Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vervoer naar Denemarken gezocht
Moderator: moderatorteam
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
Vervoer naar Denemarken gezocht
Is er misschien iemand die binnenkort naar Denemarken gaat en bereid is voor mij een volwassen reu terug naar Denemarken te brengen. Hij is supersociaal, luistert heel goed en is erg rustig.
Waar in Denemarken maakt niet uit, zijn eigenaar zal hem daar overal op kunnen halen.
Alvast bedankt!
Waar in Denemarken maakt niet uit, zijn eigenaar zal hem daar overal op kunnen halen.
Alvast bedankt!
Danielle Boshouwers
Border Collie en Hrvatski Ovcar kennel "Nice of you to Come Bye"
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Re: Vervoer naar Denemarken gezocht
Kan je hem zelf niet ophalen?? Denemarken is niet zo ver rijden toch??
Hopelijk kan je vervoer vinden! Rond juni / juli zullen er aardig wat nederlanders naar denemarken gaan
naar de WDS!
Hopelijk kan je vervoer vinden! Rond juni / juli zullen er aardig wat nederlanders naar denemarken gaan
naar de WDS!

http://www.Adebowale.nl
- Yaika
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador, ruwharige teckel
- Aantal honden: 2
Ze hoeft geen reu op te halen maar hij moet terug gebracht worden!
Mag ik vragen waarom?
Ik ben heel nieuwschierig!
Mag ik vragen waarom?
"Als je op de witte lijn blijft rijden, rij je altijd goed"
- *Evie*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
- Contacteer:
Gut ik ben weer lekker aan het lezenYaikaa schreef:Ze hoeft geen reu op te halen maar hij moet terug gebracht worden!
![]()
Mag ik vragen waarom?

http://www.Adebowale.nl
- freskin
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): schotse herder, SWH
Ik denk dat hij heeft gedekt en nu weer terug kan naar DenemarkenYaikaa schreef:Ze hoeft geen reu op te halen maar hij moet terug gebracht worden!
![]()
Mag ik vragen waarom?
groetjes, ingrid
TARAK
TARAK- smoekie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): JH
*Evie* schreef:Kan je hem zelf niet ophalen?? Denemarken is niet zo ver rijden toch??
naar de WDS!
Daar gaat TS schreef ze nog niet zolang geleden zelf ook heen.
Ik heb meer vertrouwen in vier poten en een staart dan in twee benen en een uitgestoken hand.
- Jaap*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jachthonden
- Aantal honden: 1
Wat vreemd
Je gaat toch niet een hond, die aan jouw zorg is toevertrouwd, meegeven aan een vreemde? Zelfs als dat in overleg is met de eigenaar vind ik het een vreemde gang van zaken
Lasten horen bij de lusten vind ik. En een hond is geen pakketje.
Ik ben wel benieuwd naar het hoe en wat eigenlijk.
Je gaat toch niet een hond, die aan jouw zorg is toevertrouwd, meegeven aan een vreemde? Zelfs als dat in overleg is met de eigenaar vind ik het een vreemde gang van zaken
Lasten horen bij de lusten vind ik. En een hond is geen pakketje.
Ik ben wel benieuwd naar het hoe en wat eigenlijk.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
Hm, als je een hond in "bruikleen" hebt dan moet je hem zelf wegbrengen of de eigenaar moet hem maar komen halen. Ik zou nevernooitniet mijn hond aan een wildvreemde meegeven...
Groet, Janine
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
inmiddels heeft het "probleem" zich al opgelost, ik zelf ben naar naar hamburg gereden en de Deense eigenaar ook zodat we elkaar ongeveer halverwege ontmoet hebben en zo de hond hebben overgedragen.
Danielle Boshouwers
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
Het moet allemaal niet gekker worden..
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
zonder al te veel een heftige discussie op te starten, verbazen me sommige reacties zeer. Waarom zou een andere hondenliefhebber die echt wel goed gescreend wordt van te voren niet een hond van iemand anders mee mogen nemen, terwijl legio mensen hier op het forum wel met een hondenuitlaatdienst werken. Oftewel je geeft een vreemd persoon je huissleutel, toegang tot je huis en je hond mee??? Ik zie geen verschil hoor, maar zoals ik al zei, we hebben het "probleem" zelf opgelost en de hond is weer lekker thuis in Denemarken.
Danielle Boshouwers
-
mwillow
Sorrie Danielle, ik vind dat een vergelijking van lik me vestje.....een hond aan een vreemde meegeven voor 1x een rit per vreemde auto richting buitenland of een paar uur met een gescreende en vertrouwde uitlaatservice mee.
Ik zal dit soort acties van fokkers wel nooit begrijpen. En dan schrijven dat het 'probleem' zich heeft opgelost, omdat je zelf half tegemoet bent gereden. Ik vind het als eigenaar niet meer dan je plicht om daar in zijn geheel zorg voor te dragen. Maarja....dat zal ik wel verkeerd zien.

Ik zal dit soort acties van fokkers wel nooit begrijpen. En dan schrijven dat het 'probleem' zich heeft opgelost, omdat je zelf half tegemoet bent gereden. Ik vind het als eigenaar niet meer dan je plicht om daar in zijn geheel zorg voor te dragen. Maarja....dat zal ik wel verkeerd zien.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
dat mag jij vinden. Als jij je je hond voor de 1e keer met een uitlaatservice meegeeft, dan zijn dat net zulke vreemden voor je hoor. Daarbij hoeft een uitlaatservice nergens aan te voldoen, elke gek mag zichzelf uitlaatservice noemen en dat blijkt ook wel uit de ervaringen die ik ken van vele mensen met zelfs doodgereden honden aan toe. Als we iemand hadden gevonden, dan was deze uiteraard net zo gescreend als iemand anders een uitlaatservice zou screenen. Wij geven echt niet zomaar een hond aan de 1e de beste mee (dat blijkt ook wel, omdat we uiteindelijk niet in zee zijn gegaan met de mensen die zich aangeboden hadden).
En verder nog even voor de duidelijkheid, de hond die naar Denemarken moest was en is niet van mij, ik bemiddelde voor iemand anders en ja, ik ben dan zo gek om voor iemand anders zijn hond even (zo'n 9 uur) in de auto te zitten.
En verder nog even voor de duidelijkheid, de hond die naar Denemarken moest was en is niet van mij, ik bemiddelde voor iemand anders en ja, ik ben dan zo gek om voor iemand anders zijn hond even (zo'n 9 uur) in de auto te zitten.
Danielle Boshouwers
-
mwillow
De gemiddelde hondenliefhebber die wel het kaft van het koren weet te scheiden wat uitlaatservices aangaat, weet exact met wie die in zee gaat. Doet niet ter zake aan deze discussie eigenlijk, maar ik ken een aantal uitlaatservices die o.a. jouw woonplaats aandoen, waar je hond toch behoorlijk aan is toevertrouwd.Danielle schreef:dat mag jij vinden. Als jij je je hond voor de 1e keer met een uitlaatservice meegeeft, dan zijn dat net zulke vreemden voor je hoor. Daarbij hoeft een uitlaatservice nergens aan te voldoen, elke gek mag zichzelf uitlaatservice noemen en dat blijkt ook wel uit de ervaringen die ik ken van vele mensen met zelfs doodgereden honden aan toe. Als we iemand hadden gevonden, dan was deze uiteraard net zo gescreend als iemand anders een uitlaatservice zou screenen. Wij geven echt niet zomaar een hond aan de 1e de beste mee (dat blijkt ook wel, omdat we uiteindelijk niet in zee zijn gegaan met de mensen die zich aangeboden hadden).
Ik vind dat hondje uitleen aan het buitenland voor een leuk showtje gebeuren echt op het egoïstische af....maarja...ik weet dan ook weer waarom ik niet dat wereldje ben ingestapt. Sorrie voor mijn mening, maar ik krijg echt de pest in van dit soort geadverteer.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
mij ook niet hoor!!Inge O schreef:wat mij betreft : mij zal je niet 'betrappen' op het gebruik van uitlaatdiensten hoor.
Danielle Boshouwers
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
ik kom regelmatig uitlaatdiensten tegen als ik met mijn eigen honden wandel en er is er geen waar ik mijn hond(en) aan zou toevertrouwen puur door de manier waarop er met d ehonden en de wandeltijden etc wordt omgegaan. Heel simpel, als je zelf niet voor je hond kan zorgen, moet je geen hond nemen, maar dat is een heel andere discussie.SandraH schreef:De gemiddelde hondenliefhebber die wel het kaft van het koren weet te scheiden wat uitlaatservices aangaat, weet exact met wie die in zee gaat. Doet niet ter zake aan deze discussie eigenlijk, maar ik ken een aantal uitlaatservices die o.a. jouw woonplaats aandoen, waar je hond toch behoorlijk aan is toevertrouwd.Danielle schreef:dat mag jij vinden. Als jij je je hond voor de 1e keer met een uitlaatservice meegeeft, dan zijn dat net zulke vreemden voor je hoor. Daarbij hoeft een uitlaatservice nergens aan te voldoen, elke gek mag zichzelf uitlaatservice noemen en dat blijkt ook wel uit de ervaringen die ik ken van vele mensen met zelfs doodgereden honden aan toe. Als we iemand hadden gevonden, dan was deze uiteraard net zo gescreend als iemand anders een uitlaatservice zou screenen. Wij geven echt niet zomaar een hond aan de 1e de beste mee (dat blijkt ook wel, omdat we uiteindelijk niet in zee zijn gegaan met de mensen die zich aangeboden hadden).
Ik vind dat hondje uitleen aan het buitenland voor een leuk showtje gebeuren echt op het egoïstische af....maarja...ik weet dan ook weer waarom ik niet dat wereldje ben ingestapt. Sorrie voor mijn mening, maar ik krijg echt de pest in van dit soort geadverteer.
verder wordt er nergens gesproken over dat deze hond hier voor een showtje geweest zou zijn, maar dat doet er vedrder niet toe. Ieder zijn eigen ding, ik heb geen moeite om een hond voor een paar uur rijden met iemand anders mee te geven. Maar zal nooit of te nimmer mijn hond naar een pension brengen/dagopvang of uitlaatdienst.
Danielle Boshouwers
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
De hond die meegaat met de uitlaatservice is mijn eigen hond, da's heel wat andersDanielle schreef:Waarom zou een andere hondenliefhebber die echt wel goed gescreend wordt van te voren niet een hond van iemand anders mee mogen nemen, terwijl legio mensen hier op het forum wel met een hondenuitlaatdienst werken.
(niet dat ik gebruik maak van een HUS, maar dit terzijde).
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
de eigenaar van deze hond zou de persoon die hem eventueel mee zou nemen ook goed screenen hoor. Alleen die persoon is geen lid hier van het forum en ik wel, dus ik heb de oproep voor hun geplaatst. Ik zie dus geen verschil!tekkel schreef:De hond die meegaat met de uitlaatservice is mijn eigen hond, da's heel wat andersDanielle schreef:Waarom zou een andere hondenliefhebber die echt wel goed gescreend wordt van te voren niet een hond van iemand anders mee mogen nemen, terwijl legio mensen hier op het forum wel met een hondenuitlaatdienst werken.![]()
Danielle Boshouwers
- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
Als iemand mij zijn hond toevertrouwt doe ik daar zo mogelijk nóg voorzichtiger en zorgvuldiger mee dan met mijn eigen hond. Die ga ik dus niet aan derden meegeven voor een grote autorit naar Denemarken. En dat het een grote onderneming is blijkt uit het feit dat jij het zelf kennelijk te ver vindt om even heen te rijden.Danielle schreef:de eigenaar van deze hond zou de persoon die hem eventueel mee zou nemen ook goed screenen hoor. Alleen die persoon is geen lid hier van het forum en ik wel, dus ik heb de oproep voor hun geplaatst. Ik zie dus geen verschil!tekkel schreef:De hond die meegaat met de uitlaatservice is mijn eigen hond, da's heel wat anders![]()
Maar als jij en de eigenaar het allemaal prima vinden, vind ik dat ook hoor
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
het gaat om een hond die van een nederlandse eigenaar naar een deense eigenaar gaat en de nederlandse eigenaar zou de eventuele "meenemer" goed screenen dus ik zie nog steeds geen verschil. Er is geen sprake van het toevertrouwen van de hond aan derden. Het noorden van Denemarken kost ongeveer 10 uur rijden, dat doe je dus inderdaad heen en terug niet op 1 dag en zowel ikzelf als de Deense en nederlandse eigenaar hebben ook hier onze eigen honden/verantwoordelijkheden waardoor we niet 2 hele dagen weg kunnen zijn. Door de oplossing die we nu hadden gevonden konden zowel de Denen als ikzelf het wel in 1 dag redden.tekkel schreef:Als iemand mij zijn hond toevertrouwt doe ik daar zo mogelijk nóg voorzichtiger en zorgvuldiger mee dan met mijn eigen hond. Die ga ik dus niet aan derden meegeven voor een grote autorit naar Denemarken. En dat het een grote onderneming is blijkt uit het feit dat jij het zelf kennelijk te ver vindt om even heen te rijden.Danielle schreef:de eigenaar van deze hond zou de persoon die hem eventueel mee zou nemen ook goed screenen hoor. Alleen die persoon is geen lid hier van het forum en ik wel, dus ik heb de oproep voor hun geplaatst. Ik zie dus geen verschil!tekkel schreef:De hond die meegaat met de uitlaatservice is mijn eigen hond, da's heel wat anders![]()
Maar als jij en de eigenaar het allemaal prima vinden, vind ik dat ook hoor
Danielle Boshouwers
-
mwillow
Ik vind het geen vergelijking. Je kan het verder doortrekken op het geadverteer om een hond naar het buitenland te krijgen zonder eigenaar c.q. uit het buitenland op te halen zonder eigenaar. Als je het zelf niet weet te regelen, dan moet je wellicht geen hond nemen?Danielle schreef:Heel simpel, als je zelf niet voor je hond kan zorgen, moet je geen hond nemen, maar dat is een heel andere discussie.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
we kunnen hier ellenlang over discussieren, maar ik vind het nogal een verschil of je voor 1 keer uit nood geboren een oplossing zoekt om een hond snel bij zijn nieuwe eigenaar te krijgen, dan elke dag je hond voor een half uurtje wandelen mee te geven met andere mensen. Juist het feit dat deze hond "weg" moest kwam inderdaad doordat de eigenaar er niet voor kon zorgen dus daarom had besloten afstand te doen. Oftewel deze persoon nam zijn verantwoordelijkheid, iets wat mensen die fulltime werken maar wel zonodig een pupje moeten nemen dus maar een HUS of dagopvang regelen in mijn ogen niet voldoende doen.SandraH schreef:Ik vind het geen vergelijking. Je kan het verder doortrekken op het geadverteer om een hond naar het buitenland te krijgen zonder eigenaar c.q. uit het buitenland op te halen zonder eigenaar. Als je het zelf niet weet te regelen, dan moet je wellicht geen hond nemen?Danielle schreef:Heel simpel, als je zelf niet voor je hond kan zorgen, moet je geen hond nemen, maar dat is een heel andere discussie.
Danielle Boshouwers
-
mwillow
Het gemiddelde voorbeeld van wat ik net aangaf over een hondje voor een leuk showtje naar het buitenland en vice versa is toch meer standaard van wat jij nu beschrijft. De eigenaar en jijzelf namen pas verantwoordelijkheid, omdat er wellicht verder niemand beschikbaar was? Persoonlijk vind ik dat niet meer dan normaal.Danielle schreef:we kunnen hier ellenlang over discussieren, maar ik vind het nogal een verschil of je voor 1 keer uit nood geboren een oplossing zoekt om een hond snel bij zijn nieuwe eigenaar te krijgen, dan elke dag je hond voor een half uurtje wandelen mee te geven met andere mensen. Juist het feit dat deze hond "weg" moest kwam inderdaad doordat de eigenaar er niet voor kon zorgen dus daarom had besloten afstand te doen. Oftewel deze persoon nam zijn verantwoordelijkheid, iets wat mensen die fulltime werken maar wel zonodig een pupje moeten nemen dus maar een HUS of dagopvang regelen in mijn ogen niet voldoende doen.SandraH schreef:Ik vind het geen vergelijking. Je kan het verder doortrekken op het geadverteer om een hond naar het buitenland te krijgen zonder eigenaar c.q. uit het buitenland op te halen zonder eigenaar. Als je het zelf niet weet te regelen, dan moet je wellicht geen hond nemen?Danielle schreef:Heel simpel, als je zelf niet voor je hond kan zorgen, moet je geen hond nemen, maar dat is een heel andere discussie.
-
Danielle
- Zeer actief
- Contacteer:
wel bijzonder dat je het schijnbaar normaal vindt dat ik, als buitenstaander, verantwoordelijkheid moet nemen voor iemand anders zijn hond.
En hoezo het meest negatieve scenario??? Volgens mij zitten er al op dit forum legio mensen die hun hond regelmatig meegeven met een HUS of de hond naar dagopvang brengen. Het aantal HUSsen in den lande stijgt gigantisch, dat is niet voor niets lijkt mij.
En hoezo het meest negatieve scenario??? Volgens mij zitten er al op dit forum legio mensen die hun hond regelmatig meegeven met een HUS of de hond naar dagopvang brengen. Het aantal HUSsen in den lande stijgt gigantisch, dat is niet voor niets lijkt mij.
Danielle Boshouwers
- Ramona25
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Berner Sennenhond
Ik vind het raar dat je dit verzoek ombuigt naar negatief doen over uitlaatdiensten, ik snap het verband niet helemaal. Ik zou mijn hond nooit aan een voor mijn vreemd iemand meegeven voor een lift naar het buitenland. En dagelijks laat ik ruim 15 honden naar volle tevreden uit en loop ik er echt de kantjes niet vanaf 
-
mwillow
Nee, dat vind ik niet normaal. Maar dat voor een gedegen oplossing voor die betreffende hond wordt gezorgd, vanuit die eigenaar....en in dit geval dan ook van jou, vind ik niet meer dan normaal (eigenlijk een plicht). Ik zou als eigenaar zijnde wel willen weten waar de hond die ik afsta precies terecht komt en hem persoonlijk of door enorm goede bekenden laten brengen. Maar dat ben ik......Danielle schreef:wel bijzonder dat je het schijnbaar normaal vindt dat ik, als buitenstaander, verantwoordelijkheid moet nemen voor iemand anders zijn hond.
Er zullen ongetwijfeld mensen zijn die een pup meteen voor de volle werkweek met een uitlaat of dagopvang meegeven. Er zijn ook legio eigenaren die bewust kiezen voor parttime werken en parttime uitlaatservice of dagopvang...en bewust hebben gekozen voor een goed gescreend alternatief.......of helemaal niet van dat soort mogelijkheden gebruik maken. Nog prettiger natuurlijk. Nogmaals, ik vind het totaal geen vergelijk...maar de eerder genoemde keuzes vind ik verantwoorder dan een hond aan onbekenden (ok, ze zijn een keer gescreend...) meegeven voor een lang ritje buitenland.Danielle schreef:En hoezo het meest negatieve scenario??? Volgens mij zitten er al op dit forum legio mensen die hun hond regelmatig meegeven met een HUS of de hond naar dagopvang brengen. Het aantal HUSsen in den lande stijgt gigantisch, dat is niet voor niets lijkt mij.
Maar ik hou er over op. Heb mijn zegje gedaan hierover.