Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
politie moeten ze ook afschaffen
Moderator: moderatorteam
-
kleine2758
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Weimaraner, DuitserXMechel, Mechelse Herder
- Aantal honden: 3
Re: politie moeten ze ook afschaffen
[/quote}Ik doelde met name op dit:
Want je stemt zelf en hebt zelf dus in de hand hoe veel geld er is voor politie en wat de kernactiviteiten worden.[/quote]
Dat had ik begrepen. Ik doel erop dat je dat punt eruit haalt, maar niet reageert op de rest, waar je je toch door aangesproken zou moeten voelen lijkt mij.
Ik weet ook wel dat je met stemmen niet alles kunt veranderen maar ik probeer het neer te leggen waar het hoort. En dat is naar mijn mening niet bij de politieagenten ( op een enkele uitzondering na, en daar ken ik er maar weinig van), maar bij de politiek, vandaar.
Want je stemt zelf en hebt zelf dus in de hand hoe veel geld er is voor politie en wat de kernactiviteiten worden.[/quote]
Dat had ik begrepen. Ik doel erop dat je dat punt eruit haalt, maar niet reageert op de rest, waar je je toch door aangesproken zou moeten voelen lijkt mij.
Ik weet ook wel dat je met stemmen niet alles kunt veranderen maar ik probeer het neer te leggen waar het hoort. En dat is naar mijn mening niet bij de politieagenten ( op een enkele uitzondering na, en daar ken ik er maar weinig van), maar bij de politiek, vandaar.
- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Maar waarom wordt iemand dan niet met de KLPD doorverbonden als hij 112 heeft gebeld en de lokatie heeft doorgegeven?Demi schreef:Aanrijdingen op de snelweg horen bij de klpd thuis.
Gewoon een vraag hoor,geen aanval of zo.Ik heb eigenlijk tot nog toe geen negatieve ervaringen met de politie.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
-
kleine2758
- Zeer actief
Als je met een mobiel nummer belt krijg je het KLPD aan de telefoon en verbinden je door naar de regio van waaruit je belt.marian* schreef:Maar waarom wordt iemand dan niet met de KLPD doorverbonden als hij 112 heeft gebeld en de lokatie heeft doorgegeven?Demi schreef:Aanrijdingen op de snelweg horen bij de klpd thuis.
Gewoon een vraag hoor,geen aanval of zo.Ik heb eigenlijk tot nog toe geen negatieve ervaringen met de politie.
En dat zij niet rijden? Het KLPD heeft die afspraken wel gemaakt heeft, maar kan ze niet waar maken vaak.
Klinkt flauw, maar helaas het is zo.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
blondie schreef:Politie is er toch niet voor om een hond op te halen?.
Het gaat er eigenlijk niet om dat de politie elke hond of kat moet ophalen,maar de melding ervan moeten ze wel aannemen aangezien het dan om een gevonden voorwerp gaat.
En dat gevonden voorwerp kan levensgevaarlijke situaties creeeren als dat los gelaten wordt op de snelweg.

-
kleine2758
- Zeer actief
En die regels zijn verandert. Snap dat het niet bij te houden is.marian* schreef:blondie schreef:Politie is er toch niet voor om een hond op te halen?.
Het gaat er eigenlijk niet om dat de politie elke hond of kat moet ophalen,maar de melding ervan moeten ze wel aannemen aangezien het dan om een gevonden voorwerp gaat.
En dat gevonden voorwerp kan levensgevaarlijke situaties creeeren als dat los gelaten wordt op de snelweg.
Maar gevonden voorwerpen moeten al sinds enkele jaren bij de gemeente worden gemeld/gebracht.
Zijn natuurlijk korpsen/bureau's die het nog doen, maar dat is niet meer de bedoeling.
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Vooruit dan maar:
.
Onzin, mijn posts komen daar niet in de buurt.
Ik niet, maar dat hoor je mij ook niet zeggen.kleine2758 schreef:Wat een discussie.
De goede dingen worden altijd vergeten en slechte snel rondverteld en vaak aangedikt.
Dat geldt natuurlijk niet voor eigen ervaringen maar kom op.
Wie weet hier precies wat de politie allemaal moet doen en doet(behalve de mensen die er zelf werken)?
Wie weet wat men hier voor moet laten en welke gevaren ze lopen voor welk geld?
Was het maar zokleine2758 schreef: Kom op zeg gooi je klachten neer bij de politiek en kijk dus ook naar jezelf. Want je stemt zelf en
hebt zelf dus in de hand hoe veel geld er is voor politie en wat de kernactiviteiten worden.
Dat zijn dingen waar je nagenoeg geen invloed op hebt, zolang er nog miljarden naar omvallende banken en topsalarissen gaat moet het ergens anders wegkomen, zo werkt dat helaas. Een bank als ABN amro heeft nu eenmaal een groter belang voor de Nederlanders dan goede verzorgingshuizen (jaja, goed geschreven) etc. (aldus de politiek).kleine2758 schreef: En tja meer geld betekend meer personeel, betere materialen enz.
Natuurlijk weet ik dat het allemaal niet zo snel gaat in de politiek.
Maar aan mij ligt het niet dat Ter Horst zulke bezuinigingen enz heeft door kunnen voeren.
Exact wat ik hiervoor ook al gepost heb.kleine2758 schreef: En het blijven mensen hoor die agenten
Als politiemensen op dit forum zich gekwetst voelen door mijn posts, mijn ervaringen, waar gebeurde verhalen, dan is het wellicht tijd om ander werk te zoeken? Ik speel niets op de man en zeg ook dat er best goede agenten zijn, de ervaringen die ik heb zijn allen ronduit slecht, de agenten waar ik mee te maken gehad heb zijn bijzonder lui, dat is een feit, daar kan ik niks aan doen.kleine2758 schreef: Besef wel dat hier veel politiemensen op het forum zitten en die je kwetst met opmerkingen als in dit gesprek.
Meningen delen is goed, maar doe het respect vol!!!![/quote]kleine2758 schreef: Allemaal mensen die een bepaald kleurtje hebben(of rood haar, grote voeten enz) zijn slecht, dom enz. Dat is discriminatie.
Dit komt aardig in de buurt en dat vind ik onnodig.
Onzin, mijn posts komen daar niet in de buurt.

-
kleine2758
- Zeer actief
Onzin, mijn posts komen daar niet in de buurt.[/quote]sjaak-k schreef:Vooruit dan maar:
Ik niet, maar dat hoor je mij ook niet zeggen.kleine2758 schreef:Wat een discussie.
De goede dingen worden altijd vergeten en slechte snel rondverteld en vaak aangedikt.
Dat geldt natuurlijk niet voor eigen ervaringen maar kom op.
Wie weet hier precies wat de politie allemaal moet doen en doet(behalve de mensen die er zelf werken)?
Wie weet wat men hier voor moet laten en welke gevaren ze lopen voor welk geld?Was het maar zokleine2758 schreef: Kom op zeg gooi je klachten neer bij de politiek en kijk dus ook naar jezelf. Want je stemt zelf en
hebt zelf dus in de hand hoe veel geld er is voor politie en wat de kernactiviteiten worden..
Dat zijn dingen waar je nagenoeg geen invloed op hebt, zolang er nog miljarden naar omvallende banken en topsalarissen gaat moet het ergens anders wegkomen, zo werkt dat helaas. Een bank als ABN amro heeft nu eenmaal een groter belang voor de Nederlanders dan goede verzorgingshuizen (jaja, goed geschreven) etc. (aldus de politiek).kleine2758 schreef: En tja meer geld betekend meer personeel, betere materialen enz.
Natuurlijk weet ik dat het allemaal niet zo snel gaat in de politiek.
Maar aan mij ligt het niet dat Ter Horst zulke bezuinigingen enz heeft door kunnen voeren.Exact wat ik hiervoor ook al gepost heb.kleine2758 schreef: En het blijven mensen hoor die agentenAls politiemensen op dit forum zich gekwetst voelen door mijn posts, mijn ervaringen, waar gebeurde verhalen, dan is het wellicht tijd om ander werk te zoeken? Ik speel niets op de man en zeg ook dat er best goede agenten zijn, de ervaringen die ik heb zijn allen ronduit slecht, de agenten waar ik mee te maken gehad heb zijn bijzonder lui, dat is een feit, daar kan ik niks aan doen.kleine2758 schreef: Besef wel dat hier veel politiemensen op het forum zitten en die je kwetst met opmerkingen als in dit gesprek.Meningen delen is goed, maar doe het respect vol!!!!kleine2758 schreef: Allemaal mensen die een bepaald kleurtje hebben(of rood haar, grote voeten enz) zijn slecht, dom enz. Dat is discriminatie.
Dit komt aardig in de buurt en dat vind ik onnodig.
Ik hou het erop dat we een verschillende menig hebben en dat is niet erg.
Al moet ik eerlijk zeggen dat je toon in de berichten wel verandert en dat vind ik prettig.
En ik heb niet alleen op jou gereageerd, op alle posts.
- sjaak-k
- Zeer actief
Was ik niet van op de hoogte, maar heeft verder geen invloed op mijn posts. Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het om te kotsen vindt dat een agent zegt dat je de hond maar weer gewoon op straat moet dumpen. Zou wat zijn, bel je de politie dat je een bom vindt "ja meneer, kwak maar op straat". Of een tas met geld "Sorry, daar rijden we niet meer voor, dump maar in een steegje".kleine2758 schreef:En die regels zijn verandert. Snap dat het niet bij te houden is.marian* schreef:blondie schreef:Politie is er toch niet voor om een hond op te halen?.
Maar gevonden voorwerpen moeten al sinds enkele jaren bij de gemeente worden gemeld/gebracht.
Zijn natuurlijk korpsen/bureau's die het nog doen, maar dat is niet meer de bedoeling.
Het zal niet gebeuren, maar die hond is ook van iemand, die persoon wil ook graag dat het beest weer thuis komt, dit keer is hij gevangen door iemand met verstand, maar wat als je iemand treft die braaf het advies van onze ambtenaren opvolgt en die hond inderdaad maar weer op straat loslaat? Daar ging het topic tenslotte over.

-
kleine2758
- Zeer actief
[/quote]
En die regels zijn verandert. Snap dat het niet bij te houden is.
Zijn natuurlijk korpsen/bureau's die het nog doen, maar dat is niet meer de bedoeling.[/quote]
Was ik niet van op de hoogte, maar heeft verder geen invloed op mijn posts. Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het om te kotsen vindt dat een agent zegt dat je de hond maar weer gewoon op straat moet dumpen. Zou wat zijn, bel je de politie dat je een bom vindt "ja meneer, kwak maar op straat". Of een tas met geld "Sorry, daar rijden we niet meer voor, dump maar in een steegje".
Het zal niet gebeuren, maar die hond is ook van iemand, die persoon wil ook graag dat het beest weer thuis komt, dit keer is hij gevangen door iemand met verstand, maar wat als je iemand treft die braaf het advies van onze ambtenaren opvolgt en die hond inderdaad maar weer op straat loslaat? Daar ging het topic tenslotte over.[/quote]
Dat ben ik met je eens(we kunnen het wel eens zijn
), vind dat ook niet kunnen. En daar ging het topic tenslotte over.
Maar hier reageerde ik op de vraag dat de politie de taak heeft gevonden voorwerpen aan te nemen, op te halen enz. En niet op de eerste casus in dit topic.
Zie dat het quoten technisch gezien niet mijn talent is, sorry
En die regels zijn verandert. Snap dat het niet bij te houden is.
Zijn natuurlijk korpsen/bureau's die het nog doen, maar dat is niet meer de bedoeling.[/quote]
Was ik niet van op de hoogte, maar heeft verder geen invloed op mijn posts. Ik blijf bij mijn standpunt dat ik het om te kotsen vindt dat een agent zegt dat je de hond maar weer gewoon op straat moet dumpen. Zou wat zijn, bel je de politie dat je een bom vindt "ja meneer, kwak maar op straat". Of een tas met geld "Sorry, daar rijden we niet meer voor, dump maar in een steegje".
Het zal niet gebeuren, maar die hond is ook van iemand, die persoon wil ook graag dat het beest weer thuis komt, dit keer is hij gevangen door iemand met verstand, maar wat als je iemand treft die braaf het advies van onze ambtenaren opvolgt en die hond inderdaad maar weer op straat loslaat? Daar ging het topic tenslotte over.[/quote]
Dat ben ik met je eens(we kunnen het wel eens zijn
Maar hier reageerde ik op de vraag dat de politie de taak heeft gevonden voorwerpen aan te nemen, op te halen enz. En niet op de eerste casus in dit topic.
Zie dat het quoten technisch gezien niet mijn talent is, sorry
Laatst gewijzigd door kleine2758 op 01 mar 2010 19:27, 1 keer totaal gewijzigd.
- sjaak-k
- Zeer actief
Achja, valt nog mee hekleine2758 schreef: Ik hou het erop dat we een verschillende menig hebben en dat is niet erg.
Al moet ik eerlijk zeggen dat je toon in de berichten wel verandert en dat vind ik prettig.
En ik heb niet alleen op jou gereageerd, op alle posts.
Mijn mening is niets veranderd, mijn manier van posten ook niet heel erg, ik blijf bij mn standpunt en nee, ik heb geen behoefte om een blad voor de mond te nemen wat dat betreft. Al vindt ik persoonlijk dat ik het nog netjes gedaan heb.

-
blondie
- Zeer actief
- Aantal honden: 2
En die regels zijn verandert. Snap dat het niet bij te houden is.sjaak-k schreef:
Toen ik een hond op strand gevonden had, heb ik amivedi gebeld, dierenambulance en de politie.. maar om te vragen of de hond al als vermist was opgegeven.. hond kon samen met mijn hond en heb even bij mijn ouders (dicht bij strand) drooggewreven toen ik werd teruggebeld was de hond als vermist opgegeven, anders had ik haar naar de dierenambulance/opvang gereden en als ik geen auto had dan had ik de dierenambulance gevraagd de hond op te halen, niet te politie.. hond opnieuw op strand gooien had geen optie geweest
- Maxine
- Zeer actief
Kan je niet gewoon naar de hondenvanger bellen van het plaatselijke asiel? Die werken (dat is bij ons toch het geval) dag en nacht en 7 op 7.

- sjaak-k
- Zeer actief
Het enige asiel in drenthe, is bij mijn weten in beilen, zo'n 40-45 min rijden vanaf hier, dat zal vanaf de TS niet veel verschillen.Maxine schreef:Kan je niet gewoon naar de hondenvanger bellen van het plaatselijke asiel? Die werken (dat is bij ons toch het geval) dag en nacht en 7 op 7.

- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Maxine schreef:Kan je niet gewoon naar de hondenvanger bellen van het plaatselijke asiel? Die werken (dat is bij ons toch het geval) dag en nacht en 7 op 7.
Hondenvanger?Die hebben we hier niet.
Als je een hond signaleert kun je hem opvangen als je wilt,de politie bellen en dan schakelt die de dierenambu in zoals ik al gezegd heb.
Je kunt ook zelf de dierenambu bellen maar gezien de vergoeding die ze van de gemeente krijgen per opgehaald dier word je terug verwezen naar de politie.Voor zover ik weet werkt dat hier goed.

-
maart
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse herders
momenteel nog in de varkenssectoryvonne dl schreef:Nou nou....maart schreef:Podenji schreef: het zijn gewoon een stel werklozen in uniform
Wat doe je zelf voor werk???
maar hopelijk in oktober beginnen aan mijn APZ opleiding
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Contacteer:
yep en ik van de dichtsbijzijnde dierenarts toen ik er eentje gevonden had... (niet mijn da gelukkig)JML schreef:Herkenbaar....
Dat advies kreeg ik ook, maar dan van de dierenambulance die geen tijd en ruimte had om de hond te komen halen.
Overigens was de enige die midden in de nacht wel kwam juist de politie, zonder moeilijk doen, ze deden hem voor de nacht in de kennels voor de diensthonden en de volgende dag is hij herenigd met zijn eigenaar.
Dit itt tot de dierenambulance! Die wilden niet komen.

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi