Na mijn volgende hond ga ik voor herplaatsers, wel of geen ras en zo ja wel 'n ras, welk??? weet ik nog niet. Nu wil ik nog een puppy voor de tweede keer. Maar dan nog zal ik het niet via marktplaats doen.renee-uk schreef:Ook als je wel rasgebonden bent zijn er genoeg tweedehandsjes te vinden hoor Jaap, van mijn laatste vijf honden (allemaal met stamboom) was er maar een pup toen ik ze aanschafte, de andere vier waren herplaatsers.Jaap* schreef:Ik kijk nooit op mp om naar dieren te kijken. Als ik een hond zoek misschien wel, dan kijk ik overal.
Het verhaal achter een hond interesseert mij eigenlijk niet. Ik vind hem leuk of niet.
Ik vind medelijden overigens geen erg goede reden om een hond aan te schaffen![]()
Ik wordt wel triest van het aantal honden zonder baasje, of eigenlijk vooral boos om de wegwerpmentaliteit waarop sommige mensen met honden omgaan. De egoistische harteloosheid die er vaak achter zit.
Omdat ik absoluut ongevoelig ben voor rassen zal ik, denk ik, altijd tweedehands honden hebben
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Heb je ook zo'n zwak voor....
Moderator: moderatorteam
Re: Heb je ook zo'n zwak voor....
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
renee-uk schreef:Ook als je wel rasgebonden bent zijn er genoeg tweedehandsjes te vinden hoor Jaap, van mijn laatste vijf honden (allemaal met stamboom) was er maar een pup toen ik ze aanschafte, de andere vier waren herplaatsers.Jaap* schreef:Ik kijk nooit op mp om naar dieren te kijken. Als ik een hond zoek misschien wel, dan kijk ik overal.
Het verhaal achter een hond interesseert mij eigenlijk niet. Ik vind hem leuk of niet.
Ik vind medelijden overigens geen erg goede reden om een hond aan te schaffen![]()
Ik wordt wel triest van het aantal honden zonder baasje, of eigenlijk vooral boos om de wegwerpmentaliteit waarop sommige mensen met honden omgaan. De egoistische harteloosheid die er vaak achter zit.
Omdat ik absoluut ongevoelig ben voor rassen zal ik, denk ik, altijd tweedehands honden hebben

Ik bedoel eigenlijk dat ik niet snel bij een fokker op de stoep zal staan. Omdat ik vind dat je dat moet doen als je helemaal gek bent van een ras. En dat ben ik niet, ik ben gek van een type hond, en dat type loopt altijd wel al ergens rond

Maar natuurlijk heb je groot gelijk dat een rashond net zo goed een herplaatser kan zijn

Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- ranetje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griffon Korthals
- Aantal honden: 1
Ita is een herplaatser
En ik wilde eigenlijk alleen maar een puppy rechtstreeks uit het nest

En ik wilde eigenlijk alleen maar een puppy rechtstreeks uit het nest

- iones
- Zeer actief
Ja, maar ik kijk niet zoveel op marktplaats. Ik heb dat ook met honden op http://www.dierenasiels.com" onclick="window.open(this.href);return false; en bij stichtingen die honden opvangen, oudere honden die weg moeten omdat baasje is overleden of ook "herplaatst" is in een verzorgttehuis.anne_lies schreef:Al die zielige hondjes op marktplaats die een nieuw baasje zoeken omdat iemand een allergie heeft, geen tijd meer, geen geld, scheiding, geen ruimte of niet haar hondje mag houden omdat ze op kamers gaat.
Ik heb dat vooral met chihuahua's zou ze allemaal wel mee willen nemen en de hele dagen willen knuffelen.
Zag nu weer een:
lief en mooi chihuahua teefje
1.5 jaar oud. ze heeft een heel lief en aanhankelijk karakter. ze is gedekt door een choco chihuahua reutje,
als ze een nestje krijgt wil ik graag eerste keus uit nest
mocht ze niet zwanger zijn dan laten we het zo
Ben wel benieuwd hebben jullie dat ook?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Chihuahua's
Momenteel kijk ik niet meer zoveel maar nog wel af toe, omdat ik en mijn vriend erover nadenken nog een derde hondje te nemen.
Mijn 2 chihuahua's komen beiden van mp af, ook allebei herplaatsers (ze waren beiden net een jaar), om eerlijk te zijn heb ik nooit lievere honden gehad!
Waar ik absoluut niet tegen kan op mp, is dat er enorm veel broodfokkers op staan (vooral van de chi), het stikt ervan!
Vaak rapporteer ik dat, maarja zo kan je wel bezig blijven. Je moet zo oppassen met dit ras, want zodra je een puppie koopt voor (meestal) minder dan het ''chihuahuabedrag'' (dit ligt meestal tussen de 600 en 1500 euro) kan je al gauw een zieke pup in handen hebben.
Laatst stonden er nog chi pups op die 2 weken oud waren maar meteen mee mochten met de nieuwe eigenaar, dan gaan bij mij alle alarmbellen al rinkelen..
Het gebeurt zo vaak en daar kan ik mij zooo boos om maken, meestal kijk ik dan ook niet, maar mijn vriend.
Als het aan mij lag had ik het huis al helemaal vol haha;)
Mijn 2 chihuahua's komen beiden van mp af, ook allebei herplaatsers (ze waren beiden net een jaar), om eerlijk te zijn heb ik nooit lievere honden gehad!
Waar ik absoluut niet tegen kan op mp, is dat er enorm veel broodfokkers op staan (vooral van de chi), het stikt ervan!
Vaak rapporteer ik dat, maarja zo kan je wel bezig blijven. Je moet zo oppassen met dit ras, want zodra je een puppie koopt voor (meestal) minder dan het ''chihuahuabedrag'' (dit ligt meestal tussen de 600 en 1500 euro) kan je al gauw een zieke pup in handen hebben.
Laatst stonden er nog chi pups op die 2 weken oud waren maar meteen mee mochten met de nieuwe eigenaar, dan gaan bij mij alle alarmbellen al rinkelen..
Het gebeurt zo vaak en daar kan ik mij zooo boos om maken, meestal kijk ik dan ook niet, maar mijn vriend.
My little dogs - a heartbeat at my feet
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua
Toevallig hebben wij onze chihuahua ook van Marktplaats, maar er staan wel vaak advertenties van chihuahua's op waar ik mijn bedenkingen bij heb.Jisz schreef:Momenteel kijk ik niet meer zoveel maar nog wel af toe, omdat ik en mijn vriend erover nadenken nog een derde hondje te nemen.

-
- Zeer actief
Nou ik heb dit ook heel erg hoor
Ik kan dagen lang op MP kijken, Zo heb ik dan ook wel mijn shadow gevonden
en het hondje dat nog geboren moet worden en ik heel misschien krijg mits er min 2 reutjes geboren worden
Het is dus ook nog ergens goed voor
Maar toch alle ziellige koppies en advertenties waar ''Broodfokker'' gewoon door je hoofd schreeuwt vind ik wel heel erg hoor!
Ik kan dagen lang op MP kijken, Zo heb ik dan ook wel mijn shadow gevonden
en het hondje dat nog geboren moet worden en ik heel misschien krijg mits er min 2 reutjes geboren worden

Het is dus ook nog ergens goed voor

Maar toch alle ziellige koppies en advertenties waar ''Broodfokker'' gewoon door je hoofd schreeuwt vind ik wel heel erg hoor!

-
- Vaste gebruiker
Kimsjen schreef:Toevallig hebben wij onze chihuahua ook van Marktplaats, maar er staan wel vaak advertenties van chihuahua's op waar ik mijn bedenkingen bij heb.Jisz schreef:Momenteel kijk ik niet meer zoveel maar nog wel af toe, omdat ik en mijn vriend erover nadenken nog een derde hondje te nemen.
Als het aan mij lag had ik het huis al helemaal vol haha;)Echt verschrikkelijk!
Ja klopt, waarbij je toch denkt dat het niet helemaal zuivere koffie is, zielig voor de ''toekomstige'' baasjes, maar nog erger voor het hondje!!
- Reneey
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 Duitse Dog
1 Chihuahua - Locatie: Purmerend
Welke kleur had dat teefje ... een vriend van mij heeft net een chi/vlinder gekocht van marktplaats zwart wit teefje ... echt zielig dat ding .. heeeeel bang zat onder de pis en strontanne_lies schreef:Al die zielige hondjes op marktplaats die een nieuw baasje zoeken omdat iemand een allergie heeft, geen tijd meer, geen geld, scheiding, geen ruimte of niet haar hondje mag houden omdat ze op kamers gaat.
Ik heb dat vooral met chihuahua's zou ze allemaal wel mee willen nemen en de hele dagen willen knuffelen.
Zag nu weer een:
1.5 jaar oud. ze heeft een heel lief en aanhankelijk karakter. ze is gedekt door een choco chihuahua reutje,

Ik Kan Niet Loslaten ... Terwijl Ik Je Niet Vast Kan Houden
Als Ik Je Los Kan Laten, Kan Ik Je Niet Meer Verliezen
Jumbo 8-9-1998 / 19-7-2009
-
- Vaste gebruiker
Zo triest hea, dat had ik ook met mijn herplaats chi's.
De ene lag hele dagen in de bench, was een keer gekocht, gecastreert en toen de mensen er niet meer voor konden zorgen (om wat voor een reden dan ook) hebben ze 'm teruggedaan naar de fokker, fokker kon er niks meer mee (want ja hij was immers gecastreert). Hele dagen heeft hij dus in de bench gelegen, hij had helemaal kale buik, kale hals enz. Toen ik hem haalde werd hij meteen in mijn handen gedrukt (heb de moeder nog wel ff snel kunnen bekijken) en afgerekent, paspoortje mee, bench mee, riem mee en weer wegwezen. Was 'm al bijna kwijt, want het halsbandje was te groot en schoot om zn nek heen. Als ik het deurtje van de bench open deed of 'm strafte kroop ie met staart tussen de benen erin (ik weet dat dit meestal ook is odat dit als eigenplekje voelt).
Toen mijn teefje, zij was mishandeld, gekoeieneerd en verwaarloosd. Ze heeft notabene een streep van een tattoërpen (weet niet hoe je 't schrijft) op haar buik! Ze hadden beetplekken in haar oren, staart tussen de benen als ze at, is bang voor voeten, flessen en andere dingen waarmee je kan slaan en heeft een hekel aan donkere mensen.
Gelukkig hebben we dit er weer redelijk uit kunnen krijgen, maar er blijven toch dingen hangen...
Ik kan hier zo niet tegen!! Daarom kijk is dus beter niet op mp;)
De ene lag hele dagen in de bench, was een keer gekocht, gecastreert en toen de mensen er niet meer voor konden zorgen (om wat voor een reden dan ook) hebben ze 'm teruggedaan naar de fokker, fokker kon er niks meer mee (want ja hij was immers gecastreert). Hele dagen heeft hij dus in de bench gelegen, hij had helemaal kale buik, kale hals enz. Toen ik hem haalde werd hij meteen in mijn handen gedrukt (heb de moeder nog wel ff snel kunnen bekijken) en afgerekent, paspoortje mee, bench mee, riem mee en weer wegwezen. Was 'm al bijna kwijt, want het halsbandje was te groot en schoot om zn nek heen. Als ik het deurtje van de bench open deed of 'm strafte kroop ie met staart tussen de benen erin (ik weet dat dit meestal ook is odat dit als eigenplekje voelt).
Toen mijn teefje, zij was mishandeld, gekoeieneerd en verwaarloosd. Ze heeft notabene een streep van een tattoërpen (weet niet hoe je 't schrijft) op haar buik! Ze hadden beetplekken in haar oren, staart tussen de benen als ze at, is bang voor voeten, flessen en andere dingen waarmee je kan slaan en heeft een hekel aan donkere mensen.
Gelukkig hebben we dit er weer redelijk uit kunnen krijgen, maar er blijven toch dingen hangen...
- anne_lies
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border collie, Labrador
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
dit teefje was volgens mij bruin en wit en had kort haar. Wat zielig voor dat hondje dat hij onder de pis en stront zat :N:Reneey schreef:Welke kleur had dat teefje ... een vriend van mij heeft net een chi/vlinder gekocht van marktplaats zwart wit teefje ... echt zielig dat ding .. heeeeel bang zat onder de pis en strontanne_lies schreef:Al die zielige hondjes op marktplaats die een nieuw baasje zoeken omdat iemand een allergie heeft, geen tijd meer, geen geld, scheiding, geen ruimte of niet haar hondje mag houden omdat ze op kamers gaat.
Zag nu weer een:

- anne_lies
- Zeer actief
- Contacteer:
ow wat een triest verhaal zeg. Daar zou ik ook niet tegen kunnenJisz schreef:Zo triest hea, dat had ik ook met mijn herplaats chi's.

- iones
- Zeer actief
Vriendin van mij ging jaren terug af op een advertentie op MP.
Ze zochten een tekkel erbij en die vonden ze op MP. Het was geen pup meer, leeftijd onbekend en die lui wilden er van af.
Dus zij met haar moeder er naartoe.
Ze belden aan, de deur ging open en ROEF! daar vloog iets bruins naar buiten. Dat was het hondje waar die mensen van af wilden. Een van de eigenaars er achteraan..... Even later kwam hij terug. Het was helemaal geen tekkel! Bruin was hij wel, en lang. Maar meer richting Jack Russel dan tekkel. Hij had helemaal niets van een tekkel.
Niet de hond die ze zochten dus. Maar voordat ze iets konden zeggen kregen ze de hond in de handen gedrukt en de deur ging dicht. Daar stonden ze....
Dus maar weer naar huis met hond. Haar vader wilde deze hond niet hebben maar ja, ze zaten er nu mee.
De eerste week heeft het hondje alleen op de deel gezeten, het durfde niet mee naar binnen. En bang! Vooral voor mannen. Het was duidelijk mishandeld. Maar omdat ze nog een tekkel hadden, ging hij op den duur toch mee naar binnen.
Ze hebben de hond inmiddels al jaren en hij is helemaal veranderd. Meer zelfvertrouwen. Hij is uiteindelijk met zijn kontje in de boter gevallen. En mijn vriendin is stapelgek met die hond. En dat is wederzijds.
Aanvankelijk lullig begonnen maar voor die hond heeft het goed uitgepakt.
Ze zochten een tekkel erbij en die vonden ze op MP. Het was geen pup meer, leeftijd onbekend en die lui wilden er van af.
Ze belden aan, de deur ging open en ROEF! daar vloog iets bruins naar buiten. Dat was het hondje waar die mensen van af wilden. Een van de eigenaars er achteraan..... Even later kwam hij terug. Het was helemaal geen tekkel! Bruin was hij wel, en lang. Maar meer richting Jack Russel dan tekkel. Hij had helemaal niets van een tekkel.
Niet de hond die ze zochten dus. Maar voordat ze iets konden zeggen kregen ze de hond in de handen gedrukt en de deur ging dicht. Daar stonden ze....
Dus maar weer naar huis met hond. Haar vader wilde deze hond niet hebben maar ja, ze zaten er nu mee.
De eerste week heeft het hondje alleen op de deel gezeten, het durfde niet mee naar binnen. En bang! Vooral voor mannen. Het was duidelijk mishandeld. Maar omdat ze nog een tekkel hadden, ging hij op den duur toch mee naar binnen.
Ze hebben de hond inmiddels al jaren en hij is helemaal veranderd. Meer zelfvertrouwen. Hij is uiteindelijk met zijn kontje in de boter gevallen. En mijn vriendin is stapelgek met die hond. En dat is wederzijds.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
- anne_lies
- Zeer actief
- Contacteer:
Zoiets hoop ik ook altijd voor de hond als ik een nogal vreemde advertentie zie. Dat hij een leuk baasje krijgt waar hij wel gewenst is en nog jaren plezier heeftiones schreef:Vriendin van mij ging jaren terug af op een advertentie op MP.

- iones
- Zeer actief
Ja, een hond moet ook een keer geluk hebben he. Toch zijn er wel eens honden die keer op keer het niet treffen met het baasje.