geen schuur
en geen zin in zoveel moeite
bij wie kan ik bestellen?

Laatst gewijzigd door Me_and_Sandy op 04 aug 2010 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Moet je doen! Hier zijn ze niet dol op witvis maar wel allemaal op gedroogde (wit)vis.Marjoleine schreef:Ik ga eens koolvis proberen.
Het schijnt dat drogen alleen ten koste gaat van vit. A en C. C hebben honden toch niet nodig omdat ze dit zelf aanmaken en A zit in lever en zuivelproducten. Als je de honden zuivelproducten geeft en af en toe verse lever moet dat dus geen problemen geven.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
Normale vis is natuurlijk niet handig te snijden maar die diepvries vis zonder graat is heel handig. Heel even laten ontdooien zodat je het kunt snijden en dan kun je hele mooie kleine blokjes snijden. Zo doe ik het ook met ander vlees het liefste hoor. Bevroren verwerken, dan kun je het makkelijkst snijden.MissDorien schreef:Ik geef Beuk en Joey er wel eentje voor kerst
Het blijven in de droger geen mooie blikjes trouwens hoor, maar het gaat niet brokkelen.
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
En ter inspiratie hier mijn gezellige gedroogde snoepjes bus.

In het deksel zitten gaatjes om te voorkomen dat het gaat schimmelen.

In het deksel zitten gaatjes om te voorkomen dat het gaat schimmelen.

- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Tijdens de vakantie had Gerda gedroogde kippemagen in een blikje zitten, ik heb Bob nog nooit zo snel naar iemand toe zien rennen en netjes gaan zitten als Gerda dat blikje pakte
Hoe zo Pavlov

Hoe zo Pavlov

En de groeten van de mannen 

-
- Zeer actief
- Contacteer:
ook hier wordt die nog regelmatig gebruikt, valt mij alleen tegen hoe snel het soms gaat schimmelen.. dus ipv 1x per 3 weken staat het nu elke week een nachtje aan.
Vlees, vis, fruit eigenlijk gaat alles erin voor de honden, z elusten eigenlijk alles dus heb vaak lekkere hapjes..en ik vind het makkelijk met Bowie, voor haar is het toch er moeilijk om lekkere dingen voor beloning ( op kaas na) teregelen ivm haar allergie... dus alleen daarom vind ik het al een wereld ding.
Vlees, vis, fruit eigenlijk gaat alles erin voor de honden, z elusten eigenlijk alles dus heb vaak lekkere hapjes..en ik vind het makkelijk met Bowie, voor haar is het toch er moeilijk om lekkere dingen voor beloning ( op kaas na) teregelen ivm haar allergie... dus alleen daarom vind ik het al een wereld ding.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Ik zal het gedroogde spul hier toch eens nazien;volgens mij schimmelt het hier niet(of ik kijk niet goed of zo).
Maken jullie het wel droog genoeg?

- bennie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder
Border Collie - Aantal honden: 6
Dat vroeg ik mij ook al af. Sinds onze laatste aanwinst krijgt het overigens geen kans meer om te schimmelen.marian* schreef:Ik zal het gedroogde spul hier toch eens nazien;volgens mij schimmelt het hier niet(of ik kijk niet goed of zo).
- MJ
- Zeer actief
Ik heb hier ook geen schimmel. Nu droog ik het wel onwijs lang, echt gortdroog. En evt kan je het ook in de vriezer bewaren hè ? het is in een mum van tijd ontdooit als je het nodig hebt.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
MJ schreef:Nu droog ik het wel onwijs lang, echt gortdroog.
Ja,ik ook.Het is erg knisperig als ik het gedroogd heb.

-
- Zeer actief
- Contacteer:
pens stukje liggen toch echt een uur of 11 erin maar echt gort droog is het niet... het zijn blokjes van 1 bij 1 cm ofzo, of reepjes die ik dan later kleiner snij.
Als ik het een dag of 3/4 in een bakje hebt zitten gaat het schimmelen.
invriezen ja..haha had ik helemaal niet aangedacht
strak plan! 
Als ik het een dag of 3/4 in een bakje hebt zitten gaat het schimmelen.
invriezen ja..haha had ik helemaal niet aangedacht

- sirene
- Zeer actief
- Contacteer:
MJ en de anderen, hoe lang drogen jullie het dan ?
Kippennekken en bv lever zijn niet gortdroog na 12u drogen. In een nachtje lukt het bij dus niet.
Krijgen jullie kippennekken en orgaan zo droog dat het echt niet gaat schimmelen ?
Kippennekken en bv lever zijn niet gortdroog na 12u drogen. In een nachtje lukt het bij dus niet.
Krijgen jullie kippennekken en orgaan zo droog dat het echt niet gaat schimmelen ?
Ik doe alles altijd in kleine stukjes (dus geen hele kippenekken), en als het 'droog' is dan spreid ik het uit in een grote kartonnen doos belegd met keukenpapier. Als het dan nog een dag aan de lucht gedroogd is is het gortdroog, en schimmelt het echt niet meer. Alleen krijgt het hier ook nooit zo heel veel tijd (als we er 2 weken mee doen is het veelsirene schreef:MJ en de anderen, hoe lang drogen jullie het dan ?

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Kippennekken heb ik nog niet gedroogd dus daar kan ik niks over zeggen.Maar bijv. lever en pens snij ik in flinterdunne plakjes en repen en al het vet haal ik eraf.
Ik heb een tijdje geleden ontdekt dat je bij de pens een groot deel van de witte binnenkant eraf kunt krijgen en dat scheelt dus ook weer droogtijd.Maar ook toen ik dat niet deed kwam het er gortdroog uit.
Ik heb een tijdje geleden ontdekt dat je bij de pens een groot deel van de witte binnenkant eraf kunt krijgen en dat scheelt dus ook weer droogtijd.Maar ook toen ik dat niet deed kwam het er gortdroog uit.

-
- Zeer actief
hier droog ik het meeste ook totdat het echt goed droog is. Alles wat nog niet droog is dan en ik heb geen zin meer om daar op te wachten gaat in een apart bakje en wordt als eerste op gemaakt.
Ik probeer alles zo dun mogelijk in de droger te doen zodat het sneller droog is
Ik probeer alles zo dun mogelijk in de droger te doen zodat het sneller droog is