lees maar terug wat ik heb gezegt over DNA percentages, en geef dan gaarne uw reactie.Sandor schreef: Tot voor enkele jaren dacht men dat de hond meerdere voorvaderen had. Door moderne gentechnologie is men er echter achtergekomen dat ze allemaal afstammen van de wolf.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vraag over de oren ...
Moderator: moderatorteam
- Podenji
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco, Basenji
- Aantal honden: 8
- Contacteer:
Re: Vraag over de oren ...
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Maxine
- Zeer actief
Podenji schreef:je leest het niet goed , ik bedoelde dat men tegenwoordig geen oppervlakkig onderzoek hoeft te doen als men wat wil onderzoeken.Maxine schreef: Dit vind ik nog steeds een vreemde uitspraak. Dus het onderzoek naar de dood van Toutanchamon zou véél interessanter en nuttiger zijn dan het onderzoek naar onze eigen honden? Dat lijkt me straf...![]()
Ik denk niet dat er weinig of geen aandacht aan wordt besteed aan het onderzoeken van honden en hondachtigen.
en wie de prioriteiten stelt , welk onderzoek belangrijker is dan het ander en waarom er op het een veeeeel uitgebreider wordt onderzocht dan het ander ( ze zijn met het ene resultaat sneller tevreden dan met het ander ), geen idee, val mij er niet op aan, vraag het na bij universiteiten ofzo
Oooh, zo bedoel je! (Sorry, had je zin dan verkeerd geïnterpreteerd!
Ja, ok, ik snap wel waar je naar toe wil. En daarin moet ik je ook gelijk geven. Maar ik denk nog steeds niet dat ze het onderzoek naar onze honden 'aan de kant laten liggen' om het zo maar uit te drukken.
Onderzoek naar ziektes etc gaat inderdaad natuurlijk voor.

- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Hoe teleurstellend het misschien ook klinkt, maar onderzoeken gaan over resultaten, publicaties en geld.Maxine schreef:Dit vind ik nog steeds een vreemde uitspraak. Dus het onderzoek naar de dood van Toutanchamon zou véél interessanter en nuttiger zijn dan het onderzoek naar onze eigen honden? Dat lijkt me straf...![]()
Ik denk niet dat er weinig of geen aandacht aan wordt besteed aan het onderzoeken van honden en hondachtigen.
En onderzoeken die niet over medisch gerelateerde zaken gaat, dienen dus een publicatiewaarde te hebben, anders zijn ze minder interessant.
Het is een kwestie van afwegen.
En dat is dus exact wat onderzoekers veelal doen als ze gaan onderzoeken, want iets dat niet interessant is, daarvoor komt moeilijk geld vrij.
Dat speelt ook mee als je wilt aantonen dat een hond afstamt van de wolf of dat je wilt aantonen dat hij dat juist niet doet.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik denk dat de onderzoeken naar onze honden zeker wel doorgaan , maar zolang men zich blijft beperken in diepgang tot de gangbare hondenrassen i.c.m. de grijze wolf , zullen de bewijzen ook steeds die kant op blijven wijzen, ik bedoel dus : ze moeten het onderzoek eens van de andere kant doen, bewijzen dat andere hondachtigen ermee te maken kunnen hebben, zeker in bepaalde hondenrassen, en als ze dat net zo grondig zouden onderzoeken als dat ze het met de grijze wolf zouden doen , en ze komen dan ook tot dezelfde conclusies als nu, dus dat andere hondachtigen niets met welk huidig hondenras dan ook te maken hebben, dan zal ik ook zeggen:ja het stamt allemaal alleen van de grijze wolf af.Maxine schreef: Oooh, zo bedoel je! (Sorry, had je zin dan verkeerd geïnterpreteerd!)
Ja, ok, ik snap wel waar je naar toe wil. En daarin moet ik je ook gelijk geven. Maar ik denk nog steeds niet dat ze het onderzoek naar onze honden 'aan de kant laten liggen' om het zo maar uit te drukken.
Onderzoek naar ziektes etc gaat inderdaad natuurlijk voor.
maar op dit moment gaat het er bij mij gewoon nog steeds niet in , dat alle rassen PUUR van de grijze wolf afstammen
My dogs are very distinguished and sophisticated, they dont play with balls they play with edgeless cubes.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
dat bedoel ik dusMarjoleine schreef: Dat speelt ook mee als je wilt aantonen dat een hond afstamt van de wolf of dat je wilt aantonen dat hij dat juist niet doet.
- Maxine
- Zeer actief
Ik denk ook wel dat er meerdere soorten verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van bepaalde hondenrassen, maar ja, zolang we er geen bewijs van hebben zal iedereen blijven aannemen dat de grijze wolf de oervader is.Podenji schreef: maar op dit moment gaat het er bij mij gewoon nog steeds niet in , dat alle rassen PUUR van de grijze wolf afstammen

-
Sandor
maw, je hebt geen voorbeelden, je zegt dat zomaar omdat je kennis tekort schiet:)lees het maar na dan kom je er ook achter ipv dat ik je het voor ga kauwen, en betreft die rassen? denk daar ook zelf maar eens over na
'meerdere soorten'= subspecies van de grijze wolf uit de oertijd....Ik denk ook wel dat er meerdere soorten verantwoordelijk zijn voor het ontstaan van bepaalde hondenrassen
Laatst gewijzigd door Sandor op 02 mar 2010 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Weet ikPodenji schreef:dat bedoel ik dusMarjoleine schreef:Dat speelt ook mee als je wilt aantonen dat een hond afstamt van de wolf of dat je wilt aantonen dat hij dat juist niet doet.
Er zijn zoveel dingen die ik zou willen weten maar waarvoor geen geld beschikbaar komt.
En dan valt er dus niks te onderzoeken.
Je durft wel, he?Sandor schreef:maw, je hebt geen voorbeelden, je zegt dat zomaar omdat je kennis tekort schiet:)
Maar wie eist, bewijst.
Jij eist verantwoording, dus ik zou zeggen: bewijs jij eerst maar eens het tegendeel van wat podenji zegt.
-
Sandor
Het probleem is dat hier blijkbaar niemand is die iets van erferlijkheid en evolutie weet. Het is vrij frustrerend tegen zo'n mensen te discutieren, dus ik stop ermee:)
Geen enkel van al m'n theorien is tegengesproken geweest, enkel de manier waarop ik ze weergeef, niet de inhoud zelf.
Geen enkel van al m'n theorien is tegengesproken geweest, enkel de manier waarop ik ze weergeef, niet de inhoud zelf.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Tjonge.Sandor schreef:Het probleem is dat hier blijkbaar niemand is die iets van erferlijkheid en evolutie weet. Het is vrij frustrerend tegen zo'n mensen te discutieren, dus ik stop ermee:)
Ik hoef toch hoop ik niet mijn CV door te sturen aan je?
Ik weet genoeg van erfelijkheid en evolutie, hoor. En podenji ook.
Alleen discussieer je wat eigenaardig. Je beantwoordt geen vragen, je stelt zaken zonder dat te onderbouwen, en als je dan gevraagd wordt met feitelijkheden te komen (linkjes naar publicaties zijn genoeg, hoor) dan kunnen wij niet discussiëren en haak je af.
Ik heb toch andere discussiemethodes geleerd.
-
Sandor
euhm, nee...zit jij in hetzelfde topic?en als je dan gevraagd wordt met feitelijkheden te komen (linkjes naar publicaties zijn genoeg, hoor) dan kunnen wij niet discussiëren en haak je af.
Ik daag u uit, vind daar maar eens een voorbeeld van...
Wat zit ik dan allemaal te vertellen over erfelijkheid en selectie enzo? Telt dat niet mee?e stelt zaken zonder dat te onderbouwen
Laatst gewijzigd door Sandor op 02 mar 2010 17:06, 1 keer totaal gewijzigd.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
ik schiet in kennis te kort omdat ik geen zin heb om het jou allemaal voor te kauwen?
grapjas
misschien is het jouw kennis wel die tekort schiet , daarom stop je nu ook zeker met de discussie ( om maar op jouw manier te denken dan he?
)
ik denk dat een aantal mensen, waaronder Marjoleine, hier zeker wel weten over welke rassen ik het bv heb, rassen waar ik , toch wel, een zeer behoorlijke kennis van heb, kennis die jij dus duidelijk niet hebt, geeft verder niet maar blaat dan niet dat een ander kennis tekort heeft, wellicht leert het je verder kijken dan je neus lang is.
dus inderdaad, kom maar op met je tegendelen
ik denk dat een aantal mensen, waaronder Marjoleine, hier zeker wel weten over welke rassen ik het bv heb, rassen waar ik , toch wel, een zeer behoorlijke kennis van heb, kennis die jij dus duidelijk niet hebt, geeft verder niet maar blaat dan niet dat een ander kennis tekort heeft, wellicht leert het je verder kijken dan je neus lang is.
dus inderdaad, kom maar op met je tegendelen
-
Sandor
En wat voor wijsheid haal je uit uw kennis over die bepaalde traseen?toch wel, een zeer behoorlijke kennis van heb, kennis die jij dus duidelijk niet hebt, geeft verder niet maar blaat dan niet dat een ander kennis tekort heeft, wellicht leert het je verder kijken dan je neus lang is.
vanwaar haal je dat.ik schiet in kennis te kort omdat ik geen zin heb om het jou allemaal voor te kauwen?
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
nee, andere soorten die net als de grijze wolf dezelfde voorouder hebben.Sandor schreef:'meerdere soorten'= subspecies van de grijze wolf uit de oertijd....
-
Sandor
welke andere soorten?:)
de grijze wolf was en is heel wijd verspreid in allerlei maten.
de grijze wolf was en is heel wijd verspreid in allerlei maten.
- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
Leer eerst eens begrijpend te lezen, ook je eigen postings , met je opmerkingen zoals bovenstaande, maak je een gesprek gewoon onmogelijk. Het maakt wel dat ik straks lekker kan slapen denk ikSandor schreef:En wat voor wijsheid haal je uit uw kennis over die bepaalde traseen?toch wel, een zeer behoorlijke kennis van heb, kennis die jij dus duidelijk niet hebt, geeft verder niet maar blaat dan niet dat een ander kennis tekort heeft, wellicht leert het je verder kijken dan je neus lang is.vanwaar haal je dat.ik schiet in kennis te kort omdat ik geen zin heb om het jou allemaal voor te kauwen?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Ja, ik zit in hetzelfde topic.Sandor schreef:euhm, nee...zit jij in hetzelfde topic?en als je dan gevraagd wordt met feitelijkheden te komen (linkjes naar publicaties zijn genoeg, hoor) dan kunnen wij niet discussiëren en haak je af.
Ik daag u uit, vind daar maar eens een voorbeeld van...
En wat ik een paar pagina's geleden al zei zeg ik opnieuw: als er geen feitelijkheden zijn moet je het niet als feitelijkheden stellen.
Dan is het een theorie en niet meer dan dat.
Niet zonder bewijzen of publicaties over die bewijzen, nee.Wat zit ik dan allemaal te vertellen over erfelijkheid en selectie enzo? Telt dat niet mee?
Daar ben ik iets te veel wetenschapper voor, vrees ik.
-
Sandor
Als je zo redeneert heeft het geen zin te discutieren he. Als je hier je theorien wilt gaan bewijzen moàet je gebruik maken van websites....en websites hebben de eigenschap veel zever te bevatten, zelfs al zijn ze wetenschappelijk bedoeld.Niet zonder bewijzen of publicaties over die bewijzen, nee.
Alles wat ik over erfelijkheid en evolutie heb gezegd is hier genegeerd geweest.
- Maxine
- Zeer actief
Ideetje: Als iedereen nu eens gewoon links bij zijn/haar stellingen zet die wetenschappelijk onderbouwd zijn? Zo kunnen er geen speculaties meer komen en kunnen we onnodige discussies vermijden. Als je geen site hebt die je mening ondersteunt zet je het er liefst bij dat het een theorie is en geen vaste wetenschap.
(En ja, ik weet dat ik in het begin van dit topic dit ook verkeer heb gedaan, maar ik heb eruit geleerd!
)
(En ja, ik weet dat ik in het begin van dit topic dit ook verkeer heb gedaan, maar ik heb eruit geleerd!

- Podenji
- Zeer actief
- Contacteer:
tis een idee, maar ik haal mijn meeste informatie niet van het internet, en artikelen en pagina's uit boeken inscannen e.d. begin ik niet aan 
- Maxine
- Zeer actief
Ja, ok. Dan word het idd moeilijk. XDPodenji schreef:tis een idee, maar ik haal mijn meeste informatie niet van het internet, en artikelen en pagina's uit boeken inscannen e.d. begin ik niet aan

-
Muk
Zooo, even bijgelezen.
Er zijn trouwens ook olifanten met kleine oren (de Aziatische olifant meen ik), dus de theorie van het warmte kwijtraken gaat voor die soort dan minder op.
Worden tiporen ook niet door mensen "gemodeleerd"? Hier in de buurt heeft iemand een Duitse Pincher en de oorpunten van die hond gingen niet voldoende hangen. De fokker gaf als advies dat de oren dan gevouwen afgeplakt moesten worden zodat de oorpunten alsnog zouden gaan hangen. Heeft die persoon niet gedaan, maar zo kun je de natuur natuurlijk ook foppen.
Dat honden die ruim in hun vel zitten + langharig zijn hangoren hebben kan ik mij wel voorstellen. Maar dan kom ik weer bij een andere vraag. Een Newfoundlander is gefokt als vissershulp (netten en boten aan wal halen). Door de hangende, harige oren en het vele zwemmen is zo'n hond sneller gevoelig voor oorinfecties (ivm broeien). En dat is niet handig, dan zou een staand oor toch functioneler zijn.
Er zijn trouwens ook olifanten met kleine oren (de Aziatische olifant meen ik), dus de theorie van het warmte kwijtraken gaat voor die soort dan minder op.
Worden tiporen ook niet door mensen "gemodeleerd"? Hier in de buurt heeft iemand een Duitse Pincher en de oorpunten van die hond gingen niet voldoende hangen. De fokker gaf als advies dat de oren dan gevouwen afgeplakt moesten worden zodat de oorpunten alsnog zouden gaan hangen. Heeft die persoon niet gedaan, maar zo kun je de natuur natuurlijk ook foppen.
Dat honden die ruim in hun vel zitten + langharig zijn hangoren hebben kan ik mij wel voorstellen. Maar dan kom ik weer bij een andere vraag. Een Newfoundlander is gefokt als vissershulp (netten en boten aan wal halen). Door de hangende, harige oren en het vele zwemmen is zo'n hond sneller gevoelig voor oorinfecties (ivm broeien). En dat is niet handig, dan zou een staand oor toch functioneler zijn.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Contacteer:
Wat een onzin.Sandor schreef:Als je zo redeneert heeft het geen zin te discutieren he. Als je hier je theorien wilt gaan bewijzen moet je gebruik maken van websites....en websites hebben de eigenschap veel zever te bevatten, zelfs al zijn ze wetenschappelijk bedoeld.Niet zonder bewijzen of publicaties over die bewijzen, nee.
Alles wat ik over erfelijkheid en evolutie heb gezegd is hier genegeerd geweest.
Publicaties kun je vinden op Internet.
En die websites bevatten geen zever. Het zijn wetenschappelijke publicaties op websites van universiteiten. Die zijn niet wetenschappelijk bedoeld, het zijn gewoon websites van wetenschappelijke instellingen.
Kom maar met bronnen over je erfelijkheid trouwens.
Zelf bedenken kunnen we allemaal, maar bronvermelding vind ik persoonlijk wel essentieel bij dit soort dingen.
@Maxine: inderdaad
- sirene
- Zeer actief
- Contacteer: